29-30.04.2026 - synchronizują się dane między starymi (0,5TB) a nowymi (2TB) dyskami SSD, w czwartek mogą występować chwilowe przerwy w działaniu strony (trzeba będzie wyciągnąć stare dyski i w ich miejsce włożyć nowe oraz sprawdzić uruchamianie serwera).
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
ul. Arcta Bohdana
ul. Baziaka Eugeniusza
ul. Bitwy nad Bzurą
ul. Bohomolca Franciszka
ul. Bora-Komorowskiego Tadeusza, gen.
ul. Budziszyńska
ul. Cedyńska
ul. Czaplickiego Władysława
ul. Czarnolaska
ul. Dmowskiego Romana
ul. Do Fortu
ul. Dobrego Pasterza
ul. Dziekanowicka
ul. Hołdu Pruskiego
ul. Jadźwingów
ul. Jancarza Kazimierza, ks.
ul. Jurczaka Stefana
ul. Kleeberga Franciszka, gen.
ul. Kniaźnina Franciszka
ul. Kolbego Maksymiliana Marii, św.
ul. Kolbego Maksymiliana Marii, św.
ul. Korfantego Wojciecha
ul. Korony Polskiej
ul. Kruszwicka
ul. Krzesławicka
ul. Królowej Marysieńki
ul. Kuczkowskiego Mikołaja, ks.
ul. Kupały
ul. Kurzei Józefa, ks.
ul. Łęczycka
ul. Marycjusza Szymona
ul. Mazanka Stefana, ks.
ul. Mikołajczyka Stanisława
ul. Mistrzejowicka
ul. Miśnieńska
ul. Monda Bernarda, gen.
ul. Morcinka Gustawa
ul. Mosdorfa Jana
ul. Na Zboczu
ul. Nagłowicka
ul. Nieszawska
ul. Obrońców Warszawy
ul. Ognistych Wici
ul. Okulickiego Leopolda, gen.
ul. Orła Białego
ul. Osiedle Bohaterów Września
ul. Osiedle Kombatantów
ul. Osiedle Mistrzejowice
ul. Osiedle Oświecenia
ul. Osiedle Piastów
ul. Osiedle Tysiąclecia
ul. Osiedle Złotego Wieku
ul. Parnickiego Teodora
ul. Perkuna
ul. Piasta Kołodzieja
ul. Piasta Kołodzieja
ul. Piastowskie
ul. Pińczowska
ul. Popielidów
ul. Powstańców
ul. Próchnika Adama
ul. Sapiehy Adama Stefana, ks. kard.
ul. Sosnowskiego Kazimierza, gen.
ul. Srebrnych Orłów
ul. Swarożyca
ul. Świdnicka
ul. Wawelska
ul. Wiślicka
ul. Zabłockiego Franciszka
ul. Zawieyskiego Jerzego
ul. Załuskich Andrzeja i Józefa
ul. Zjazdu Gnieźnieńskiego

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Dzielnica XV Mistrzejowice

Religia
Wojsko
Sport
Transport
Budowle
Przemysł
Kultura
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
123następna
A gdzie to jest i co ?
2013-07-01 19:55:26 (12 lat temu)
Tak się wpatruję czy to nie coś z terenu lotniska w Rakowicach, ale budka strażnika dość skutecznie zasłania zabudowania w tle...
2013-07-01 20:12:31 (12 lat temu)
Jakoś mi to nie pasuje do ul. Akacjowej... Były przy niej co prawda ruiny zabudowań. Stoją na nich teraz bloki Akacjowa 10 i 12. Ale tu jest ich zbyt wiele. No nie wiem... Gdyby było jakieś jeszcze inne ujęcie ?
2013-07-01 20:28:05 (12 lat temu)
No nic na siłę. Zżera mnie jedynie ciekawość gdzie by to mogło być ? A to dlatego, bo mieszkam tu od czasów gdy lotnisko było jeszcze czynne. I jego wygląd i otoczenie niewiele się wtedy różniło od stanu tuż sprzed okresu II wojny do 1963 r.
