starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 3 głosy | średnia głosów: 4.29

Polska woj. śląskie powiat lubliniecki Koszęcin ul. Dąbrówki

6 lipca 2022 , Na ul. Dąbrówki już na samym dole, przed przejazdem popołudniowa porą.

Skomentuj zdjęcie
Czy moge zapytacz co oznacza to określenie "format zdjęcia nieakceptowalny" ? Pytam powaźnie na przyśloścz...
2025-01-05 11:45:27 (rok temu)
ZPKSoft
+4 głosów:4
do vetinari: Kolega yani nie uznaje formatów pionowych ;-) A przecież dla przedstawienia perspektywy pustej drogi taki jest wg mnie najlepszy.
2025-01-05 11:50:26 (rok temu)
pawulon
+2 głosów:2
do vetinari: To oznacza że dla yaniego jest nieakceptowalny. Tyle, i tylko tyle. Nie ma w regulaminie takiego zapisu, że taki format nie może być zastosowany. Jeśli można dodawać panoramy w poziomie, to w pionie również.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2025-01-05 11:52:40 (rok temu)
do ZPKSoft: Rozumiem, więc moźna odbieracz glosowanie w rodzaju plebiscytu czy format pionowy jest dopuśczalny...
2025-01-05 11:59:21 (rok temu)
pawulon
+2 głosów:2
do vetinari: Takie zdjęcie, z takiego powodu, nie powinno być wcale poddawane głosowaniu.
2025-01-05 12:09:51 (rok temu)
da signa
+2 głosów:2
do vetinari: Jest coraz więcej zdjęć z telefonów, i taki format to nic dziwnego, choć nam, starszym użytkownikom może się nie podobać.
2025-01-05 12:11:18 (rok temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
do pawulon: W koszu mam więcej takich "kwiatków", usuwanych z powodu formatu.
2025-01-05 12:11:57 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
Do "yani", który punkt regulaminu mówi o nie akceptowalności takiego formatu zdjęcia ?.
2025-01-05 12:12:19 (rok temu)
este
+4 głosów:4
Przy takim kadrowaniu połowa tego zdjęcia to asfalt. Nie ma żadnego uzasadnienia dla takiego kadrowania poza lenistwem autora, któremu nie chciało się dociąć zdjęcia do sensownego kadru pokazującego to co istotne
2025-01-05 12:12:43 (rok temu)
da signa
+2 głosów:2
do este: Ale co tu jest istotne? To zdjęcie ulicy, która w większości składa się z asfaltu :))
2025-01-05 12:15:04 (rok temu)
do este: Istotne było pokazanie ul. Dąbrówki, i to mamy na tym zdjęciu, czego oczekujesz więcej? Krasnoludków na poboczu, budki z piwem?
2025-01-05 12:17:38 (rok temu)
este
+4 głosów:4
do pawulon: Krasnoludki byłyby spko - ale wystarczy sensowne kadrowanie pokazujące to co istotne np
2025-01-05 12:22:25 (rok temu)
pawulon
+1 głosów:1
do este: To z linku też do przyjęcia. Ale widocznie autor chciał byśmy skupili się na samej drodze, a nie na otoczeniu, i cel osiągnął. Jakby nie było, to nie powód do usuwania.
2025-01-05 12:25:53 (rok temu)
da signa
+1 głosów:1
do este: Owszem, można zasugerować użytkownikowi kadrowanie zdjęć, nie każdy to "czuje" intuicyjnie , ale wyrzucanie do kosza to przesada.
2025-01-05 12:26:57 (rok temu)
este
+1 głosów:1
do da signa: Odniosłem się tylko do "problemu" technicznego zdjęcia
2025-01-05 12:30:25 (rok temu)
pawulon
+4 głosów:4
do da signa: Zaczyna to wyglądać jak na Hydralu, kilku możnowładców wywala to co im się nie podoba, mając za nic opinię innych. Takie postępowanie stało się kiedyś powodem powstania Fotopolski, jako alternatywy dla bardziej liberalnych użytkowników.
2025-01-05 12:32:08 (rok temu)
do este: Rozumiem.
2025-01-05 12:32:29 (rok temu)
vetinari
+1 głosów:1
do pawulon: Przyznaje się źe teź dosić cięsto uźywam tego formatu, ale do tej pory nienatrafilem na negowanie.
2025-01-05 12:40:34 (rok temu)
ZPKSoft
+3 głosów:3
do vetinari: Bo nie jesteś "nowym" użytkownikiem, któremu można skoczyć na plecy.
2025-01-05 12:42:42 (rok temu)
do ZPKSoft:
Jak najbardziej uznaję formaty pionowe, ale normalnym formatem pionowym jest 3 x 4 lub 2 x 3. Tu jest format 1 x 2, co uważam na portalu fotograficznym za bzdurę.
2025-01-05 12:43:34 (rok temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
do este: Usuwającemu nie chodziło o treść zdjęcia, tylko jego format. Podobnych zdjęć, już poszło z dymem b. dużo.
