| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
wczytywanie danych...

Ulica Jeleniogórska

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12następna
Hellrid
 
+1 głosów:1
Daszyńskiego, "An der Konditorei" odnosi się do budynku Daszyńskiego 19 (pierwszy od lewej), Orzeł, dom tyrolski - z dużym prawdop. jest to restauracja tyrolska, pomnik I wojenny w parku pałacowym (ale bez dokładnej lokalizacji) i ulica Jeleniogórska, na pierwszym planie nr 37.
2019-11-26 21:48:00 (6 lat temu)
arkuba
 
+1 głosów:1
Jakiś Denkmal stał na skrzyżowaniu ul. 1 Maja i Wojska Polskiego, naprzeciw budynku Wojska Polskiego 2. A więc może pomnik poległych stał tu, nie w samym parku.
2020-11-16 19:14:32 (5 lat temu)
antypuszka©
 
+1 głosów:1
do arkuba: Stał tam pomnik Fryderyka Wilhelma III . Miejsce to obecnie skrzyżowanie ulic 1 maja i Wojska Polskiego,
2023-05-10 09:20:43 (3 lata temu)
Hellrid
 
Eisenbahn to budynek przy cmentarzu, Jeleniogórska 29, szkoła tyrolska to Szkolna 4 , budynek z napisem to już łatwe ;)
2019-11-26 21:38:14 (6 lat temu)
Podmiana.
2020-02-10 15:29:31 (6 lat temu)
Hellrid
 
+1 głosów:1
Ciekawa fotka, na środku widoczne są zabudowania Głębocka, poniżej widać nietypowy most z dużym łukiem, jeden z kilku konstrukcji zbudowana razem z suchym zbiornikiem "Mysłakowice". Mostek istnieje do dzisiaj, ale jest totalnie zarośnięty :), muszę kiedyś wrzucić Głębock na FP, mam wszystkie domy i obiekty sfocone chyba w 2016-17 roku...
2020-02-11 09:21:36 (6 lat temu)
fantom
 
+1 głosów:1
do chrzan233 : Rewelka, dzięki.
2020-02-10 18:33:53 (6 lat temu)
Hellrid
 
Przecież w Mysłakowicach jest tylko jedno miejsce, pasujące do tych planów...
2018-05-20 23:25:49 (8 lat temu)
arkuba
 
do Hellrid: 1 stycznia 1820 r. otwarto w Mysłakowicach browar. Działał ponad 30 lat. W 1854 r. został zlicytowany, a nowy właściciel przekształcił go w... szpital (Szczerepa W. "Zarys dziejów piwowarstwa...") Czy to było właśnie tu?
2023-03-07 14:59:18 (3 lata temu)
Wacław Grabkowski
 
+1 głosów:1
Świetne ujęcie, cenny dokument. Myślę, że odbudują.
2019-10-04 17:27:00 (6 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Podobno ruszył temat odbudowy całej linii (i to na poważnie ruszył). Może już wkrótce bedzie można podziwiać Karkonosze z pociągu na trasie Jelenia Góra - Kamienna Góra. Nie byłbym sobą, gdybym nie wspomniał, że jest to jedna z najbardziej malowniczych linii w Polsce, a po drodze są Kowary...
2019-10-04 18:10:28 (6 lat temu)
Michał Gańko
 
+1 głosów:1
do chrzan233 : Jechałem jednym z ostatnich połączeń do Kamiennej Góry, za Ogorzelcem tory ginęły w pięknej trawie i to też był swoisty urok. Cudownej urody była drewniana stacyjka w Kowarach Średnich: . Moja żona "kowarzanka" zwała ją kowarską stacyjką Hatley.
2019-10-04 21:29:25 (6 lat temu)
do Michał Gańko: W podstawówce przy boisku nad Szkołą Podstawową nr 4, dosłownie 2 minuty przed stacją Kowary Średnie wskakiwaliśmy z kolegą do wagonu pociągu towarowego i w ten sposób fundowaliśmy sobie wycieczkę do Kamiennej Góry. Co najmniej dwa razy zdarzyło nam się podobnie wagarować. Po stacji Kowary Średnie zostało wspomnienie. W dalszym ciągu czekam na pojawienie się archiwalnych zdjęć stacji. Jedyne co mam to widok na panoramach.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2019-10-05 00:10:58 (6 lat temu)
adi_62
 
