starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 15 głosów | średnia głosów: 6

Polska woj. dolnośląskie Wrocław Gądów Mały ul. Lotnicza Port Lotniczy Gądów Mały

Lata 1930-1935 , Wschodnia granica lotniska Wrocław- Gądów Mały. Prezentacja największego w początkach lat 30. XX wieku samolotu pasażerskiego samolotu świata, Junkersa G- 38. Wyprodukowano tylko 2 sztuki tej maszyny.

Skomentuj zdjęcie
zuf
Pierwszy samolot jednopłatowy.
2010-03-11 16:21:21 (16 lat temu)
Kavikvs
 
do zuf: Gdzie?
2010-03-11 16:25:38 (16 lat temu)
zuf
do Kavikvs: No junkers. Z tego co pamiętam wcześniej latały tylko dwupłaty a Junkers ze względu na rozmiar nie mógł być dwupłatem co wymusiło na konstruktorach skonstruowanie samolotu z jednym skrzydłem. Czyli był pierwszym samolotem z jednym płatem.
2010-03-11 16:54:00 (16 lat temu)
zuf
do zuf: Pamiętam w sensie, że gdzieś czytałem czy widziałem w Tv. Niestety ale nie miałem okazji żyć w latach 30 ubiegłego wieku :)
2010-03-11 16:55:15 (16 lat temu)
Neo[EZN]
+1 głosów:1
do zuf: No ja też tego żałuję, że nie urodziłem się jakieś 60 lat wcześniej :)
2010-03-11 18:18:34 (16 lat temu)
Kavikvs
 
do zuf: Taube, taki jak na robił jednopłaty już od dwudziestu lat. Bleriot też.
2010-03-11 19:08:10 (16 lat temu)
zuf
do Kavikvs: Tak to właśnie jest. Gdzieś dzwoniło ale nie widziałem, w którym kościele. Ale już się do edukowałem. Jednopłat - jednopłatem. Na myśli miałem ło to W dwupłatach im większe skrzydła tym większy opór stawiały (nie dosłownie same skrzydła, ale linki i pręty, które spajały ze sobą dwa płaty. W Junkersie z wyżej wymienionych powodów nie można było zastosować dwóch płatów dlatego zrobiono jedno wielkie - żeby się urwało. Był to bardzo znaczący krok w lotnictwie bo dzięki nowym skrzydłom mam teraz samolotu takie jakie mamy. Wielkie Airbusy, Boeingi i An.
2010-03-11 19:40:47 (16 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
Kavikvs, jeśli to ty jesteś autorem tego zdjęcia to gratuluję długowieczności ;)))
2011-02-28 22:43:20 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+1 głosów:1
do pawulon: Też bym Tobie pogratulował, ale na pewno nie spostrzegawczości.
2011-02-28 23:00:48 (15 lat temu)
Neo[EZN]
+3 głosów:3
do Kavikvs: Kavikvs - mistrz ciętej riposty ;)
2011-02-28 23:16:00 (15 lat temu)
do Kavikvs: Pod zdjęciem też na to mi zwrócono uwagę, przyjąłem tłumaczenie i poprawiłem. Wejdź w edycję zdjęcia i zobacz co tam jest zaznaczone, bo ja widzę że \"Jestem autorem tego zdjęcia\". Nie spieraj się więc ze mną tylko popraw :)
2011-02-28 23:20:24 (15 lat temu)
mar
+3 głosów:3
do pawulon: Ale tutaj Kavikvs zrobił zdjęcie z planszy :) Więc zdjęcie jest jego autorstwa :)
2011-02-28 23:28:36 (15 lat temu)
pawulon
+6 głosów:6
Dla mnie autorem jest ten co ten widok uwiecznił, a nie ten co go powielił... a może się mylę?
2011-02-28 23:33:19 (15 lat temu)
mar
+1 głosów:1
do pawulon: Masz rację :)
2011-02-28 23:43:02 (15 lat temu)
do mar: :))
2011-02-28 23:48:02 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+1 głosów:1
do pawulon: Mylisz się. Jestem autorem zdjęcia przedstawiającego planszę a jeśli pod planszą był podany autor zdjęcia to zawsze uwzględniam to w opisie. W wypadku takich fotografii funkcję źródła przejmuje obiekt, w którym zdjęcia się znajdują.
2011-03-01 01:02:06 (15 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Kavikvs: A gdzie to jest napisane że ty zrobiłeś zdjęcie zdjęcia na jakiejś tam wystawie? Jest opis, jest zdjęcie, jest obiekt... ale może ty je stamtąd ukradłeś i tu wkleiłeś jako swoje (żartuję oczywiście). Po prostu dla mnie i pewnie dla innych zdjęcie jest zrobione przez Kavikvsa w latach 1930-35. W tym wieku można już nie pamiętać dokładnej daty jego zrobienia ;-)))
2011-03-01 08:56:43 (15 lat temu)
mamik
+3 głosów:3
do Kavikvs: Zdjęcie planszy to zrobiłeś tutaj a na powyższym zdjęciu nie ma śladu, że to plansza z wystawy organizowanej przez port lotniczy.
2011-03-01 09:38:38 (15 lat temu)
do mamik: I to próbuję mu cały czas wytłumaczyć, jak na razie z miernym rezultatem :)
2011-03-01 09:58:36 (15 lat temu)
Kavikvs
 
