starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 14 głosy | średnia głosów: 6

Polska woj. zachodniopomorskie Świnoujście ul. Uzdrowiskowa Stawa Młyny

10 czerwca 2017 , Stawa Młyny, Świnoujście, Falochron zachodni

Skomentuj zdjęcie
deriush
+3 głosów:3
Przepiękne zdjęcie. Widać po tym i po innych zdjęciach duży talent u pani Joanny.
2018-01-17 15:11:21 (8 lat temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
do deriush: Przygotowujemy się do samodzielnego dodawania fotek na fp przez Joanne S
2018-01-17 15:28:31 (8 lat temu)
antypuszka©
+5 głosów:5
do piotr brzezina : Jak dla mnie, zbyt artystyczna fotka

III WARUNKI TECHNICZNE

§11. Zdjęcia współczesne dodawane na stronę winny być prawidłowo naświetlone, o naturalnych barwach, przemyślanie skadrowane, ostre, bez ramek i bez zbędnych zapędów artystycznych – istotą portalu bowiem jest, jak najwierniejsze obrazowanie przeszłości i rzeczywistości. Przesadna obróbka w programie graficznym jest niepożądana.
2018-01-17 19:04:15 (8 lat temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do antypuszka©: Ja to przyjąłem jako zdjęcie nocne. jeżeli inni się wypowiedzą tak jak Ty, to usuwamy. Ok
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2018-01-17 19:09:39 (8 lat temu)
antypuszka©
+1 głosów:1
do piotr brzezina : Ja tylko zasugerowałem jeden z paragrafów regulaminu portalu ;-)
2018-01-17 19:13:10 (8 lat temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
do piotr brzezina : Granica jest płynna. Czasem trudno ocenić czy w danym przypadku mamy już przesadną obróbkę czy jeszcze nie. Jednego może razić inni się zachwycają. Mieliśmy już takie przypadki.
2018-01-17 19:35:18 (8 lat temu)
Sporo pięknych zdjęć z tego Nikona Pani Joanna "wyciska", kilka razy napisałem że duży udział ma tu obróbka dalsza zdjęć w jakimś programie graficznym, zgadzam się z opinią kol. imiennika o talencie kadrowania i kompozycji zdjęć jakie są w efekcie końcowym.
2018-01-17 19:36:16 (8 lat temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do ZPKSoft: Ja się nie upieram żeby za wszelką cenę bronić tego zdjęcia, z dwóch powodów żeby Joasia nie brnęła u nas w artyzm zdjęć i sam nie mam sprecyzowanego zdania co do tego zdjęcia. Za godzinę usuwam zdjęcie bo chcę żeby Joasia to przeczytała. Znając ją na pewno to przyjmie spokojnie i ze zrozumieniem i niebawem dołączy do nas.
2018-01-17 19:44:25 (8 lat temu)
blaggio.
+4 głosów:4
do piotr brzezina : Moim zdaniem w tym przypadku chyba nie można stwierdzić, że barwy są nienaturalne, tzn. nie takie jakie były widoczne w rzeczywistości o tej porze dnia, bo inaczej zdjęcia nocne w ogóle byłyby niedopuszczalne na FP. Do naświetlenia w tych warunkach chyba też nie można mieć zastrzeżeń. Jedynie zastrzeżenie mogłoby pojawić się, jeśli kwestię dokumentacyjną postawiłoby się na pierwszym miejscu, to tu rzeczywiście widać mniej, niż należałoby oczekiwać, ale od czego jest wyobraźnia i inne zdjęcia tego miejsc w pełnym słońcu.
2018-01-17 19:52:01 (8 lat temu)
Dariusz Łukasik
+2 głosów:2
do blaggio.: Purpurowe niebo zdarza się bardzo często, wg. ludowej metereologii ( sprawdzającej się) zwiastuje zmianę pogody, wiatry i deszcze.
2018-01-17 19:55:26 (8 lat temu)
Tak wyglądają zachody słońca nad morzem.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: wiadomo
2018-01-17 22:09:03 (8 lat temu)
Mam dwa takie zdjęcia z przed 10 lat ,zachód słońca na plaży w Międzywodziu .Kolory identyczne ,o obróbce nie ma mowy.
2018-01-17 22:41:31 (8 lat temu)
vetinari
+2 głosów:2
Jestem za pozostawieniem. Co do kolorów sie niebede wyraźal, bo sam mam problem s kolorami, mnie sie poprostu to zdjiecie podoba. Ale kolegowie maja racjie, regulamin tu jest od tego, źe by sie dotrzymywal. Tutaj bym ale zrobyl wyjatek. Na obrone tego zdjiecia mam tylko dwa argumenty.
1. Piotr niejest autorem.
2. I chyba najwaźniejszy argument-