2020-02-08 08:35:40 (6 lat temu)
ritterswalder
 
+1 głosów:1
Boehm & Haroske, Erdmannsdorf i/Schl. Wyraźnie pisze że na Śląsku.
2020-02-08 14:27:03 (6 lat temu)
Dana
 
W zasadzie brakuje już tylko "wisienki na torcie" i lokalizacja ustalona :))
2020-02-09 16:21:35 (6 lat temu)
Marek W
 
+1 głosów:1
2020-02-09 22:12:53 (6 lat temu)
Dana
 
Jestem zachwycona!!! Rzeczowe podejście i wspaniała współpraca. Wszystkim serdecznie dziękuję :)
2020-02-10 07:22:59 (6 lat temu)
Dana
 
Jeśli ktoś ma inną propozycję opisu, to nie mam nic przeciwko.
2020-02-10 11:38:18 (6 lat temu)
Eugeniusz S.
 
+1 głosów:1
do adi_62: Zmień rok.
2020-02-08 08:37:52 (6 lat temu)
Dana
 
do adi_62: Pomyliłam Zarzecza.Zamienię na coś innego, dzięki :)
2020-02-08 09:12:48 (6 lat temu)
fantom
 
do Dana : W Mysłakowicach raczej nie ma czegoś takiego. Może to inny Erdmannsdorf, a Śląsk został dopisany omyłkowo?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: liter
2020-02-08 11:15:20 (6 lat temu)
do fantom: A można by zobaczyć ów dopisek odręczny?
2020-02-08 11:17:01 (6 lat temu)
Dana
 
2020-02-08 14:22:03 (6 lat temu)
ylooC
 
do ritterswalder:
Czyli fabrykę mieli, więc i ville w okolicy pewnie też
2020-02-08 17:07:18 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: To wyklucza pomyłkę. Trzeba będzie się rozejrzeć dokładniej.
2020-02-08 17:21:23 (6 lat temu)
do fantom: Czyli zadanie dla znawców okolicy: znaleźć fabrykę a willa stała pewnie w pobliżu.
2020-02-08 19:24:44 (6 lat temu)
ylooC
 
do ritterswalder: Tutaj widać coś co mogłoby być tą willą tutaj - lewo góra kadru
2020-02-08 19:27:22 (6 lat temu)
grgrz
 
+1 głosów:1
do ritterswalder: To była fabryka Edmund Boehm & Theodor Haroske Büstenfabrik ( założona przez Haroske w 1871r.) Erdmannsdorf. Powstał ten obiekt w 1907 r. Potem jako Vereinigte Berliner und Erdmanndorfer Büsten -Fabrik miała adres berliński produkujący manekiny i nie tylko na cały świat.Niemniej willi obok niej nie było .Ta to wygląda na Berlin albo okolice Norwida w Jeleniej.
2020-02-09 17:22:32 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: Pewne podobieństwo jest. Możliwe że został trochę przebudowany. Obecnie jest on rozbudowywany:
2020-02-08 19:48:20 (6 lat temu)
ylooC
 
do fantom: Masz rację, skos dachu jakby podobny - z wystawek - tych ze zdjęcia zostały dwie , na południowej części dachu.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uszczeg.
2020-02-08 19:50:24 (6 lat temu)
ylooC
 
do ylooC: A tak przy okazji, czy coś się w komentarzach zmieniło - bo mam wrażenie, że po dodaniu komentarza miniatura pojawia się na "Wierzchu" komentarzy, ale poniżej widać "poprzednie" wersje wątku? Czy tylko ja tak mam?
2020-02-08 19:52:20 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: To chyba jakieś chwilowe zawirowania systemu.
2020-02-08 19:54:22 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: Tutaj również go widać, od tylnej strony:
2020-02-08 19:56:37 (6 lat temu)
ylooC
 
do fantom: Ale nadal ma 2 wystawki po południowej stronie - co sugerowałoby że to nie ten budynek którego szukamy
2020-02-08 20:08:01 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: Tu jego widok współczesny:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2020-02-08 20:11:53 (6 lat temu)
ylooC
 
do fantom: Chyba nie to - takie mam wrażenie
2020-02-08 20:17:08 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: Budynek współczesny przypomina ten ze zdjęcia lotniczego, więc jeśli miałby przejść jakąś sporą przebudowę - to musiałaby ona być w latach 1904 -1933. A to jest mniej prawdopodobne, choć nie jest wykluczone.
2020-02-08 20:28:06 (6 lat temu)
ylooC
 
