| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Dwór starościński
Najbliższe atrakcje turystyczne
Spichlerz dworski
139
m
Krasnystaw
Sikorskiego 3
153
m
Krasnystaw
Pomnik Cypriana Kamila Norwida
212
m
Krasnystaw
Kościół św. Franciszka Ksawerego
261
m
Krasnystaw
Rzeźby Ojców Niepodległości
273
m
Krasnystaw

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Dwór starościński

Atrakcja turystyczna
Zbudowano: 1. poł. XIX w
Zabytek: A/88 (15.06.1988)
1 subskrypcja

Dwór zbudowany w 1. poł. XIX w. dla Starościńskich. "Dwór w Krasnymstawie, zwany "starościńskim", stanowi pozostałość dawnego zespołu dworsko-parkowego i folwarcznego, który zlokalizowany jest w południowej części miasta. Pierwsze przekazy archiwalne dotyczące folwarku pochodzą z 1782 r. Wówczas był to duży zespół z dworem i licznymi budynkami gospodarczymi wraz z browarem i gorzelnią, należący do starostów krasnostawskich. Po II wojnie na dawnym gazonie przed dworem wystawiono barak z mieszkaniami komunalnymi. Był użytkowany na cele mieszkalne i zajmowany przez różne instytucje. Od 1996 r. dwór został wyłączony z użytkowania. Odtąd niszczał opuszczony i dewastowany, jedynie doraźnie zabezpieczany był po interwencjach i nakazach konserwatorskich. XIX-wieczny obiekt jest jedynym zachowanym na terenie dawnego województwa chełmskiego drewnianym dworem o konstrukcji wieńcowej i cechach klasycystycznych. Został wpisany do rejestru zabytków i podlega ochronie konserwatorskiej A/88 (15.06.1988). Obecnie pełni funkcję Centrum Integracji Społecznej.

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
Na listewkach będzie położone drewno ?
2014-06-22 17:44:11 (11 lat temu)
do ZPKSoft: Ma być jak w oryginale, czyli cóś jak tynk. Na tym zdjęciu trochę widać pod oknem .
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: popr.
2014-06-22 17:56:34 (11 lat temu)
Sześć lat temu zrobiłem zdjęcie temu obiektowi nie dając mu zbyt wiele szans a teraz proszę - wizytówka Krasnegostawu się zrobiła.
2016-02-13 18:55:33 (10 lat temu)
Skoro obiekt zmienił funkcję od 2015 r to dlaczego dalej tak się nazywa? Poza tym Dwór Starościński, a nie starosty :) dwór wpisany do Rejestru Zabytków pod nr A/88
2023-06-14 15:01:04 (2 lata temu)
Nemezis
+1 głosów:1
Proszę ADM o korektę nazwy obiektu, wpisanie poprawnej daty powstania i skopiowanie wiadomości o dworze do opisu obiektu, z góry dziękuję.
2023-06-14 15:38:35 (2 lata temu)
maj
Na tą chwilę nazwa mało poprawna nie odpowiadająca rzeczywistości a wzmianka w opisie o obecnej funkcji obiektu nie wyjaśnia niczego, no bo kto będzie o tym wiedział oglądając zdjęcie.
2023-06-14 20:32:43 (2 lata temu)
da signa
+6 głosów:6
Jedno zdanie na temat regulaminu. Czy to jest kodeks karny, w którym są zakazy i nakazy, a nieprzestrzeganie ich kończy się mandatem, albo więzieniem? Czy może spis ogólnych zasad, pomagających użytkownikom, zwłaszcza początkującym, ale nie tylko, połapać się w zawiłościach portalu? Ja sądzę, że to drugie. Jednak chyba się mylę, bo widzę coraz więcej służbistów , którzy rzucają paragrafami, zamiast podejść do tematu elastycznie , aby żyło nam się tutaj miło i bezstresowo :)
2023-06-16 23:39:28 (2 lata temu)
vetinari
+1 głosów:1
do Nemezis: Poprawilem nazwe i dodalem opis...dziękujemy za uwage...☺
2023-06-14 18:29:39 (2 lata temu)
max
+9 głosów:9
do vetinari: Jakoś mi się ta zmiana nazwy obiektu nie podoba. Dwór jest dworem a nie CIS-em. Większość np. zamków i pałaców zmieniła też swoją funkcję, są teraz muzeami, galeriami sztuki, często z funkcją hotelową, gastronomiczną a jednak nadal są określane jako zamki lub pałace. Żeby daleko nie szukać: Zamek Królewski , Zamek krzyżacki a kiedy ostatnio tam ktoś króla czy krzyżaków widział ...? Uważam że ten dworek powinien pozostać przy historycznej nazwie z ewentualną wzmianką w opisie obiektu, że teraz pełni funkcję Centrum Integracji Społecznej.
Zmiana nazwy wraz ze zmianą funkcji jest w pełni akceptowalna przy budce raz pełniącej funkcję zieleniaka, później kiosku, a potem kebabiarni itd... :)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: kor.
2023-06-14 19:23:17 (2 lata temu)
Darek Pawlak
+2 głosów:2
do max: Dzięki za głos w dyskusji ale taki właśnie mamy regulamin, że ma być podawana aktualna funkcja obiektu w nazwie, co też mi się nie podoba. Dziś mam w mieście Rektorat Lotniczej Akademii Wojskowej, wcześniej był Garnizonowy Klub, jeszcze wcześniej (krótko bo krótko), Liceum Lotnicze, a jeszcze wcześniej Kasyno Oficerskie, a tak naprawdę zawsze to był i jest pałac i tak każdy będzie wiedział o jaki obiekt chodzi, no ale ten regulamin ...
2023-06-14 19:43:14 (2 lata temu)
vetinari
+1 głosów:1
do max: Dla tego komentarzem poinformowalem o tej zmianie...mi się teź ta nazwa niepasuje...decyzjie o nazwie więc pozostawiam na Was, bo jednacze, Czechem jestem ☺☺☺
2023-06-14 19:48:53 (2 lata temu)
Stanisław Goś
+5 głosów:5
do max: W pełni się zgadzam, budynki historyczne powinny mieć nazwę historyczną a nie nazwę firmy która go aktualnie używa (ta powinna być podana w opisie). Według standardów fotopolski na rynku we Wrocławiu nie powinno być Ratusza bo ten budynek nie pełni już tej funkcji ???? 😀
2023-06-14 20:10:09 (2 lata temu)
max
+3 głosów:3
do vetinari: No i już :)
2023-06-14 19:56:20 (2 lata temu)
do vetinari: pałac pałacem, dwór dworem to i kamienica kamienicą:)
2023-06-14 20:29:33 (2 lata temu)
blaggio.
+6 głosów:6
do vetinari: Zapominacie o możliwości łączenia nazwy dawnej z obecną np. Dwór starościński - Centrum Integracji Społecznej.
Generalnie nie tylko tradycja i historia przemawia za pozostawieniem starej nazwy. Nowo powstające budynki mają konstrukcję (układ wewnętrzny) i architekturę zaprojektowaną odpowiednio do swojej funkcji. Ten dom nadal wygląda tak, jak wyglądał kiedy był dworem, i patrząc na niego każdy powie, że to jest dwór w sensie architektonicznym (tak jak pałac w przykładzie podany przez Darka), więc dlaczego mamy go ukrywać tylko pod enigmatyczną i wymyśloną przez biurokratów nazwą CIS.
2023-06-14 20:30:48 (2 lata temu)
do Stanisław Goś: a co z tym? Urząd Miasta?
2023-06-14 20:19:18 (2 lata temu)
do Stanisław Goś: a co z tym ? przecież to dawny pałac :)
2023-06-14 20:24:02 (2 lata temu)
Darek Pawlak
+2 głosów:2
do Stanisław Goś: No właśnie, dlaczego tyle osób utożsamia instytucję korzystającą z obiektu z obiektem?
2023-06-17 02:31:19 (2 lata temu)
do Nemezis: Ach jóóó......
2023-06-14 20:24:32 (2 lata temu)
Darek Pawlak
+1 głosów:1
do Nemezis: Jak to co? Pałac Sprawiedliwości ;-) Wilk syty i owca cała.
2023-06-14 20:27:29 (2 lata temu)
maj
+2 głosów:2
do blaggio.: W podobnych przypadkach stosuję przytoczoną przez Ciebie możliwość łączenia nazwy.
2023-06-14 20:36:07 (2 lata temu)
max
+3 głosów:3
do maj: Jeśli ktoś patrzy tylko na zdjęcie to i tak wszystkiego o obiekcie nie wie i niekoniecznie wyjaśni mu to nazwa obiektu pod zdjęciem. Właśnie po to są opisy obiektów, żeby zainteresowani mogli poszerzyć swoją wiedzę. I to jest dobre miejsce, żeby umieścić kolejne funkcje obiektu (np. kiosk->zieleniak->kantor->zapiekanki->kebab ...)
2023-06-14 20:50:06 (2 lata temu)
maj
do max: A jak ktoś będzie szukał Centrum Integracji Społecznej.
2023-06-14 21:20:05 (2 lata temu)
max
+1 głosów:1
do maj: Wejdzie tu: , z menu wybierze wyszukiwarkę zdjęć, w okienku "opis zawiera słowa" wpisze "integracji" i kliknie "szukaj" :)
2023-06-14 21:32:25 (2 lata temu)
maj
do max: Niby proste, ja z tym nie mam problemu tylko jak "ktoś" szukający znajdzie już to "centrum integracji" to będzie się zastanawiał dlaczego to jakiś dwór, a co jeśli obiekt nie ma opisu. Nie można być przekonanym że każdy użytkownik internetu myśli tak jak my/ ja
2023-06-14 21:52:31 (2 lata temu)
Darek Pawlak
+6 głosów:6
do maj: Tylko że to działa w dwie strony, ja Fotopolski używam, by znaleźć dwór, a nie jakąś instytucję się w nim aktualnie mieszczącą, bo od tego są inne i lepsze wyszukiwarki, a Fotopolska jest jak mi się wydają bazą zdjęć architektonicznych głównie, a nie wyszukiwarką firm i instytucji. Rozumiem, że są osoby myślące inaczej, ale chyba naczelnym argumentem ma być do czego został portal stworzony, a nie do czego jacyś ludzie chcą go używać wbrew przeznaczeniu.
2023-06-15 12:22:13 (2 lata temu)
Wiesław Smyk
+3 głosów:3
do Darek Pawlak: Zgadzam się Darku w 100%. To jest portal o architekturze, a nie przewodnik po instytucjach. Nazwa obiektu w rejestrze : " Dwór w starościńskim zespole dworsko-parkowym i folwarcznym".. Czyli nazwa obiektu Dwór starościński a w opisie informacja co się w nim aktualnie mieści.
2023-06-15 12:30:47 (2 lata temu)
do Darek Pawlak: ,a dlaczego jakaś poczta, a nie szpital kolegiacki? cyt." to jest portal o architekturze, a nie wyszukiwarka poczty i instytucji"
2023-06-16 15:22:29 (2 lata temu)
2023-06-16 14:57:48 (2 lata temu)
2023-06-16 14:59:35 (2 lata temu)
Darek Pawlak
+1 głosów:1
do Nemezis: Przecież piszemy o tym że zapis regulaminu stoi w sprzeczności z założeniami portalu, a przynajmniej tak mi się wydaje, wiec nie musisz mi podawać przykładów zgodnych z regulaminem ale niezgodnych z tym o czym piszemy, bo tylko z Dęblina mogę ich przytoczyć dziesiątki. I nie będą znkać dlatego że je pokażesz, bo najpierw trzeba by zmienić regulamin, lub powszechnie obowiązującą interpretację tegoż.
2023-06-16 21:15:34 (2 lata temu)
do Darek Pawlak: Dziwnym jednak jest to, że jak ja coś sugeruje do zmiany nazwy zgodnie z tym co się tam mieści i regulaminem , to się odwraca kota ogonem i pozostawia jak było, a ktoś tutaj wcześniej dodał to zostaje święte. Tu widzę problem, dyskryminacji użytkowników i władzę nad nimi tylko nie wiem z racji czego?
2023-06-16 21:24:38 (2 lata temu)
do Darek Pawlak: Czytaj wcześniej swoje wypowiedzi, jesteś jak chorągiewka i zmieniasz zdanie podlizując się tym, co uważają, że mogą wszystko. Do tej pory nikt mądry nie napisał o tym problemie, który można przytaczać bez końca. W zabytkach umieszcza się poczty, banki, urzędy i inne bzdety i jakoś to tym ważnym tutaj nie wadzi. Natomiast odnoszę wrażenie, że patrzy mi się na ręce i przy każdej uwadze (którą zawsze mogę wtrącić i nie ważne jaka jest) to jest krytyka i głupie docinki szczególnie od ciebie. Ten problem pokazuje, ze w tym aspekcie łamany jest regulamin, a przy minimalnym mało znaczący elemencie na zdjęciach od razu przytacza się i podpiera regulaminem. Nad tym trzeba popracować, bo roi się tutaj bardzo źle i atmosfera nie sprzyja rozwijaniu, a atakom personalnym i pokazywanie co to nie ja.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2023-06-16 21:30:56 (2 lata temu)
maj
+2 głosów:2
do Darek Pawlak: "Przecież piszemy o tym że zapis regulaminu stoi w sprzeczności z założeniami portalu", Wychodzi że niektórzy chcieli by stanowić swój samorząd.
2023-06-16 21:43:38 (2 lata temu)
mamik
+1 głosów:1
do Darek Pawlak: Co chcesz zmieniać? Obiektom nadajemy nawę zgodnie ze obecną funkcją. Możne ewentualnie zrobić wyjątek dla obiektów historycznych lub zabytkowych. Co w tym jest niejasnego?
2023-06-16 23:25:29 (2 lata temu)
do Nemezis: Hmmm... ale do mnie masz o to pretensje? Ja ci jakąś nazwę ustaliłem albo odmówiłem zmiany? Nie mam takich mocy poza swoimi terenami. Z jakiej racji? Każdy przechodzi okres frycowego, aby nie narobił głupot zanim się opierzy. Mnie też kiedyś brak nawet możliwości postawienia znacznika na mapie strasznie wkurzał ale czekałem aż takie uprawnienia będ mi nadane i nie odbierałem tego jako atak personalny na mnie. Teraz to wszyscy chcą mieć wszystko od razu na tacy i jeszcze, żeby wszyscy naokoło się z nim zgadzali, poklepywali, bo jak nie, to czują się szykanowani.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówki
2023-06-17 02:52:13 (2 lata temu)
Darek Pawlak
+1 głosów:1
do Nemezis: Nie zmieniam zdania, tylko mam swoje zdanie, czasem niezależne od regulaminu, natomiast z faktu, że mam inne zdanie nie wynika, że będę kogoś nakłaniał aby działał wbrew regulaminowi, jestem legalistą, to oznacza że staram się trzymać regulaminu nawet jak mam wobec niego wątpliwości i zamiast zmieniać nazwy obiektów chętnie poprę zmianę regulaminu (w tej kolejności a nie na odwrót). Odczytujesz więc moją dyskusję całkowicie na opak.
2023-06-17 02:30:11 (2 lata temu)
do maj: Gdzie wyczytałeś chęć stanowienia samorządu? Gdyby tak było, to w Dęblinie zamiast obiektu Rektorat LAW już dawno byłby obiekt Pałac Mniszchów. Ja jestem legalistą, kontestuję zapis regulaminu, nie zgadzam się z nim, ale się do niego stosuję.Wytłumacz mi więc gdzie tu miejsce na samorząd?
2023-06-17 01:59:28 (2 lata temu)
do mamik: Każdy obiekt jest historyczny, jak tylko wyschnie na nim farba, pojecie jest więc niejasne. Nie, obiektom nie nadajemy nazwy zgodnie z pełnioną funkcją, jeśli mają nazwę oficjalną lub zwyczajową. Robimy tak dopiero, gdy takowej nie mają. Kolejna niejasność, czy nazwa obiektu to zawsze musi być nazwa instytucji/organizacji, która obiekt wykorzystuje? Czy z faktu, że w pałacu mieści się szkoła wynika, że nazwa obiektu ma mieć nazwę szkoły, czy pałacu? Obiekt to nie instytucja, tak mi się przynajmniej wydaje, W którym miejscu regulamin to precyzuje? Poproszę o nakierowanie mnie na punkt regulaminu pozwalający na stosowanie wyjątku w przypadku obiektów historycznych lub zabytkowych, szukałem i nie znalazłem.
2023-06-17 02:23:31 (2 lata temu)
do da signa: Służbistą może nie jestem ale legalistą tak, to ogromna wada w Polsce, gdzie znakomita większość woli być na bakier z regułami. Dla mnie regulamin do zbiór reguł postępowania, a nie tylko luźne sugestie, wiem że mnie za nieprzestrzeganie go nie zastrzelą ale nie widzę powodów aby robić bezhołowie nie przestrzegając regulaminu. Oczywiście mówię o świadomym działaniu, bo na pewno nie raz coś zrobiłem nieregulaminowego i gdy tylko ktoś mi pokazał rozwiązanie regulaminowe to je stosowałem.
2023-06-17 03:01:19 (2 lata temu)
Pokaż na mapie
4 Dyskusje (ostatnia 2 lata temu)
Starościański zespół dworsko–parkowy i folwarczny „Starostwo” , Zespół zlokalizowany jest przy ul. Sikorskiego i ul. Konopnickiej. Dwór z oficyną i spichler...
Starościański zespół dworsko–parkowy i folwarczny „Starostwo” , Zespół zlokalizowany jest przy ul. Sikorskiego i ul. Konopnickiej. Dwór z oficyną i spichlerz...
1955
-
1994
1955
-
1994
1994
-
2010
1994
-
2012
2010
-
2012
2012
-
2014
2012
-
2014
2014
-
2014
2014
-
2015
2014
-
2015
Dwór starościński - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: równe równe złotogłowice ulica objazdowa pokój pokój dworcowa katowice centrum fotografii krajoznawczej centrum fotografii krajoznawczej tylmanowa szczecin szczecin pociąg pociąg pociąg pociąg Szlichtyngowa tarnowskie góry wyspiańskiego 3 dębica piaski piaski Wrocław szkoły Wrocław szkoły ciechanowice zachowice kalisz kalisz kalosz Kraków ulica Kochanowskiego centrum fotografii krajoznawczej centrum fotografii krajoznawczej łódź dostawcza bazyliński Grzybowo centrum fotografii