starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 10 głosów | średnia głosów: 6

Polska woj. śląskie Bielsko-Biała Śródmieście Bielsko ul. Zamkowa Tunel kolejowy

6 marca 2021 , 22Wed-003 jako pociąg osobowy nr 94711 linii S5 relacji Katowice - Zwardoń, opuszcza tunel pod Śródmieściem i jedzie dalej w kierunku Żywca

Skomentuj zdjęcie
By sprecyzować opis, to jest Bielsko-Biała
2025-01-13 18:03:20 (rok temu)
do PiotrW: Żeby ujawnić w przypisaniu pod zdjęciem, że to B-B, wystarczy zaktualizować przypisanie, bo tunel ma też przypisanie nie tylko do linii. Nie trzeba zdjęcia przypisywać do całego dużego miasta.
A swoją drogą, ktoś kiedyś przypisał moim zdaniem tunel niezbyt zręcznie. To jest raczej obiekt, który trudno powiązać z konkretną ulicą, jak wiadukt. Choć tu jeszcze na upartego można by zostawić to tak jak jest, ale wtedy tunel też powinien być przypisany do ul. 3 Maja. Tunel średnicowy w Warszawie ma przypisanie do Al. Jerozolimskich, ale tam to jest bardziej zrozumiałe, chociaż według mnie nie jest konieczne. W Łodzi tunel z Łodzi Fabrycznej przypisany jest tylko do tej stacji, do ulicy, która prowadzi nad jego częścią nie, bo dla ulicy ona nie istnieje.
2025-01-13 19:19:19 (rok temu)
@elot: na pierwszy rzut oka wydało mi się, że to jakaś wąskotorówka ;-)
Może warto byłoby założyć obiekt dla tego wylotu tunelu.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2025-01-13 19:20:50 (rok temu)
PiotrW
+3 głosów:3
do blaggio.: Jak tunel biegnie to nie tłumacz mieszkańcowi BB. Nie można w opisie podawać ulicy beż miasta. Dla twojej wiedzy to tunel nie biegnie pod ul 3 Maja, a obok.
2025-01-13 22:00:59 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do PiotrW: Ja piszę o przypisaniu, bo jeśli w przypisaniu jest miasto, to w opisie/podpisie pod zdjęciem nie jest już konieczne wymienianie jego nazwy. A żeby tak było, wystarczyło zaktualizować przypisanie, żeby było tak, jak teraz.
Tunel może biec obok, ale nie ma to znaczenia w rozważaniu, czy przypisać go ulicy, czy nie. Poza tym ja mam na myśli tylko to, co jest pod ziemią. Wykopu otwartego nie zaliczam do tunelu. Chyba że Ty.
2025-01-13 22:57:18 (rok temu)
do PiotrW: Oczywiście że tunel biegnie pod ulicą 3 Maja. Zresztą, jak inaczej miałby biec jeśli jego południowy portal jest dosłownie na przedłużeniu tej właśnie ulicy, a północny znajduje się pod skosem do przebiegu ulicy 3 Maja? Żeby nie przebiegała pod ulicą to tunel musiałby znajdować się równolegle do ulicy, tak nie jest co zobaczysz na każdej możliwej ortofotomapie dostępnej w sieci. Lokalizacji wlotów tunelu względem ulicy 3 Maja to nie jest subiektywna opinia, już z samej geometrii wynika że po prostu musi biec pod tą ulicą. Jeśli nie wierzysz geometrii to chociaż zaufaj wykształconym geodetom którzy wyznaczyli mapy:
2025-01-14 11:35:51 (rok temu)
do blaggio.: W takim wypadku trzeba by założyć obiekt dla północnego wlotu i dla "wnętrza". Czy inne tunele też mają takie precyzyjne podobiekty założone? Jeśli tak, nie mam więcej pytań.

