| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Ulica Pogonowskiego Stefana, kpt.
1
2
2
6
2
8
10
12
14
22
56
57
59
60
63
64
68
70
82
85
87
90

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Ulica Pogonowskiego Stefana, kpt.

Dawniej: Zakątna
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
zeto
 
Zdjęcie miało być przypisane do utworzonego przeze mnie obiektu "Nieistniejące koszary 31 psk" przy ul. Legionów 60-64. Najwyraźniej jednak przez moją nieuwagę, ten obiekt zamiast do ulicy, wpisany został do zdjęć niezidentyfikowanych w Łodzi. Zatem prośba o korektę przypisania.
2014-07-18 21:19:38 (11 lat temu)
ZPKSoft
 
+1 głosów:1
Dziwnie brzmi nazwa obiektu. Mieliśmy nie pisać, że coś jest "byłe" i po co "w Łodzi" skoro miasto pokazuje nam ścieżka przypisania.
2014-07-18 21:33:51 (11 lat temu)
Stenek
 
No to by sie strzelec Kania Kaniowski ucieszył ;))
2014-07-19 20:20:50 (11 lat temu)
Stenek
 
Tak się zastanawiam - w tej orkiestrze grają ............. dzieci ! Dorosłych i grających zabrakło?
2014-07-19 20:23:07 (11 lat temu)
do zeto: Sprawdź, powinno być już dobrze.
2014-07-18 21:24:58 (11 lat temu)
do zeto: Pozwoliłem sobie na rozwinięcie skrótu PSK.

Jeśli chodzi o wcześniejszego użytkownika koszar, to z obrazka wynikałoby, że był nim 1 pułk piechoty (1 Pułk Strzelców Imperium Rosyjskiego - Pierwyj Striełkowyj Połk), jednak z informacji zawartych na stronie wynika, że pułk ten został dopiero w 1914 r. przerzucony do Łodzi. Normalnie w koszarach stacjonowały pododdziały 37 Jekaterynburskiego Pułku Piechoty, i to należałoby wpisać jako nazwę wcześniejszą.

Na zdjęciu widać na ścianie skrzydła od ul. Legionów trzy pionowe rzędy tzw. sztrab, czyli cegieł powypuszczanych z muru w celu umożliwienia powiązania z cegłami murów dostawianych w przyszłości. Widocznie planowano jeszcze dobudowanie środkowego skrzydła prostopadłego do ul. Legionów.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta pisowni
2014-07-19 16:57:25 (11 lat temu)
zeto
 
do Arkadiusz K. (Arro): Dzieki:)
2014-07-18 21:42:33 (11 lat temu)
zeto
 
do ZPKSoft: Słusznie. Chciałem więc zamiast "byłe" wpisać "nieistniejące", i odpisać od Łodzi, ale przekracza to moje twórcze możliwości. Zatem znowu proszę o korektę.
2014-07-18 21:45:11 (11 lat temu)
do zeto: Proszę bardzo :)
2014-07-19 08:37:57 (11 lat temu)
ZPKSoft
 
do zeto: Teraz może być ? To nie jest trudne. Wchodzisz do edycji obiektu, robisz zmianę nazwy i zatwierdzasz poprzez "edytuj".
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dod.
2014-07-18 21:49:18 (11 lat temu)
zeto
 
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Jasne. Dzięki:)
2014-07-18 21:51:09 (11 lat temu)
ZPKSoft
 
do zeto: Warto przećwiczyć takie manewry, ale tylko na obiektach utworzonych przez siebie samego.
2014-07-18 21:54:06 (11 lat temu)
zeto
 
do blaggio.: Ze zdjęć wykonanych na dziedzińcu koszarowym - przed wojną i po wojnie (budynki są na ortofotomapach powojennych) nie wynika, żeby owe sztraby (po polsku jednak "strzępia") były kiedykolwiek wykorzystane. Dla mnie najważniejszym lokatorem koszar był 31 pSK, chociaż najdłużej, bo przez powojenne 65 lat budynki były siedzibą CEFARM-u. Proponuję pozostać przy nazwie obiektu jak wyżej.
2014-07-20 21:48:48 (11 lat temu)
do Stenek: Może to są "synowie pułku" ;-)
2014-07-19 22:14:36 (11 lat temu)
Stenek
 
do zeto: Sztraby to po cieszyński taki właśnie układ wystających cegieł, co pozwala w przyszłości rozbudować w tym miejscu nowy mur i związać go z istniejącym, robiłem kiedyś z murarzami, oni mówili: to sie tukej "zasztrabuje" i murujymy dalyj, a potym tu wrócymy i mur postawiymy
2014-07-20 22:01:16 (11 lat temu)
zeto
 
Przy tych przybudówkach rozpoczął się jakiś ruch budowlany.
2016-10-24 19:54:41 (9 lat temu)
do zeto: Wnioskujesz z tego, że to jakaś poważniejsza sprawa?
2016-10-24 20:39:59 (9 lat temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
do zeto: Dzisiaj specjalnie lekko zboczyłem z trasy i przejechałem ul. Legionów, żeby w przelocie rzucić okiem.
To zaczęli właśnie prace przy przebudowie ul. Pogonowskiego na woonerf. Mam bardzo sceptyczne nastawienie do tego pomysłu, który ma raczej charakter propagandowy. Większość tego odcinka I etapu (Legionów - 1 Maja) nie ma zwartej zabudowy mieszkalnej. Okolica ma raczej kiepską sławę. W przyszłości, gdy być może zacznie się tu budować ciężkie pojazdy zdewastują to wszystko. Można było tę przebudowę, jeśli już była konieczna, zaplanować trochę inaczej.
2016-10-26 19:34:31 (9 lat temu)
Są jakieś plany na to miejsce czy tylko działka kupiona jako lokata kapitału?
2015-08-31 09:17:22 (10 lat temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
Uzupełniłem opis obiektu.
2017-04-29 22:29:45 (9 lat temu)
zeto
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Dzięki:)
2017-04-30 17:53:33 (9 lat temu)
Nie pamiętam niestety dokładnie gdzie to było, czy ktoś rozpoznaje?
2023-08-27 22:18:04 (2 lata temu)
Maciek1272
 
+1 głosów:1
Widzę zdjęcie obrócone o 90 stopni.
2025-01-12 20:31:48 (rok temu)
Woj11
 
+1 głosów:1
do Malibujojo: Ul 1 maja
2023-08-27 22:30:00 (2 lata temu)
do Woj11: Dzięki!
2023-08-27 22:31:35 (2 lata temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
do Woj11: Czy podmienisz na stojące?
2023-08-28 00:20:48 (2 lata temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
do Malibujojo: Przypisałem do konkretnego adresu, Teraz jeszcze inaczej kamienica wygląda niż na moim zdjęciu > .
2023-08-28 00:20:14 (2 lata temu)
Malibujojo
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Ale fajnie zobaczyć porównanie :D
2023-08-28 01:08:26 (2 lata temu)
do blaggio.: U mnie stoi, nie wrzucałbym leżących-i wyświetla się stojące od początku. To już druga taka sytuacja kiedy dostaję info że zdjęcie które mi się wyświetla na stronie jako stojące jest leżące. Nie wiem gdzie jest błąd. :(
2023-08-28 01:06:30 (2 lata temu)
yani
 
+2 głosów:2
do Maciek1272:
Obróciłem, bo wrzucający to olał.
2025-01-12 21:32:43 (rok temu)
nukebro
 
Pewnie to miejsce, a może nawet ta sama okazja: .
2025-03-23 20:41:56 (rok temu)
beznik
 
+3 głosów:3
Tutaj film ponoć z tej szkoły :
2025-03-25 18:51:44 (rok temu)
do nukebro: Dopisałem próbnie do sugerowanego obiektu, pewnie masz rację, dzięki.
2025-03-23 22:47:30 (rok temu)
do chrzan233 : To zdjęcie nie pasuje do tych koszar. Przejrzałem też inne podobne lokalizacje i nie znalazłem nic, choć całkiem Łodzi nie można wykluczyć.
2025-03-24 17:03:50 (rok temu)
nukebro
 
do blaggio.: No to przepraszam za zamieszanie. Te budynki w tle - ściana szczytowa z kominami, pomalowany parter, gzymsy - tym się zasugerowałem. Próbowałem coś szukać na zdjęciach lotniczych, ale mi trudno, bo to nie "mój" rejon.
2025-03-24 19:10:16 (rok temu)
do nukebro: To jest tzw. twórcze zamieszanie. ;-)
Sprawdzałem teren koszar na dokładnym przedwojennym planie miasta. Ale się nie dziwię, bo pewne podobieństwo jest. Jest jeszcze kilka miejsc w Łodzi związanych zaraz po wojnie z wojskiem, ale trzeba by pogrzebać.
2025-03-24 20:28:15 (rok temu)
nyskadolniak
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Obecność na zdjęciu podchorążych na tle narzędzia masowej propagandy (radio) sugerowałyby Oficerską Szkołę Polityczną w Łodzi (w latach 45-46 nazywała się CSOPW, istniała do 1956). Niestety nie znalazłem w necie informacji o jej lokalizacji.
2025-03-25 14:06:38 (rok temu)
do nyskadolniak: Być może masz rację. Też próbowałem teraz coś znaleźć, ale bez skutku. Dawniej korzystałem z takiej prywatnej strony prowadzonej przez kogoś oblatanego w temacie, rodzaju bloga, ale nazwy nie pamiętam. Pewnie tam coś by było. Może już nie istnieje, a okazało się, że nie mam zapisanej zakładki (może była w innym komputerze), więc nic z tego na razie.
2025-03-25 18:43:55 (rok temu)
nukebro
 
do beznik: 0:19 - koszary na ul. Św. Jerzego; 1:04, 1:17 - koszary na Legionów? Tam są jeszcze jakieś ujęcia z poligonu. Takie źródło znalazłem: .
2025-03-26 18:16:04 (rok temu)
do nukebro: Koszary na Jerzego tu raczej nie. Tam nie ma tyle miejsca, co tu.
2025-03-26 19:54:34 (rok temu)
nukebro
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Tak to widzę: .
2025-03-27 00:44:58 (rok temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
do nukebro: Dzięki. Dopiero teraz miałem możliwość przeanalizowania Twojej hipotezy. I jednak muszę przyznać Ci rację.
Najwięcej problemów sprawiało mi wzajemne usytuowanie tych dwóch budynków widocznych w głębi. Z powodu niezbyt dobrej ostrości zdjęcia wcześniej cały czas wydawało mi się, że ten z lewej chowa się za tym drugim, a było odwrotnie. Ale po dokładnym przestudiowaniu mapy jeszcze raz oraz zdjęć sprawa wyjaśniła się.
Najpierw sprawdziłem kominy - to co widać na , tzn. rozstaw śladów po kominach wschodniego skrzydła koszar zgodził się z tym, co tu widać. Na zdjęciu jest budynek widoczny tu w głębi pośrodku (choć wygląda tu, jakby był lekko przebudowany), a przysłania go z lewej jednopiętrowa dobudówka do ściany szczytowej zachodniego dwupiętrowego skrzydła koszar, którą widać po prawej na zalinkowanym zdjęciu. Dobudówkę później rozebrano, zostało tylko skrzydło. Wcześniej nie mogłem zidentyfikować tej dobudówki, bo z mapy wynikało, że i ona ma dwa piętra.
Po skorelowaniu punktów orientacyjnych na zdjęciu z mapą stwierdzam, że zdjęcie zrobiono z miejsca, gdzie widać kępę drzew na prawo od wjazdu.
Podziwiam Twoją dociekliwość i muszę podziękować Ci za to właściwe rozpoznanie. Brawo. Wobec tego zdjęcie przypisują tak, jak było za pierwszym razem. ;-)
2025-03-29 19:19:11 (rok temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
do nukebro: Dodałem jeszcze plan koszar > .
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literki
2025-03-29 22:46:34 (rok temu)
nukebro
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Fajnie, zatem mamy rozpoznane :-) . Lubię czasem się pobawić w takie historyczno - architektoniczne zagadki.
2025-03-30 10:31:41 (rok temu)
chrzan233
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Dzięki obydwu Panom za zajęcie się tym zdjęciem.
2025-04-10 16:31:36 (rok temu)
zeto
 
+1 głosów:1
Na zdjęciu widzimy południową ścianę szczytową kamienicy przy Pogonowskiego 68 z licznymi elementami kotwiącymi. Te elementy pojawiły się w związku ze stwierdzonymi spękaniami ściany na wczesnym etapie budowy nowego obiektu - 2010-2011- na przylegającej działce Pogonowskiego 70. Ten budynek miał zaprojektowane posadowienie na większej głębokości niż istniejący sąsiad. Zaproponowano wykonanie palisady z pali CFA wzdłuż ściany, która miała pełnić rolę muru oporowego. I właśnie podczas palowania powstały uszkodzenia. Prace zostały wstrzymane na kilka lat, do 2017 r.. Ruszyły po ustaleniu przyczyny uszkodzenia (nieprawidłowa palowanie) i wzmocnieniu ściany.
2024-09-14 14:28:06 (rok temu)
zeto
 
+1 głosów:1
Nova Lipova - wypełniła lukę w zabudowie i podparła nadwątloną ścianę:
2024-09-17 14:42:44 (rok temu)
ViribusUnitis
 
+2 głosów:2
W podworzu znajdowala sie niewielka fabryczka, a dom byl prawdopodobnie wlasciciela owej fabryczki. Po wojnie przez kilkadziesiat lat znajdowala sie tam drukarnia, najpierw jako spoldzielnia studentow poligrafii, a po 1989 byly tam trzy drukarnie prywatne. Ostatnia z nich wyniosla sie okolo 2010 roku.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2025-01-20 07:48:26 (rok temu)
yani
 
Na Warszawę to nie wygląda.
Tito odwiedził wtedy także Łódź i Wrocław.
2025-01-22 03:03:51 (rok temu)
nukebro
 
+2 głosów:2
"W Centralnej Szkole Oficerów Politycznych [w Łodzi]: na dziedzińcu wita bohaterskiego wodza Jugosławii kompania honorowa, orkiestra gra hymn narodowy Jugosławii i Polski. Po przejściu przed frontem kompanii Marszałek Tito i Marszałek Żymierski z towarzyszącymi im dostojnikami przechodzą przed zgromadzonymi kompaniami szkoły oficerów polityczno-wychowawczych i szkoły niższych oficerów zdrowia."
2025-02-18 22:25:32 (rok temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
do nukebro: Zaznaczyłem miejsce wykonania zdjęcia na mapie.
2025-02-18 23:14:14 (rok temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
Do Labeo: Przypisałem oodpowiednio.
2025-02-04 10:48:15 (rok temu)
Jolanta Mikołajewska
 
+1 głosów:1
To Legionów przy Pogonowskiego. W głębi tramwaj Lilpop jedzie w kierunku placu Wolności. Zidentyfikowano w grupie Łódzki Wehikuł Czasu.
2025-02-05 10:00:45 (rok temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
do Jolanta Mikołajewska: Tak, zgadza się, zbyt pochopnie przypisałem. Dziękuję.
Co prawda nie pasował mi ten tor tramwajowy i kamienice w oddali, ale jakoś nie zastanowiłem się, że to podejrzane.
Nie wiem, jak potraktować budynek po lewej. Czy jako samodzielną kamienicę pod nr 64, czy jako część koszar, bo faktycznie była w ich obrębie.
2025-02-05 14:10:38 (rok temu)
Pokaż na mapie
10 Dyskusji (ostatnia rok temu)
Ulica Pogonowskiego Stefana, kpt. - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: terespol gliwice jednostka wojskowa kopiec powstania Warszawskiego terespol terespol pańska brześć litewski pańska 30 brześć stablowice stabłowice gliwice jednostka wojskowa Głubczyce Głubczyce licze hala ludowa hala ludowa dobryszyce lusthaus Kustronia GRZYBOWSKA 38 hala ludowa\ słupsk ul. Św. Klary z Asyżu Tuchola Słupsk ul. wernera RYNKOWA 3 otwock Skiernieiwce Słupsk ul. grunwaldzka gryfów śląski szubienica moskiewska długi targ otwock łokietka 2 otwock