6 maja w godz. 9:00 - 12:00 wystąpią przerwy w działaniu strony - nie udało się wszystkiego zrobić we wtorek, ciąg dalszy w środę.
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Ulica Plantowa
1
3
9
11
11
A
11
A
11
A
13
13
A
15
23
25
25
A
27

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Ulica Plantowa

Ulica Plantowa to lokalna ulica na Teofilowie o długości ponad 0,5 km odchodząca od ul. Łanowej w kierunku południowym w pobliżu torów kolejowych. Dzisiejszy przebieg ulicy ma niewiele wspólnego z jej pierwotnym przebiegiem.

W 1902 r. przez pola ówczesnej wsi Żabieniec przeprowadzono linię Kolei Warszawsko-Kaliskiej. Po obu stronach torów w pasie terenu kolejowego biegły gruntowe drogi umożliwiające dojazd do pól przeciętych linią kolejową. W okresie międzywojennym odcinek takiej drogi o długości ok. 380 m po zachodniej stronie toru od przejazdu kolejowego na szosie aleksandrowskiej do niestrzeżonego przejazdu na przedłużeniu nieistniejącej już po wschodniej stronie ul. Topolowej stał się ulicą Plantową (od plantu, czyli nasypu kolejowego, wzdłuż którego
więcej
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12następna
Hmmmm ... Zastanawiam się który to blok (szczyt bloku) widać po lewej stronie zdjęcia ... i na dole podstacja trafo ... Pomóżcie ...
2024-10-10 12:24:24 (rok temu)
do sawickimarcin: Qrde, całkiem zapomniałem o tych zdjęciach. Widać na nich to, o czym pisałem pod zdjęciem .
Zdjęcie z bloku Plantowa 7, po lewej nr 9, za trafostacją miejsce, gdzie teraz stoi szkoła.
Gospodarstwo z trzema stawami: pierwszy widać po prawej, ostatni wśród wysokich olszyn jest za domem. Mieszkałem na Plantowej 17 w latach 1968-72.
2024-10-10 20:14:50 (rok temu)
do blaggio.: To szkoły tej specjalnej jeszcze wtedy nie było ...Jest tylko ta trafostacja która dzisiaj jest "przytulona" do szkoły ...
2024-10-10 23:53:02 (rok temu)
Nad tym stawem po prawej od gospodarstwa rolnego - mieszkańcy blokowiska z Łanowej i Plantowej urządzili sobie sympatyczną plażę ... :)
2025-02-10 23:27:32 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
Do Łukszto: Czy aby na pewno te dwa ostatnie zdjęcia pochodzą z 1970 i 1971 r., a nie są czasem o rok, dwa, późniejsze?
Od 1968 r. do wiosny 1972 r. mieszkałem nieopodal na Plantowej 17. Te miejsca, trzy stawy obok tego gospodarstwa, pola za działkami widocznymi z prawej aż do kanału Bałutki, to były tereny, które prawie codziennie wspólnie z kolegami penetrowałem.
Oczywiście mogę się mylić, ale wydawało mi się, że to gospodarstwo zburzono trochę później , może w 1972 r.
2017-11-12 19:00:33 (8 lat temu)
Tak zgadzam się co do późniejszego roku wykonania zdjęcia, skłonny jestem przyjąć rok1972
2017-11-14 21:09:21 (8 lat temu)
do Łukszto: OK. W takim razie poprawiam datowanie tego i poprzedniego zdjęcia.
2017-11-15 11:27:22 (8 lat temu)
do blaggio.: A mapka tego miejsca ... Może ktoś dodać ... ? Chciałbym zobaczyc ta lokalizację ...
2024-10-09 23:58:06 (rok temu)
do sawickimarcin: Na mapie dodałem lokalizację gospodarstwa. Działki sięgały dalej niż pamiętałem, ale wtedy nie dochodziły jeszcze do Plantowej, którą widać daleko już wytyczoną w związku z organizowaniem nowych ogródków po drugiej stronie.
2024-10-10 20:29:52 (rok temu)
Zmieniłem nazwę z Plantowa 6b na Łanowa 6b i przypisanie do ulicy.
Co prawda dziś obskoczyłem okolicę i pokorygowałem pewne sprawy, ale zawsze tak nie będzie. Powinieneś traktować to jako element edukacji.
Poprzypisywałem te dwa pomnikowe drzewa na terenie szkoły do szkoły jako jej podobiekty i szkołe przypisałem dodatkowo do ul. Kwiatowej, z którą graniczy, a zlikwidowąłem przypisania drzew do Kwiatowej. Za to związek z ta ulica załatwiłem poprzez aktualizację, sprawdź jak to teraz wygląda.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2024-05-26 23:25:26 (rok temu)
do blaggio.: Chyba wreszcie odzyskałem możliwość komentowania ... To wieczorem coś napiszę.
2024-05-28 17:10:53 (rok temu)
sawickimarcin
+1 głosów:1
do blaggio.: Z tą szkołą to bardzo ładnie zrobiłeś ... Podoba mi się ... :) Wszystkie jabłka w jednym worku ... :) A ja poprzednio ponumerowałem dęby 1 i 2 bo samemu mi sie myliły ...