Co do przypisania, od samego początku jak tu zajrzałem był on przypisany do ulicy Zamkowej w BB. Ja na pewno dopisałem linię kolejową w ciągu tunelu i wskazałem kilometraż początku i końca tunelu. Nie dam sobie ręki uciąć czy dopisałem też obiekt do ulicy 3 Maja (Nie pamiętam). Jeśli tak zrobiłem (są w logach ślady), wyżej masz wyjaśnienie dlaczego
2025-01-14 11:38:14 (rok temu)
do elot360: Przypisanie tunelu to oczywiście dziedzictwo przeszłości i pod tym względem nie mogę mieć do Ciebie zastrzeżeń.
Uwaga Piotra była słuszna, bo faktycznie po dodaniu przypisania do linii pod zdjęciem automatycznie wyświetliło się to przypisanie właśnie i z niczego nie wynikało, gdzie to jest. A co trzeba było zrobić w tym przypadku, napisałem już.
Dla wnętrza nie potrzeba podobiektu, bo wnętrze do właściwie cały tunel, a dla wylotu tak, bo to miejsce szczególne i warto je zaznaczyć na mapie, a to ostatnie nie jest możliwe bez podobiektu, jeśli tunel nie ma znacznika liniowego. Ale ja bym pozostał przy punktowym dla tunelu, bo lepiej wyświetla się na mapie linii, samego przebiegu tunelu można domyśleć się patrząc na mapę. Tylko przesunąłem istniejący już znacznik.
2025-01-14 17:45:48 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do PiotrW: Piotrze, dodałem Ci uprawnienia na teren miasta. W razie potrzeby możesz sam coś poprawić lub zmienić za kogoś, tylko warto, żebyś każdorazowo informował o tym w komentarzu pod danym zdjęciem lub dowolnym zdjęciem obiektu, którego dotyczy zmiana.
2025-01-14 17:49:42 (rok temu)
do elot360: Oczywiście że masz racji Tak jak napisałem biegnie obok.
2025-01-14 22:52:32 (rok temu)
do PiotrW: Przeglądasz te swoje "dowody" na swoje tezy czy tak sobie wrzucasz losowo i trzymasz kciuki żeby nikt tego nie sprawdził?

Jak byk linia reprezentująca oś linii kolejowej pokrywa się z linią reprezentującą oś ulicy 3 Maja. Nie wiem gdzie trzeba mieć oczy aby tego nie dostrzegać, chyba w Żywcu
2025-01-15 00:57:58 (rok temu)
do PiotrW: Masz jeszcze porównanie, jednej mapy gdzie masz oś ulicy 3 Maja i oś linii kolejowej oraz ortofotomapę. Dla porównania na obu podglądasz masz tą samą warstwę obiektów topograficznych (Krawężniki ulicy 3 Maja są więc doskonale widoczne):

Wszystko na portalu mapowym który sam mi podlinkowałeś
2025-01-15 01:03:28 (rok temu)
PiotrW
+1 głosów:1
do elot360: jeden z nas posługuje się niewłaściwymi mapami. Dałem ci link do oficjalnego geoportalu miasta, gdzie widać ze linia kolejowa nie pokrywa się z osią ulicy a biegnie od niej na wschód. Obrys ulicy styka się z obrysem tunelu. Zastosuj odpowiednie filtry, powiększ.
2025-01-15 09:53:55 (rok temu)
do PiotrW: Wysłałem ci na drugim obrazku maksymalne dostępne powiększenie. Na stronie którą sam podesłałeś. Jak mam się posługiwać niewłaściwą mapą skoro sam mi ją podesłałeś, czy mam to traktować jako potwierdzenie że próbujesz mnie zrobić w bambuko tylko średnio ci idzie?

