| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Dzielnica Oksywie
Najbliższe obiekty nieistniejące
Mauzoleum gen. Gustawa Orlicz-Dres...
121
m
Gdynia
Latarnia Morska Oksywie
156
m
Gdynia
Kapitanat Portu Gdynia (pierwszy)
1940
m
Gdynia
Pirs północny
2077
m
Gdynia
Wieża ciśnień
2547
m
Gdynia

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Bateria artylerii "Canet"

Obiekt obecnie nie istnieje
Zbudowano: 1930/31

Bateria artylerii tzw. „Canet” – dwudziałowa bateria artylerii nadbrzeżnej, francuskich dział morskich na podstawach Canet wz. 1891/2, która została umieszczona w latach 1930/31 na wzniesieniu Kępy Oksywskiej i była przeznaczona do obrony portu w Gdyni.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_artylerii_nr_11_(XI)_%E2%80%9ECanet%E2%80%9D

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
Manu
 
+2 głosów:2
Juz bez przesady... Oksywie w 1939 nie bylo tak wielkie jak Arizona, zeby opisywac fotke- gdzies Gdynia Oksywie. Poza tym to Latarnia Morska na terenie chyba obecnego cmentarza wojskowego... "gdzes" skreslic mozna spokojnie
2018-11-03 21:14:52 (7 lat temu)
Pomuchelskopp
 
+1 głosów:1
Kapitalne zdjęcie! jeśli ten człowiek w hełmie i z karabinem jest Niemcem, to by znaczyło, że zdjęcie przestawia porządkowanie terenu po walkach. A to by trochę przeczyło utartemu poglądowi, że latarnia została zniszczona podczas obrony Kępy Oksywskiej. Chyba, że to jednak jest polski żołnierz i zdjęcie wykonano przed 19 września 1939?
2018-11-07 09:00:54 (7 lat temu)
ritterswalder
 
+1 głosów:1
Polacy są bez pasów wiec to jeńcy.
2018-11-07 09:20:42 (7 lat temu)
Pomuchelskopp
 
+2 głosów:2
Bardzo możliwe, że ci jeńcy to załoga baterii Canet. Tak mogłyby sugerować łuski po amunicji i chyba też naboje do dział mniejszego kalibru (niektóre opracowania podają, że budynek nieczynnej latarni morskiej służył jako magazyn amunicji dla baterii). Może warto przypisać to zdjęcie do obiektu?
2025-03-05 07:33:54 (rok temu)
yani
 
do Pomuchelskopp:
Dopisałem.
2025-03-05 12:34:37 (rok temu)
Jarosław Dubowski
 
+1 głosów:1
do Pomuchelskopp: Zapewne jeńcy pozbierani z różnych rozbitych jednostek WP.
Na Oksywiu walczył też szwagier mojej babci kpt. Stanisław Kosek, niestety poległ 11 września...
2025-03-05 13:40:31 (rok temu)
do Jarosław Dubowski: To prawda, ale wycofywanie się różnych jednostek Lądowej Obrony Wybrzeża płk. Dąbka na Kępę Oksywską zaczęło się chyba 12 września. Kpt. Kosek służył w 1 Morskim Pułku Strzelców, oni się cofali spod granicy. Wg wikipedii poległ 9 września, czyli raczej w okolicy Redy
2025-03-05 14:26:53 (rok temu)
Jarosław Dubowski
 
+2 głosów:2
do Pomuchelskopp: Tak, są w "obiegu" dwie daty 9 i 11, ciotka w oficjalnym zawiadomieniu od Czerwonego Krzyża dostała informację o dacie 11-go, być może błędną. Na jest potwierdzenie że kompania w której walczył została otoczona na północ od Białej Rzeki, ale jest też informacja że poległ 11.09.39. Pochowany na cmentarzu w Rumi.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: kor.
2025-03-05 14:41:14 (rok temu)
fantom
 
+2 głosów:2
To wygląda na Gdynię Oksywie, a nie na Hel.
2025-02-28 17:55:00 (rok temu)
beznik
 