Jak by to byla pocztówka, nik by sie niezastanawial. Poprostu trzeba sie tam wybrać i zdrobicz pare ujieć tej latarni....
2018-01-18 07:00:07 (8 lat temu)
do vetinari: "Jak by to byla pocztówka, nik by sie niezastanawial".
I tu jest pies pogrzebany. Cały jeden raz umieściłem swoje zdjęcie w formie czarno-białej. W opisie podałem, że przypadkiem wyszło, jakby to była pocztówka sprzed 100 lat i jakoś obyło się bez usuwania.
2018-01-18 08:20:10 (8 lat temu)
do Marek Potocki: Masz racjie, kaźdy z nas ma szanować regulamin. Problem u tego zdjiecia jest chyba w tym, źe Piotr niejest autor. Jak by dodal jak pocztówke, to by nieprześkadzalo. Ja bym tutaj naprawde zrobil wyjatek. mamy w Czechach na podobna situacie powiedzenie-"Vyjímka potvrzující pravidlo"- Wyjatek stwierdzajacy regulamin (?)...
2018-01-18 08:26:13 (8 lat temu)
cm
do vetinari: "Wyjątek potwierdza regułę" :)
2018-01-18 08:45:04 (8 lat temu)
do cm: Dziekuje...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka :-)
2018-01-18 10:07:55 (8 lat temu)
deriush
+1 głosów:1
do piotr brzezina : Drogi Piotrze, bardzo Cię przepraszam ponieważ czuję się winny. Gdybym nie skomentował tego zdjęcia prawdopodobnie przeszło by bez echa i bez tej całej dyskusji i pozostało by w zbiorach Fp. Szkoda :(((
2018-01-18 10:31:39 (8 lat temu)
fantom
+4 głosów:4
do deriush: Drogi deriushu, uwierz że poza Tobą na tym portalu inni też potrafią na różne rzeczy zwrócić uwagę.
2018-01-18 10:37:30 (8 lat temu)
do fantom: W jakim celu ta uszczypliwość?
2018-01-18 10:43:41 (8 lat temu)
fantom
+1 głosów:1
do deriush: Uszczypliwość? Skądże. Raczej sprostowanie.
2018-01-18 10:47:28 (8 lat temu)
deriush
+1 głosów:1
do fantom: Jest jeszcze jedno zdjęcie pani Joanny które można również uznać za zbyt postprodukowane i jakoś nikt na nie nie zwrócił uwagi. I dobrze dla tej fotki. :-)
2018-01-18 10:53:33 (8 lat temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do deriush: Ja nie przyjmuje Twojego tłumaczenia jako coś złego, wręcz przeciwnie dobrze zrobiłeś i dziękuje innym za dyskusję. Joasia robi zdjęcia tylko dla siebie a nie na fp. Niedawno nasi wspólni znajomi zakablowali że Joasia robi takie zdjęcia, wyjeżdżając dość często w plener i że kisi te zdjęcia w swoim kompie. Zainteresowałem się tym i namawiam ja do fp. Wystawiłem 6 fotek żeby mogła poczytać co fachowcy myślą o jej zdjęciach. Jak ja będę jej tłumaczył o tych artyzmach i innych bolączkach jej zdjęć to ona nic nie zrozumie. Dzięki Tobie ruszyła lawina dyskusji i ona jak poczyta to będzie wiedziała o co chodzi. "Joasiu jak to czytasz to pamiętaj ani jeden z tych tu piszących nie jest Ci wrogiem i nie są zazdrośnikami "
2018-01-18 12:24:27 (8 lat temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
Przed chwilą otrzymałem zdjęcie tego wiatraka oryginał bez obróbki i muszę Wam wszystkim napisać że nie ma zbyt dużej różnicy chyba że dla fachowców. Wystawie je tak jak jest a później je usuniemy. Oto zdjęcie oryginalne
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dodany link
2018-01-18 12:46:55 (8 lat temu)
do piotr brzezina : Może dodaj od razu na konto pani Joanny ;-)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: lit.
2018-01-18 12:49:46 (8 lat temu)
do ZPKSoft: Teraz z nią rozmawiałem ale ona jest po długiej nocce w pracy.
2018-01-18 12:51:04 (8 lat temu)
deriush
+2 głosów:2
do piotr brzezina : Jak widać obróbka jest wręcz znikoma. Z tego co widzę to wyciągnięto odrobinę informacji z cieni i podciągnięto też troszkę kontrast i nasycenie oraz wyprostowano kadr. Tak więc argument o nadmiernej obróbce upada. To co pani Joanna zrobiła to normalne wywołanie pliku cyfrowego. Obrobione zdjęcie powinno wrócić najlepiej już na konto pani Joanny. Pani Joanno proszę się trzymać! Jednego fana już Pani ma. :-)
2018-01-18 13:12:38 (8 lat temu)
do deriush: Już prosiłem żeby się dziś zalogowała.
2018-01-18 13:14:26 (8 lat temu)
do piotr brzezina : W porównaniu z oryginałem widać, ze nie było dużego wpływu na zdjęcie przy pomocy programu graficznego.
2018-01-18 13:56:18 (8 lat temu)
Wacław Grabkowski
+3 głosów:3
Nie widzę tu żadnych "zapędów artystycznych", ale fotka nosi znamiona zdjęcia paraartystycznego, strukturowanego jako coś pięknego, przeładowanego banałem, bo czyż banałem nie jest zrelaksowany wędkarz na tle morza i nieba skąpanego w niepokojącej, złowrogiej czerwieni? Jeszcze ta żaglóweczka w oddali, chyba z białoczerwoną na maszcie. Zaś obiekt, który powinien zajmować środkową część zdjęcia, wiatrak (znak nawigacyjny), stoi z boku, zapewne dla tej żaglóweczki puszcza światło. Jeżeli to jest "piękne zdjęcie", to co autor chciał nam przez to powiedzieć?