2024-05-28 17:23:25 (rok temu)
do blaggio.: Zmieniłeś ale się nie wyświetliło ... Teraz zmieniłem i się wyświetliło ... Portal działa z opóżnieniem ok. 24-godzinnym ... Miniaturki na mapie tez nie chcą się wyświetlać.
2024-05-29 19:09:36 (rok temu)
do sawickimarcin: Ma to być przykład dla Ciebie, jak podchodzić do przypisań w podobnych przypadkach..
2024-05-28 20:32:24 (rok temu)
do sawickimarcin: Nie wiem, u mnie wyświetla się od razu, bo jak inaczej sprawdzić, czy poszło dobrze? Nigdy nie miałem tak, żebym musiał czekać na zobaczenie jakichkolwiek zmian na drugi dzień.
A czy codziennie wylogowujesz się i zamykasz stronę? Może wystarczy odświeżyć widok.
2024-05-29 21:51:47 (rok temu)
do blaggio.: Odświeżam stale ... Jest jakiś Error może tylko u mnie ... ??? ... Mam nowy - niezbyt szybki internet na nowym miejscu zamieszkania ... System sam mnie wylogowuje a potem każe się zalogować ... Pracuję jednocześnie na kilku stronach - portalach jednocześnie.
2024-05-29 22:00:20 (rok temu)
Do Marcin: Zmieniłem liniowy znacznik po obwodzie garaży na obszarowy.
Zmieniłem datę budowy ich na ok. 1970 jako bardziej prawdopodobną, bo mimo że byłem świadkiem ich budowy, to już nie pamiętam dokładnie kiedy to było.
2024-05-26 22:28:28 (rok temu)
blaggio.
+2 głosów:2
Do Marcin: Dodania przynajmniej połowy tych zdjęć mógłbyś sobie darować.
2024-09-02 22:16:44 (rok temu)
yani
+2 głosów:2
Te meble i styropian nic nie wnoszą do FP.
2024-09-02 22:42:17 (rok temu)
da signa
+8 głosów:8
I tak się docenia wysiłek fotopolan. Kamienice pewnie prędzej czy później ktoś sfotografuje, jest jeszcze kilku kolegów w Łodzi. a takie miejsca - raczej nikt. Mamy na fotopolsce różne "specjalizacje" ( patrz np. kolega Legion i jego schrony) i to jest fajne, że jest różnorodność.
2024-09-03 08:06:55 (rok temu)
sawickimarcin
+2 głosów:2
Widzę że kolejna "awanturka" się zaczyna ... Widać jak emocje się nasilają i eskalacja wzrasta ... A gdzie Klaun ... ??? Zapraszamy ... :)
2024-09-03 13:40:34 (rok temu)
sawickimarcin
+1 głosów:1
Cześć Piotrze. A spytaj Go jaki punkt Regulaminu pozwala Administratorowi zwracać się po chamsku do szeregowego uczestnika portalu i jakie konsekwencje grożą takiemu Chamo-Administratorowi ze strony Właściciela Portalu
2024-09-03 15:38:13 (rok temu)
sawickimarcin
+2 głosów:2
Dziękuję Ci Piotrze za wsparcie. Chciałem odpowiedzieć Tobie na wpis ale źle go skierowałem. I to także spotkało się z chamskim komentarzem abym odpoczął ... Że niby nie mogę wcelować w klawiaturę ... W klawiaturę celuję świetnie.
2024-09-03 16:00:58 (rok temu)
sawickimarcin
+3 głosów:3
Takie liche te zdjęcia ... Tylko stare meble i styropian ... Ujęcia częściowo zdublowane ... tematycznie nie należą do FP ... a w ogóle "kicha" ... a Ludziom się podobają i dają swoje punkty i niektóre ujęcia znalazły się nie tylko na stronie głównej Łodzi ale także na stronie głównej Polski ... Dziękuję Koleżankom i Kolegom za uznanie i docenienie mojej pracy
2024-09-04 06:39:29 (rok temu)
sawickimarcin
+2 głosów:2
do blaggio.: Może i tak ... Ale tych zdjęć już nie zrobi NIKT... Tych wnętrz w tym stanie już NIE MA ... Wszystko zostało wywiezione w kontenerach ma wysypisko w pobliżu Lotniska Lublinek ...
2024-09-02 22:29:17 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Jasne, ale zdjęcia wstawiasz dla kogoś. Nie wszystkie zdjęcia są przemyślane i częściowo dublują widoki. I komentarz. Nie starałeś się "oprowadzić" nas po tych wnętrzach, które oglądałeś, i tylko ty wiesz, co widziałeś.
2024-09-02 22:34:58 (rok temu)
do blaggio.: Proszę Cię a zarazem upoważniam do usunięcia nadwyżek zdjęć z wnętrza remontowanego dworca. Ponownie zwracam uwagę że zdjęcia te już się nie powtórzą. Przekaż swoim kolegom z Warszawki aby nie narzucali mi co mam fotografować i kiedy. Proszę o to Ciebie bo ja z nimi NIE ROZMAWIAM ... Było kilka miesięcy spokoju i znowu się zaczynają zaczepki ... !!! A tak nam się we dwójkę miło współpracowało ... Znowu OBCY wtykają KIJ w MROWISKO ...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2024-09-03 13:14:55 (rok temu)
mamik
+1 głosów:1
do yani: Tyle ciekawych łódzkich kamienic nie ma zdjęć, a jak się spojrzy na najnowsze zdjęcia z tego miasta to krzaki, rowy, puste place itp itd. oraz styropian i stare meble.