Podaj proszę te warstwy które muszę sobie włączyć, skoro mapa topograficzna i oś linii kolejowej to według ciebie za mało. Z twojego komentarza wynika że tunel i linia kolejowa muszą przebiegać innymi śladami, najlepiej gdyby tunel i linia kolejowa w ogóle by się nie pokrywały. Wtedy mówiłbyś prawdę
2025-01-15 13:06:04 (rok temu)
do elot360: Pokazujesz malutkie zdjęcia, jakby z telefonu. Zrobię Ci zrzut ekranu po dużym powiększeniu mapy z portalu' Jak Ci to przesłać by nie zaśmiecać FP?
2025-01-15 14:54:33 (rok temu)
do PiotrW: Nie "jakby", tylko z telefonu Huawei P30 ;-)
2025-01-15 15:01:24 (rok temu)
do elot360: Znam teź to miejsce, i powiem tak, ten tunel napewno niema wylot z pod ulicy 3 Maja ale raczej jest ten wylot przy ulicy Bohaterów Warszawy. I od zkrzyźowania przy pl.Chrobego to jest juź ulica Zamkowa.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dodatek ☺
2025-01-15 16:06:26 (rok temu)
do PiotrW: Czy dla ciebie obrazy o rozdzielczości 1879x936 pikseli są malutkie? Nie rozśmieszaj mnie. Jeśli opcja "Otwórz obraz w nowej karcie" którą masz dostępną pod "Prawy Przycisk Myszy" cię przerasta, to zawsze masz możliwość powiększenia obrazu strony za pomocą skrótu "Lewy control z przyciskiem plusa". Twoja przeglądarka na pewno oferuje możliwość powiększenia, jest to standardem od kilkunastu lat co najmniej. Dalszymi poradami dzielił się nie będę, bo zacznę być oskarżany o obrażanie użytkowników.

Adres mailowy: [ciach]
Zapraszam
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Usunięcie adresu mailowego (Po paru dniach nie jest już tu potrzebny)
2025-01-15 17:00:03 (rok temu)
do vetinari: To, co napisałeś, odnosi się do podpisu pod tym zdjęciem. Ale coś mi się wydaje, że spór dotyczy tunelu jako całości.
W momencie rozpoczęcia dyskusji tunel przypisany był tylko do ulicy Zamkowej poza przypisaniem do linii kolejowej, które dodał Kolega Elot dopiero przed wstawieniem tego zdjęcia. Ja po swoim pierwszym komentarzu dołożyłem jeszcze przypisanie do ulicy 3 Maja, bo uznałem je i nadal uznaję za zasadne, jeśli już pozostać przy przypisaniach tunelu do ulic.
2025-01-15 17:09:20 (rok temu)
elot360
+1 głosów:1
do vetinari: Tunele z reguły mają dwa wyloty, jeden jest na przedłużeniu ulicy Zamkowej a drugi na wschód od ulicy 3 Maja. Cała dyskusja polega na tym że kolega nie dowierza, mimo pokazaniu mu na kilku mapach topograficznych oraz zdjęć lotniczych, że tunel MUSI przebiegać pod ulicą 3 Maja. Wynika to nie tylko z geometrii ale też ze zdjęć satelitarnych. Można to zweryfikować na pierdyliard różnych sposobów i jestem wręcz zażenowany że każdy naoczny dowód jest odrzucany hasłem "nie masz racji". No dziękuję do jasnej anielki za taki poziom dyskusji. Czuję się jakbym dyskutował z płaskoziemcą który patrzy na zachód słońca i ci mówi "Patrz, nie zachodzi"."