do mamik: Jak to nie ma śladu? Przecież jest założony obiekt, który wszystko tłumaczy. Jesteście na stronie od tygodnia czy może chcecie oglądać oryginalne pliki przed obróbką?
2011-03-01 10:11:48 (15 lat temu)
zuf
+4 głosów:4
do Kavikvs: Mają trochę racji. Dopisz w opisie zdjęcia, że jest to wykonana przez Ciebie fotografia planszy ze zdjęciem i będzie git. Dla świętego spokoju. My tu wszyscy wiem o co chodzi ale lepiej wszystko napisać niż czegoś nie dopisać (potem taki Pawulon się czepia :)).
2011-03-01 10:48:11 (15 lat temu)
mamik
+4 głosów:4
do Kavikvs: W obiekcie i opisie tak ale na zdjęciu i w jego podpisie nie. Jest różnica w podejściu do reprodukcji na tym zdjęciu i na tym z linka. Tamto jest zdjęciem planszy z wystawy, a to jest wykadrowane z planszy.
2011-03-01 10:49:34 (15 lat temu)
do zuf: Odezwał się ten co się nie czepia ;))
2011-03-01 10:58:21 (15 lat temu)
Kavikvs
 
do mamik: Obydwa są wykadrowane z planszy. Nie będę robił dopisków, które urągają inteligencji odwiedzających tę stronę. Jak to jest, że np. zuf od i inni od razu wiedzieli o co chodzi a np. pawulon obudził się po tym, ja mu zaczeliśmy zwracać uwagę na błędy źródłowe w jego materiale?
2011-03-01 11:05:10 (15 lat temu)
zuf
+2 głosów:2
Sytuacja jest nowa i proponuje ustalić jakąś regułę. Jak postępujemy w przypadku zdjęć zdjęcia. Żeby nie mieszać to niech będzie tak jak to zrobił Kavikvas. Źródło: ktoś z nas (użytkownik) + zdjęcie dopisane do zbiorczego obiektu będącego jednocześnie źródłem.
Problem widzę w przypadku gdy ktoś będzie dysponował tylko jednym zdjęciem. Będzie sens zakładać nowy obiekt dla jednego zdjęcia?
2011-03-01 11:18:51 (15 lat temu)
mamik
+4 głosów:4
do zuf: A nie prościej napisac o tym pod zdjęciem ?
2011-03-01 11:23:13 (15 lat temu)
Neo[EZN]
+6 głosów:6
do zuf: Moim zdaniem zdjęcie zdjęcia niewiele różni się od skanu bo jedno i drugie to reprodukcja a skanów przecież nie podpisujemy swoim autorstwem.
2011-03-01 11:24:23 (15 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Kavikvs: Zaczynasz mnie obrażać, daj sobie na luz. Ja zwróciłem tylko uwagę a ty nie wiedząc jak wybrnąć urągasz mojej inteligencji. Nie znasz mnie na tyle żeby sobie na takie osobiste wycieczki pozwalać, i to publicznie.
2011-03-01 11:28:02 (15 lat temu)
pawulon
+4 głosów:4
do Neo[EZN]: No właśnie Piotrze, czym różni się zrobienie zdjęcia zdjęciu, od jego zeskanowania, tylko narzędziem którym to wykonaliśmy.
2011-03-01 11:32:24 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+1 głosów:1
do pawulon: Wiesz, takie mam wrażenie i podstawy by sądzić, że szukasz dziury w całym po ostatnich wpisach. Oczywiście, mogę się mylić ale uważam, że problem jest sztuczny i zupełnie niepotrzebny, zwłaszcza, że pojawia się po ponad roku istnienia obiektu na stronie. Co do luzu to mam inne problemy i prace do wykonania na komputrze by emocjonować się jakimś wpisem co i Tobie serdecznie życzę.
2011-03-01 12:04:15 (15 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
do Kavikvs: Asertywny to ty może i jesteś, ale samokrytyki nie masz za grosz. Nie możesz po prostu ścierpieć że ktoś śmiał ci zwrócić uwagę i całą swoją winę zwalasz na tą osobę. Kilka osób potwierdziło moje zdanie w tym temacie... ale ty i tak wiesz swoje, twierdzisz że ja się czepiam i szukam dziury w całym. Jeśli tak, to ją znalazłem, jest w twoim opisie zdjęcia czego ty nie dostrzegasz, za to wytykasz innym braki w inteligencji. To taka forma samoobrony, tylko nie wiem dlaczego przybiera tak na sile w konwersacji ze mną?
2011-03-01 12:22:59 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+1 głosów:1
do pawulon: Guzik znalazłeś. Takich sztucznych problemów na tej stronie są setki i to zawsze będzie kwestią interpretacji. Co do samokrytyki to mam zupełnie odwrotne wrażenie. Chcesz coś zmieniać, to sobie zmieniaj. Mnie to zwyczajnie nuży.
2011-03-01 15:55:00 (15 lat temu)
Tomasz Górny (Nemo5576)
+3 głosów:3
do Kavikvs: Ten problem nie jest sztuczny. Nieważne czy fotografię zeskanowano, czy sfotografowano. Twój wkład twórczy jest w praktyce równy zero. Podając się za autora łamiesz czyjeś prawa autorskie.
2011-03-01 17:07:23 (15 lat temu)
Kavikvs
 