2024-09-03 07:58:38 (rok temu)
sawickimarcin
+3 głosów:3
do da signa: Dziękuję ze wstawiłaś się za mną. NIKT NIE BĘDZIE mi narzucał Co Mam FOTOGRAFOWAĆ ... !!! Czy Kamienice czy inne obiekty. Jak ktoś chce to niech przyjedzie z Warszawki i sobie fotografuje ...
2024-09-03 13:17:05 (rok temu)
yani
+1 głosów:1
do sawickimarcin:
Nikt Ci nie narzuca co masz fotografować. Zwrócono Ci uwagę, jakich zdjęć na FP nie należy wrzucać.
I przestań drzeć japę jak obrażony dzieciak, pisząc dużymi literami.
2024-09-03 13:29:30 (rok temu)
piotr brzezina
+2 głosów:2
do yani: Podaj punkt regulaminu, który wyjaśnia jakie zdjęcia należy wrzucać.
2024-09-03 14:05:06 (rok temu)
yani
+1 głosów:1
2024-09-03 14:47:36 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do yani: Od 1 - 10, który nr?
2024-09-03 14:52:45 (rok temu)
yani
+2 głosów:2
do piotr brzezina :
Powyższe zdjęcie podpada pod kilka z tych punktów, jak tego nie widzisz, to nie mamy o czym rozmawiać.
2024-09-03 15:17:12 (rok temu)
do yani:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: pomyłka w adresie
2024-09-03 15:26:04 (rok temu)
do yani:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta - nie ten adresat
2024-09-03 15:32:05 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do yani: Nie wszyscy tak rozumują jak Ty. Dla jednego są to zdjęcia wartościowe pod względem kadru, jest wartościowe bo wchodząc tam narażał zdrowie albo innych nie przyjemności naruszając czyjąś własność. To nie są zdjęcia zrobione "kopiuj-wklej" z kompa, siedząc w domu pijąc kawę i nie narażając się na nieprzyjemności
2024-09-03 15:38:50 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do sawickimarcin: To co pytasz, to jest wewnętrzny regulamin tych Panów, który jest niedostępny dla pozostałych fotopolan.
2024-09-03 15:30:28 (rok temu)
yani
+2 głosów:2
do sawickimarcin:
Może trochę odpocznij, bo widzę, że masz problem z trafianiem w klawiaturę...
2024-09-03 15:37:23 (rok temu)
do piotr brzezina :
Czyli według Ciebie wartość zdjęcia zależy od stopnia narażenia zdrowia i życia przy fotografowaniu?
2024-09-03 17:16:33 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do sawickimarcin: Marcin nie odbieraj moich komentarzy jako wsparcie, ci ludzie zrobią wszystko żeby tylko pokazać swoje ja, a po drugie to co oni piszą to oni tak nie myślą. Oni chcą doprowadzić do tego żeby ich się bać, bo tylko oni mają rację. Mają przyzwolenie .....
2024-09-03 17:39:45 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do yani: Między innymi, bo takie zdjęcia są bardzo wartościowe nawet złej jakości
2024-09-03 17:45:13 (rok temu)
sawickimarcin
+2 głosów:2
do piotr brzezina : Bać się ... ??? ... Bu-Cha-Cha ... !!! ... Nauczyłem się z nimi żyć jak z wilkiem po sąsiedzku ... jak podejdzie to Go kijem odpędzę ... W razie czego też Jednemu, Drugiemu czy Trzeciemu potrafię niezłą wiązankę puścić ... Kilka miesięcy było spokoju i wilcy byli za miedzą ... Teraz przed jesienią stały się agresywne ...
2024-09-03 18:00:09 (rok temu)
piotr brzezina
+3 głosów:3
do sawickimarcin: Marcin, proszę bardziej grzecznie nawet jak oni są tacy jacy są. Pokażmy że my umiemy być inni od nich.
2024-09-03 18:29:55 (rok temu)
sawickimarcin
+3 głosów:3
do piotr brzezina : No ale jak tu być do niego grzecznym ... Wyciąga już ósmy raz przy każdej kłótni to moje zdjęcie sprzed lat (odgrzany kotlet) i podaje do niego linka ... Ja to zrobiłem dla "jaj" a ten się czepia jak rzep wilczego ogona ... Zastanawiam się co trzeba mieć pod deklem aby po raz ósmy wspominać takie zdjęcie ... Bardziej głupota, czy prowokacja ... Obstawiam dla odmiany to drugie. W końcu je usunę i nie będzie go mierziło ... Siedemdziesięcioletni tetryk zgryźliwy jak tych dwóch z loży na Muppet Show ...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2024-09-04 20:48:16 (rok temu)
Anneob
+2 głosów:2
do sawickimarcin: Jeśli mogę dołączyć kilka uwag - ‘’z boku’’. Zdjęcie pod względem technicznym nie jest najwyższej jakości. Jego wartość jest głównie dokumentacyjna i niepowtarzalna. Można się spierać, co do ‘’rangi wydarzenia’’. Sam zamieszczałem wiele zdjęć ruin i nieciekawych miejsc o wątpliwej jakości technicznej. Sposób w jaki recenzuje się m.in. Pana zdjęcia, jest obcy naszej kulturze. W czasach ‘’zaprzeszłych’’ bywało inaczej. Osoby, które zawiadywały zespołami ludzkimi (poza wojskiem i służbami) musiały wykazywać się szczególnymi cechami. Uprzejmością, wyczuciem, kompetencją itp. Dziś, gdy Konstytucja i prawo jest świstkiem papieru, pewne środowiska dostały (dodatkowy) ‘’wiatr w żagle).
