starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 2 głosy | średnia głosów: 6

Polska woj. mazowieckie Warszawa Praga Północ - Szmulowizna ul. Kawęczyńska Kawęczyńska 39

6 października 2018 , Ul. Kawęczyńska 39.

Skomentuj zdjęcie
Strasznie wąski kadr, ma się wrażenie, że kamienica jest dłuższa po obydwu stronach.
2018-12-11 19:48:20 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Mogę zamienić na krzywe zdjecie , wtedy będzie widac brzegi kamienicy.
2018-12-11 19:56:06 (7 lat temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do da signa: To była tylko moja uwaga. Czasem tak bywa, że wybiera się mniejsze zło ;-)
2018-12-11 20:17:27 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Danusia robi ciasne kadry, boi się przybrać trochę z lewej i prawej strony. Niektóre kadry wyglądają na przycięte, ja traktuje to jak nie cały obiekt i tak oceniam.
2018-12-11 20:22:28 (7 lat temu)
do piotr brzezina : Nie boję się, tylko czasem inaczej się nie da, albo, uprzedzajac Twoją odpowiedź, ja inaczej nie potrafię :)
2018-12-11 20:28:52 (7 lat temu)
ZPKSoft
+3 głosów:3
do piotr brzezina : Jak nastałam na portalu to były tu dwie szkoły kadrowania. Pierwsza to szerszy kadr, pokazujący oprócz danej kamienicy też to, co ma po obydwu bokach, jak mawiali niektórzy tzw. "z mięsem". I była druga szkoła mówiąca, że należy tak wąsko kadrować aby było wiadomo, o który budynek chodzi, usuwając wszystko zbędne. Zdania były podzielone. Ja wolę szersze spojrzenie. Jak wiem przydaje się zwłaszcza przy identyfikacji po latach, kiedy już jakiś budynek zniknie i szukamy po widoku sąsiadów. Złotego środka nie ma, każdy ma swoje spojrzenie i swoje racje ;-)
2018-12-11 20:42:02 (7 lat temu)
do da signa: Zgadzam się że nie zawsze idzie ale jak się postarać to można, ja tez nie zawsze uniknę słupa przed domem. Przechodzę różne problemy ale jak widzę że coś nie tak to się kręcę tak długo aż znajdę tą najlepsza opcję. Mamy te same obiektywy 18-105 ja od dziś mam 18-200. Pamiętasz Racibórz. Danusiu nie gniewaj się ale Ty potrafisz dużo ale chcesz być Pstrowskim "byle dużo" Ja Ci już podpowiadałem różnymi sposobami ale Ty nie reagujesz patrzysz ze dostałaś 6 to zdjęcie jest super Gro co dają Ci 6, nie otwiera Twoich zdjęć tylko ocenia miniaturki, ja otwieram każde zdjęcie które oglądam i widzę te błędy. Jeszcze raz stań i popatrz. Napiszesz mi zaraz ze tempo bo masz chwilę wolnego, zgadzam się tez tak robię. Kiedyś jak Ci zwróciłem uwagę przy tych zdjęciach z pociągu i tramwaju, napisałaś mi coś ale nie wprowadziłaś tego w swoich działaniach zdjęciowych.
2018-12-11 20:44:45 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Ja głownie staram się, by złapac w kadrze cały budynek. W większości przypadków jest to dla mnie bardzo trudne, bo uliczki sa wąskie, stoi mnóstwo samochodów, tak,że raz wchodzą w kadr, a drugi raz nie moge stanąc tam gdzie bym chciała. Są jeszcze drzewa . Jeżeli to możliwe, to wolę by na zdjęciu bylo widac więcej , z tego samego powodu, o którym Ty piszesz. Niestety zdjec łączonych z kilku nie dam rady zrobic, to dla mnie zbyt trudne. Próbowałam, i wychodzą mi koślawe dziwolągi :)
2018-12-11 20:53:19 (7 lat temu)
do piotr brzezina : Byłabym Ci wdzięczna za przypomnienie w skrócie o czym to pisałam, bo nie pamiętam.