do Tomasz Górny (Nemo5576): Doprawdy? Podaj mnie do sądu a zobaczysz kto wygra. Jeszcze jeden taki gówniarski wpis a zpbaczysz co w praktyce oznacza zerowy wkład twórczy.
2011-03-01 18:57:45 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+2 głosów:2
do Kavikvs: PS i w dupę sobie wsadźcie te piepszone minusy.
2011-03-01 19:07:53 (15 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do Kavikvs: Sam się o nie prosisz.
2011-03-01 19:10:34 (15 lat temu)
Tomasz Górny (Nemo5576)
+3 głosów:3
do Kavikvs: Proponuje sobie wsiąść na wstrzymanie. Powtórzę. Zdjęcie/skan obrazu czy zdjęcia jest odtwórcze, a nie twórcze. Nie jesteś autorem tego zdjęcia, a jedynie autorem jego reprodukcji. W związku z tym podając się za autora naruszasz niezbywalne prawa autora oryginału. Ujmując sprawę brutalnie popełniasz plagiat. Ja rozumiem ze prawo autorskie jest dość skomplikowane, ale jak kilka osób mówi mi ze coś robię źle to się zastanawiam, a nie rozpoczynam pyskówkę.
2011-03-01 19:11:07 (15 lat temu)
Kavikvs
 
do mamik: No to teraz wiesz, do czego służą.
2011-03-01 19:11:53 (15 lat temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
do Kavikvs: A pieprzone pisze się przez rz ;)
2011-03-01 19:13:23 (15 lat temu)
Kavikvs
 
