| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Pałac
Najbliższe atrakcje turystyczne
Kościół św. Marcina
7223
m
Barkowo
Założenie parkowo-pałacowe (dom za...
7823
m
Bagno
Kościół św. Stanisława Kostki
9152
m
Żmigród
Kościół Trójcy Świętej
9322
m
Żmigród
Pałac rodu Pourtales
0.1
km
Głębowice

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Pałac

Atrakcja turystyczna
Zbudowano: 1650
Zabytek: 1039 z 23.01.1964; A/3926/1039 z 23.09.2010
Pałac - wybitny przykład baroku, zachowany w niemal niezmienionym stanie, był restaurowany w XIX w. Początki siedziby przypadają na lata 30. XVII w., gdy właścicielem był Jan von Studnitz, a formę barokową otrzymała za czasów jego córki Anny Marii hrabiny von Colonn w 1693 r. Autorem wystroju zewnętrznego budowli - dekoracji elewacji o czesko-włoskim charakterze, był prawdopodobnie Giovanni Simonetti (autora zdobienia kaplicy św. Elżbiety w katedrze wrocławskiej i giełdy w Lipsku). We wnętrzach m.in., znajdują się polichromowane stropy.
W drugiej połowie XIX w. rodzina von Danckelmann przeprowadziła remont pałacu, który nie zatarł jego cech stylowych. Obok pałacu powstały wówczas stajnia, ujeżdżalnia, spichlerz i neogotyckie, a w parku angielskim, założonym
więcej
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
Danuta B.
+1 głosów:1
Twarda sztuka:), jeszcze w zeszłym roku widziałam resztki ścian. To pierwszy widok tego pałacu od tej strony. Wojtku WW, czy dobrze myślę, że dłuższa ściana równoległa do ulicy miała narożne wieżyczki? Ta elewacja byłaby więc ogrodową.
2011-02-01 20:23:28 (15 lat temu)
WW
+1 głosów:1
do Danuta B.: Złe przypisanie. Ten jeszcze stoi w Piotrkowicach w powiecie trzebnickim.
2011-02-01 21:26:56 (15 lat temu)
† Festung
+1 głosów:1
do WW: OK- racja. To Groß Peterwitz, a nie Peterwitz. Tnx!
2011-02-01 21:49:59 (15 lat temu)
mietok
+1 głosów:1
Świetne porównanie ! Super.
2011-03-29 21:21:07 (15 lat temu)
Jak dla mnie-FANTASTYCZNY!!!I oczywiście super porównanie
2011-04-07 09:03:20 (15 lat temu)
A nie panoplia ?
2011-03-29 21:04:12 (15 lat temu)
Nie do końca, . To Ty masz rację.
2012-02-26 17:18:37 (14 lat temu)
do ZPKSoft: W liczbie pojedynczej. W liczbie mnogiej panoplie.
2011-03-29 21:08:14 (15 lat temu)
do Kavikvs: Masz rację, są tu dwa motywy :)
2011-03-29 21:26:59 (15 lat temu)
Porównanie z lewej odwołuje się do pocztówki ze Skoczowa.
2012-02-26 17:21:28 (14 lat temu)
pawulon
+2 głosów:4
Strasznie obcięte, tylko po co.
2012-02-26 17:56:56 (14 lat temu)
Emel
+2 głosów:3
do pawulon: Domyślam się, że wykadrowane na potrzeby porównania - link z podpisu jest właściwym odnośnikiem.

2012-02-26 18:13:12 (14 lat temu)
Kavikvs
+4 głosów:8
do Emel: Dziękuję, że wyjaśniłeś koledze tą trudną zagwozdkę.
2012-02-26 19:01:26 (14 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
do Kavikvs: Jednak wolał bym zamiast "trudnej zagwozdki" szerszy kadr. Mogę chyba mieć takie zdanie. Jeśli nie. to powiedz mi Kavikvsie jakie zdanie mam mieć bom człek nieuświadomiony, nawet nie wiem sam co mi się podoba i co o tym mam myśleć ;)
Minusy mile widziane, za te już dane serdecznie dziękuję ;)
2012-02-26 22:06:19 (14 lat temu)
Kavikvs
+1 głosów:2
do pawulon: To nie ja. Nie daję minusów, nawet serdecznych (gówniarzerkę zostawiam dla gówniarzy). Przy porównaniach, kadr obligowany jest kadrem zdjęcia, na którym opieramy porównanie. Np. gdyby to zdjęcie poniemieckie było szersze, dał bym w miarę możliwości większe swoje itd.
2012-02-26 23:28:48 (14 lat temu)
do Kavikvs: Ależ ja nawet Ciebie nie podejrzewałem o te minusy ;) Co do zdjęcia to rozumiem że do idealnego porównania była taka potrzeba, ale ja bym wolał porównanie do oryginalnego kadru, nawet jeśli jest innego formatu z tym porównywanym. Ale to jest moje zdanie, jak napisałem wcześniej. Tej fotce jako samodzielnej (bez porównania) brak tego co często przywołuje Danusia, czyli kontekstu, punktu odniesienia w przestrzeni ;)
2012-02-26 23:41:03 (14 lat temu)
Kavikvs
+1 głosów:1
do pawulon: Technicznie nie da się tego wykonać bez ingerencji w stare zdjęcie. Nie chcę tego robić, bo znowu znajdzie się jakiś oburzony właściciel. Burd i tak tu mamy sporo bez tego.
2012-02-26 23:45:02 (14 lat temu)
do Kavikvs: A może dodał byś osobno to zdjęcie w oryginalnym formacie. A co, będą dwa... ale jednak różne. Najwyżej inni pomarudzą i dadzą nam kilka minusów więcej ;))
2012-02-26 23:51:23 (14 lat temu)
Kavikvs
+1 głosów:1
do pawulon: nie wystarczy?
2012-02-26 23:52:35 (14 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do Kavikvs: Sorki, nie zauważyłem że już jest ;) Świetne zdjęcie.
2012-02-27 00:00:13 (14 lat temu)
Kavikvs
+1 głosów:1
do pawulon: No i gitara.
2012-02-27 00:02:16 (14 lat temu)
Saxon
+2 głosów:2
do Kavikvs: Super zdjęcie!
2012-02-27 00:06:55 (14 lat temu)
\"Prawdopodobnie\". Naiwniak, he, he.
2011-03-29 22:37:21 (15 lat temu)
Poprawiłem, choć Nokia powstała już w 1865 roku.
2011-03-29 22:58:26 (15 lat temu)
WW
+4 głosów:4
Beczka.
2012-02-26 11:47:54 (14 lat temu)
† Festung
+11 głosów:11
Zakładam, że istnieją witryny, w których zdjęcia oceniane są, nie za przekazywane przezeń treści, a za technikę wykonania i obróbki. Temat zdjęcia jest dwudziestodziewięciorzędny. Ja takiej witryny nie znam, może foto.pl? Nasz portal z założenia takim nie jest, co nie znaczy, że ma być zapełniony zdjęciami robionymi na odlew, bez pomysłu, beznadziejnie opisanymi, czyli innymi słowy bolszewickimi. Dyskutowane zdjęcie, pomijając, że zamieszczone zostało przez użytkownika, stawiającego pierwsze kroki na FP, a którego debiut może dobrym przykładem dla innych nowicjuszy, niesie podstawowe, zgodne z regulaminem treści. Zdjęcie Kavikvsa ma też beczkę, a nikt nad nim (zdjęciem) się nie pastwił. Drobne niedociągnięcia są mało istotne, dla mnie najważniejsze jest to, że mogę zobaczyć w pełnym kadrze, dobrze naświetloną i przyzwoicie skadrowaną ruinę pałacu w Piotrkowicach. Oczywiście zdjęcia idealne (bywają takie?) są mile widziane. Uważam, że ocena „3” za tę fotkę jest grubo niesprawiedliwa.
2012-02-26 13:23:20 (14 lat temu)
Kavikvs
+5 głosów:9
do WW: Beczka? Jak widać, trzeba maksymalnie zniszczyć swoje zdjęcie by dostać wysokie oceny. Tyle są one warte, wstyd.