2024-09-04 12:49:42 (rok temu)
sawickimarcin
+4 głosów:4
do Anneob: Dziękuję za ten wspierający głos w dyskusji. Zgadzam się z Panem w 100%. Chamskie odzywy ze strony administratora "yani" nie pierwszy raz wzbudzają oburzenie i niesmak. Aż dziwne że nadal "taki ktoś" jest u sterów władzy ... Nasuwa się przypuszczenie (z mojej strony) o pochodzeniu z pewnego skompromitowanego ugrupowania ... Tutaj szaleje i wszystkich ustawia a w realu jest to pewno malutki wystraszony , zakompleksiony chłopina ...
2024-09-04 14:04:52 (rok temu)
yani
+3 głosów:3
do sawickimarcin:
Jestem grzeczny, ale dla grzecznych - Ty na grzeczność z mojej strony nie zasługujesz.
I jak będziesz mi znowu groził kijem, to nie zapomnij założyć tej swojej czapeczki z czerwoną gwiazdą: . Zastanawiam się, co trzeba mieć pod deklem, aby w czymś takim chodzić w obecnych czasach? Bardziej głupota, czy prowokacja? Stawiam na pierwsze...
2024-09-04 14:12:55 (rok temu)
blaggio.
+2 głosów:2
Do Marcin: Swego czasu dla mnie był to "bardzo ważny szlak komunikacyjny pieszy". Tu od lewej codziennie dochodziłem do "szlaku", skręcałem w prawo i udawałem się biegiem do szkoły, a po obiedzie znów dochodziłem i skręcałem w lewo na trzy stawy lub na pola sięgające Bałutki by z kolegami wspinać się na drzewa. ;-)
Chodnik tu ma 56 lat.
2024-10-07 20:30:40 (rok temu)
do blaggio.: Na Trzy Stawy czy na Trzy Wyspy ... ?
2024-10-07 23:04:16 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Trzy stawy były przy Plantowej, jeden za drugim. Pierwszy w miejscu na pograniczu boiska szkoły i działek, drugi w ich obrębie po zachodniej stronie obecnej końcówki Plantowej prowadzącej między działkami, trzeci po stronie wschodniej nadal istnieje. Pierwotnie te działki ze zdjęcia kończyły się zaraz za blokiem Plantowa 15. Dalej za nimi na południe od stawów były ugory i pola aż do Bałutki i toru kolejowego. Bloków Plantowa 13 i 13 a oraz szkoły nie było, po północnej stronie stawów było gospodarstwo do którego kiedyś należały stawy.
2024-10-07 23:29:35 (rok temu)
sawickimarcin
+1 głosów:1
Jakby się ktoś pytał - co tam u nas takie "dziwne" trawniki - to sprawka dzików ... Trudno ich wcześnie rano nie spotkać ...
2024-10-09 21:44:11 (rok temu)
do sawickimarcin: W sobotę ślady roboty dzików spotkałem nawet obok kościoła na ul. Żubardzkiej za torami od strony miasta. Pewnie przechodzą przepustem na Bałutce.
2024-10-09 23:01:45 (rok temu)
sawickimarcin
+1 głosów:1
do blaggio.: Wszędzie ich pełno ... Wszystkie trawniki miedzy blokami od strony działek "Milenium" są dokumentnie zryte ...
2024-10-09 23:06:52 (rok temu)
Ta "altanka" na wprost furtki z czerwonej cegły to całkiem "wypasiony" obiekt działkowy ...P/p całoroczny ... Potęga ... Właściciel pewno mieszka w blokowisku przy Plantowej a tutaj sprawił sobie całkiem-całkiem domek ...
2024-10-14 23:49:00 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
Do Vetinari: Jak można dać 6 za takie zdjęcie. Zasługuje na 4-. Ani jeden obiekt nie jest tu właściwie skadrowany. To są zupełnie przypadkowe kadry strzelane bez większego namysłu. Zastanów się trochę, zanim klikniesz tę wielce PROTEKCYJNĄ szóstkę. Lepiej w ogóle nie oceniaj.
2025-01-28 23:21:21 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
Marcin, nikt nie może zabronić Ci wrzucania tu takich zdjęć, ale proszę: przyłóż się bardziej. Albo wybieraj do dodania tu tylko te dobre, albo wszystkie rób na właściwym poziomie. Wystarczy się tylko trochę postarać.
2025-01-28 23:25:13 (rok temu)
sawickimarcin
+1 głosów:1
Dziękuję za wsparcie. Ten ostatni pawilon zostawiłem na koniec, bo wiedziałem jakie tam są warunki do fotografowania - słabe ... Wszędzie ciasno i mnóstwo samochodów parkujących podejrzewam ze bezprawnie. Zdjęć krzywych już raczej nie robię ... Dosyć długo się wybierałem na ten obiekt bo miałem śwadomość jakie są tam warunki ...