+2 głosów:2
Bateria Canet Kępa.
2025-02-28 18:12:06 (rok temu)
Swój opis poprawiłem zgodnie z sugestiami. Niemieckiego oryginalnego podpisu na odwrocie zdjęcia nie będę poprawiał. Tak jak wspominałem - wydawnictwu chodziło o Hel jako półwysep.
2025-03-02 11:25:03 (rok temu)
yani
 
Mam wrażenie, że komuś się wydaje, iż Gdynia leży na półwyspie Hel.
2025-03-02 13:19:47 (rok temu)
Mam wrażenie że ktoś nie rozumie zapisu : "Działa chroniące wybrzeże Helu" ... Działa broniące wybrzeże Helu mogą znajdować się np. w Ustce ... Nikt nie pisze że że Gdynia leży na Helu ...Zmieniłem przypisanie obiektu zgodnie z sugestiami. Widoczna armata stoi na Oksywiu i broni wybrzeża Półwyspu Helskiego. Jak koło Półwyspu Helskiego będzie przepływał nieprzyjacielski statek to ta armata go ustrzeli Trzeba być idiotą aby tego nie zrozumieć ... (zemściłem się trochę)
2025-03-02 15:59:34 (rok temu)
Ja zrozumiałem ostatnią wypowiedź Marcina S. Wy nie ? Chodzi o to, że działa broniące Warszawy, mogły stać w Radomiu ale opis mówił o bronieniu Warszawy. Nie wiem. Wydaje mi się, że ludzie z nim dyskutują, bo nie mają nic do roboty. I obym miał rację. W przeciwnym razie, .....miłej niedzieli :)
2025-03-02 16:39:32 (rok temu)
Żeby zakończyć tą polemikę ; Zasięg ognia Baterii Canet to nawet 15 kilometrów. (różne źódła podają różne zasięgi). Odległość drogą morską z Oksywia do portu w mieście Hel to około 16 kilometrów ( różne źródła różnie podają). Czyli pytanie : czy ta bateria mogła bronić dostępu do Półwyspu Helskiego ? Tak, mogła strzelać do nieprzyjacielskich okrętów znajdujących się w Zatoce.
2025-03-02 18:05:09 (rok temu)
nyskadolniak
 
+2 głosów:2
Tłumaczenie z niemieckiego w opisie jest błędne. Prawidłowe powinno brzmieć "Francuskie działo obrony wybrzeża nad bunkrem obrony wybrzeża na Helu".
2025-03-02 19:01:22 (rok temu)
Pomuchelskopp
 
+3 głosów:3
Dobra, to teraz moje uwagi. W niemieckim podpisie nie ma słowa "broniące" czy "obrona". Może błąd wziął się z pominięcia umlautów? Küstengeschütz tłumaczy się po prostu jako artyleria nadbrzeżna (Coastal artillery, Берегова́я артилле́рия, Artillerie côtière) a nie "obrony wybrzeża". Może to drobiazg, może nie.
Swoją drogą dwa działa (więcej ich nie było) baterii Canet zostały przez Polskę zakupione z myślą o dwóch kanonierkach naszej Marynarki Wojennej. Dopiero, kiedy okazało się, że są zbyt ciężkie, szukano dla nich innego zastosowania i tak powstała, złożona z dwóch dział, bateria nadbrzeżna.
Przy czym na zdjęciu (obu zdjęciach) jest pojedyncze działo, więc moim zdaniem "Französisches Küstengeschütz oberhalb eines Küstenbunker auf Hela" znaczy tu dosłownie: Działo artylerii nadbrzeżnej, produkcji francuskiej, na bunkrze przybrzeżnym na/w Helu.
Ponadto uważam, że Bateria Canet powinna być osobnym obiektem, bo nie znajdowała się w porcie, a w jego okolicy. Chwilę mi jednak zajmie ustalenie dokładnej lokalizacji baterii na mapie.
2025-03-03 08:48:22 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
Kurcze ... Niech ktoś poszuka tego zdjęcia w wersji pojedynczej - "mono" ... To "steroskopowe" - oryginalne się wtedy wywali i nie będzie kłopotu ani dyskusji ... Razem ze zdjęciem wywali się tą dyskusję. Jedno już wywaliliśmy to teraz wywalmy pozostałe ...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Dopisek
2025-03-03 15:17:49 (rok temu)
yani
 