Naprawdę trzeba mieć bardzo wiele złej woli by w kilku źródłach, nie ważne czy to UM BB czy samo PKP PLK, mieć jak byk kreskę linii kolejowej pod ulicą 3 Maja i dalej się upierać że tunel nie może biec pod ulicą 3 Maja
2025-01-15 17:11:33 (rok temu)
do blaggio.: No, opis podaje źe wylot jest przy ulicy 3 Maja, co jest błędne. Co do samego tunelu, myśle źe to jest tylko walka pogłądów, napewno prowadzi pod tymy podanymi ulicami. Natomiast, ja mam ostatnio wraźenie, źe coś nie tak jest ostatnio z przypisywaniami obiektów linii kolejowych... tu jest wlaśnie moja uwaga poprostu brakuje konkretna miejscowoścz w scieźce przypisań ale na starych zdjięciach jest ścieźka z miejscowością
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dodatek
2025-01-15 17:15:30 (rok temu)
do elot360: Ale wylot niejest przy ulicy 3 Maja, ale przy ulicy Bohaterów Warszawy ulica 3 Maja kończy zkrzyźowaniem przy pl. Chrobrego...
2025-01-15 17:21:22 (rok temu)
do vetinari: Oj, to zaskakujące. Zapomniałeś, że żeby uwidocznić miejscowość w przypisaniu zdjęcia tego mostu, który akurat jako obiekt ma przypisanie nawet do dwóch miejscowości do wyboru, trzeba zaktualizować przypisania. To samo było pierwotnie pod tym zdjęciem.
Mam nadzieję, że własnie o to Ci chodziło. ;-)
2025-01-15 17:29:44 (rok temu)
do blaggio.: Ok, moźe moja wina, ale ten Tunel w Nowym Lupkowie nadal wisi tylko w linii kolejowej mojim zdaniem jest coś w samym systemie coś nie tak. Do tej pory bylo normalnie...
2025-01-15 17:33:43 (rok temu)
2025-01-15 17:35:35 (rok temu)
do vetinari: Moim zdaniem takie coś jest możliwe tylko wtedy, gdy most, czy tunel, nie jest w ogóle przypisany do miejscowości, tylko do samej rzeki lub linii kolejowej. Ale to już nie wina oprogramowania strony, tylko tych co dodają i przypisują obiekty.
Ale też jeszcze jeden często popełniany błąd może za to odpowiadać. Jeżeli najpierw most ktoś przypisze do rzeki i potem dopiero do miejscowości bez kliknięcia "odziedzicz", to pod zdjęciem wyskoczy ścieżka z rzeką bez nazwy miejscowości, i wtedy przypisanie trzeba aktualizować. Ale bez odziedziczenia miejscowości w obiekcie sytuacja będzie powtarzać się przy dodaniu każdego nowego zdjęcia.
Przy daniu jako pierwsze przypisania do miejscowości (wtedy odziedzicz jest niepotrzebne), potem do rzeki lub linii, po dodaniu zdjęcia od razu wyskakuje miejscowość, która zawsze ma pierwszeństwo, bo tak to właśnie jest ustawione.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2025-01-15 18:08:41 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do PiotrW: Dokładnie przyjrzałem się temu, co ty widzisz na B-B geoportalu, i mogę tylko potwierdzić rację Kolegi Elot. Niewłaściwie interpretujesz to, co widać. Żółty pasek z nazwą ulicy jest tylko symbolicznym oznaczeniem na mapie jej przebiegu i jego szerokość nie ma nic wspólnego z rzeczywistą szerokością ulicy 3 Maja. W skali mapy pasek ma szerokość ok. 3 m, ulica pomiędzy pierzejami ok, 18-20 m (jezdnia ok. 13 m). Cienka linia przerywana pokazuje przebieg toru w tunelu, który ma szerokość przynajmniej 6-7 m, a może jeszcze trochę więcej. Jeśli widzisz, że oznaczenie toru biegnie obok pasku ustawionego mniej więcej pośrodku ulic w odległości w skali mapy ok. 1 m, to biorąc pod uwagę to wszystko, co napisałem, nie może być inaczej - tunel jest pod ulicą, a nie obok. Wybacz, że zmusiłem się do tak łopatologicznego wyjaśnienia.
2025-01-15 18:11:01 (rok temu)
do vetinari: Możesz sprawdzić doświadczalnie to, co napisałem. Obiekty, które nie mają w przypisaniach "odziedziczonych" danych miejscowości, poznasz po tym, że przypisanie obiektu do miasta jest drugie i wyszarzone tak, jak przypisanie do rzeki lub linii. Po kliknięciu odziedzicz przy przypisaniu do miasta lub zaktualizowaniu przypisania poprzez zaznaczenie jako właściwego tego do miasta, przypisanie do miasta zaświeci się zwyczajnie na biało i problem zniknie. Dodaj na próbę zdjęcie do takiego "niewysterowanego" obiektu, to sprawdzisz. ;-)
2025-01-15 18:28:05 (rok temu)
vetinari
+1 głosów:1
do blaggio.: Juź wiem gdzie byl problem, od jakiegoś czasu jest nowa moźliwoścz wyboru przypisiwań. Ztego wynika, źe by fani koleji, dodawający swoje zdjięcia wybierali prawidlową propozicjie, tz źe by miesjcowoścz byla waźniejsia od linii kolejowej albo toku wodnego.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dodatek ☺
2025-01-15 18:43:06 (rok temu)
elot360
+1 głosów:1
do vetinari: "Ale wylot niejest przy ulicy 3 Maja, ale przy ulicy Bohaterów Warszawy" - Przypomnę kilka wypowiedzi kolegi PiotrW do których się odnoszę:
- "Dla twojej wiedzy to tunel nie biegnie pod ul 3 Maja, a obok."
- "Tak jak napisałem biegnie obok."
- "Dałem ci link do oficjalnego geoportalu miasta, gdzie widać ze linia kolejowa nie pokrywa się z osią ulicy a biegnie od niej na wschód. Obrys ulicy styka się z obrysem tunelu."