2025-01-05 12:44:21 (rok temu)
do pawulon:
W regulaminie nie ma zapisu, iż nie można wrzucać zdjęć "do góry nogami", a jednak nikt tak nie wrzuca. Jest jednak coś takiego, jak zdrowy rozsądek.
2025-01-05 12:45:57 (rok temu)
pawulon
+2 głosów:2
do yani: Wolno ci mieć takie zdanie, ale nie usuwać zdjęć z tego powodu. Jedynym twoim argumentem jest "nieakceptowalny format", tylko że nie ma nic na ten temat w regulaminie, więc nie wychodź przed szereg. Nawet Neo akceptuje takie zdjęcia, a to jego plac zabaw.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2025-01-05 12:47:15 (rok temu)
do vetinari:
To nie chodzi o format pionowy, tylko o jego proporcję. Zdaje się, że ani Ty, ani inni nie zauważyli, że zdjęcie jest 2 razy wyższe niż szersze - wrzucający po prostu zrobił chyba zrzut ekranu ze swojego długiego telefonu.
2025-01-05 12:48:53 (rok temu)
fantom
+1 głosów:1
Ten format (2x1) to tylko i wyłącznie pochodna ekranu telefonu i na ekranie kompa wygląda idiotycznie.
Zabawne jest że można tak elementarnego błędu nie widzieć i bronić tego z zawziętością.
Ale mnie tu już nic nie zdziwi.
2025-01-05 12:50:12 (rok temu)
yani
+1 głosów:1
do pawulon:
Coś Ci się chyba poplątało - nie usuwam tego zdjęcia, tylko daję pod głosowanie.
2025-01-05 12:50:39 (rok temu)
da signa
+1 głosów:1
do yani: W takim formacie zdjęcia się zapisują, to nie jest zrzut ekranu. Te zdjęcia też mają takie proporcje tyle tylko, że są poziome. Jest też możliwość ustawienia innego formatu w aplikacji telefonu. Ale większość użytkowników telefonów tego nie robi, bo po prostu robią zdjęcia a nie są fotografami :)
2025-01-05 12:56:45 (rok temu)
pawulon
+1 głosów:1
do yani: Jak zwał, tak zwał, na jedno wychodzi. Nie widzę powodu aby je poddawać pod głosowanie. Jedynym powodem jest twoja wizja dobrego formatu fotki, a to trochę za mało.
2025-01-05 12:58:59 (rok temu)
do da signa:
Myślę, że skoro Fotopolska jest portalem fotograficznym, to jednak większość użytkowników ogląda zdjęcia na monitorach, a nie telefonach. Czy mamy równać z poziomem jakościowym portalu w dół, bo jakiś użytkownik ma telefon robiący zdjęcia pionowe w kształcie wąskiej kiszki? Bo tak można chyba określić pionowy format 1 x 2 ...
2025-01-05 13:05:23 (rok temu)
yani
+1 głosów:1
do pawulon:
Każdy ma swój punkt widzenia. Taki jak Twój, zaczyna prowadzić do obniżania poziomu jakościowego portalu.
Nawiasem mówiąc, to zdjęcie również merytorycznie niewiele wnosi. Bardziej pasuje do rodzinnego albumu, albo na Facebooka.
2025-01-05 13:09:27 (rok temu)
da signa
+2 głosów:2
do yani: Nie twierdzę, ze taki format mi się podoba, sama czasem robię takie zdjęcia i zazwyczaj je przycinam. Jednak po raz kolejny powtarzam, że można skomentować fotkę i zasugerować użytkownikowi kadrowanie. A on, albo to przyjmie, albo nie. Mi np. nie podobają się zdjęcia budynków, gdzie obiekt jest przy górnej krawędzi a połowa albo i 2/3 zdjęcia to nawierzchnia jezdni ( mimo orientacji poziomej). Takich zdjęć jest na portalu mnóstwo. No i cóż, muszę z tym żyć :)
2025-01-05 13:16:07 (rok temu)
do da signa:
Jeśli zaczniemy dopuszczać pionowe zdjęcia w formacie 1 x 2, to co będzie jak komuś przyjdzie do głowy wrzucić zdjęcie w formacie 1 x 3? Też zaakceptujemy?
2025-01-05 13:18:37 (rok temu)
do da signa:
Użytkownik miał już wielokrotnie sugerowane przycięcie "kiszkowatych" zdjęć. Możesz sprawdzić w jego folio.
2025-01-05 13:20:04 (rok temu)
pawulon
+1 głosów:1
do yani: Ja w tym nie widzę zagrożenia dla poziomu merytorycznego portalu, ale niektórzy wszędzie widzą złe duchy ;-)
2025-01-05 13:27:29 (rok temu)
do da signa:
Co do ustawień aparatu w telefonie, to chyba wszystkie mają matrycę w formacie 3 x 4. I takie jest natywne ich ustawienie. Takie jak tu, to konkretne ustawienie pod ekran jego telefonu Huawei Mate 10 Lite.
2025-01-05 13:29:27 (rok temu)
yani
+1 głosów:1
do pawulon:
Ja niestety widzę, ale może ja za dużo zdjęć przeglądam... :/
Niestety poziom portalu spada, głownie za sprawą nowych użytkowników, którzy traktują go jak np. Facebooka gdzie można wrzucać każde śmieci.