Założyłem obiekt i przypisałem, bo sawickimarcin woli bić pianę, zamiast się tym zająć.
Proszę aby ewentualnie ktoś lepiej zorientowany w temacie sprawdził lokalizację znacznika.
2025-03-03 18:44:06 (rok temu)
To nie likwidujemy tego zdjęcia ... ?
2025-03-03 18:57:07 (rok temu)
do fantom: Niemiecki opis zdjęcia mówi : Hel ...
2025-02-28 18:00:29 (rok temu)
fantom
 
+3 głosów:3
do sawickimarcin: Widocznie się Helmutowi miasta pomyliły.
2025-02-28 18:03:47 (rok temu)
do fantom: Chodzi zapewne o to że nawet u nas mówi się "Hel" zarówno na miasto jak i na cały półwysep ...
2025-02-28 19:05:47 (rok temu)
beznik
 
do sawickimarcin: Wydaje mi się, że masz rację, ale to nie jest półwysep.
2025-02-28 20:05:38 (rok temu)
fantom
 
+4 głosów:4
do sawickimarcin: A co ma wspólnego zdjęcie z Kępy Oksywskiej w kierunku portu wojennego z tym że "mówi się "Hel" zarówno na miasto jak i na cały półwysep" ?
Bo nie załapałem sensu wypowiedzi.
2025-02-28 20:47:14 (rok temu)
Woj11
 
+1 głosów:1
do beznik: Tak, jak pisałeś bateria Canet. W tle ORP "Bałtyk"
2025-02-28 20:23:36 (rok temu)
blaggio.
 
+3 głosów:3
do fantom: Ciekaw jestem bardzo, jaki finał będzie miała ta dyskusja.
2025-02-28 21:10:10 (rok temu)
ylooC
 