@blaggio już wytłumaczył dosyć konkretnie całą sprawę (Dziękuję, ja już się zaczynałem oddalać od merytorycznej dyskusji). Mam nadzieję że ostatecznie, skoro wciąż nie otrzymałem na maila kolejnych rewelacji ani żadnych instrukcji "jakie filtry trzeba włączyć aby zobaczyć to samo co Piotr".

Do kwestii przypisania zdjęcia ani razu się nie odniosłem bo nie był to temat mojej dyskusji. W każdym razie domyślam się o co chodzi, bo już mi się kilka razy zdarzyło przypisać zdjęcie czy obiekt do linii kolejowej i jego przypisanie było dalekie od "ideału". Myślę o ścieżce przypisań bo rzecz jasna opis już robił większą robotę. Jakiś czas temu koledzy odkryli przede mną magiczną funkcję "odziedzicz" która pod tym względem zmieniła moje życie o 180 stopni. Jeśli nie da się jakiegoś obiektu przypisać do ulicy to zawsze można do samego miasta, jego dzielnicy i odziedziczyć dane by dane zdjęcie było przypisane do danej miejscowości/powiatu. Mam nadzieję że proces który czasem wykonuję nie odbiega od standardów FP
2025-01-16 12:07:27 (rok temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do elot360: Jednak wrócę do tekstu pod zdjęciem, który chcąc zachować dotychczasowy układ powinien brzmieć: "pociąg (...) opuszcza tunel pod ulicą ZAMKOWĄ i jedzie dalej w kierunku Żywca.", bo w obecnym brzmieniu treść budzi zastrzeżenia. Albo w ogóle pominąć nazwę ulicy, bo informacja "w kierunku Żywca" jednoznacznie pokazuje, który to wylot.
2025-01-16 14:37:26 (rok temu)
do elot360: Juź otrzymaleś odpowiedź na ten temat od Blaźeja... ja niewalczę o to kto dosika dalej czy wyźej, ale o dobro portalu. I jeźeli wiem źe opis zdjięcia wprowadza w błąd to reaguje. Niejestem specem od koleji ani linii kolejowych, ale mam wiadomoścz o tym jak dziala fotopolska. Nie tylko przypisanie zdjięcia jest wyźne, ale i opis.
2025-01-16 14:55:31 (rok temu)
elot360
+1 głosów:1
do blaggio.: Dokonałem edycji opisu, powinno być już dobrze. Proszę o potwierdzenie czy nie macie już wątpliwości
2025-01-16 17:13:00 (rok temu)
do elot360: Jest wszystko ok.
Ale patrząc teraz chłodnym okiem na całą dyskusję pod tym zdjęciem dziwię się, że czasem trzeba aż tyle napisać się, żeby wyjaśnić sobie kilka w istocie drobnych i zarazem prostych spraw. Może nie ma innego sposobu. ;-)
2025-01-16 17:44:24 (rok temu)
vetinari
+2 głosów:2
do elot360: Jak juź jesteś w tym poprawianiu, to popraw ścieźke przypisań przy tach zdjięciach i bo nie tylko na tramwajach jest fotopolska budowana. Poprawna ścieźka przypisań powina być miejscowoścz i ulica Bo honor tu, na fotopolsce trzeba budować i nie o niego walczyć....
2025-01-16 18:59:51 (rok temu)
elot360
+1 głosów:1
do vetinari: Dopiszę w wolnym czasie, tak jak się zobowiązałem pod jednym z tych zdjęć. Natomiast bardzo dziękuję że trzymacie rękę na pulsie, bo rzeczywiście "wypadło mi to z głowy"
2025-01-16 19:09:46 (rok temu)
elot360
+2 głosów:2
do vetinari: Zrobione, potwierdź proszę że wszystko gra :P
2025-01-16 23:57:40 (rok temu)
vetinari
+2 głosów:2
do elot360: Super, nie tylko gra, ale i śpiewa ☺
2025-01-17 07:48:59 (rok temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do vetinari: Mamy takie powiedzenie "szafa gra, komoda tańczy".
2025-01-17 08:34:24 (rok temu)
elot360
+3 głosów:3
do ZPKSoft: Gra i trąbi, zespół Kombi 😝
2025-01-17 10:42:41 (rok temu)
Jazzek
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Od mojej teściowej: "Szafa gra i buczy", "Wszystko gra i konweniuje" :)
2025-01-17 12:12:31 (rok temu)
PiotrW
+1 głosów:1
do blaggio.: Oczywiście, tak będzie
2025-01-17 17:30:30 (rok temu)
elot360
Na stronie od 2024 maj
2 lata 0 miesięcy 7 dni
Dodane: 13 stycznia 2025, godz. 10:23:41
Autor zdjęcia: elot360
Rozmiar: 2666px x 2000px
Licencja: CC BY-SA 4.0
Aparat: VOG-L29
1 / 750sƒ / 1.6ISO 506mm
1 pobranie
806 odsłon
6 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia elot360
Obiekty widoczne na zdjęciu
Tunel kolejowy
więcej zdjęć (21)