+1 głosów:1
do fantom: Zgadzam się z Toba, dlatego te "wystawki" mi nie pasują. Dzisiaj mogą być dwie, ale jeśli w 34 były już dwie to raczej tak gruntownie go nie przebudowywano. Hmmm może coś innego wpadnie, lepiej pasującego
2020-02-08 20:33:09 (6 lat temu)
do fantom: Coś tam wyszperałem w szufladzie, może się nada:
2020-02-09 17:16:55 (6 lat temu)
do grgrz: Na Norwida, Baczyńskiego, Chełmońskiego i Krasickiego, czyli cała okolica dawnej dzielnicy jeleniogórskich bogaczy nie ma tak pięknej willi, choć są też równie i nawet jeszcze piękniejsze i efektowne.
2020-02-09 17:39:05 (6 lat temu)
fantom
 
do grgrz: A skąd informacja że budynek mieszkalny przy Jeleniogórskiej 9, zbudowany ponoć w latach 30 tych był fabryką Edmund Boehm & Theodor Haroske Büstenfabrik na początku wieku?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: spacja
2020-02-09 18:41:21 (6 lat temu)
grgrz
 
do Dariusz Łukasik: Ja tylko powątpiewam, że taka była w Mysłakowicach.Patrząc na drzewa to wtedy w tej dzielnicy takich nie było .
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopis
2020-02-09 17:40:46 (6 lat temu)
do grgrz: Ale widzę że znasz ten zakątek Jeleniej Góry, i dobrze "jak to mówią kombinujesz", bo może była a nie istnieje ta willa, no i można się jeszcze rozejrzeć w dalszej okolicy, bliżej ulicy Sudeckiej.Sam się głowie że ten styl był jednak dość popularny pod koniec XIX w. i podobnych willi było wybudowanych sporo.
2020-02-09 17:50:55 (6 lat temu)
grgrz
 
do fantom: Tak wyglądał budynek w 23 r
2020-02-09 19:23:28 (6 lat temu)
ylooC
 
do grgrz: Busten Fabrik by się zgadzało z tą reklamą z ebay'a z mojego linku. Podobno to ten oddział był Holzfabrik - co by pasowało do popiersi i manekinów. Chyba niesłusznie podejrzewałem fabrykę lnu.
2020-02-09 19:32:19 (6 lat temu)
fantom
 
+1 głosów:1
do grgrz: Czyli istnienie fabryki w śląskim Erdmannsdorfie jest bezsporne. Gorzej z naszą willą której w tej okolicy po prostu nie ma.
2020-02-09 19:39:32 (6 lat temu)
do grgrz: W gazecie z aukcji, której linka podałeś jest również zdjęcie drugiego budynku fabryki manekinów - Fabrikgebäude II. Może warto również dodać, to zapewne budynek z tyłu:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: kor.
2020-02-10 13:52:58 (6 lat temu)
ylooC
 
do fantom:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2020-02-09 19:47:17 (6 lat temu)
grgrz
 
do fantom: Na południu były tyrolki i domki robotnicze a wyżej pojedyńcze zabudowania domów jednorodzinnych ,młyn (pomieszkiwałem w nim),oprócz okolicy pałacu gdzie było trochę więcej zabudowy.
2020-02-09 19:50:09 (6 lat temu)
fantom
 
do ylooC: Ten drugi Fabrikgebäude II to chyba ten z tyłu:
Coś czuję że w poszukiwaniu willi, trzeba będzie chyba ruszyć na Berlin...
2020-02-09 20:48:16 (6 lat temu)
ylooC
 
do fantom: Jerusalemerstrasse 21 i okolice ? :)
2020-02-09 20:51:15 (6 lat temu)
fantom
 
+1 głosów:1
do ylooC: Lekko nie będzie. To jedyny budynek przy tej krótkiej ulicy:

2020-02-09 21:03:31 (6 lat temu)
grgrz
 
+1 głosów:1
do ylooC: Jest problem bo tam nic nie ma ,nawet kościół nie ocalał.Ta dzielnica w czasie II WŚ została zniszczona. Tak było . Ale taka zabudowa w Berlinie była.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopis
2020-02-09 21:03:58 (6 lat temu)
ylooC
 
do grgrz: No niestety - może kiedyś z czasem? na razie nie mam pomysłu
2020-02-09 21:57:14 (6 lat temu)
ylooC
 
do Marek W : O i to jest dobry strzał - te bonie wokoł okien parteru - i ten wystający "stożek" pod parapetem by pasowały
2020-02-09 22:17:51 (6 lat temu)
fantom
 
do Marek W : Pewne podobieństwa wydają się być. Budynek stoi na terenie dawnej fabryki porcelany.
Dziwne jest że żadna ze ścian tego budynku nie ma uskoku, który ma po prawej stronie budynek na zdjęciu archiwalnym - sądząc po uskoku dachu.
Przesądzić to może chyba tylko wizja lokalna.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: edycja
2020-02-09 22:29:32 (6 lat temu)
do fantom: Moim zdaniem kwadratowy ozdobnik wystający pod prawym dolnym oknem i powtarzający się na zdjęciu z GM przesądza sprawę. Za duży zbieg okoliczności.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: litery
2020-02-10 00:09:52 (6 lat temu)
do fantom: Zbierając po trochę wiedzy od każdego wyżej komentującego, potwierdzenie było w zasięgu ręki:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2020-02-10 01:20:47 (6 lat temu)
ritterswalder
 
+1 głosów:1
do chrzan233 : No to wspólnymi silami się udało.
2020-02-10 07:07:11 (6 lat temu)
ylooC
 
do Dana : Jednakże, opis obiektu jako "villa Willa Edmunda Boehma i Theodora Haroske" chyba jest w tym przypadku niepoprawny. W końcu to rycina przedstawiająca fabrykę porcelany (której założycielami byli bracia Pohl od samego początku).
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uszczeg.
2020-02-10 11:14:13 (6 lat temu)
do ylooC: Nie byli bracia Pohl od początku, co jest zawarte w podpisie ryciny, Villa von Boehm & Haroske to jedna z nazw dawnych obiektu, pochodząca z odwrotu zdjęcia powyżej. Po trzecie, nie jest powiedziane, że budynek pierwotnie wchodził w skład fabryki porcelany. Mam odczucie, że na rycinie wygląda jakby poza obiektem.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2020-02-10 11:27:32 (6 lat temu)
Dana
 
do ylooC: Podstawą opisu pod powyższym zdjęciem jest notatka na jego odwrocie, pochodząca najpewniej z czasu, kiedy było ono .zrobione.
2020-02-10 11:32:39 (6 lat temu)
ylooC
 
2020-02-10 11:31:42 (6 lat temu)
grgrz
 
+1 głosów:1
do chrzan233 : Z poniższego odnośnika wynika że willę zakupili w 1908 po pożarze Buesten Fabrik .Co sugeruje że cały ten teren był wcześniej przynależny do Haroske, który też w tym samym roku co Pohl założył fabrykę.
2020-02-10 13:24:11 (6 lat temu)
chrzan233
 
+1 głosów:1
do ylooC: Nie czytałem, dzięki, z chęcią przeczytam . Ja częściowo na tym:
2020-02-10 11:35:01 (6 lat temu)
ylooC
 
do chrzan233 : Jak znajdę chwilę, całość przeczytam bo tam więcej ciekawych informacji jest z pierwszej ręki, od rodziny Pohl'ów.
2020-02-10 11:36:48 (6 lat temu)
fantom
 
Kilka miesięcy temu zidentyfikowaliśmy budynek w Mysłakowicach:
Udało mi się do niego dotrzeć, a że stoi on na terenie zakładu to zdjęcia są zza ogrodzenia i portierni. Ale są.
2020-08-20 20:37:52 (5 lat temu)
do fantom: Dwa razy chciałem zajechać po drodze na teren fabryki i pstryknąć, ale niefortunnie nie trafiłem na otwartą bramę.
2020-08-20 23:43:35 (5 lat temu)
fantom
 
do chrzan233 : Ja trafiłem na otwartą bramę, ale za to na czujnych ochroniarzy z którymi nie chciało mi się dyskutować, zwłaszcza że zanosiło się na deszcz.
2020-08-21 07:39:24 (5 lat temu)
Wszystkie zdjęcia są zamazane, z takim znaczkiem u góry, po lewej stronie- czy to coś u mnie nie tak, czy ogólnie coś sie dzieje?
2022-10-21 17:30:25 (3 lata temu)
maj
 