do ZPKSoft: Tyyyż prawda.
2011-03-01 19:15:08 (15 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
No proszę, nie dosyć że nie ma racji to do tego jeszcze chamskie odzywki. I kto tu mówił o inteligencji?
2011-03-01 19:21:50 (15 lat temu)
Neo[EZN]
+4 głosów:4
do pawulon: Moim zdaniem najmądrzej będzie nie ciągnąć dalej tego tematu a zdjęcia zdjęć opisywać źródłem tak samo jak skany.
2011-03-01 19:24:22 (15 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
do Neo[EZN]: Ja dyskusję z nim przerwałem już wcześniej, ale to co teraz napisał to już gruba przesada. Obraził wszystkich na tym portalu i jeszcze straszy. Ludzie nie po to tu zaglądają żeby wyczytywać obelgi. I tyle w temacie.
2011-03-01 19:29:56 (15 lat temu)
Danuta B.
+4 głosów:4
Już rok wisi na stronie podobna moja praca, którą wtedy też dodałam jako swoją. Pracowicie skadrowałam cudzy obrazek wraz z ramką, która w takim wypadku stanowi niejako cudzysłów. Wyrzeknę się jednak teraz autorstwa.
2011-03-01 19:47:56 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+1 głosów:1
do Danuta B.: A ja nie. Dodając zdjęcia pod własnym nickiem jestem zorientowany jaka jest sytuacja prawna materiału na stronie bo sam jestem żywotnie zainteresowany przestrzeganiem prawa autorskiego. Za każdym razem biorę osobistą odpowiedzialność prawną za każde zdjęcie i jest to moja prywatna sprawa a nie strony. Chamstwem jest wypisywanie o zerowym wkładzie, kiedy zdjęcie trzeba zrobić, przygotować graficznie i zamieścić na stronie dlatego mnie poniosło. To czy ktoś czuje się obrażony moim wpisem jest jego osobistym odczuciem i nie trzeba tego publicznie oznajmiać (a może trzeba, by poczuć się dowartościowanym?). Na takie dictum acerbum odpowiem tylko tyle, że jakiekolwiek zmiany w moim materiale zakończą naszą znajomość. Jest tu parę osób, które na pewno się tym ucieszą. Mnie to nie ucieszy ani nie zmartwi. Po prostu szkoda mi czasu na pierdoły z niewiadomo kim, wazeliną i podszczuwaniem.
2011-03-01 20:01:46 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+1 głosów:1
do Kavikvs: PS Nie zapomnijcie o minusach. Instrukcja obsługi jest powyżej.
2011-03-01 20:04:19 (15 lat temu)
mamik
+9 głosów:9
do Kavikvs: Wstawiaj zdjęcia, rób porównania i dyskutuj bez negatywnych emocji i wszystko będzie ok.
2011-03-01 20:09:10 (15 lat temu)
Kavikvs
 
+2 głosów:2
do mamik: Możesz na to liczyć, pod warunkiem, że nikt nie będzie się obłudnie czepiać materiału i pracy na stronie. Mam klawiaturę i nie zawaham się jej użyć
2011-03-01 21:07:15 (15 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do Kavikvs: No to pewien konsensus jest ;-)
2011-03-01 21:11:39 (15 lat temu)
Kavikvs
 