Tunel kolejowy w Bielsku-Białej – tunel kolejowy o długości 268 m na linii kolejowej nr 139, biegnący pod fragmentem ścisłego centrum Bielska-Białej – placem przed budynkiem hotelu President, ul. 3 Maja, pl. Chrobrego i ul. Zamkową.



Od północnego wlotu do połowy długości mieści dwa tory, potem zwęża się do jednego (choć jest miejsce na drugi). Wysokość tunelu wynosi 6 m, jego strop znajduje się 1,5 m pod poziomem jezdni .

Tunel powstał metodą drążenia w latach 1876–1877 na budowanej linii kolejowej z Bielska do Żywca. Jego budowę (jak i całej linii) sfinansował w większości arcyksiążę Albrecht Fryderyk Habsburg. Kamień, którego użyto do budowy, pochodził z kamieniołomu z jednej z dzisiejszych podgórskich dzielnic miasta – Straconki. Nie przewidziano wówczas dalszego rozrostu miasta, dlatego też pod koniec XIX w. głębokie wykopy torowiska po obu stronach tunelu stały się poważną przeszkodą w rozwoju przestrzennym (nie powstała wschodnia pierzeja ul. 3 Maja ani nie zagospodarowano obszaru na północ od pl. Teatralnego) czy tworzeniu infrastruktury technicznej. W nocy z 2 na 3 września 1939 r. tunel został wysadzony w powietrze przez polskich saperów z 21 Batalionu Saperów pod dowództwem mjr. M. Orłowskiego (był to jedyny akt zbrojny ze strony Wojska Polskiego w Bielsku-Białej w czasie II wojny światowej). Odbudowę przeprowadzono bardzo szybko i ponowne otwarcie tunelu nastąpiło już kilka tygodni później. W latach 80. XX wieku planowano zbudować drugi tor na całej długości tunelu, jednak inwestycję tę uniemożliwiło istnienie pod nim skanalizowanych w 1860 cieków wodnych – Nipru i Młynówki (konieczne byłoby obniżenie torowiska o blisko metr, aby zmieścić się w skrajni wraz z siecią trakcyjną)

Opis z

/p>
ul. Zamkowa
więcej zdjęć (689)
Dawniej: Schlossgraben, Przekop Zamkowy