2013-07-01 20:51:36 (12 lat temu)
Niezłomny
+3 głosów:3
To jest ulica Dobrego Pasterza, jeszcze niedawno ten budynek za wartownią miał nr 118b, obecnie ten budynek jest zamknięty, obok wybudowano ten apartamentowiec - takie kaskady, za wartownią ledwo widoczny jest drugi budynek do niedawna mający oznaczenie 118a, który obecnie ma też pozatykane okna chyba płytami osb, lub zamurowane - te dwa budynki to część koszar austriackich, potem należały do Lotniska, szczególnie ten większy ma bardzo intreresującą architekturę, ale nie od ulicy tylko od frontu czyli od strony obecnego apartamentowca, z tego co wiem od człowieka który jeszcze 2 lata temu tam mieszkał to należał do dowódcy jednostki wojskowej na Rakowicach, szkoda tylko że administrujący ZBK Kraków doprowadził te obiekty do ruiny, gdy teraz tamtędy jadę to zawsze ,myślę, czy te obiekty jeszcze zobaczę, były wpisane do rejestru zabytków, ale nie wiem czy nie przyjedzie spychacz i nie zrówna z ziemią... smutne to "dbanie" o nasze dziedzictwo, dla ułatwienia dodam jeszcze że do ronda Barei - jakieś 100m a gdybyśmy poszli w drugim kierunku to za około400 metrów po tej stronie co mamy budynki byłby Park Wodny
2014-08-20 22:56:26 (11 lat temu)
Do Niezłomnego
Zdjęcie to pokazywałem mojej teściowej i mamie (mieszkała prawie naprzeciwko koszar przy ul, Dobrego Pasterza) – obie od urodzenia na Czerwonym Prądniku i nie potwierdzają, aby była to wartownia przy ul. Dobrego Pasterza. Inne było wzajemne usytuowanie wartowniczej budki i widocznej w głębi willi. Jednak jak już, to raczej od strony Rakowic, czyli wyszłoby na to, o czym mówi Hellrid
2015-07-30 10:52:55 (10 lat temu)
cracusiac
+1 głosów:1
Nazwa koszar jest chyba obecnie nieaktualna
2016-03-23 21:29:26 (10 lat temu)
Leszek. M.
+1 głosów:1
Panowie ! To na 100% nie jest ul. Ułanów ! Nie ma i nie było tam tego typu zabudowań. Co się tyczy widocznego budynku w tle być może jest to ul Dobrego Pasterza 118 B. Był to jakiś dworek...? Mam zdjęcie tego budynku już w stanie totalnej dewastacji. Zgadzam się z "Niezłomnym" ! To co wyprawia się na terenie byłego lotniska Rakowice i jego najbliższej okolicy, przechodzi ludzkie pojęcie ! Niszczone są wszystkie zabytkowe obiekty i miejsca.
2016-03-25 07:19:04 (10 lat temu)
Nie wiem dlaczego to jest dalej nie przypisane tam gdzie kolega powyżej pisał. To jest wejście na teren Koszar Hetmana Wielkiego Litewskiego Jana Karola Chodkiewicza, od ulicy Akacjowej. Komentowałem to tutaj:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: edycja
2023-03-13 22:36:49 (3 lata temu)
Rafal M
+2 głosów:2
To jest willa oficerska przy ulicy Dobrego Pasterza obok dawnego sklepu Planeta. Na mapie załączonej poniżej ma nr 118B, widać tą samą strukturę dachu jak i jaskółkę nad wejściem do budynku,
2023-05-23 12:35:35 (2 lata temu)
do Leszek. M.: Może Hellrid rozpozna?
2013-07-01 20:05:17 (12 lat temu)
Hellrid
+3 głosów:3
do Leszek. M.: ul. Akacjowa. To mogą być jedynie koszary przy lotnisku w Rakowicach, zachowane budynki są parterowe (jak na zdjęciu), obecnie zajmowane przez JW 4009. Na Czerwonym Prądniku nie było większych koszar wojskowych.
2013-07-01 20:11:49 (12 lat temu)
do Leszek. M.: Nic więcej nie pomogę pomóc, część budynków koszar nie istnieje, a ze względu na JW lepiej się nie przyglądać za dokładnie ;).
2013-07-01 20:30:53 (12 lat temu)
do Hellrid: ul. Akacjową wpisałem do zlokalizowania JW ;), Poldekm nie znajdziesz miejsca, ale zdjęcie można podpisać pod lotnisko w Rakowicach.
2013-07-01 20:32:54 (12 lat temu)
do Leszek. M.: Zdjęcia lotnicze z 1945 przemawiają nieco inaczej, okolica się bardzo zmieniła.