do mamik: Zobaczymy.
2011-03-01 21:14:47 (15 lat temu)
Kavikvs
Na stronie od 2004 wrzesień
21 lat 8 miesięcy 22 dni
Dodane: 11 marca 2010, godz. 14:42:13
Autor zdjęcia: Kavikvs
Rozmiar: 1775px x 1400px
27 pobrań
9115 odsłon
6 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia Kavikvs
Obiekty widoczne na zdjęciu
lotniska
Port Lotniczy Gądów Mały
więcej zdjęć (101)
Zbudowano: 1910
Zlikwidowano: 1985
Dawniej: Flughafen Klein-Gandau
Lotnisko na Gądowie, dawnym placu ćwiczeń garnizonu Breslau, powstało w 1910 roku. Było jednym z pierwszych, historycznych lotnisk niemieckich. W czasie I wojny światowej lotnisko rozbudowano i wykorzystywano do celów wojskowych. Od 1920 roku - po ratyfikacji układu wersalskiego - lotnisko miało charakter wyłącznie cywilny. Od 1922 roku działała na nim filia słynnej fabryki samolotów Junkers.
W 1936 roku na lotnisku otwarto nowy terminal lotniczy (budynek istnieje do dziś). W czasie II wojny światowej lotnisko znajdowało się pod jurysdykcją Luftwaffe.
W 1946 roku wykonano niezbędne remonty silnie zniszczonych obiektów infrastruktury lotniskowej i zniwelowano pole wzlotów. Umożliwiło to rozpoczęcie procesu szkolenia lotniczego i podjęcie lotów pasażerskich.
Na lotnisku powstawały i w różnych latach prowadziły swoją działalność liczne organizacje oraz instytucje lotnicze: (m.in. Aeroklub Wrocławski, Oddział PLL LOT). W działającym przy lotnisku Zakładzie Sprzętu Lotnictwa Sportowego wyprodukowano ponad 1000 szybowców – ostatni oblot produkcyjny odbył się w 1979 roku.
Jeszcze w 1975 roku zapadła bowiem decyzja o likwidacji lotniska na Gądowie, którą faktycznie zrealizowano w roku 1985 w związku z budową osiedla mieszkaniowego - Osiedla Kosmonautów.
Kalendarium
1910 - powstaje lotnisko, pierwsze sterowce
1929 i 1930 - trasa wyścigów lotniczych I Challenge i II Challenge biegła przez Wrocław
1930 - przylot sterowca \"Graf Zeppelin\"
1931 - pierwsze loty szybowcowe i skoki spadochronowe
1932, lipiec - międzylądowanie na Gądowie Adolfa Hitlera w trakcie kampanii wyborczej do Reichstagu
1937, 7 VI - oddanie do użytku budynku dworca lotniczego
1941, 22 XI - katastrofa lotnicza, ginie Werner Mölders
1945 - od 15 II (zamknięcie oblężenia) do 1 IV (zajęcie przez Armię Czerwoną) lotnisko Klein Gandau jedyną drogą zaopatrzenia i ewakuacji Festung Breslau
1945, 10 V - Defilada Zwycięstwa
1946-1958 - lotnisko używane wspólnie przez PLL Lot i Aeroklub Wrocławski
1959, 13 IX - inauguracja Salonu Lotniczego zgromadziła 200 tysięcy osób
1977 - rozpoczęcie budowy osiedla
1978 - ostatnie szkolenie szybowcowe i skoki spadochronowe
Kavikvs: Lotnisko działało jeszcze w latach osiemdziesiątych, kurcząc sie w miarę rozrastania osiedla bloków. W 1977 nie budowano jescze żadnego osiedla na terenie lotniska. Szkolenia szybowcowe odbywały sie jeszcze w 1982 lub nawet dłużej.
Źródło: lub więcej na
Zbudowano: 2009
Wystawa poświęcona lotniskom i wydarzeniom lotniczym w historii Wrocławia. Wystawiona przez Urząd Miejski, prawdopodobnie promująca nowe wrocławskie lotnisko "Copernicus". Zdjęcia zrobiłem w grudniu 2009.
Wydarzenia publiczne w Rynku
więcej zdjęć (39)
Dzielnica Gądów Mały
więcej zdjęć (7)
Dawniej: Klein Gandau
ul. Lotnicza
więcej zdjęć (2020)
Dawniej: Berliner Chaussee, Flughafen Strasse
Rynek
więcej zdjęć (6143)
Dawniej: Ring
Rynek we Wrocławiu (niem. Großer Ring in Breslau) – średniowieczny plac targowy we Wrocławiu, obecnie centralna część strefy pieszej. Stanowi prostokąt o wymiarach 205 na 175 m[1]. Jest to jeden z największych rynków staromiejskich Europy. Zabudowę otaczającą Rynek stanowią budynki pochodzące z różnych epok historycznych. Centralną część Rynku zajmuje blok śródrynkowy, składający się z Ratusza, Nowego Ratusza oraz licznych kamienic. Rynek tworzy układ urbanistyczny wraz z przekątniowo przyległymi placem Solnym oraz placem wokół kościoła św. Elżbiety. Do Rynku prowadzi 11 ulic – po dwie w każdym narożniku (Świdnicka, Oławska, E. Gepperta (Zamkowa), Ruska, św. Mikołaja, Odrzańska, Kuźnicza, Wita Stwosza), ponadto przebity w XIV lub XV w. Kurzy Targ po stronie wschodniej oraz wąskie ul. Więzienna i Przejście św. Doroty.

Rynek powstał w związku z lokacją Wrocławia, wedle nowszych badań już za czasów Henryka Brodatego, między 1214 a 1232. Starsze publikacje twierdziły, że powstał dopiero w czasie powtórnej lokacji w 1241-1242. Z biegiem czasu wokół Rynku powstały kamienice patrycjatu, a około połowy XIV wieku utworzyły ciągłe pierzeje i nastąpiło utrwalenie podziałów własnościowych.

W XIX w. przez Rynek poprowadzono linie tramwaju, najpierw konnego, a później także elektrycznego. Tramwaje kursowały przez Rynek do połowy lat 70. zeszłego stulecia, gdy przeniesiono je na Trasę W-Z. W latach 1996-2000 wyremontowano nawierzchnię Rynku, ostatecznie zamykając ruch samochodowy po jego wschodniej stronie, jak również odnowiono większość elewacji.

Przy Rynku znajduje się obecnie 60 numerowanych posesji, przy czym niektóre budynki posiadają kilka numerów. Podziały działek przebiegają najczęściej inaczej niż dawne podziały lokacyjne, na skutek wtórnych podziałów i scaleń. Każda działka posiada również swoją historyczną nazwę, zwykle związaną z atrybutem umieszczonym niegdyś na elewacji kamienicy lub losami miejsca, np. Pod Gryfami, Pod Błękitnym Słońcem, Stary Ratusz.

Źródło: