| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - ul. Grabiszyńska
1969

Zakończenie międzynarodowych manewrów "Odra - Nysa - 1969"

2008
2009

2008-2009 - przebudowa ul. Grabiszyńskiej od ul. Pereca do pl. Sreb...

2009

Remont ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do skrzyżowania z aleją ...

2015

2015 - przebudowa ulicy Grabiszyńskiej (przy pętli "Oporów")

2018

2018 - budowa drogi rowerowej

2018

2018 - budowa przystanków przy ulicy Kolejowej

OBIEKTY - ul. Grabiszyńska
Więcej (188)
Najbliższe obiekty nieistniejące
Szalet
51
m
Wrocław
Grabiszyńska 35a
58
m
Wrocław
Grabiszyńska 33
91
m
Wrocław
Jęczmienna 12a
102
m
Wrocław
Jęczmienna 12
119
m
Wrocław

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Kładka dla pieszych

Obiekt obecnie nie istnieje
Zbudowano: 1980
Zlikwidowano: 2018
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
esski
+4 głosów:4
2018-06-07 03:13:16 (7 lat temu)
do esski : Nie tak dawno temu uwieczniłem cyfrowo ale w obliczu takiej sytuacji dorobię jeszcze kilka ujęć :)
2018-06-07 10:27:31 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Szkoda kładki, do przechodzenia przez ulicę była członkowa, ale do robienia zdjęć przydatna ;-)
2018-06-07 11:28:54 (7 lat temu)
do Licho: No więc właśnie, można robić ładne zdjęcia tramwajów :)
2018-06-07 11:32:53 (7 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Licho: I opozycja miała gdzie wieszać transparenty ;-) A może dlatego ją likwidują ;-))
2018-06-07 16:52:16 (7 lat temu)
YouPiter
+1 głosów:1
do pawulon: Zły stan, koszt remontu dwa razy większy niż wybudowanie przejścia dla pieszych.
2018-06-08 12:51:27 (7 lat temu)
Kładka powstała prawdopodobnie w latach 70. XX w. Chodziły słuchy, że budowa została zainicjowana tragedią ówczesnego dyrektora znanej drukarni, pana K. Jego córka zginęła przechodząc przez tę ulicę i torowisko. Znałem tego człowieka z widzenia i do dzisiaj mu z całego serca współczuję.
Wydaje mi się, że kładka w tym miejscu musi pozostać, tzn. w lepszej wersji.
PS. Przy Grabiszyńskiej, przy zajezdni przed laty, na jezdni, też zginęła dziewczyna, córka redaktora z radia R. z Ostrowia Tumskiego.
Ojcowie już nie żyją, ale żyje pamięć, która mniema, że to się nie powtórzy.
Trzeba się rozsądnie pochylić nad tą prostą Grabiszyńską i wczuć się w ludzi, którzy mieszkają po obu stronach tej niebezpiecznej ulicy.
2018-09-07 23:21:21 (7 lat temu)
Wybudowana o ile pamiętam to chyba 1980-1981.
2017-02-08 21:44:46 (9 lat temu)
do ZPKSoft: Czyli nieco później niż myślałem, w erze budowy przejść podziemnych i kładek. Ciekawe czy ten podjazd dla wózków to późniejszy dodatek (bo nikt o tym nie pomyślał projektując kładkę)?
2017-02-08 21:57:26 (9 lat temu)
do Neo[EZN]: Gdyby był w projekcie od początku to pewnie wylali by z betonu.
2017-02-08 22:02:46 (9 lat temu)
sebasr
+1 głosów:1
do Neo[EZN]: Stare przejście świdnickie też nie miało w projekcie podjazdów dla wózków. Dodano w latach 90-tych.
2018-11-04 14:42:16 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Ta kładka wygląda na prawie całą ze stali - może nie mieć w ogóle betonu?
2017-02-08 22:08:05 (9 lat temu)
do sebasr: Niemożliwe.
2018-11-04 14:44:44 (7 lat temu)
2018-11-04 16:28:34 (7 lat temu)
ZPKSoft
+3 głosów:3
do mamik: Pewnie, że nie było. Sama mordowałam się po tych schodach z wózkiem z córą w 1983-84.
2018-11-04 16:36:16 (7 lat temu)
do mamik: Jak to możliwe? Pamiętam z dzieciństwa, że te pochylnie wydawały mi się fajne, a to było w latach osiemdziesiątych. Jedyne wyjaśnienie, że może z innego przejścia pamiętam.
2018-11-04 16:59:47 (7 lat temu)
do Licho: Z którego jesteś rocznika jeśli można wiedzieć ? Może pamiętasz po 1984, bo później je zrobiono.
2018-11-04 17:26:57 (7 lat temu)
do ZPKSoft: 1975.
2018-11-04 17:36:38 (7 lat temu)
ZPKSoft
+3 głosów:3
do Licho: I to może wiele wyjaśniać. Dzieciom inaczej płynie czas ;-)
2018-11-04 17:52:27 (7 lat temu)
do Licho: Ja się "pałowałem" z wózkiem mojego brata, to pamiętam... ;-)
2018-11-05 21:46:00 (7 lat temu)
Dobrze podejrzewasz. Najpierw mają powstać przejście i przystanek, potem będzie rozbiórka.
2018-06-15 20:33:02 (7 lat temu)
do Licho: To brzmi najlogiczniej - iść stąd do Zaporoskiej albo placu Legionów żeby przejść na drugą stronę ulicy... to kawał drogi.
2018-06-15 20:42:51 (7 lat temu)
bonczek_hydroforgroup
+5 głosów:5
Komu ta kładka przeszkadzała ?
2018-11-04 17:37:33 (7 lat temu)
bonczek_hydroforgroup
+1 głosów:1
Jaki jest oficjalny powód? Przecież na światłach giną ludzie, na kładkach nie..
2018-11-04 18:16:36 (7 lat temu)
max
+1 głosów:1
do bonczek_hydroforgroup: Stanowiła istotną przeszkodę w realizacji programu uprzykrzania życia kierowcom. Gdyby pozostała, trudniej byłoby uzasadnić zwężenie jezdni I dodatkowe przejście donikąd dla pieszych (z sygnalizacją świetlną)
2018-11-04 17:57:31 (7 lat temu)
do bonczek_hydroforgroup: Na pewno nie mieli forsy na remont - taniej wyburzyć.
2018-11-04 19:10:14 (7 lat temu)
do max: Nie będzie w jej miejsce nowej kładki?
2018-11-04 18:08:53 (7 lat temu)
Licho
+1 głosów:1
do max: Mamy na FP zwolenników miasta dla samochodów, a nie dla ludzi?
2018-11-04 18:34:56 (7 lat temu)
do Dariusz Łukasik: Obok jest przejście ze światłami i nowy przystanek tramwajowy.
2018-11-04 18:12:55 (7 lat temu)
Neo[EZN]
+6 głosów:6
do bonczek_hydroforgroup: Starszym / niepełnosprawnym osobom / ludziom z wózkami dziecięcymi łatwiej jest przejść przez przejście dla pieszych niż taką kładkę.
2018-11-04 18:17:24 (7 lat temu)
mamik
+1 głosów:1
do bonczek_hydroforgroup: Obok na terenie bazy pocztowej na Kolejowej ma powstać duże osiedle mieszkań+. Mieszkańcy będą mieli przejście na przystanek i może dzięki temu nie będą jeździć samochodami do centrum. Kładką mogliby najwyżej przejść na drugą stronę ulicy.
2018-11-04 18:28:54 (7 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do mamik: Sam w to Maćku chyba nie wierzysz. Nowe osiedle = więcej samochodów, i nic tu nowy przystanek nie pomoże.
2018-11-04 18:32:19 (7 lat temu)
mamik
+1 głosów:1
do pawulon: Zobaczymy ;-)
2018-11-04 18:37:03 (7 lat temu)
Neo[EZN]
+2 głosów:2
do pawulon: Mieszkam na nowym osiedlu i z tego co widzę to sporo ludzi jeździ do pracy / uczelni rowerem / tramwajem / autobusem. Garaż nie jest zapełniony nawet w 50%. Wiadomo że aut przybyło w okolicy ale pasażerów KM / rowerzystów również.
2018-11-04 18:43:07 (7 lat temu)
max
+3 głosów:3
do Licho: Zauważ, że wbrew twierdzeniom wszelkiej maści rowerowych ekstremistów I innych wrogôw motoryzacji, samochody to nie samodzielne byty a jedynie narzędzia do przemieszczania się. A przemieszczają się przy ich użyciu właśnie ludzie. Twoje pytanie wydaje się dość niezrozumiałe ale wpisujące się w obecne wrocławskie trendy. Jako kierowca oczekiwałbym raczej zachęcania kierowców do korzystania z komunikacji zbiorowej niż do zniechęcania do jeżdżenia autem. Bardzo rzadko korzystam z komunikacji miejskiej - kilka razy w roku - I niestety: albo śmierdzi albo ręka klei się do brudnego uchwytu albo się tramwaj spóźnia - nie bawi mnie to.
2018-11-04 18:54:20 (7 lat temu)
sebasr
+1 głosów:1
do Licho: Zwolenników miasta dla ludzi. Tych jeżdżących rowerem I tych jeżdżących samochodem. Sam bym chętnie jeździł tylko komunikacją miejską, ale jej organizacja jest fatalna. Muszę więc troche samochodem, troche tramwajem... ;-)
2018-11-04 21:29:12 (7 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do Neo[EZN]: No to w szczęśliwej okolicy mieszkasz ;-)
2018-11-04 18:49:04 (7 lat temu)
max
+1 głosów:1
do Neo[EZN]: To standard. Garaż się zapełni jak mieszkańcy zauważą że na zewnątrz jest problem z parkowaniem I otrząsną się po wydatkach na wykończenie mieszkań :)
2018-11-04 18:58:06 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Jak jest cena miejsca tym garażu?
2018-11-04 19:07:01 (7 lat temu)
do max: To nie tylko wrocławskie trendy. W Londynie za wjazd samochodem do centrum się płaci
2018-11-04 19:06:27 (7 lat temu)
max
+2 głosów:2
do mamik: Kiedy komunikacja miejska, w tym metro, będzie działać u nas jak w Ĺondynie (I wielu innych miastach europejskich) zgodzę się nawet na takie opłaty.
2018-11-04 19:16:28 (7 lat temu)
do Eugeniusz S.: Z tego co pamiętam to było 19 000 zł za pojedyncze a 27 000 za podwójne zależne.
2018-11-04 20:08:39 (7 lat temu)
do max: Popieram. Wcale nie muszę w mieście korzystać z samochodu, ale samo miasto (czytaj władze, które nieudolnie rządzą od lat) mnie do tego zmuszają. Pomimo sztucznych utrudnień (w niektórych miejscach ustawia się sygnalizację świetlną tak, żeby tylko tramwaj jechał szybciej niż samochód) samochód jest w miarę pewnym czasowo środkiem komunikacji we Wrocławiu. Niestety...
2018-11-05 21:43:28 (7 lat temu)
Licho
+3 głosów:3
do sebasr: Czyli tylko tych w tzw. dupowozach, a pieszym należy utrudniać życie, tak? No nieładnie.
2018-11-04 21:41:15 (7 lat temu)
do Licho: Hmmm... Też jestem pieszym, jak idę do/z tramwaju lub autobusu. Przejście naziemne nie wyklucza istnienia kładki.
Rowerem też jeżdżę, ale w przeciwieństwie do wielu z nich, jeszcze żadnego pieszego nie próbowałem rozjechać ;-)
2018-11-05 21:37:46 (7 lat temu)
Columba livia
+2 głosów:2
do sebasr: To ustawianie sygnalizacji świetlnej pod tramwaj jest w paru miejscach kiepsko zrobione (np. na skrzyżowaniu Legnicka - Niedźwiedzia praktycznie co drugie zielone światło dla wyjeżdżających z Niedźwiedziej nie zapala się a najlepsze jest to, że tramwaje są przyspieszone maksymalnie o kilka sekund bo następna sekwencja świateł po zielonym dla Niedźwiedziej to... zielone na Legnickiej na linii wschód-zachód - efekt - częste korki na Niedźwiedziej sięgające nawet połowy długości ulicy) a we wszystkich ma jeden mankament - zielone odebrane z sekwencji "A" a podarowane sekwencji "B" nie jest w następnym cyklu zwracane sekwencji "A" (... bo często to jest zielone tylko dla tramwajów a można by było w tym czasie w tym samym kierunku dać zielone samochodom (i pieszym) które nie kolidują z torem jazdy tramwajów).