2013-07-01 21:01:27 (12 lat temu)
do antofra: Witaj, to jest ten budynek 100% jeszcze raz obejrzałem zdjęcie - zrobiłem jedynie jedną pomyłkę - zdjęcie nie jest od ulicy Dobrego Pasterza tylko od strony apartamentowca - budynek z tyłu to istniejący jeszcze obecnie w ruinie 118b, natomiast te bliżej to rozwalony chyba z 2 lata temu koszary, w których do niedawna były różne magazynki, firmy itd. które przylegały do tego "pałacyka" - czyli wszystko jest ok. tyle że żołnierze idą od strony obecnego apartamentowca w stronę parku wodnego, a nie od strony parku wodnego do ronda Barei jak się wcześniej zasugerowałem - świadczy o tym kształt dachu i to okno w tym miejscu - jak będziesz miał czas podjedź sobie tam i zobaczysz że tak jest...
2016-02-24 20:38:40 (10 lat temu)
Niezłomny
+1 głosów:1
do antofra: no miałem zrobić jeszcze zdjęcia tego obiektu, ale kilka dni temu gdy jechałem zobaczyłem że budynki zostały rozebrane przez bandytów mimo ze były wpisane do rejestru zabytków..., została tylko fotografia...
2016-03-23 20:49:32 (10 lat temu)
antofra
+1 głosów:1
do Niezłomny: Zgadza się - nic już tam nie ma, a przecież te dworki to były zabytki
2016-03-24 23:30:52 (10 lat temu)
do Leszek. M.: Aby potwierdzić i zakończyć temat - "gdzie to jest" proszę wszystkich którzy jeszcze nie wierzą wejść na google maps - wpisać ul. Dobrego Pasterza 118 Kraków - następnie najechać na zdjęcie i iść ulicą Dobrego Pasterza w stronę parku wodnego - za sklepem Planeta po prawej stronie za drzewami widzimy już część tego budynku, a;le idziemy dalej - dochodzimy do zielonej bramy p[o prawej stronie i wtedy kursorem obracamy się o 180 stopni - wśród drzew widzimy to samo okno które jest oknem w budynku za przechodzącymi żołnierzami niemieckimi - sprawa wyjaśniona...
2016-03-26 10:23:38 (10 lat temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Borg: Zmieniłem już przypisanie.
2023-03-13 23:31:17 (3 lata temu)
do Rafal M: Czyli to jest brama od strony ul. Akacjowej.
2023-05-23 20:25:08 (2 lata temu)
Leszek. M.
+1 głosów:1
Był to prawdopodobnie jakiś dworek ? Czy ktoś coś więcej wie na ten temat ?
2016-03-25 11:54:22 (10 lat temu)
Niezłomny
+2 głosów:2
do Leszek. M.: to właśnie ten obiekt związany ze zdjęciem z żołnierzami niemieckimi którzy idą obok wartowni - tyle że tu widziany od strony ulicy Dobrego Pasterza a żołnierze idą od frontu budynku - bowiem front budynku jest od strony obecnego apartamentowca - tu znajdziesz malutki fragment w prawym dolnym rogu - biała fasada, widzę że jeszcze udało Ci się zachować budynek na fotografii, kilka dni temu został rozebrany, a ogólnie był to budynek stanowiący część koszar austriackich, potem też użytkowany przez wojsko polskie i lotnisko - jeszcze chyba z 10 lat temu stały od tych koszar słupy betonowe wzdłuż ul. Dobrego Pasterza, które były pozostałością ogrodzenia lotniska... a do ruiny budynek doprowadził nasz "wspaniały" ZBK który podstemplował dach i tak wyglądał ten "remont", a że budynek w rejestrze zabytków to też nikogo to nie wzruszało przez szereg lat, budynek można było uratować bo jeszcze chyba 2 lata temu mieszkali tam ludzie - ale woli nie było...
2016-03-25 18:21:50 (10 lat temu)
BoKa
+1 głosów:1
do Leszek. M.: Tylko tyle, że tego budynku i podobnego stojącego po prawej stronie (niewidocznego na zdjęciu) już nie ma. Wyburzone przed Świętami Wielkanocnymi 2016 i "posiano trawę"
2016-03-31 19:24:20 (10 lat temu)
Niezłomny
+1 głosów:1
do Niezłomny: dodam jeszcze tylko że po otwarciu linka druga fotografia jest z tym budynkiem, na pierwszej żółte budynki to koszary wzdłuż Dobrego Pasterza rozwalone nieco wcześniej - ze 2 lata temu...
2016-03-25 18:26:46 (10 lat temu)
do Niezłomny: Zgadza się były mniej więcej w tej okolicy Koszary Obrony Krajowej. Niestety ni jak nie kojarzę by było jakieś ogrodzenie lotniska.
2024-03-15 20:37:23 (2 lata temu)
Przem6
+1 głosów:1
Czy czasem nie os.Tysiąclecia blok 5 i 6?
2020-06-22 19:27:10 (5 lat temu)
Od której strony jest ta brama wjazdowa ? Czy ktoś wie, domyśla się ?
2021-06-26 14:32:23 (4 lata temu)
Inne ujęcie tego samego terenu i tej bramy:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: poprawny link
2023-03-13 22:33:30 (3 lata temu)
Jeśli to w ogóle to jest Kraków... Jeśli to w ogóle są Koszary Obrony Krajowej to raczej na pewno nie przy ulicy Akacjowej tylko Dobrego Pasterza. Powtarzam o ile w ogóle ?
2024-03-23 20:10:10 (2 lata temu)
to jest dolladnie to miejsce. Po prawej stronie widać oficerską willę w koszarach przy Dobrego Pasterza, która istniała przynajmniej do 2014.
2026-02-22 15:13:05 (2 miesiące temu)
do Leszek. M.: Prawdopodobnie to jest wjazd od ulicy Ułanów bliżej obecnej Spadochroniarzy.
2023-03-11 21:29:44 (3 lata temu)
do blaggio.: Mocno naciągane. Nic nie wskazuje aby to był wjazd na lotnisko.
2023-03-12 14:41:37 (3 lata temu)
do Borg: Przyznam się, że nie wiem, czy te sześć długich magazynów lub koszarowców (tu po lewej) stało na terenie przynależnym do lotniska. Widzę tylko je na zdjęciu lotniczym i wskazałem lokalizację wjazdu. Teren ten przylegał, jak widać tam, do budynków lotniska. Ciekaw byłbym, jak było naprawdę, co to było, bo nie próbowałem jeszcze wniknąć w to głębiej. To chyba były jednak koszary.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2023-03-12 17:19:26 (3 lata temu)
Borg
+1 głosów:1
do blaggio.: Zgadzam się, moim zdaniem to właśnie koszary.
Generalnie jeśli mówimy o lotnisku to spodziewam się zdjęć płyty, budynków hangarów, terminali, a także innych służących samemu lotniku.
Koszary nawet lotników to już nie lotnisko, a zabudowa na zdjęciu wskazuje na bardziej na koszary niż lotnisko.
Pytanie, co to za miejsce i które to koszary...

Przy ulicy Ułanów były wtedy koszary Pułku Ułanów. Zabudowa ta istniała jeszcze w XIXw. zanim od Pijarów kupiono teren pod lotnisko.
Na tym terenie istniały stajnie, na które wskazałeś na zdjęciu lotniczym.
Zastanawiałem się nad nimi, ale od strony ul. Ułanów nie było bitej drogi wiodącej bezpośrednio przy tych stajniach (po ich prawej stronie od ul. Ułanów). Droga była ale w dalszej odległości.
Drogi takiej nie widać ani na zdjęciach, ani na mapach:
Na żadnym zdjęciu nie było też tam szpaleru drzew, jaki widać na naszym zdjęciu powyżej, po prawej stronie.
Co więcej rozstaw tych stajni i ich ilość nie odpowiada temu co widać na zdjęciu powyżej.
Dla mnie mało prawdopodobne aby to były te koszary Ułanów.

Dodatkowo na zdjęciach lotniczych z 1944 nie ma tych stajni, została jedna, więc wydaje się, ze zostały zniszczone już w 1939.

Koszary te ucierpiały wtedy w czasie nalotu.

Kolejne zabudowania, przylegające do do koszar Ułanów od ul. Akacjowej to budynki dowództwa pułku lotniczego. One także odpadają, tam nie było niskich długich budynków pasujących do naszego zdjęcia.


Pozostają stare koszary Obrony Krajowej, które w latach 20-tych przejął pułk lotników i przemianował na koszary Hetmana Chodkiewicza.
Koszary te znajdowały się na końcu ul Akacjowej, Dzisiaj już za ulicą Bora Komorowskiego. Co ważne nie ucierpiały w czasie nalotów w 1939
Koszary te złożone były właśnie z takich długich parterowych zabudowań
Tutaj na zdjęciu widać je w tle: podobnie jak tutaj:
Tutaj jeszcze jedno zdjęcie, lotnicze z koszarami Chodkiewicza: gdzie wjazd na teren koszar od ul. Akacjowej jest od góry
Moim zdaniem nasze zdjęcie może przedstawiać zjazd na teren koszar od ul. Akacjowej.
Na każdym ze zdjęć widać tam na początku dwa ciemne, zakładam drewniane długie budynki.
Na naszym zdjęciu jest jeden, pierwszy zapewne jest już poza kadrem.