2025-01-05 13:33:55 (rok temu)
da signa
+1 głosów:1
do yani: Ja mam w moim samsungu 3:4, 9:16, 1:1 i full - czyli pełny ekran. I teraz jak zmierzyłam to mam 7,5: 16 cm czyli jeszcze większa kiszka, a kilka zdjęć z pewnością poszło nie przyciętych :))
2025-01-05 13:43:37 (rok temu)
pawulon
+4 głosów:4
do yani: To nie jest portal dla profesjonalnych fotografów, więc i fotki nie są profesjonalne, co nie znaczy że zaniżają jego poziom. To są zdjęcia dokumentacyjne, i jako takie muszą być pozbawione sztywnych reguł i zasad profesjonalizmu. Jeśli jakość obrazu jest akceptowalna (a tu jak najbardziej jest), to fotka spełnia swoje zadanie. Co innego gdyby jej jakość była kiepska, to ta dyskusja nie miałaby miejsca, sam bym poddał taką pod głosowanie.
2025-01-05 14:01:19 (rok temu)
do da signa:
Sugerujesz, że wrzucałaś tu zdjęcia 7,5 x 16 pionowo?
2025-01-05 14:21:53 (rok temu)
yani
+2 głosów:2
do pawulon:
Tu nie chodzi o jakość, a o zdrowy rozsądek. Człowiek widzi w poziomie, a nie w pionie, bo ma oczy rozstawione w poziomie.
Dlatego ekrany kinowe oraz ekrany telewizorów są w poziomie. Większość monitorów komputerowych też jest ustawiona w poziomie.
Nie jestem wrogiem pionowych kadrów, jak tu niektórym się zdaje, ale ich proporcje powinny być w granicach rozsądku.
2025-01-05 14:29:28 (rok temu)
ZPKSoft
+4 głosów:4
do yani: Zgłoś wniosek do Neo i jeśli zaakceptuje to taką uwagę należy zamieścić w regulaminie. A jeśli nie będzie akceptacji to musicie się tym pogodzić.
2025-01-05 14:43:48 (rok temu)
da signa
+1 głosów:1
do yani: Mogło się tak zdarzyć.
2025-01-05 14:46:15 (rok temu)
pawulon
+10 głosów:10
do yani: Yani, ja też bym wolał żeby to zdjęcie było w innych proporcjach, ale nie jest, lecz to go nie dyskwalifikuje. Trzeba Igorowi wytłumaczyć jakie kadry są tu pożądane, a nie poddawać od razu pod głosowanie, bo to może go tylko zniechęcić do udziału w tej zabawie. Przede wszystkim nauczać, a nie karać, bo to pozytywnych efektów na pewno nie przyniesie.
2025-01-05 14:49:03 (rok temu)
Desperado
+7 głosów:7
do pawulon: Amen.
2025-01-05 14:54:15 (rok temu)
vetinari
+5 głosów:5
Myśle źe warto bylo otworzyć na ten temat diskusie. Tak, format jest raczej dziwny aź nechlujny, ale....Zgadzam się z tym źe niejestetśmy wyłącznie portal o samym fotografowaniu i fotografii jako takiej. Igor przyszedl, dodal paru zdjięć,( i tu się zgadzam z kolegą yanim w tym, źe byl juź wtedy ostrzegany przed podobnym formatem, ) i juź więcej się nieodezwal. Więc jak muwią naszy bracia Słowacy...aků mala, taků dala...tz. coś w rodzaju niebylo innego wyboru. Zgadzam się z tym, źe tylko podobna diskusia proponuje szanse na rozwój nowego fotopolana, nie kaźdy odrazu rozumie o czym jest grane na fotopolsce.
2025-01-05 16:03:59 (rok temu)
da signa
+2 głosów:2
do yani: przypadkiem znalazłam
2025-01-09 09:37:16 (rok temu)
pawulon
+1 głosów:1
do da signa: Zaraz da do kosza ;-)))
2025-01-09 10:26:06 (rok temu)
bonczek_hydroforgroup
+1 głosów:1
Gniot, asfaltowy gniot
2025-01-09 11:58:24 (rok temu)
do da signa:
W Twoim przypadku taki format ma jeszcze jakieś uzasadnienie i mam nadzieję, że pojawił się tylko przez pomyłkę, a nie świadomie.
2025-01-09 12:02:22 (rok temu)
do pawulon:
Nie, nie dam do kosza, z powodu o którym napisałem wyżej.
2025-01-09 12:03:31 (rok temu)
do yani: No to mi ulżyło ;-)
2025-01-09 14:46:48 (rok temu)
Igor Brzezek
Na stronie od 2024 grudzień
1 rok 4 miesiące 12 dni
Dodane: 19 grudnia 2024, godz. 16:48:58
Autor zdjęcia: Igor Brzezek
Rozmiar: 1000px x 2000px
Aparat: RNE-L21
1 / 1642sƒ / 2.2ISO 504mm
1 pobranie
1018 odsłon
4.29 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia Igor Brzezek
Obiekty widoczne na zdjęciu
ul. Dąbrówki
więcej zdjęć (10)