starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 7 głosów | średnia głosów: 4.55

Polska woj. świętokrzyskie Kielce Panoramy Kielc

1962 , Wbrew pozorom, większość budynków z tego zdjęcia istnieje do dzisiaj.

Skomentuj zdjęcie
cm
W którym miejscu jest na tym zdjęciu budynek Silniczna 13?
2021-04-15 15:36:42 (5 lat temu)
do cm: Dokładnie w środku kadru, pomiędzy katedrą i zamkiem - na wprost budki na zajezdni autobusów - widać charakterystyczne kółko/wywietrznik tuż pod dachem, to:


A przesłania jego prawą część ten budynek z jasnym przewodem kominowym w prostej, ceglanej ścianie - z tego zdjęcia:
2021-04-15 16:22:20 (5 lat temu)
do cm: Oczywiście, ten budynek widać od strony podwórka, a nie ulicy Silnicznej.
2021-04-15 16:42:46 (5 lat temu)
cm
do Robert Cze: Teraz go widzę. Wydawało mi się, że ul. Cicha jest z lewej strony kadru, ale już widzę - ten budynek z okrągłym otworem, który stoi przy Cichej jest po prawej stronie, poniżej pałacu.
2021-04-15 23:53:17 (5 lat temu)
do cm: Tak, to ten.
2021-04-16 09:28:15 (5 lat temu)
cm
do Robert Cze: Czyli po lewej mamy Kozią, a ten budynek narożny (na pierwszym planie), pewnie poległ podczas budowy al. IX Wieków.
2021-04-16 09:50:34 (5 lat temu)
cm
do cm: Po dokładniejszej analizie - te 2 budynki po lewej stały w już przy Targowej. Ten bardziej ukryty - na rogu Starowarszawskiego Przedmieścia. Widać je na tym zdjęciu - blisko lewej krawędzi, na lewo od budynku Targowa 23.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2021-04-16 10:05:02 (5 lat temu)
do cm: Po lewej od ulicy Cichej mamy Kozią, ale to jest tak trochę w środku kadru - tam gdzie parkują autobusy. Widać tę kolejną bezokienną wielką ścianę tego budynku z szyldem "INTERNET":


Budynek narożny z pierwszego planu był po lewej stronie ulicy Koziej, a musiał ustąpić miejsca temu blokowi "Warszawska 9-11":
2021-04-16 10:11:12 (5 lat temu)
do cm: Możesz mieć rację - zastosowany obiektyw musiał cholernie skracać odległość - to są raczej oba budynki przy ul. Targowej.
2021-04-16 10:13:40 (5 lat temu)
do cm: Wychodzi mi na to, że fotograf stał w tym miejscu - z dokładnością do 10 metrów:
2021-04-16 10:17:35 (5 lat temu)
do cm: Tak, te dwa bliźniacze domy z lewej strony zdjęcia to już ulica Targowa. Ten drugi, nieotynkowany, widać na tym zdjęciu z prawej strony kadru:
2021-04-16 10:27:14 (5 lat temu)
cm
do Robert Cze: Zgodzę się częściowo. Co do skróconej perspektywy - jak najbardziej. Ona mocno zaburza postrzeganie wzajemnego położenia budynków na tym zdjęciu. Moim zdaniem fotograf stał przy ul. Targowej, gdzieś na północ od wlotu ul. Przechodniej:
2021-04-16 10:32:14 (5 lat temu)
cm
do Robert Cze: Ten nieotynkowany dom widać na wielu różnych zdjęciach. Chętnie stworzyłbym dla niego obiekt, ale niestety nie znam jego adresu. Obecnie ta działka pewnie nie ma adresu, chyba, że uznamy, że parking przed UW ma adres taki jak UW, czyli IX Wieków 3. Intensywnie się zastanawiam, jak nazwać wobec tego ten obiekt.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta adresu
2021-04-16 10:36:05 (5 lat temu)
do cm: Ad "lokalizacja fotografa": będę się targował (w końcu jest to zdjęcie z placu targowego :-) fotograf stoi w miejscu gdzie mamy literę "b" z wyrazu "żłobek".

A tak na poważnie, wzorem "Doły Siekluckiego" należy utworzyć nowy, nieistniejący obiekt: "Plac Targowy przy Targowej". Jest wiele zdjęć, które można przypisać do takiego obiektu - a ja dorzucę jeszcze przynajmniej dwa - a sam plac targowy w tym miejscu działał grubo ponad pół wieku. Miało by to logiczny sens, ponieważ tłumaczy skąd pochodzi nazwa ulicy "Targowa" - dzisiaj już mało kto wie, że dlatego iż prowadziła do placu targowego.

Jaki dzisiejszy adres??? Na GIS działka na której jest parking przed UW ma numer 1033/7, a najbliższy miejsca na którym stał fotograf punkt adresowy to obecna IX Wieków nr 3 (czyli siedziba UW).
2021-04-16 11:08:55 (5 lat temu)
cm
+1 głosów:1
do Robert Cze: Co do targowania się: nie ma opcji, żeby fotograf stał w miejscu litery "b", ponieważ na zdjęciu widać (w bardzo mocnym skrócie, ale jednak) wschodnie elewacje tych 2 budynków stojących przy Targowej (ściana po lewej stronie, tam gdzie są otwarte okna).Gdyby fotograf stał w rejonie "b", to widzielibyśmy zachodnie ściany tych budynków.
2021-04-16 11:24:06 (5 lat temu)
do cm: ;-)
2021-04-16 11:26:50 (5 lat temu)
do cm: Po uwzględnieniu psikusów obiektywu zgadzam się z Tobą całkowicie - fotograf stoi na skrzyżowaniu Targowej i Przechodniej z planu, który dorzuciłeś linkiem.

Moja teoria jest taka: fotograf stoi dokładnie na skrzyżowaniu, a za tym skrzyżowaniem - w stronę "domów bliźniaków" przy Targowej widać znak drogowy (jakiś zakaz, pewnie zatrzymywania się), więc w tym miejscu łączy się łuk ulicy Szydłowskiej z ulicą Targową. Gdyby fotograf stał na północ od skrzyżowania Targowa/Przechodnia, to powinno być widać chociaż kawałek ulicy Przechodniej, i to pomimo tych cholernych przekłamań obiektywu.
2021-04-16 11:35:32 (5 lat temu)
do cm: Super robota z tymi znacznikami, które umieściłeś na zdjęciu. Zdjęcie jest bardzo "trudne" z uwagi na - jak to ująłeś - skróconą perspektywę, więc akurat do tej panoramy są nieodzowne.

P.S. Według mnie, przy lewej krawędzi, poniżej katedry, a powyżej "domków bliźniaków przy Targowej" widać dach Magistratu. Może i tam wcisnąć znacznik? Ten znacznik uwidoczniłby jak mocno "ściśnięte są dystanse" na tym zdjęciu.
2021-04-16 11:41:25 (5 lat temu)
cm
+1 głosów:1
do Robert Cze: Możliwe, że jest tak, jak piszesz. Krakowskim (kieleckim?) targiem ustaliliśmy zatem kwestię lokalizacji fotografa na ul. Targowej :)
Dodałem dla lepszej orientacji nieistniejące obiekty: "Targowa NN (1)" - ten nieotynkowany, stojący bliżej obecnej IX Wieków i "Targowa NN (2)" - ten stojący bardziej na północ. Na ten moment nie mam lepszego pomysłu na ich nazwy. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi - proszę się nie krępować. Dodałem odpowiednie znaczniki na zdjęciach, na których te budynki są widoczne. Jeżeli coś przegapiłem - również proszę o informacje. Na mapie pewnie będą widoczne od jutra.
2021-04-16 11:45:35 (5 lat temu)
do cm: Znacznik magistratu już się pojawił na zdjęciu, ale ... gdy się najedzie na znacznik, to pojawia się napis, że jest to "zachodnie skrzydło, w którym mieści się USC". Na tym zdjęciu nie widać siedziby Urzędu Stanu Cywilnego, lecz kawałek dachu i ściany szczytowej wychodzącej na wprost ulicy Koziej - tę ścianę:


To chyba wschodnie skrzydło?
2021-04-16 12:04:25 (5 lat temu)
do cm: Nic już nie rozumiem - teraz wyświetla się poprawny znacznik z napisem "Urząd Miasta" i właściwym jego skrzydłem.
???
2021-04-16 12:06:21 (5 lat temu)
cm
+1 głosów:1
do Robert Cze: Komentarz już usunięty. Zorientowałem się zaraz po jego umieszczeniu, że to nie to miejsce.
2021-04-16 12:06:31 (5 lat temu)
Robert Cze
+1 głosów:1
do cm: Teraz wszystko jest ustawione, dokładniej niż w aptece! To zdjęcie na to zasługiwało.
2021-04-16 12:09:07 (5 lat temu)
Robert Cze
Na stronie od 2020 styczeń
6 lat 4 miesiące 12 dni
Dodane: 15 kwietnia 2021, godz. 12:55:17
Autor: Andrzej Wyczałkowski ... więcej (158)
Rozmiar: 1335px x 760px
Licencja: Public Domain
18 pobrań
2257 odsłon
4.55 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia Robert Cze
Obiekty widoczne na zdjęciu
Panoramy Kielc
więcej zdjęć (417)
al. IX Wieków Kielc
więcej zdjęć (440)
Ulica zaczyna się od ronda Herlinga-Grudzińskiego, gdzie krzyżuje się z ulicami: Ignacego Paderewskiego, Czarnowską, 1 Maja i Stefana Okrzei. Później krzyżuje się m.in. z ulicami Warszawską oraz Bodzentyńską i Starodomaszowską. Kończy się na skrzyżowaniu z ulicami: Sandomierską i Źródłową oraz al. Solidarności. Aleja IX Wieków Kielc jest stosunkowo młodą ulicą – wybudowana została na przełomie lat 60. i 70. XX wieku. Nazwę nadano w związku z obchodami 900-lecia Kielc, mimo iż nie ma potwierdzenia czy na rok 1970 lub 1971 przypadała ta rocznica. Ulica ta stanowiła fragment drogi państwowej 126 (przemianowanej w 1986 na DK74) do momentu wybudowania ulicy Łódzkiej pod koniec lat 90. XX wieku. Po zdegradowaniu pełniła przez kilkanaście lat rolę drogi wojewódzkiej nr 762 do momentu połączenia ulicy Zagnańskiej z przedłużeniem ul. Żelaznej (ul. Gosiewskiego) w 2013 roku. Od tego momentu ulica ma status drogi powiatowej. W miejscu obecnej południowej nitki alei, na zachód od ulicy Warszawskiej, znajdowała się ulica Starowarszawskie Przedmieście. Nazwa ulicy pochodziła od obszaru, na którym się znajdowała – już za bramami miejskimi utworzyło się tam przedmieście, zwane warszawskim. Była to ulica nieregularna, z zabudową niską. Przetrwała ona do końca lat 60. XX wieku, kiedy to zburzono okoliczne budynki i wybudowano aleję IX Wieków Kielc. Notatka informacyjna na podstawie Wikipedii.