2025-01-29 09:50:38 (rok temu)
pewu
+9 głosów:9
Jeśli mogę moje 3 gr dorzucić do dyskusji :) Z doświadczenia z wielu różnych galerii internetowych (w tym takich, w których jestem jednym z administratorów) doszedłem już jakiś czas temu do wniosku, że system oceniania z dostępną skalą ocen prowadzi do dwóch rzeczy: 1. ludzie zaczynają używać ocen binarnie, tzn nie oceniają, albo dają najwyżsżą możliwą; 2. jeśli ktoś się z tego schematu wyłamie, to zaczynają się dyskusje jak ta powyżej. Zresztą, nie jest to pierwsza, jaką zauważyłem na FP, niektórzy doszukiwali się nawet teorii spiskowych w ocenach niższych, niż 6. Nie jestem psychologiem, nie wiem, z czego to wynika, ale efekt za każdym razem był taki sam. Moim zdaniem, jedynym rozwiązaniem jest system oceniania 0-1 - nie podoba Ci się zdjęcie, idziesz dalej albo zostawiasz komentarz z konstruktywną krytyką; podoba Ci się? dajesz +/lubię to/1, jak zwał, tak zwał. Taki system rozwiązywał podobne problemy na długo przed Facebookiem (wyprzedzający ruch dla zarzucenia mi facebookizacji wszystkiego ;)).
Nie chcę też nikogo do tego przekonywać, ja się potrafię dostosować do reguł panujących na różnych sewisach (albo je omijam, jak mi się reguły nie podobają) i unikam kłótni w internecie. Ot moje przemyślenia z kilkunastu lat obecności w internecie.
2025-01-30 11:05:45 (rok temu)
sawickimarcin
+2 głosów:2
Przy okazji tej dyskusji uaktualniłem nazwę oddziału instytucji o której wizerunku tak burzliwie rozmawiamy.
2025-01-30 17:32:56 (rok temu)
Anneob
+10 głosów:10
Jeśli można, kilka refleksji ogólnych. Nie wiem, jakie były zamysły Tworzących Stronę. Ja, naiwnie myślałem, że dla amatorów. Jednak da się zauważyć, że raczej dla fotografów zawodowych i to dla określonych branż. Ludzie nawzajem ‘’straszą się’’ geoportalami, brakami formalnymi i estetycznymi. Gdzie tu miejsce na amatorską fotografię, radość z dzielenia się z innymi swoimi dokonaniami. Czy jesteśmy urzędem miejskim, państwowym, konserwatorami zabytków, planistami, decydentami, itd. itp. Zrozumiałe, że nawet amator wysyłający swoje zdjęcia powinien ze wszech miar starać się zachować rzetelność przy opisie i ‘’numeracji’’ budynku czy miejsca. Jednak to nie zbrodnia, gdy się pomyli. To nie urząd, który musi to robić ściśle, na podstawie dokumentów, planów i oficjalnych projektów. Trochę zdjęć w życiu zrobiłem. Przeważnie b. słabym sprzętem. Znam ‘’ból braku odejścia od modelu’’. W mieście to nic wyjątkowego. Stała bolączka - od zawsze. Pod koniec analogów stworzono aparaty ‘’udające’’ dawne kamery studyjne z przednią i tylną ścianką (ruchomy obiektyw w pionie). Pozwalało to, na przynajmniej częściowe zniwelowanie strasznych efektów rybiego oka. Krótkie, szerokokątne obiektywy tak przekłamują proporcje i perspektywę, że domy (z bliska) udają okręty nacierające na nas. Takie ‘’szkła’’ nadają się za to do innych, specjalnych zadań. Pierwszy raz przekonałem się o tym, gdy po erze Zenitów z obiektywami ok. 56 przeszedłem na coś szerszego.
2025-02-12 02:52:42 (rok temu)
do blaggio.: Napisałem przy pierwszym zdjęciu że to najtrudniejszy pawilon ...Wszędzie ciasno i nie ma gdzie się cofnąć. Przed każdą ekspozycją robiłem kilka przymiarek ... Najlepszy dowód - nikt do tej pory nie odważył się zmierzyć z obiektem ...Zrób ZUS z tej strony ...
2025-01-28 23:25:43 (rok temu)
vetinari
+4 głosów:4
do blaggio.: A tu jest prosta odpowiedź...
Macin niepośedl strzelać bez więksiego namyslu. Śedl z celem zdokumentować obecny stan obiektu. To źe niejest wyprostowane jest racjia, ale znając jego fotografie, i znając jego nature, wątpie źe kiedyś będzie lepiej. Ja bym w takką pogode, tz. warunky świetlne nieposiedl fotografować,. Ocena więc niejest za samo zdjięcie, ale ogólna. Moźe to jest trudne do zrozumienia, ale ja oceniam i inne rzeczy niź stan techniczny fotografie. A protekcyjną ocena, tak, moźe jest protekcyjna, ale nie tak jak uwaźaś, poprostu taką oceną wspieram ludzi do dalszej pracy. Oceniam tak i innych. Daje im tym na wiadomoścz, źe ich praca ma sens.
2025-01-29 09:00:29 (rok temu)
do sawickimarcin: To przejdź się na peron stacji, albo w rejon przejścia podziemnego, może tam będzie łatwiej.
2025-01-28 23:29:26 (rok temu)
do sawickimarcin: Może w najbliższym czasie uda mi się udowodnić Ci, że i ten pawilon też można sfocić inaczej.
2025-01-28 23:36:16 (rok temu)
do blaggio.: Ano właśnie ... Słusznie napisałeś : "może" ...
2025-01-29 08:19:41 (rok temu)
do blaggio.: Ze stacji Żabieniec wykonam ekspozycję szczytu budynku i ostry skos elewacji południowej. Ale zrób ujęcie od tej strony którą teraz krytykujesz ...No chyba że z drona ...
2025-01-29 08:27:04 (rok temu)
do blaggio.: No na pewno ... Każdy który tam pójdzie sfotografuje obiekt inaczej. Nie musisz mnie o tym mocno przekonywać.
2025-01-29 08:22:00 (rok temu)
do vetinari: Ok. Może mnie trochę poniosło, gdy pisałem o przypadkowych ujęciach, czyli uogólniłem, bo tak naprawdę to wzbudziło moje zastrzeżenia głównie to zdjęcie.
Odniosłem wrażenie, że oceniając wszystkie zdjęcia Marcina jednakowo bez wyjątków starasz zachowywać się tak, jakby on był na FP dopiero miesiąc dwa, i boisz się o to, że przy braku takiego "podtrzymania na duchu" zrazi się i odejdzie pod presją, jaka go czasem spotyka z mojej strony, a może i innych.
I tu jako admin popełniasz błąd. Nikt nie odmawia Ci prawa do indywidualnego podejścia do "pacjenta", ale tracisz okazję do wskazania poprzez selektywne ocenianie, które wyniki pracy są zgodne z oczekiwaniami, a które jednak nie. Zwłaszcza że Marcin ma do Ciebie duże zaufanie. To byłoby bardziej skuteczne, niż moje stanowcze "podgryzanie", od którego często muszę powstrzymywać się. I głównie o to mi chodzi.
2025-01-29 17:30:08 (rok temu)
do blaggio.: Podyskutujemy ponownie jak wykonasz zdjęcie południowej elewacji ZUS-u ... Od strony Łanowej są zabudowania, które skutecznie zasłaniają ZUS. Za ZUS-em od strony południowej jest ścieżka z której często korzystam jadąc rowerem w kierunku Żabieńca i tam nie zrobisz. Zrób ekspozycje z tego miejsca z którego ja robiłem to zdjęcie które aż tak Ci się nie spodobało ... Po lewej pawilon z "dziobem" dachu, po prawej charzcze i krzaczory ...
2025-01-29 17:51:08 (rok temu)
do sawickimarcin: Marcinie, powiem Ci malą tajemnice...duźo robi zprzęt który uźywaś, ale jeścze więcej robi doświadczenie. Podaje ci przyklad .... jest kamienice w Cieszynie przy ulicy Przykopa. Kamienica jest wysoka u ulica w tym miejscu jest bardzo wąska. Moja pruba zdokumentowania tej kamienicy wygląda tak ale eugeniuszowi się udalo zrobić jeścze lepiej
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: czeski błąd ☺
2025-01-30 20:19:57 (rok temu)
do pewu: W tej chwili już nie chodzi nawet o oceny... Ja usiłuję wytłumaczyć mojemu Administratorowi, że lepszego zdjęcia tego obiektu - jego południowej elewacji (ZUS) z miejsca gdzie ja wtedy stałem - nie da się zrobić ... Jak się okazuje to nie oceny powodują że zdjęcie jest wysoko notowane w rankingu danego miasta, lecz jego oglądalność ... Sofcik utrzymuje że tak właśnie jest.
2025-01-30 17:24:50 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do pewu: Jeżeli głównym celem takiego ocenienia, jakie mamy, ma być cel psychoterapeutyczny, czyli głaskanie po główce dla podtrzymania na duchu, lub okazywanie sobie wzajemnej sympatii dla poprawy samopoczucia, czy poprawianie sobie własnej samooceny przez niektórych uzależnionych, czyli oceniania bez związku z faktyczną jakością zawartości tego, co dodaje się na stronę, to ja za takie ocenianie dziękuję.
Na takich ocenach moich zdjęć absolutnie mi nie zależy. Jedyną satysfakcję mogę mieć tylko z ocen osób, o których wiem, że znają się na czymś, potrafią docenić w pierwszym rzędzie temat, ujęcie, wartość dokumentacji. Nie staram się wybierać do zdjęć tylko słonecznej bezchmurnej pogody, unikać ujęć obiektów zacienionych, ujęć pod słońce itp. tylko po to żeby złapać szóstki, bo takie właśnie są główne preferencje oceniających. Jeżeli decyduję się na trudne ujęcia, to często wyjaśniam pod zdjęciem dlaczego, chociaż coraz rzadziej, i że robię to świadomie.