2018-12-11 20:54:18 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Kiedyś pawulon mi napisał żeby rozszerzyć delikatnie kadr w lewo i prawo, dodać trochę ulicy i nieba i ja to stosuje. powiedział mi że każdy obiekt w całości jest tym głównym nie te przycięte z boku. Na ostatnim spotkaniu fp s_mile szkolił mnie w fotografice, pokazał mi żeby wykonywać obiekt (nie każdy) nie w środku kadru tylko lekko w prawo lub w lewo. Ja staram się to wszystko zapamiętać i stosować tu na fotopolsce Jak ktoś mi zwraca uwagę i ma rację staram się zaraz poprawić a jak nie idzie, to ap.
2018-12-11 20:55:35 (7 lat temu)
do da signa: Ściągnij sobie darmowy program Microsoft ICS do łączenia zdjęć. Jest bardzo dobry.
2018-12-11 20:56:06 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Mam ten program, ale trzeba umiejętnie zrobić te zdjęcia do łączenia. Nawet minimalna zmaina odległości od obiektu lub przechylenie aparatu powodują, że zdjęcia do siebie nie pasują. Powinno sie je robic na statywie. Tak przynajmniej myslę.
2018-12-11 21:00:28 (7 lat temu)
do da signa: To co napisałaś dotyczy już wykonanie zdjęć po wstąpieniu do fotopolski. Każdy z nas ma problem z wąskimi uliczkami Chcieliśmy Ci dać programy do prostowania i łączenia z kilku (bardzo proste jak ja się umiem nimi posługiwać to Ty tym bardziej.
2018-12-11 21:03:08 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Ja mam do łączenia "Image Composite Editor)
2018-12-11 21:06:34 (7 lat temu)
do da signa: Bez statywu, stoisz i pstrykasz góra dół lub prawo lewo. Ty nie masz zmieniać odległości musisz się ustawić tak że obejmiesz cały budynek kilkoma fotami Tak każdy z nas robi i wychodzi
2018-12-11 22:14:28 (7 lat temu)
do piotr brzezina : A co jezeli budynek jest dlugi i nie mogę stanac tak by widziec cały? jak wtedy robic by było dobrze?
2018-12-11 22:20:56 (7 lat temu)
do da signa: Większość moich fotek z Wrocławia, to sródmiejskie kamienice. Zawsze wychodziły "ciasno", szczególnie po prostowaniu. W moim przypadku "strzałem w dziesiątkę" okazała się zmiana obiektywu z 18 mm na ogniskową 10 mm. Teraz można fotografować bez stresu ;-)
2018-12-12 13:15:13 (7 lat temu)
max
do vigo: Czasem i przy "10" po wyprostowaniu ledwie włazi :)
2018-12-12 13:24:55 (7 lat temu)
do da signa: Można stanąć pod kątem. lub zrobić więcej na długości zamiast trzech zrób cztery foty. To jest jeden z najdłuższych bloków w Zabrzu i mam jeszcze trochę miejsca z lewa i prawa a daleko od niego nie stoję a mogłem się jeszcze stanąć bliżej Oczywiście przy takich zdjęciach musisz więcej poświęcić czasu
2018-12-12 13:39:24 (7 lat temu)
do max: Ale wlazło ;-). Przy 18mm byłby problem.
2018-12-12 14:09:19 (7 lat temu)
do vigo: Tylko to są koszty!
2018-12-12 14:17:31 (7 lat temu)
do da signa: To co Ty masz Tobie wystarczy Dariusch i paru innych mamy to samo. Musisz tylko popróbować tego co Ci inni podpowiadają (doradzają) Mnie nie musisz słuchać.
2018-12-12 14:21:57 (7 lat temu)
do da signa: Niestety tak. Ale fotografowanie lustrzanką architektury takim obiektywem to zupełnie inna jakość. Wg mnie idealnym rozwiązaniem jest Sigma 10-20 mm. Sporo osób nie fotografujących architekturę odsprzedaje swoje obiektywy, bo w innej fotografii sprawdzają się tak sobie.
2018-12-12 14:27:22 (7 lat temu)
do vigo: A przy ogniskowej 10mm nie ma efektu rybiego oka?
2018-12-12 14:51:24 (7 lat temu)
vigo
+1 głosów:1
do da signa: Nie. Zobacz moje fotki z tego roku np.:
2018-12-12 15:12:26 (7 lat temu)
da signa
Na stronie od 2018 czerwiec
7 lat 10 miesięcy 15 dni
Dodane: 11 grudnia 2018, godz. 19:45:40
Autor zdjęcia: da signa
Rozmiar: 1237px x 1500px
Aparat: NIKON D3200
1 / 400sƒ / 11ISO 40018mm
1 pobranie
585 odsłon
6 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia da signa
Obiekty widoczne na zdjęciu
Kawęczyńska 39
więcej zdjęć (2)
ul. Kawęczyńska
więcej zdjęć (354)