starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 26 głosów | średnia głosów: 6
Skomentuj zdjęcie
Cristoforo
+1 głosów:1
Od lewej: kuźnie saskie, Pałac Saski i stojący przed nim pomnik oficerów-lojalistów, dzisiejsza ul. Tokarzewskiego-Karaszewicza - idąca do pl. Piłsudskiego. Centralnie Hotel Europejski, a na prawo od niego pałac Potockich.
2012-08-29 21:50:46 (13 lat temu)
Stenek
+1 głosów:1
Alez to nieprawdopodobnie piękny widok! Jak się to zestawi z tym, co tam dziś jest, to - ach!
2012-08-29 22:01:40 (13 lat temu)
WW
+1 głosów:1
do Stenek: Pałac Saski nadawał temu fragmentowi miasta charakter imperialny. Dzisiejszy brak zamknięcia przestrzeni z tamtej strony wytwarza nieprzyjemną pustkę.
2012-08-29 22:20:24 (13 lat temu)
do WW: Więcej, nie odtworzenie go po wojnie ta pustkę jeszcze bardziej powiększyło! Czy ktoś kiedyś będzie w stanie w tym mieście przywrócić mu choćby takie zabytki jak Pałac Saski?!?!?!???
2012-08-29 22:28:26 (13 lat temu)
do Stenek: Projekt odbudowy istnieje jakoś od 2006 r. kiedy to przeprowadzono badania archeologiczne i odkryto piwnice pałacu oraz Budowa miała ruszyć w 2007. Pałac miał być gotowy w 2010. Jednak w 2008 Gronkiewicz-Waltz wstrzymała inwestycję, podobno z uwagi na już wtedy poniesione ogromne koszta. Projekt zatem jest - tyle, że zamrożony.
2012-08-29 22:55:17 (13 lat temu)
do Stenek: Mnie także szlag trafia, że zaniechano tej rekonstrukcji. Por rekonstrukcji Ratusza na Placu Teatralnym myślałem, że nastąpiła era przywracania Warszawy naszych rodzicow (dziadków), ale nie, ważniejsze jest niszczenie tego, co ocalało.
2012-08-29 23:29:24 (13 lat temu)
do † ML: Tak to jest! Niestety!
2012-08-29 23:40:18 (13 lat temu)
mamik
+3 głosów:3
Tu jest duża seria, nie wiem czy wszystko już mamy
2013-09-20 10:34:30 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do mamik: Rewelacyjne źródło.
2013-09-20 10:41:45 (12 lat temu)
Rado-NDM
+3 głosów:3
do Cristoforo: Kasa przeznaczona na odbudowę Pałacu Saskiego poszła na most północny - . Może najlepiej byłoby postawić skarbonkę jak w przypadku odbudowy Zamku Królewskiego, okrasić to pięknymi archiwalnymi zdjęciami i turyści będą wrzucać. Problem jest tylko z tym, że do tej uzbieranej kasy w dzisiejszych czasach za dużo byłoby chętnych. Dodatkowo po uzbieraniu na odbudowę pałaców mogłoby się nagle okazać, że ta kasa jednak będzie wydana na coś "potrzebniejszego". Najbardziej się obawiam tego, że za kilka lat stanie tam jakiś szklany potwór i wszystkie marzenia Warszawiaków i nie tylko prysną jak bańka mydlana.
2013-09-20 10:54:31 (12 lat temu)
Cristoforo
+4 głosów:4
do mamik: To jest seria zaczerpnięta z Fotopolski zamieszczona przeze mnie i Kubę. Wydało się dzięki loginowi Kuby i napisau "Fotopolska.eu" ma jednym ze zdjęć ;)
2013-09-20 12:18:16 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do Cristoforo: Dlatego warto zamieszczać choćby ten najmniejszy napis firmowy fotopolski.
2013-09-20 12:23:00 (12 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do Cristoforo: Zabawne ;-) Wziąłem link od Genealogów na FB, ale widzę że na gazecie.pl też było niedawno.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2013-09-20 12:42:02 (12 lat temu)
Cristoforo
+2 głosów:2
do mamik: Ano zabawne :) Jednak szkoda, że praca którą włożyliśmy w wyszukanie tych zdjęć i ich obróbkę jest teraz przypisywana komuś, kto sobie poprostu skopiował od nas gotowy towar. Może profil Fotopolski mógłby by skomentować kilka postów na Facebooku z umieszczeniem odnośnika do nas? np. tutaj:



2013-09-20 14:56:08 (12 lat temu)
Danuta B.
+3 głosów:3
do Cristoforo: Popieram Cię Cristoforo, nie pomogę, bo nie umiem obsługiwać FB, swego konta też nie mam. Ponawiam jednak propozycję, by Neo udostępnił nowe logo, np. w opcji - tylko do fot archiwalnych. Każda pozctówka będzie ostemplowana jak dla przykładu ta .
2013-09-20 15:09:20 (12 lat temu)
mamik
+4 głosów:4
do Cristoforo: Skrobnąłem tu i tam z linkiem do nas. Na FB zdjęcia rozchodza się w jeszcze szybszym tempie niż w "zwykłym" internecie. Dlatego u nas na profilu są tylko linki ;-)
2013-09-20 15:23:59 (12 lat temu)
Neo[EZN]
+1 głosów:1
do Danuta B.: Z tym nowym logiem mam taki problem, że muszę do niego dopasować podpis użytkownika (nie może zostać stara czcionka bo nie będzie pasować do loga) - trochę mi czasu na tym zejdzie...
2013-09-20 16:04:37 (12 lat temu)
jurek59
+1 głosów:1
Plan odbudowy pałacu Saskiego i nie tylko tego zabytku należał do ś.p. Lecha Kaczyńskiego, ówczesnego Prezydenta Warszawy. Zamiast odbudowy niszczy się zabytki związane z historią miasta jak np. willi z 1904 roku na skrzyżowaniu ulic Zajęczej i Elektrycznej w sierpniu 2013. Ale co zrobic, wszystko co polskie jest, brzydkie, niedobre i nieopłacalne- np. likwidajca Państwowego Instytutu Wydawniczego. Jedna z lepszych serii wydawniczych-Biografie Sławnych Ludzi kończy żywot.
2013-09-20 16:22:57 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do Neo[EZN]: Ale póki co samo nowe logo, bez nicka użytkownika. Na starociach akurat.
2013-09-20 16:35:52 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do jurek59: Nie do końca rozumiem słowa "plan odbudowy.... należał do L.Kaczyńskiego". Być może jest to oczywiste dla osób z regionu.
2013-09-20 16:38:30 (12 lat temu)
Cristoforo
+2 głosów:2
do mamik: Super! :) Krótko, zwięźle i z linkiem do nas. Dzięki temu zajrzą do nas nowe osoby. Dzięki mamiku! :) Może dobrym pomysłem byłoby też raz na jakiś czas sypnąć linkami tu i ówdzie wśród przodujących profili o zbliżonej tematyce. Zawsze jakaś nowa dusza do nas zabłądzi, choćby po to, żeby pooglądać :)
2013-09-20 17:09:26 (12 lat temu)
do Danuta B.: Komentarz został usunięty przez administratora - powód: dubel
2013-09-20 17:18:17 (12 lat temu)
WW
+2 głosów:2
do Danuta B.: Nie, to nie jest oczywiste, niezrozumiała wypowiedź Jurka59.
2013-09-20 17:26:45 (12 lat temu)
do Cristoforo: Danka, dlaczego usunęłaś mój komentarz?
2013-09-20 17:32:49 (12 lat temu)
Cristoforo
+2 głosów:2
do Danuta B.: Bardzo dobry pomysł! Jeśli Neo się zgodzi to jestem za wprowadzeniem nowego loga, ale tak jak piszesz tylko przy zdjęciach archiwalnych z uwagi na jego subtelność i zasłanianie obrazu w dużo mniejszym stopniu. Wystarczyłoby same logo, bez zbędnej nazwy użytkownika.
2013-09-20 20:28:20 (12 lat temu)
do Cristoforo: Bo się zdublował, jak wiele innych.
2013-09-20 20:29:55 (12 lat temu)
Cristoforo
+1 głosów:1
do Danuta B.: To nie był dubel, a zupełnie dwa inne komentarze, z których ten drugi właśnie przywróciłem.
2013-09-20 20:34:01 (12 lat temu)
Danuta B.
+1 głosów:1
do Cristoforo: Usz, przepraszam, dałabym głowę, że widziałam podwójnie. Całkowicie zgadzam się z Twoim zdaniem (w przywróconym komentarzu).
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dop.
2013-09-20 20:42:35 (12 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
do Danuta B.: A co bierzesz? ;)
2013-09-20 21:22:47 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do pawulon: 100 zł:).
2013-09-20 21:41:08 (12 lat temu)
Wiesław Smyk
Na stronie od 2010 luty
16 lat 2 miesiące 18 dni
Dodane: 29 sierpnia 2012, godz. 21:17:53
Autor: Konrad Brandel ... więcej (328)
Rozmiar: 1704px x 964px
108 pobrań
7642 odsłony
6 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia Wiesław Smyk
Obiekty widoczne na zdjęciu
pałace
Pałac Saski
więcej zdjęć (433)
Architekci: Adam Idźkowski, Tylman z Gameren
Zbudowano: 1661-64 i 1842
Zlikwidowano: 1944
Dawniej: Sztab Główny Wojska Polskiego, Pałac Skwarcowa, Pałac Morsztynów
Pierwotnie na miejscu pałacu stał dwór Tobiasza Morsztyna. Jego spadkobierca Jan Andrzej Morsztyn wybudował po 1661 roku w miejscu dworu i części Wału Zygmuntowskiego, piętrowy barokowy pałac z czterema wieżami. Pałac został zakupiony w 1713 roku przez króla Augusta II, który rozpoczął jego przebudowę zakończoną w roku 1748 w czasach panowania króla Augusta III. Pracami kierowali Carl Friedrich Pöppelmann i Joachim Daniel Jauch. W 1724 roku do rezydencji wprowadził się dwór królewski. Stanowił jedno z założeń urbanistycznych Osi Saskiej ciągnącej się od Krakowskiego Przedmieścia do Koszar Mirowskich.
W latach 1839-1842 pałac przebudowano nadając mu styl klasycystyczny (wg planów Adama Idźkowskiego), rozbebrano wówczas część środkową pałacu i dodano w tym miejscu kolumnadę w stylu korynckim.
W dwudziestoleciu międzywojennym w gmachu znajdował się Sztab Generalny Wojska Polskiego, utworzony już w 1918 r. w Królestwie Polskim, a w 1923 przed budynkiem od strony wschodniej ustawiono pomnik księcia Józefa Poniatowskiego. W 1925 w kolumnadzie pałacu, pod arkadami, urządzono Grób Nieznanego Żołnierza. W latach 1930–1937 w budynku Pałacu Saskiego znajdowała się także siedziba Biura Szyfrów gdzie po raz pierwszy, w grudniu 1932, złamano kod niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma. Podczas II wojny światowej, pałac był siedzibą sztabu hitlerowskiego. Został zniszczony przez Niemców po upadku powstania warszawskiego, w grudniu 1944.