2025-01-30 19:08:09 (rok temu)
vetinari
+2 głosów:2
do blaggio.: A widziś, ja widze źe Marcin idzie do przopdu, wybiera kadry, stara się z obrubką. Tacy ludzie są nam potrzebni teź. Ja teź się ciągle ucze, szukam i rozwyjam. Marcin poszedl bardzo doprzodu. I ja się niewstydze za swoją ocene i za to źe mu tym pomagam. Kaźdy jesteśmy inny, ja wole tym zposobem tak pomagać (i wierz mi źe mu dodalem wiele porad na priw.) Ty masz inne potrzeby i inny pogląd..kaźdy z nas swoją robotą wypelnia puste miejca na planie fotopolski. ale kaźdy ją robimy inaczej. Pare dni temu się ktoś zdiwil w komentarzu co robio zdjięcie jakiegoś kiosku w zdjięciach miesiąca.....fotopolska niejest tylko samym dodawaniu, ale i o śliedzeniu pracy tych drógych.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: czeski błąd ☺
2025-01-30 20:08:37 (rok temu)
do vetinari: Dziękuję ... :) ... Bardzo Cię lubię ... :)
2025-01-30 20:19:37 (rok temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do vetinari: Co do Marcina, nie zaprzeczę, postęp jest. Jeżeli w tym, że tak mu idzie, jest duży Twój udział, to doceniam to.
Ale ja osobiście wyznaję pogląd, że z upływem czasu powinno być coraz więcej kija, coraz mniej marchewki. Oczywiście przy założeniu, że podopieczny ma ambicję i wie, że na kij też czasem zasługuje, i że to mu pomoże, a nie zaszkodzi. ;-)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literki
2025-01-30 20:21:17 (rok temu)
vetinari
+1 głosów:1
do sawickimarcin: Niebronie swojej oceny źe bys mnie lubil, ale źe bys szedl dalej i rozwijal się. Kaźdy tutaj ma szanse się rozwijać i przeźwać tą fajną przygode z aparatem w ręce, kiedy pstriknieś i wieś źe wlaśnie "TO jest to" kiedy odkrywasz, znajdujeś i dajeś szanse pokazać nam, fotopolanom to, co widziś ty naokolo siebie. Wiec wyciskaj z siębie tylko to najlepsze i to dodawaj na fotopolske.
2025-01-30 20:23:48 (rok temu)
vetinari
+1 głosów:1
do blaggio.: Od kija tu są inni, ja będąc optimistą i spoźywając ekstrakt chmielowy wole być tym dobrym policiantem...chociaź ostatnio chyba prześedlem cowida....do dziśaj mi wszystkie piwa smakowaly czy raczej niesmakowaly, bo czulem mocny przysmak borówky....straszne...dopiero dziśaj wypilem sobie piwo bez tego cholernego przysmaku. Jak malo wystarczy do radości ☺☺☺
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: czeski błąd ☺
2025-01-30 20:29:31 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do vetinari: Czyli umówmy się, że pozostajemy przy swoich rolach. Ja będę nadal tym złym policjantem. ;-)
Ale żeby nie było wątpliwości: obu nam zależy na tym, żeby Marcin na tym skorzystał. ;-))
2025-01-30 20:39:51 (rok temu)
vetinari
+1 głosów:1
do blaggio.: Ok....☺
2025-01-30 20:43:38 (rok temu)
do blaggio.: A mnie się nikt nie pyta ... ??? ... To jakiś eksperyment na żywym organiźmie ... Czyżby WIWISEKCJA ... ???
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: sprostowanie
2025-01-30 20:52:34 (rok temu)
vetinari
+1 głosów:1
do sawickimarcin: To jest ogólne zprostawanie naszych obowązkąw administratorów. Niejest Marcinie aź tak wyjątkowy źe by mieś nad sobą specialny nadzór ☺☺☺ Zawsze jest ktoś na straźy pilnuje, pomaga, dopisuje i edituje...
2025-01-30 20:56:01 (rok temu)
do vetinari: Ale to pilnujcie i dyscyplinujcie tez innych Użytkowników którzy na zapytania szeregowego uczestnika Serwisu - nie odpowiada na proste pytania odnośnie jego pracy (zdjęcia) ... patrz "katakumby" ...
2025-01-31 12:04:31 (rok temu)
do sawickimarcin: Słowo się rzekło, kobyłka, czyli zdjęcia, u płota. ;-)

Do tego zdjęcia powyżej , z drugiej strony z podejścia coraz bliżej kolejno , i . W tym ostatnim z malutką łatką w narożniku. W weekend to drugie z łatwością bez blachosmrodów zrobisz lepsze niż moje. Ja bardzo się spieszyłem.
Dodatkowo pawilon, który mogłem ogarnąć tylko z telefonu . Aparatem przy maksymalnie otwartej przysłonie, obcinało lekko końcówkę z jednej strony, a po cofnięciu dałoby radę, ale stałoby się już ponad metr niżej. Tu jednak nie dałem rady
2025-02-11 21:22:49 (rok temu)
sawickimarcin
+1 głosów:1
do blaggio.: Dzięki za dotrzymanie słowa. Z całym szacunkiem ale te zdjęcia mi się nie podobają ... Dach wygląda jakby tam coś w środku wybuchnęło i dach się podniósł ...
2025-02-11 22:09:20 (rok temu)
do sawickimarcin: jasne, że ładniejsze byłoby zrobione z większej odległości, ale gdy chce się jakoś pokazać budynek, trzeba iść na kompromis. Dokumentacja ma priorytet wobec estetyki.
2025-02-11 22:32:06 (rok temu)
da signa
+4 głosów:4
do blaggio.: "Dokumentacja ma priorytet wobec estetyki " hm..czy więc nie lepiej pokazać w naturalny sposób niecały budynek niż cały . ale zniekształcony?