Panią Joannę z wielką pokorą proszę o wybaczenie.
2018-01-18 15:13:53 (8 lat temu)
s_mile
+6 głosów:6
W moim odczuciu obróbka nie jest "przesadna", a samo zdjęcie jest bardzo ładne. Głosuję za pozostawieniem.
2018-01-18 18:14:17 (8 lat temu)
chrzan233
+8 głosów:8
Jaki artyzm, że ktoś ma dobre oko, to nie można chyba tego karać. P. Joanna była na miejscu, zwolniła migawkę w świetnym momencie, wyszło pięknie, co tu dużo dyskutować.
2018-01-18 18:48:40 (8 lat temu)
piotr brzezina
Na stronie od 2011 listopad
14 lat 6 miesięcy 9 dni
Dodane: 17 stycznia 2018, godz. 14:07:57
Autor: Joanna Suwalska ... więcej (6)
Rozmiar: 1700px x 1126px
Licencja: CC-BY-NC-ND 3.0
Aparat: NIKON D5100
1 / 1sƒ / 9ISO 10052mm
2 pobrania
1144 odsłony
6 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia piotr brzezina
Obiekty widoczne na zdjęciu
latarnie morskie
Stawa Młyny
więcej zdjęć (92)
Zbudowano: 1873-1874
Dawniej: Stawa Młyny
Stawa Młyny – stawa (znak nawigacyjny) w kształcie wiatraka, usytuowana na końcu Falochronu Zachodniego w Świnoujściu, przy ujściu Świny do Bałtyku. Na jej szczycie znajduje się pulsujące światło, służące celom nawigacyjnym. Ma 10 m wysokości, pomalowana jest na biało i ma czarny dach.
Zbudowany (znak nawigacyjny) w ramach modernizacji systemu nawigacyjnego w latach 1873-1874. Wraz z nieistniejącą już Stawą Wolin na falochronie wschodnim i namiernikami tworzyły nowoczesny system nawigacyjny.
Projekt wykonał Radca budowlany Severin.

Stawa Młyny jest jednym z symboli Świnoujścia, stanowiąc część oficjalnego logo miasta. Zdjęcia z "wiatrakiem" wykorzystywane są powszechnie w materiałach promocyjnych, na pocztówkach ze Świnoujścia, okładkach przewodników itp.

Ze Stawą Młyny związana jest legenda. Gdy Świnoujście stało się miastem portowym, jego mieszkańcy zaczęli pracować na statkach, wypływając na długie rejsy. Żony czekały na marynarzy, którzy wracali wyczerpani i postarzali. Jedna z nich, Alicja, zrozpaczona wyglądem swojego ukochanego Krzysztofa poszła w nocy nad brzeg morza i płakała. Tajemniczy głos kazał jej szukać ratunku w stojącym za nią wiatraku, z którego wyszedł stary młynarz. Kazał on przyjść Alicji następnego dnia wraz z mężem; wówczas polecił okładać go błotem, zażywać kąpieli w morzu i spacerować. Tydzień później zabrał go do wiatraka. Po pewnym czasie mąż Alicji wyszedł z wnętrza odmłodniały. Wiatrak szybko zaczęli odwiedzać także i inni marynarze. Gdy jednak umarł stary młynarz, okazało się, że nikt nie zna sekretów jego zabiegów, a mechanizm wiatraka stanął. Mimo to spragnieni odmłodzenia ludzie nadal przybywali – i przybywają także dziś – do Świnoujścia, by okładać się błotem, pływać i spacerować.
Źródło:
ul. Uzdrowiskowa
więcej zdjęć (756)
Dawniej: Molenweg, Dünen Straße, Admiral Scheer Strasse, Mickiewicza (do 1974)