Po zakończonej II wojnie światowej komunistyczne władze nie zdecydowały się na odbudowę pałacu, odnowiono jedynie pozostałą po zniszczeniach środkową część w której urządzono ponownie Grób Nieznanego Żołnierza. W okresie powojennym kilkukrotnie planowano rozpoczęcie prac rekonstrukcyjnych, jednak do końca PRL w 1989 nie podjęto żadnych konkretnych działań.

Źródło: Licencja:
Hotel Raffles Europejski
więcej zdjęć (229)
Architekci: Henryk Marconi, Leandro Marconi
Atrakcja turystyczna
Zbudowano: 1855-1857
Dawniej: Hotel "Orbis", Wojskowa Akademia Polityczna (1951-54), Hotel d’Europe
Zabytek: MZ/211 z 1.07.1965
*** Hotel w Warszawie, zbudowany w latach 1855-1878 według projektu Henryka i Leandra Marconich. Uznawany wówczas za najbardziej luksusowy w Warszawie. Obecnie nieczynny, ale istnieją plany jego ponownego otwarcia.

Hotel otwarty został 1 stycznia 1857 roku. Po zniszczeniach wojennych, przedwojenni właściciele uruchomili restaurację i rozpoczęli remont budynku. W 1948 r., MON zajęło hotel i dokończyło odbudowę budynku z przeznaczeniem na akademię wojskową. Po adaptacji wnętrz, ponownie otwarty został 2 lipca 1962 roku jako hotel Orbisu. Zamknięty 30 czerwca 2005 roku trafił w ręce spadkobierców właścicieli i planowany jest jego remont.

Co roku Hotel Europejski organizuje wiele imprez, w tym wykwintne bale sylwestrowe.

Źróło: Licencja: [ CC-BY-SA 3.0], Autorzy:
pl. Piłsudskiego Józefa, marsz.
więcej zdjęć (3663)
Dawniej: Plac Zwycięstwa, Adolf Hitler Platz, Plac Saski, Plac Soborowy
ul. Krakowskie Przedmieście
więcej zdjęć (6250)
Krakowskie Przedmieście – jedna z najbardziej reprezentacyjnych ulic w Warszawie, stanowiąca północny odcinek Traktu Królewskiego, biegnący od Zamku Królewskiego na południe w kierunku Łazienek. Administracyjnie znajduje się w dzielnicy Śródmieście.
Jej zakończenie stanowi plac Zamkowy. Na południu Krakowskie Przedmieście płynnie przechodzi w ulicę – Nowy Świat. Za punkt graniczny przyjmuje się Pomnik Mikołaja Kopernika - po drugiej stronie ulicy sąsiadują ze sobą bezpośrednio budynki z adresami Nowy Świat 69 i Krakowskie Przedmieście 1.
Cała ulica jest jako założenie urbanistyczne wpisana do rejestru zabytków.
Dawniej: Bagińskiego Walerego