+3 głosów:3
do blaggio.: Hel... zaczyna się na H ... a helski.. na h.... źle to wróży ... ooops ale Helski jest też przez H ..... ferment...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uszczeg.
2025-02-28 22:30:38 (rok temu)
do blaggio.: To już się dowiedziałeś : Zmieniłem na Oksywie.
2025-03-01 05:45:37 (rok temu)
do ylooC: Rozczarowałeś mnie swoją uszczypliwością ... Dzięki ...
2025-03-01 05:46:47 (rok temu)
do ylooC: A co do "fermentu" to zobacz że przynosi efekty ... Ile faktów, ile nowej wiedzy wyszło o tych działach ... Za chwilę powstanie nowy obiekt poświęcony tej baterii ... Poprzedni "ferment" był w Łodzi i dzięki niemu zostało rozpoznane jedno ze zdjęć niezidentyfikowanych które "wisiało" parę lat ... Nie było odważnego ...
2025-03-03 15:09:06 (rok temu)
do sawickimarcin: No, i to był właściwy ruch. Nikt nie życzył sobie niczego innego. Ale z uwagi na niektóre Twoje wcześniejsze występy i to, kto jest Twoim głównym interlokutorem, można było liczyć się też z innym finałem.
2025-03-01 17:14:24 (rok temu)
do blaggio.: Jeżeli "Ktoś" przekona mnie w sposób merytoryczny o słuszności - to ja się przychylę ,,, Przy okazji - popraw proszę targowisko przy Łagiewnickiej - "filię" Bałuckiego z prostopadłego do równoległego znacznika obszarowego ... Nie chcę znowu zabierać tam głosu ... ( tam co jest ta hałda wysypanej kapusty )
2025-03-01 17:31:11 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
do blaggio.: I widzisz ... Znów się nie udało ...Mimo moich szczerych chęci - interlokutorzy nie odpuszczają a nawet podpuszczają ... Ja chciałem to dawno skończyć, udowodniłem ze bateria Canet mogła bronić Portu, Miasta i Półwyspu Helskiego i dalej trwa burza w szklance wody ... Gdyni i portu w Gdyni też broniła ... Teraz odbiję piłeczkę Tobie i ja z kolei jestem ciekaw jak to się skończy ... Ja mam czas - pracuję przy komputerze praktycznie cały dzień to mogę sobie raz na godzinkę zajrzeć.
2025-03-03 16:18:13 (rok temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
do sawickimarcin: Cały ból w tym, że wynik przekonywania Ciebie nie zależy tylko od umiejetności przekonującego...
2025-03-01 17:42:42 (rok temu)
do blaggio.: Bo jak "ktoś" używa niewłaściwych argumentów to powoduje mój OSTRY sprzeciw ... Teraz chcą wywalać moje zdjęcia stereoskopowe z powodu że oglądający nie mają tych specjalnych okularów ... SZOK ... Jak "ktoś" ma zeza albo nie ma okularów to tez niech nie wchodzi na FP ... A widziałem że ktoś już publikował zdjęcia stereo i nie wzbudzały jakichkolwiek emocji ...
2025-03-01 18:02:18 (rok temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Tamten przykład pokazuje właśnie, że rzecz nie jest w niewłaściwych argumentach, niestety.
2025-03-01 18:09:50 (rok temu)
do blaggio.: No jasne ... Wiem o tym jak ktoś kogoś nie lubi to wywali jego zdjęcie pod byle pretekstem , a knota swojego kolegi - zostawi ... FP przez to ubożeje ... Ale ten "ktoś" niech wie że ja go też nie lubię ...
2025-03-01 18:51:53 (rok temu)
fantom
 
+3 głosów:3
do sawickimarcin: Lepiej weź się w garść i popraw swój opis, zamiast w kółko przeżywać niczym mrówka okres.
Bo to nie jest Hel tylko Gdynia.
2025-03-01 18:57:21 (rok temu)
Woj11
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Może jednak należałoby dodać. że zawiera błędną lokalizację zdjęcia
2025-03-02 12:24:16 (rok temu)
do Woj11: Zrobiłem dopisek pod zdjęciem
2025-03-02 12:57:29 (rok temu)
beznik
 
do sawickimarcin: Nie wiem dlaczego tak się upierasz z tym Helem ?
2025-03-02 13:17:45 (rok temu)
do beznik: Przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem i rozgranicz miejsca ... Na Helu oznacz skrót myślowy "na Półwyspie" , w Helu oznacza w miście Hel.
2025-03-02 16:16:41 (rok temu)
beznik
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Działa chroniące Hel w Ustce :) To działo broni głównie port w Gdyni.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: errata
2025-03-02 16:16:34 (rok temu)
do beznik: Dałem przykładowe miejsce ... aby oderwać się od tego Helu ... Broni i Helu bo działa psychologicznie i odstrasza nieprzyjacielskie statki.
2025-03-02 16:20:25 (rok temu)
beznik
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Weź ty w końcu zrozum, że powielasz błąd jakiegoś germańca.
2025-03-02 16:29:52 (rok temu)
beznik
 
+2 głosów:2
do sawickimarcin: W zasadzie działo ustawione w przywołanej Ustce broni też np. Królewca.
2025-03-02 16:28:35 (rok temu)
do beznik: A zobacz teraz ...
2025-03-02 16:38:30 (rok temu)
beznik
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Super. Noo, można jeszcze dodać nazwę baterii. :)
2025-03-02 16:56:36 (rok temu)
beznik
 
do Desperado: Masz rację :) Potwornie się dziś nudzę.
2025-03-02 16:54:44 (rok temu)
beznik
 
+2 głosów:2
do sawickimarcin: Ponieważ się nudzę ( jak pisałem wyżej ) to odpiszę. Zasięg maksymalny tych dział to ok 12 km. W sieci są dokładnie opisane pojedynki baterii we Wrześniu.
2025-03-02 18:14:50 (rok temu)
do beznik: Różne żródła różnie podają.
2025-03-02 18:44:32 (rok temu)
do nyskadolniak: Po prostu niedokładne tłumaczenie a nie zaraz błędne ...
2025-03-02 20:11:21 (rok temu)
ylooC
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Marcin... czy Ty kiedykolwiek potrafisz przyznać się do błędu ? Pominięcie w tłumaczeniu słowa Franzosisches .... to niedokładność ? .... przyznaj, że uprościłeś tłumaczenie, że pominąłeś słowo "francuskie" a nie brniesz dalej... że uprościłeś, nie chciałeś wprowadzać zamieszania... itd...
2025-03-02 21:31:29 (rok temu)
beznik
 
do ylooC: Że francuskie to akurat było od początku.
2025-03-02 21:40:50 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
do ylooC: Oj, ylooC , ylooC ... Przeczytaj proszę wpis mojego autorstwa pod zdjęciem ... Nie był korygowany - taki jest od początku ... Tam jest od początku o działach produkcji francuskiej ...Przeczytałeś to chociaż ...? Chyba wciągnęli Cię "koledzy" do koalicji przeciwko mnie a szkoda ... Tak Cię lubiłem ...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: litrrówka ...
2025-03-03 15:04:59 (rok temu)
beznik
 
do Pomuchelskopp: Wyczytałem, że była na najbardziej wysuniętej na wschód części Oksywia. Czyli coś jakby koło cmentarza.
2025-03-03 13:46:00 (rok temu)
fantom
 
+3 głosów:3
do beznik: A tutaj ją widać w trakcie budowy:
Zdjęcie lotnicze wykonane przez wywiad niemiecki.
2025-03-03 14:00:37 (rok temu)
Woj11
 
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Mnie nie przekonałeś i nie udowodniłeś. Spójrz na to oraz . Nigdy nie zakładano by bateria w jakikolwiek sposób miała chronić Hel, a tym bardziej Półwyspu.Gdyby był taki zamiar zainstalowano by inne działa o zdecydowanie większej donośności
2025-03-03 17:45:06 (rok temu)
do Woj11: A ja twierdzę że chroniła i działała ostrzegawczo na statki nieprzyjacielskie wpływające do zatoki, Mogła ta bateria odstraszać ...? Chyba nie strzelała tylko na odległość 200 metrów do statków nieprzyjacielskich w porcie gdyńskim ... Żaden nieprzyjaciel nie ryzykowałby chyba , czy pocisk doleci do niego, czy nie ... A co do zasięgu, to co czytam kolejne źródła to piszą inaczej ... Ale po co ciągnąć dalej tą dyskusję. Ja mam taki pogląd, Ty inny ... Lokalizacja baterii ustalona i wszystko ...
2025-03-03 17:58:00 (rok temu)
beznik
 
do sawickimarcin: Co dla ciebie jest Zatoką Gdańską ?
2025-03-03 18:42:33 (rok temu)
do beznik: Następny konfabuluje ... Jeden wkładał mi w usta że napisałem że Gdynia leży na Helu, teraz Ty piszesz o Zatoce Gdańskiej... Napisałem "Zatoka" bez "Gdańska" ...
2025-03-03 18:53:46 (rok temu)
beznik
 
do yani: Wydaje mi się, że to było wyżej. Przed cmentarzem. Ale poczekam na mądrzejszego. Na bazie tej baterii Niemcy zbudowali swoją baterię plot, a lWP baterię stałą. Część obiektów istnieje na terenie wojskowym.
2025-03-03 19:27:44 (rok temu)
beznik
 
do sawickimarcin: Czyli pisałeś o Puckiej ? Cała rzecz rozgrywała się o podejście do portu Gdynia. Polska marynarka starała się postawić miny na linii Hel- Sopot, Niemcy próbowali to potem trałować.
2025-03-03 19:31:53 (rok temu)
yani
 
do sawickimarcin:
Ty lepiej już zamilcz i nie pogrążaj się jeszcze bardziej...
2025-03-03 18:58:28 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
do yani: Tak jak Ty się pogrążyłeś ze skasowaniem zdjęcia ORYGINALNEGO na korzyść zdjęcia jak ostrugany na kwadratowo kartofel - to już bardziej nie można się pogrążyć ...
2025-03-03 19:14:01 (rok temu)
yani
 
do beznik:
Tak jak piszesz to wynika ze zdjęcia linkowanego przez fantoma, ale ze zdjęć tej baterii wynika, że była blisko krawędzi skarpy. Może jeszcze ktoś się wypowie.
2025-03-03 19:35:46 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
do beznik: Nie chce mi się tu więcej pisać ... Niektórzy wprowadzają tu taki niesmak ... Łapanie za słówka, złośliwości, konfabulowanie a wypowiedzi merytorycznych 5% ...
2025-03-03 20:01:30 (rok temu)
beznik
 
+1 głosów:1
do yani: Bateria to nie 2 działa ( w tym wypadku ) postawione obok siebie. Działobitnie były nieco oddalone od siebie. Do tego dochodzą schrony załogi i schrony amunicyjne. Powinno być stanowisko kierowania ogniem, ale nie wiem czy było. Piszą też, że załoga korzystała ze starej latarni morskiej. To nie jest kropka na mapie, ale jakiś nieco większy obszar. Aaa, i we wrześniu dodano też 3 działka 47 mm, a były też ck-em plot. Tam powinno być ok. 150 ludzi.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: errata
2025-03-03 20:16:21 (rok temu)
yani
 
do beznik:
Przesunąłem znacznik bliżej cmentarza. Jest punktowy, bo obawiam się, że obszarowy mógłby pokrywać się cmentarzem, z powodów o których piszesz.
2025-03-03 20:25:02 (rok temu)
do yani: Z opisu w wikipedii wynika, że działa stały ponad schronami amunicyjnymi wydrążonymi "w skarpie jaru", wschodnim i zachodnim. Czyli jaru o położeniu
południkowym. Taki jar znajduje się na wysokości północno-wschodniego narożnika cmentarza (patrz geoportal, warstwa ISOK cieniowanie).
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Literówka
2025-03-03 21:55:43 (rok temu)
Pomuchelskopp
 
+1 głosów:1
do nyskadolniak: W tym artykule masz niemieckie zdjęcie lotnicze z lokalizacją obu dział baterii "Canet"
2025-03-04 07:43:28 (rok temu)
do Pomuchelskopp: Widziałem, Fantom już linkował to zdjęcie lotnicze wczoraj, ale mam poważne wątpliwości - przecież na powyższym zdjęciu widać, że działo stoi blisko krawędzi skarpy nadmorskiej.
2025-03-04 14:11:14 (rok temu)
beznik
 
do nyskadolniak: Może morze ......podmyło ?
2025-03-04 18:31:43 (rok temu)
Pomuchelskopp
 
+1 głosów:1
Ta seria pocztówek propagandowych została opublikowana przez gdańską firmę Hansa Sönnkego jesienią 1939, więc nie ma potrzeby szerokiego datowania fotki.
Ciekawostka: pierwszym dowódcą baterii "Canet" a właściwie powołanej w 1931 Kompanii Artylerii Nadbrzeżnej był porucznik marynarki Jan Grudziński, późniejszy legendarny dowódca ORP "Orzeł".
2025-03-04 07:41:42 (rok temu)
Na stronie Baterii Canet jest jeszcze jedno zdjęcie tej pocztówki lecz z okrojoną dolną krawędzią ... Obcięty jest cały właz do bunkra i pół podstawy działa ... Ciekawe które zdjęcie usunie Naczelny Administrator (nie mylić z Właścicielem Portalu) ...
2025-03-04 11:52:21 (rok temu)
Z pocztówki możemy się dowiedzieć jak nazywa się Oksywie po niemiecku ...
2025-03-04 12:06:20 (rok temu)
do Pomuchelskopp: System każe mi podać przedział datowania ... Jak chcę wpisać 1939 system wrzuca mi myślnik i każe dopisać drugi rok aby stworzyć widełki czasowe ...
2025-03-04 11:46:10 (rok temu)
Pomuchelskopp
 