2025-02-11 22:37:03 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do da signa: Najlepiej pokazać i tak, i tak. A niecały to tak, jak powyżej?
Tego budynku w całości i jednocześnie ze szczegółami nie da się pokazać inaczej. To gwoli dobrej dokumentacji.
Jeżeli mamy poprzestawać na "etykietkach", czyli aby coś było zaliczone, byle kształtne, "ładne" naturalne, ale z dala bez szczegółów, to proszę bardzo.
Dodałem trzy zdjęcia od strony wschodniej tego budynku po to, by pokazać Marcinowi, jakie są możliwości, aż do ekstremum, ale normalnie wybrałbym jedno, to zrobione na tyle z dala, na ile pozwalały przeszkody. Gdyby budynek miał wyglądać całkiem naturalnie, zdjęcie musiałbym zrobić z miejsca 100 m dalej, i budynek byłby poprzysłaniany, a dokumentacja mierna.
2025-02-11 23:49:22 (rok temu)
blaggio.
+4 głosów:4
do Anneob: Odniosę się do powyższego komentarza, żeby nie pozostał bez odzewu, ale oczywiście w swoim imieniu.

Wbrew pozorom strona jest dla amatorów i ma dwa cele. Pierwszy, to umożliwić użytkownikom realizację swoi pasji, co pośrednio powinno skutkować indywidualnie pojmowaną przez nich satysfakcją, przyjemnością, poczuciem pozytywnego odbioru ich twórczości itd., bez czego cała reszta nie miałaby sensu, bo innej formy korzyści z tytułu dodawania tu materiałów nie ma. Ale jednocześnie drugim celem, i to celem głównym, jest dokumentowanie, czyli dostarczanie informacji głównie w formie wizualnej.
Wspólna zabawa, żeby była wspólna, zmusza do przestrzegania określonych reguł. Z kolei dokumentowanie mimo, że jest elementem tej zabawy, docelowo przeznaczone jest dla szerszego kręgu odbiorców, i żeby oni mieli z tego maksymalną korzyść, jakość informacji (zdjęć i reszty) im podawanej też nie może być byle jaka. Ale różnie interpretowane są związane z tym wymagania. Stąd właśnie biorą się spory o to, czy coś spełnia te wymagania, czy nie.
"Profesjonalizacja" amatorstwa jest rzeczą naturalną, gdy zgodne jest to z dążeniem do perfekcji i jednocześnie realizuje cel główny. To też jest źródło satysfakcji z tej zabawy. Oczywiście niedopuszczalne jest bezwzględne dyskryminowanie użytkowników, którzy w swoich działaniach nie dostosowują się do wszystkich reguł, ale z drugiej strony to nie znaczy, że należy powstrzymywać się od wszelkich uwag po to tylko, żeby nie zabijać w amatorach ich poczucia satysfakcji z zaistnienia na portalu. Co do sposobu przekazywania uwag i wskazówek przez innych użytkowników czasem można mieć zastrzeżenia, ale tu każdy odpowiada za siebie, więc nie będę na ten temat wypowiadał się.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2025-02-12 13:31:39 (rok temu)
ylooC
+3 głosów:3
do blaggio.: To ja dodam swoje 3 grosze. Na FP jest wielu użytkowników, którzy hurtowo wrzucają fotografie ze źródeł typu zabytek.pl itd. Z amatorską fotografią to nie ma nic wspólnego, a jest tylko przejawem chęci "udokumentowania wszystkiego". Szczególnie w takich sytuacjach staranność w opisach, przypisaniach i numeracjach ogólnie dbałość o szczegóły ma wielkie znacznie. No bo uwag do krzywości zdjęcia archiwalnego , nieostrości itd.. raczej mieć nie można.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: orto
2025-02-12 17:53:07 (rok temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do ylooC: Oczywiście, amatorstwo nie może być równoznaczne z amatorszczyzną niezależnie od tego, co wrzuca się na stronę i tworzy. Czy to będą własne zdjęcia, czy pozyskane, czy to będą opisy, podpisy pod zdjęciami, przypisania i wszystko z tym związane. Jeżeli Strona ma być naprawdę przydatna dla osób spoza grona "zabawowiczów", ta staranność jest obowiązkiem. Gdybyśmy to, co tu robimy, robili tylko dla siebie i bawili tym w ramach towarzystwa wzajemnej adoracji, to pewnie tolerancja byłaby dużo większa.
2025-02-12 19:32:22 (rok temu)
Pokaż na mapie
14 Dyskusji (ostatnia rok temu)
Ulica Plantowa - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: opoczno górczewska górczewska rzeszów rzeszów koło koło zgierz Wolbromska 9 Wrocław zgierz bazylika mikołów hotel angielski Wolbromska 9 Wrocław zgierz Pruszków żbikow jelenia góra wrocławska jelenia góra wrocąłwska jelenia góra wrocąłwska C. Jaehne & Sohn C. Jaehne & Sohn jelenia góra wrocławska zgierz świebodzin zgierz Zgierz Pańska szpital pekiński Słupsk Słupsk bazylika mikołów sosnowiec zaruskiego szpitalna krosno odrzańskie krosno odrzańskie Malbork