starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 12 głosy | średnia głosów: 5.55

Polska woj. opolskie Opole Stacja kolejowa Opole Groszowice

7 czerwca 2015 , "Zakopany" w zieleni na bocznych torach stacji,pług śnieżny.

Skomentuj zdjęcie
Fotka efektowna ale czy na FP - portal staje się "gadżeciarski" coraz mniej merytoryczny .... słabość administracji (wspominałem już dawno)
2015-06-12 10:10:04 (10 lat temu)
Andrzej G
+10 głosów:10
Jak to dobrze czasem się wyłączyć, ze strony.

Nie jestem ortodoksyjny w swych poglądach, a może nawet bardziej układowy, niż zasadniczy. Od kilku dni obserwuję, kolejną falę zażartej dyskusji, co jest fotopolskie, a co bardziej fotopolskie.
Jako zwykły człowiek, wiem, że i ja popełniam, czasem to, co inni widzą jako 'zaśmiecanie' portalu.
Też tu 'popełniłem' serie "wydarzenia" i "lokomotywy", lepsze i gorsze jakościowo i merytorycznie fotki.
Nie zamierzam się za to tłumaczyć.

Pragnę tylko tym, którzy zapomnieli, przypomnieć pierwszy akapit naszego wspólnego regulaminu (w brzmieniu pełnym, a nie wyrwanych z całości zdań, czy ich fragmentów, co się tu już praktykuje):
§1. Portal Fotopolska ma charakter dokumentalno-historyczny. Jego celem jest zobrazowanie i opisanie przemian zagospodarowania przestrzennego Polski. Odbywa się to poprzez umieszczanie zdjęć, skanów i innych materiałów obrazujących obecny oraz historyczny widok i rozplanowanie obiektów architektonicznych, infrastrukturalnych i układów urbanistycznych, jak również związanych z nimi innych przedmiotów kultury materialnej. Miejscowości przedzielone granicą wg postanowień konferencji jałtańskiej i innych, taktuje się jako całość.
Ramy portalu mogą być rozszerzone o historyczne tereny Polski będące poza obecnymi jej granicami.

Teraz podkreślam to co w dyskusji do tego zdjęcia, zdjęć innych lokomotyw, czołgów, starych samochodów, etc. się odnosi:
... jak również związanych z nimi innych przedmiotów kultury materialnej ...

Cóż więc jest tym przedmiotem kultury materialnej, który winniśmy na naszej Fotopolsce zachowywać poprzez umieszczanie zdjęć, skanów, etc. - otóż kultura materialna, to termin określający wszelkie fizycznie istniejące rzeczowe wytwory pochodzące z przejawów działalności człowieka - zarówno przedmioty sztuki jak i przedmioty użytkowe, narzędzia oraz przedmioty życia codziennego (cytując odpowiedni wpis Wikipedii).

Czyż ten np. stary pług śnieżny stojący w konkretnej lokalizacji, może już bez fizycznej możliwości zmiany tej lokalizacji, nie jest wytworem rzeczowym pochodzącym z działalności człowieka. Otóż, jest to taki właśnie taki przedmiot kultury materialnej.

Ja się z Fotopolski od wielu lat bardzo cieszę. Jest ona (mam nadzieję, że jest ...) dla mnie ważnym źródłem wiedzy i źródłem samozadowolenia, a także miejscem, które polecam każdemu, kto tylko w minimalnym stopniu wyrazi zainteresowanie tym co robię w wolnym czasie (uwiecznianiem tego co znajdzie się przed obiektywem mojego aparatu). Cieszę się, że do tej pory ani razu nie musiałem się z tego co dzieje się na fotopolsce, się tłumaczyć.

Niektórzy z obecnych na stronie, wiedzą co poza zdjęciami stricte robionymi z myślą o stronie, jeszcze robię w wolnym czasie z aparatem w ręku, i ile mi to czasu zajmuje. Mam nadzieję, że wiedzą też, że kiedy tylko chwila po temu, to staram się uzupełniać zasoby naszego portalu o nowe zdjęcia, nowe obiekty, czy dodatkowe informacje do już istniejących. Właśnie zaraz po tym wpisie, siadam na rower i jadę dokumentować dla siebie i dla innych, to co się dzieje w pszczyńskim parku zamkowym (choć także, ktoś mi może zarzucić, że robię zdjęcia jakiś koparek, czy kupki kamieni lub kostek brukowych).

Chcę to robić, nawet jeśli ktoś za chwilę uzna, że gro moich zdjęć, nadaje się do kosza bo nie spełnia 'jego' standardów merytorycznych, jakościowych, ...
Zdaję sobie również sprawę, że teraz może się okazać, że zdjęć podpisanych moim logo na stronie zacznie ubywać szybciej, niż nadążę wytwarzać nowych. Trudno. Życie jest brutalne.