Kolejny budynek na zdjęciach ma dach 4 spadowy kopertowy, ten na naszym zdjęciu musiał się “ukryć” za słupem bramy i go po prostu nie widać.
Pozostałe zabudowania pasują, podobnie jak szpaler drzew po prawej.
2023-03-13 03:06:04 (3 lata temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Borg: To jest właściwy typ.:-)
Ja nie mam tak szerokiego rozeznania w tym terenie, dlatego napisałem "prawdopodobnie", bo nie pasował mi widoczny tu łącznik pomiędzy budynkami. Dziękuję Ci za obszerne wyjaśnienie. Bardzo mi się to przyda, bo wcześniej zadeklarowałem, że zajmę się lotniskiem pod kątem jego granic i obiektów, ale do tego trzeba się odpowiednio przygotować.
2023-03-13 21:31:55 (3 lata temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Borg: Przeniosłem zdjęcie do koszar.
2023-03-13 21:34:09 (3 lata temu)
do Borg: To znaczy ujęcie tego wjazdu, o którym myślałem, ze to ten na zdjęciu?
2023-03-13 23:06:43 (3 lata temu)
do blaggio.: nie, nie inne ujęcie zdjęcia omawianego tutaj
2023-03-13 23:08:44 (3 lata temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Borg: A ja myślałem, że wskazałeś na budynki widoczne na zdjęciu w prawym górnym rogu. To ostatnie zdjęcie wjazdu przypisane jest przeciez do ul. Ułanów.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2023-03-13 23:19:20 (3 lata temu)
do blaggio.: ah rozumiem, coś mi się źle wkleił link, poprawiłem
2023-03-13 23:40:42 (3 lata temu)
vutik
+3 głosów:3
Przed "OBI" działał tu market budowlany sieci "Stinnes".
2024-12-17 12:12:28 (rok temu)
Autor instalacji - Marian Kuczek i wymiana.
2025-06-24 07:14:31 (10 miesięcy temu)
do 4elza: I datowanie do pidniesienia o rok. Powstałe w 1974 roku
2025-06-24 07:45:07 (10 miesięcy temu)
elot360
+2 głosów:2
Ja bym proponował przypisać to zdjęcie bezpośrednio do ulicy Dobrego Pasterza, a budynek 29 Listopada 104 wstawić jako znacznik
2024-09-17 22:16:08 (rok temu)
ylooC
+1 głosów:1
do elot360: Zgadzam się... zrobione..
2024-09-17 22:35:29 (rok temu)
verbensis
+3 głosów:3
Wygląda na Kraków - po lewej Miśnieńska 1, po prawej os. Tysiąclecia 22, w tyle os. Tysiąclecia 21.
2023-07-30 22:53:56 (2 lata temu)
Chyba to będzie ul. Wawelska.
2025-06-20 20:54:53 (10 miesięcy temu)
TW40
+1 głosów:1
do Krzyś_: Dopisałam do Wawelskiej, czekam na potwierdzenie.
2025-06-21 22:31:53 (10 miesięcy temu)
do TW40: Tak, na pewno; z tyłu widać te bloki:
2025-06-21 23:23:40 (10 miesięcy temu)
Będą coś kombinować?
2024-11-14 16:01:25 (rok temu)
elot360
+2 głosów:2
do Ryszard Kumorek: Całą pętlę gruntownie przebudowano i kształtem przypomina Zaborze Pętla w Zabrzu, też po przebudowie. W tym miesiącu po wielokrotnych przekładaniach terminu mają nareszcie udostępnić ją tramwajom... ale jeszcze nie pasażerom. Padła dzisiaj informacja że ci skorzystają z pętli dopiero po zakończeniu prac na pozostałym odcinku KST IV, czyli za nieco ponad rok
2024-11-14 21:48:48 (rok temu)
Ryszard Kumorek
+1 głosów:1
do elot360: Dzięki za info.
2024-11-15 14:25:03 (rok temu)
27 Dyskusji (ostatnia 2 miesiące temu)
Lista ulic w dzielnicy Dzielnica XV Mistrzejowice
123
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: ruda ruda tomanka Skierniewice Skierniewice jeleśnia aleja szucha Proszowice bulwar euromarket niedurnego nysa nysa niedurnego niedurnego chorzów miasto zakopane rgielew tarnów tarnów planty kowalskiego stacja benzynowa stacja benzynowa stacja benzynowa stacja benzynowa nowy dwór wrocław nowy dwór wrocław wrocław legnicka złota złota conrada 18 teatralna conrada 18' olesno kosewo