Zdjęcia dodane do 17 września są okej
2022-10-21 21:05:46 (3 lata temu)
vigo
 
Moje nawet z 2016 roku są nieostre.
2022-10-21 21:42:04 (3 lata temu)
vetinari
 
+3 głosów:3
do Dariusz Łukasik: 18.10.2022 - Przywracanie zdjęć (kopia zapasowa jest z 17.10.2022 z godz. 21:27 - będzie brakowało 38 ostatnio dodanych zdjęć).
Dodawanie zdjęć wyłączone do ok. 20-21.10.2022 czyli do końca przywracania zdjęć z kopii zapasowej.
Inaczej Darku.....awaria systemu i jego naprawa ☺☺☺
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dodatek ☺
2022-10-21 17:40:56 (3 lata temu)
do vetinari: Wydaje mi się to przywracanie zawiesiło się na 17 września br.
2022-10-21 20:31:47 (3 lata temu)
do da signa: Od paru lat jak dodaje zdjęcia w Leśnicy, to za każdym razem mam takie zdjęcia z tym znacznikiem. Każde zdjęcie muszę podmienić
2022-10-21 20:34:46 (3 lata temu)
do piotr brzezina : Rozumiem, ale mi chodzi o to przywracanie z kopii bezpieczeństwa. Chyba przestało się kopiować na 17 września. Może kopia zapasowa jest z 17 września a nie z 17 października?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uzp.
2022-10-21 20:38:15 (3 lata temu)
atom
 
do da signa: Zdaje się, że masz rację. W moich zdjęciach też tak wygląda...
2022-10-21 21:06:29 (3 lata temu)
Gandalf
 
do vigo: Faktycznie, u mnie też wszystko co wrzuciłem do końca 2016 r. jest nieostre.
2022-10-21 21:58:02 (3 lata temu)
da signa
 
+1 głosów:1
do Gandalf: Wygląda na to, że tu nie ma jakiejś reguły chronologicznej. Pewnie trzeba czekać aż wszystko się skopiuje.
2022-10-21 22:40:17 (3 lata temu)
Neo[EZN]
 
+4 głosów:4
do da signa: Zdjęcia szły od katalogów zaczynających się na liczby 1, potem 2, potem 3 itd... czyli najpierw był 1, potem 10, potem 11 a po 19 był 110, 111 ale z dwóch dysków równocześnie - na drugim są zdjęcia od nr 1 580 000 do końca ale z niego już wszystko poszło (prócz zoomowalnych). Z tego co widzę to zostały tylko do wrzucenia zdjęcia od nr 740 000 do 999 999 czyli niewiele :)

Brakuje jeszcze "kafelków" do map ze starymi zdjęciami i nieistniejącymi obiektami ale je wygeneruję jutro albo w niedzielę.
2022-10-22 01:18:16 (3 lata temu)
4elza
 
do Neo[EZN]: I przy okazji - zniknęły nasze zdjęcia profilowe, ale to drobiazg.
2022-10-22 04:59:19 (3 lata temu)
da signa
 
+2 głosów:2
do Neo[EZN]: Dziękuję za wyjaśnienie i za powrót Fotopolski :)
2022-10-22 06:34:44 (3 lata temu)
Jarosław Dubowski
 
+3 głosów:3
do 4elza: Chyba już odzniknęły. Idzie ku dobremu!
2022-10-22 07:46:55 (3 lata temu)
chrzan233
 
+1 głosów:1
Drzew już nie ma.
2024-03-04 16:37:22 (2 lata temu)
Pokaż na mapie
19 Dyskusji (ostatnia 2 lata temu)
Ulica Jeleniogórska - obiekty i wydarzenia
22 23
39
następna
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: bytom karola miarki Johannisburg Hohenstein Hohenstein 71 pułku piechoty pułku piechoty dom kultury jagodno karkonoska zambrów Pruszków WROCŁAW STRZELECKI 17 rzeźba rzeźba pyskowice miasto wrocław pałac wrocław pałac Rozbrat Hoene-Wrońskiego wrocław pałac wrocław pałac muszla krynica zdrój zamość rynek wielki warszawa warszawa podkowa leśna lubelskie lubelskie jamielne stoczek lukowski Sanok Sanok Warszawa Warszawa