Zgadzam się za to z jednym stwierdzeniem - w tym, i temu podobnych tematach, administracja winna dać nam wszystkim jasną wykładnię. Taka wykładnia jednych zadowoli, innych zasmuci, ale wszystkim da odpowiedź na pytanie "co jest bardziej fotopolskie od fotopolskiego widzenia otaczającego świata".

Aaaa, zapomniałbym o jeszcze jednym z czego się bardzo cieszę - cieszę się, że moje uprawnienia fotopolskie, nie dają mi prawa do oceniania, co ma na stronie pozostać, a co winno być z niej usunięte. To wielki przywilej, i nie wcale ucieczka od odpowiedzialności.

Jak zwykle się rozpisałem. Też to można usunąć.
2015-06-12 18:55:15 (10 lat temu)
skrzypa
+7 głosów:7
do Andrzej G: Jak dla mnie jest to świetne zdjęcie
2015-06-12 19:10:59 (10 lat temu)
augiasz
 
do Andrzej G: Kolejna już osoba chce jasnej wykładni ze strony administracji - może się jej doczekamy? Co do stwierdzenia, że zdjęć podpisanych Twoim logo zacznie "ubywać szybciej" to nie sądzę, żeby tak się stało (przynajmniej z mojej strony Ci to nie grozi - kiedy kieruję jakieś do "wyroczni" nie patrzę kto je zrobił - spełnia albo nie spełnia pewnych wymogów). Jednak jak słusznie zauważyłeś wymogi te trzeba doprecyzować.
2015-06-12 20:32:26 (10 lat temu)
Neo[EZN]
+6 głosów:6
do augiasz: Z tematyką zdjęć jest tak, że nie da się pewnych rzeczy doprecyzować - np. kiedy uznać że zdjęcie jest zdjęciem architektury lub nie jeżeli na zdjęciu widać kawałek budynku stanowiący np. 5% kadru? Albo widać ludzi i fragment ściany? Musimy zdać się na własną ocenę i opinię (bo nie będziemy np. pisać że "na zdjęciu 34% kadru musi zapełnić budynek lub ulica") i demokratycznie wybrać czy chcemy mieć takie "dyskusyjne" zdjęcie czy nie. Zawsze będą po takim głosowaniu osoby zadowolone i nie zadowolone ale nic na to nie poradzimy - taki jest charakter strony że czasem trzeba dokonać wyboru nie kierując się przepisami.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Dodatek
2015-06-12 20:40:16 (10 lat temu)
augiasz
 
do Neo[EZN]: Doskonale, ale chodzi o zdjęcia takie jak powyżej - architektury tam nie ma, jedynie pojazd szynowy. Czy takie zdjęcia nadają się na fp? Podobnie zdjęcia autobusów i ich wnętrz?
2015-06-12 20:41:37 (10 lat temu)
Neo[EZN]
+6 głosów:6
do augiasz: Na stronie - od starej wersji mieliśmy też zdjęcia np. wnętrz tramwajów - - one stanowią nieodłączny element miejskiego krajobrazu. Można je przerzucić do przedmiotów jeżeli wiele osób będzie tak chciało. Warto też pamiętać o tym, że mogą wycofać dany model autobusu a dużo ludzi przez wiele lat takim modelem jeździło i szkoda rezygnować z takich zdjęć bo one przywołują wiele wspomnień - np.
2015-06-12 20:49:25 (10 lat temu)
augiasz
 
do Neo[EZN]: Czyli rozumiem, że zdjęcia jakichkolwiek pojazdów zostają, bo przywołują wspomnienia - dobrze, będę się stosował.
2015-06-12 21:13:10 (10 lat temu)
do augiasz: Czyli moje zdjęcie wnętrze SKOTA wyrzucone przez (mamik) powinno wrócić na miejsce.
2015-06-12 21:19:49 (10 lat temu)
do augiasz: Podkreślam, że na powyższym zdjęciu jest pojazd szynowy, który w pełni mieści się w definicji (oczywiście moim zdaniem) kultury materialnej, w tym przedmiotów tejże kultury. Zakres dokumentacyjny naszej strony zgodnie z aktualnie obowiązującym regulaminem (patrz wyżej przywołany fragment regulaminu) obejmuje dokumentowanie przedmiotów kultury materialnej.
2015-06-12 21:22:30 (10 lat temu)
augiasz
 