Inny bubel - wystarczy spojrzeć na to co dzieje się na skrzyżowaniu Gliniana - Borowska. Nowy system miał nie dopuszczać do wjazdu samochodów na zablokowane skrzyżowanie a niestety tak się nie dzieje - przez to nie dość, że samochody blokują skrzyżowanie i co za tym idzie tramwaje, podobnie jak kierowcy samochodów którzy buspasem skręcają w prawo z Glinianej w Borowską, to jeszcze sygnalizacja świetlna głupieje kiedy tramwaj stoi na skrzyżowaniu i nie ma jak jechać dalej - przez to blokowane są wszystkie kierunki ruchu, nawet te które nie kolidują z przejazdem tramwaju jak np. Gliniana od Ślężnej w kierunku Hubskiej -
2018-11-05 22:23:54 (7 lat temu)
sebasr
+1 głosów:1
do Columba livia: Nic dodać, nic ująć... Od kolegi wiem, że firma, która ten wspaniały system wprowadziła, uczyła się i nadal się na nas uczy... W przetargu nie było chyba nawet mowy o wcześniejszych projektach w tej dziedzinie oraz skali. Tylko koszt. Typowo wrocławskie podejście do tematu.
Ja tylko dodam o kolejkach tramwajowych przed przystankiem "Orla". Kiedyś stałem ponad 10 minut, zanim wysiadłem. Na piechotę z Jaworowej to tylko 5 minut...
2018-11-05 22:36:42 (7 lat temu)
Ponoć mają ciąć z wtorku na środę lub ze środy na czwartek. Warto się zaczaić ;-).
2018-11-05 21:49:05 (7 lat temu)
do sebasr: Teraz aktualna jest ta druga opcja ale ciąć będą od 22 a podejrzewam że dopiero grubo po północy... przydałaby się nocna zmiana w pracy (ale mam tylko jedną ;)
2018-11-05 21:50:34 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2018-11-05 22:27:24 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2018-11-05 22:27:31 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Pewnie po ostatnim tramwaju... Sprawdzę, kiedy ostatni zjeżdża z Grabiszyńskiej. Jutro mają odpinać druty od kładki.
2018-11-05 22:27:35 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Przecież nocna zmiana zazwyczaj jest od 22 do 6, czyli akuratnie wtedy, kiedy siekają.
2018-11-07 11:05:12 (7 lat temu)
do sebasr: 10-15 minut po północy. Czyli wt/śr odepną druty, w środę ustawią podpory a w nocy śr/cz usuną kawałek przęsła.
2018-11-05 22:48:44 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: A jednak pospieszyli się - rano nie było już części nad południową jezdnią, później będą zdjęcia :)
2018-11-07 11:00:59 (7 lat temu)
max
do Neo[EZN]: Miało być dobrze a wyszło jak zwykle :)
2018-11-07 12:30:42 (7 lat temu)
do Licho: Radio Wrocław wczoraj o 22 w wiadomościach podawało co kiedy będzie robione nocą, wypowiadał się główny kierownik robót.
2018-11-07 11:11:07 (7 lat temu)
do max: Nikt nie pomyślał o tym żeby kierować ruchem bo ruch mocno spowalniały światła przy nowym przejściu dla pieszych - wystarczyło dać jednego policjanta (choć oni chyba teraz są na L4) albo jakiegoś pana z budowy z lizakiem.
2018-11-07 13:31:08 (7 lat temu)
Fotopolanin w akcji ?
2018-11-07 15:57:06 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Nie znam tego pana.
2018-11-07 21:03:57 (7 lat temu)
Licho
+3 głosów:3
Można skakać z jednej części na drugą ;-)
2018-11-07 14:21:35 (7 lat temu)
Może to być konkurencja następnych igrzysk nieolimpijskich... Skok przez pociętą kładkę o puchar prezydenta Wrocławia ;-).
2018-11-07 21:00:13 (7 lat temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2018-11-07 21:00:15 (7 lat temu)
Licho
+1 głosów:1
Będzie.
2018-11-07 21:51:50 (7 lat temu)
sebasr
+1 głosów:1
Pewnie w ramach dezorganizacji ruchu będą rozbierać po 16:00...
2018-11-07 21:58:08 (7 lat temu)
Licho
+1 głosów:1
Nie nosisz ze sobą latarki!
2018-11-19 22:12:24 (7 lat temu)
do Licho: Niepotrzebna - teraz w telefonie komórkowym jest prawie wszystko, nie ma tylko noża ale może kiedyś dodadzą ;)
2018-11-19 23:18:52 (7 lat temu)
do Neo[EZN]: Wydaje ci się :-)
2018-11-19 23:31:09 (7 lat temu)
Pokaż na mapie
10 Dyskusji (ostatnia 7 lat temu)
Kładka dla pieszych nad ul. Grabiszyńską. Po prawej ul. Kolejowa. Widok w kierunku pl. Legionów (północnym).
Po kolejnym etapie rozbiórki z kładki pozostały tylko te dwie podpory i kawałek schodów po północnej stronie ulicy.
2014
-
2017
2014
-
2018
2017
-
2018
2018
-
2018
2018
-
2018
2018
-
2018
2018
-
2018
2018
-
2018
2018
-
2018
2018
-
2018
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: iłowa Rypin Rypin wroclaw wroclaw Częstochowa Częstochowa Glausnitz Powódź 2010 Powódź 2010 Zabrze Orła Białego wiele bydgoszcz bydgoszcz gdańsk dzielna chojnice chojnice bistona Liceum Sienkiewicza dzielnica trzech wieszczów plac biegańskiego Sosna na Sokolicy Wydminy grochowska 351 Wydminy Wydminy berlin berlin Ksiaz Ksiaz radymno Biechowo glogowska glogowska kazimierz dolny