2012-02-26 12:24:24 (14 lat temu)
siggi
+4 głosów:6
do Kavikvs: z jakiego drzewa TY spadłeś,oceny są mi obojętne , a wstyd mam przykryty,pozdrowienia:),
2012-02-26 13:08:22 (14 lat temu)
Kavikvs
+1 głosów:5
do siggi : Oceny są wskazówką, czy idziemy w dobrym kierunku. W Twoim przypadku kierunek jest ewidentnie zły. Krzywy kadr ratowany transformacją powoduje zniekształcenie całości. Panaceum na krzywe kadry to przycięcie formatu i rotacja, ale Ty nie chciałeś przycinać by nie tracić treści (i tak przyciętej po prawej stronie zdjęcia). To taki banał. Pretensje mam do oceniających, co to oczek rano dobrze nie przetarli i oceniają. Niech Cię to zmyli na ewentualne "poprawianie" materiału w przyszłości.
2012-02-26 14:02:29 (14 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do Kavikvs: Da się naprawić. Trochę wklęsnąć, pociągnąć za dolny lewy róg i będzie lepiej.
2012-02-26 14:06:52 (14 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do mamik: Lepiej po zmianach, choć teraz jest odwrotnie - powstała wklęsła beczka (linia rynny), a dół nadal ucieka. Całe zło, z tego, że obiektyw nie był równoległy do fasady. Zawsze w takich przypadkach mam kłopoty z geometrią zdjęcia. Jednak nie popadajmy w aptekarską dokładność.
2012-02-26 14:43:07 (14 lat temu)
mamik
+1 głosów:1
do Danuta B.: Jest lepiej, ale trochę ucieka w prawo. Ja bym jeszcze trochę pociągnął za lewy dolny róg.
2012-02-26 15:19:36 (14 lat temu)
Kavikvs
+2 głosów:2
do mamik: A może sięgnąć do oryginalnego pliku, zamiast się katować z osiągnięciem idealnego prostokąta?
2012-02-26 15:24:42 (14 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do Kavikvs: Oczywista sprawa, lepiej zacząć od początku.
2012-02-26 15:34:47 (14 lat temu)
Znaczniki naniesione. Brakuje tylko poczty. Oznaczone budynki istnieją.
2024-02-04 14:37:02 (2 lata temu)
do da signa: Górne małe otwory pasują:


Jeśli całość pasuje, to znajdziemy szybko adres.
2024-02-04 14:54:06 (2 lata temu)
do Krzyś_: Na pierwszy rzut oka numer 32.
2024-02-04 14:59:16 (2 lata temu)
do Krzyś_: Dziękuję. Teraz przydałoby się , żeby ktoś pojechał zrobić fotkę :)
2024-02-04 15:55:37 (2 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
Wanderer W22 od 1933.
2025-10-09 21:34:34 (7 miesięcy temu)
Pokaż na mapie
8 Dyskusji (ostatnia 7 miesięcy temu)
Pałac w Piotrkowicach w latach 20. Obecny widok: http://static.panoramio.com/photos/original/31979379.jpg
Strona południowa. Porównanie do http://fotopolska.eu/177653,foto.html
1880
-
1913
1880
-
1920
1910
-
1940
1920
-
2005
1933
-
2005
2005
-
2005
2005
-
2009
2009
-
2009
2009
-
2011
2009
-
2011
Pałac - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: stryj stryj straganiarska wisła wisła Kościół Św. Trójcy i Wniebowzięcia NMP sitkowka nowiny sitkowka nowiny Wrocław Nadodrze bytom karb karb karb katowice prywatne zoo Marek H.Grabski Marek H.Grabski Wrocław Nadodrze kielce bialogon kielce bialogon musłakowice łobez Wrocław Nadodrze promenada staromiejska muzeum architektury wrocław muzeum architektury wrocław Bałuckiego 18 Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Beliny Prażmowskiego Kraków Beliny Prażmowskiego Likorstube warszawa mylna