do piotr brzezina : Masz rację - przecież ktoś mógł nim jeździć w woju!
A to cudo: - przecież ktoś mógł w tej imprezie uczestniczyć!
2015-06-12 21:22:42 (10 lat temu)
ZPKSoft
+6 głosów:6
do Neo[EZN]: Jak zaczynałam przygodę z FP 4 lata temu to zwróciłam uwagę, że oprócz architektury są tu obiekty dot. pociągów czy pojazdów komunikacji miejskiej i tak portal przyjęłam z dobrodziejstwem inwentarza. Tramwaje, autobusy czy pociągi mnie nie kręcą, ale rozumiem, że dla innych są istotne i nawet mogą służyć pomocą przy datowaniu zdjęć. A ich wnętrza to cóś takiego jak wnętrza budynków czyli nierozerwalnie związane z pojazdami. Skoro kiedyś takie ramy stworzono to je zostawmy. Jak zawsze decydujący głos ma Neo a o ile wiem te pojazdy są dla niego solą życia :)
2015-06-12 21:23:47 (10 lat temu)
augiasz
 
do Andrzej G: Pysznie po prostu - od jutra wrzucam zdjęcia zabawek moich córek - toż to ewidentne przedmioty kultury materialnej, więc trzeba je koniecznie udokumentować! W dodatku będą przywoływać wspomnienia!
2015-06-12 21:26:12 (10 lat temu)
do piotr brzezina : Wrzucić do przedmiotów i po problemie.
2015-06-12 21:26:17 (10 lat temu)
do augiasz: Obecność zdjęć z tej imprezy denerwowała niektórych. Miał powstać artykuł i tam miały trafić fotki. W końcu Hellrid nie doczekawszy się artykułu przeniósł do "wydarzeń". Brak decyzji co do wyrzucenia uważałam za męski spisek ;) Teraz po kilku latach na takie obiekty patrzę z większym pobłażaniem i szkoda mi czasu na walkę.
2015-06-12 21:29:11 (10 lat temu)
do Columba livia: Za późno.
2015-06-12 21:33:03 (10 lat temu)
do piotr brzezina : Jeśli fotki wylecą to dodaj je jeszcze raz jako "przedmioty". Ja już miałam taka sytuację i przeszło ;)
2015-06-12 21:38:50 (10 lat temu)
do ZPKSoft: Dzieki ale kiedyś próbowałem dodać fotke do przedmiotu to na jej miejsce wskoczyła fotka z innego województwa a moja znikła.
2015-06-12 22:05:54 (10 lat temu)
do Andrzej G: Andrzeju G.
Zgadzam się z Twoją opinią (rzekłby kto: z tą nieco przydługą wypowiedzią, Stoik zaś dał by Ci na tą okoliczność komentarz krótki: "Andrzej G. Dzieła Wybrane, Tom1, Stop")
Ja też tak widzę te sprawy.
I często mi brakuje zdecydowanego stanowiska Neo
Jednak po przeczytaniu Waszych wypowiedzi i wypowiedzi Neo dochodzę do wniosku, że Neo ma dość unikatowe i niesamowite wyczucie, co i jak i kiedy "zarządzić", kiedy wzruszyć bryłę świata, a kiedy tylko pogłaskać trawę :))
Wszak nie jest sztuką coś szybko jako Szef zarządzić i nakazać
Jeno takie działanie często ma krótkie nogi i uderza rykoszetem już to w Szefa już to w jego lud.
Krótko mówiąc, cenię Neo za rozwagę, brak pochopnych i szybkich decyzji - wszak gdyby je tak często podejmował, jak my czasem sobie życzymy, dawno by się "rozmienił na drobne". Byłby jeszcze większy chaos.... A autorytet? - lepiej nie pytać

PS - daleko mi do pochwalnych hymnów na cześć Szefa, wszak zadziorny jestem czasem ;) choć z tym walczę, bo lubię ludzi
Już on (Neo znaczy się) dobrze wie, jak dotkliwe i niecierpliwe czasem są moje maile słane do Niego. Że tez ma do mnie jeszcze cierpliwość ;) ;)
2015-06-12 23:20:52 (10 lat temu)
andrzejKO
Na stronie od 2013 marzec
13 lat 2 miesiące 30 dni
Dodane: 11 czerwca 2015, godz. 22:20:12
Autor zdjęcia: andrzejKO
Rozmiar: 1600px x 1200px
Aparat: FinePix HS10 HS11
1 / 420sƒ / 5ISO 1004mm
2 pobrania
1976 odsłon
5.55 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia andrzejKO
Obiekty widoczne na zdjęciu
stacje
Zbudowano: 1881
Dawniej: Groschowitz