+2 głosów:2
do sawickimarcin: Też początkowo tego nie umiałem, ale da się wpisać pojedynczy rok, wchodzisz tak jak byś wpisywał datę dzienną, piszesz 1939 a miesiąc i dzień przechodzisz tabulatorem w prawo
2025-03-04 11:47:51 (rok temu)
yani
 
do sawickimarcin:
Ponad 4 lata jesteś na FP i nie wiesz jak wpisać rok, ręce opadają...
2025-03-04 16:40:28 (rok temu)
do Pomuchelskopp: Przetrenuję to przy następnej okazji ... :) ... Teraz już ktoś poprawił ... Dzięki.
2025-03-04 12:07:55 (rok temu)
Pomuchelskopp
 
+2 głosów:2
do sawickimarcin: To są bardzo stare nazwy, Oksywie=Oxhöft a Rozewie=Rixhöft. Kiedyś była hipoteza, że są to nazwy pochodzenia skandynawskiego i powstały w czasach wikingów lub nawet jeszcze dawniej. Do tej samej grupy włączano zresztą nazwy Helu, Jastarni i góry Rowokół (niem. Rewekoll) - wszystkie należą do kategorii obiektów topograficznych widocznych z morza i mogących pomóc w nawigacji.
2025-03-04 13:03:15 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
do Pomuchelskopp: Dziękuję za wykładnię. Cieszę się z poznania Ciebie. Jesteś bardzo komunikatywną i życzliwą Osobą w przeciwieństwie do niektórych Użytkowników Portalu. W przygotowaniu mam jeszcze kilkanaście zdjęć z tego terenu i z tego okresu i będzie mi miło jak pomożesz mi w identyfikacji. Może coś się pojawi nawet i dzisiaj.
2025-03-04 15:11:03 (rok temu)
sawickimarcin
 
+1 głosów:1
do yani: Będę tu 20 lat i nigdy nie strawię Ciebie ... Sprawdź dublety zdjęć i się ustosunkuj do zgłoszenia ... Ja jestem tu szaraczkiem a nie Administratorem i mam prawo czegoś nie wiedzieć ... Dzisiaj poznałem życzliwego pomocnego gościa a nie nadętego bufona jak Ty ...
2025-03-04 17:21:53 (rok temu)
yani
 
do sawickimarcin:
To gorsze już w koszu, nie raczyłeś zauważyć?
2025-03-04 17:23:19 (rok temu)
do yani: Teraz widzę ... Może nie gorsze ale wręcz OSKALPOWANE było ... Ostrugane jak kartofel w wojsku obierają żołnierze na kwadratowo ...Tamto zdjęcie po prostu ktoś zdenazyfikował bo nie podobał się komuś napis niemiecki ...
2025-03-04 17:58:07 (rok temu)
Pokaż na mapie
3 Dyskusje (ostatnia rok temu)
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: hotel panorama tarnów plac rybny brudzowice Stacja kolejowa Siewierz siewierz police police siewierz siewierz siewierz cynków mysłów zielony targ ciechanów dworzec dworzec dworzec dworzec rozdzielnia huta katowice margonin dąbrowa górnicza sportowa dworzec dworzec siewierz siewierz siewierz odnowa siewierz Sąd Okręgowy we Wrocławiu Sąd Okręgowy we Wrocławiu siewierz ulica Syreny 44 ulica Syreny 44 ul. Syreny i zawiszy łódź