27.04.2026 - zamówione 2 dyski SSD GOODRAM CX 400 2TB za 1698 zł - kończy nam się miejsce na dyskach SSD 460 GB (zostało 15 GB wolnego miejsca). Na tych dyskach są m.in. system operacyjny, kafelki mapy i miniatury zdjęć. Dyski będą w czwartek, w majowy weekend przeniosę na nie wszystkie dane. W maju lub w czerwcu kupię dyski HDD ~ 20 TB i przeniesiemy tam dane z dysków 3 TB (oprócz tego mamy 2 x 12 TB w RAID 1 od Esskiego).
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
powiat pułtuski
OBIEKTY - Rynek
1
2
3
4a
4b
5
6
7
7a
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17a
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
35
34
36
36a
37
38
Więcej (6)

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Rynek

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
1234następna
cracusiac
+1 głosów:1
Piękny Wartburg.
2020-01-27 22:51:59 (6 lat temu)
Ten model wartburga (311 albo 312) produkowano albo w latach 1956-65, albo w 1965-67.

Zdjęcie zatem może być nieco starsze, na co mi wskazuje kompletny brak samochodów na całym rynku, co jednak w 1970 roku, jak sam pamiętam tamte czasy, chyba było już mało prawdopodobne
2020-01-28 00:10:59 (6 lat temu)
Podobnym wartburgiem jeździli bohaterowie książki Niziurskiego "Klub włóczykijów", odwiedzając m.in. Pułtusk :)
2024-02-15 09:44:50 (2 lata temu)
do Julo: Wartburg przedstawiony na zdjęciu to model 311, produkowany do końca 1961. Od 2 stycznia 62 produkowano Wartburga 312.
2022-08-30 23:06:28 (3 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
Datowanie moim zdaniem sporo za wczesne - dwuczęściowy kostium kąpielowy to nie lata 58-63. Domki też wydają się z późniejszej epoki - stawiałbym na pierwszą połowę lat 70-ych, przed rozpoczęciem remontu zamku.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2023-11-16 17:21:09 (2 lata temu)
do nyskadolniak: Ojoj....dwuczęściowe (bikini) to koniec lat 40. U nas kobiety nie były w ciemię bite i też nosiły.
2023-11-16 18:04:19 (2 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
do Desperado: Dziewczyna na zdjęciu powyżej ma współczesne bikini, a na zalinkowanym jakąś dziwaczną uzdrowiskową bieliznę spodnią... ;-)
2023-11-16 19:06:52 (2 lata temu)
2023-09-07 10:28:43 (2 lata temu)
Jeśli ktoś z kolegów ma subskrypcję na ewrc-results, może łatwo ustalić, który to był rok - po charakterystycznym Volvo PV544 z numerem startowym 45.
2023-09-07 15:20:08 (2 lata temu)
yani
+2 głosów:2
Rok 1967 można wykluczyć. Rajd Kurpie był zawsze w marcu, najpóźniej w kwietniu. A tu widać co najmniej 2 Fiaty 125p - w produkcji od listopada 1967.
2023-09-07 16:01:05 (2 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
do da signa: Nie, tu między pachołkami uwija się rajdowo Opel Rekord (erefenowski), a na tamtym zdjęciu dostojnie parkuje Wartburg (enerdowski). :-)
2023-09-07 10:39:22 (2 lata temu)
da signa
+1 głosów:1
do nyskadolniak: Dzięki :)
2023-09-07 10:40:44 (2 lata temu)
PiotrW
+2 głosów:2
do nyskadolniak: Tak dla poprawności historycznej. Wtedy nie było RFN a NRF (przeciwieństwo NRD), czyli Opel był enerfenowski. Śmiechu warte, ale tak było w tamtej siermiężnej rzeczywistości.
2023-09-07 11:23:09 (2 lata temu)
do PiotrW:
Mylisz się - RFN było, tylko komuchom ta nazwa nie pasowała, więc wymyślili sobie nazwę NRF.
2023-09-07 14:53:48 (2 lata temu)
Woj11
+2 głosów:2
do yani: Którą używali do 1970 roku. Po podpisaniu układu z 1970 już RFN
2023-09-07 15:08:01 (2 lata temu)
yani
+1 głosów:1
do Woj11:
Zgodzili się na prawidłową nazwę poniekąd w zamian za uznanie granic na Odrze i Nysie.
2023-09-07 15:10:00 (2 lata temu)
yani
+1 głosów:1
do nyskadolniak:
Wątpię, czy tam są takie dane. Rajd Kurpie miał tylko rangę KJS i mistrzostw okręgu warszawskiego.
Startowałem w tym rajdzie w latach 70-tych i 80-tych.
2023-09-07 15:44:31 (2 lata temu)
do nyskadolniak:
A jednak masz rację, są tam dane z okręgówek. Ale nie mam subskrypcji... :(
2023-09-07 15:49:18 (2 lata temu)
da signa
+2 głosów:2
do yani: No to zostaje rok 1968.
2023-09-07 16:12:45 (2 lata temu)
Woj11
+2 głosów:2
1981 można odrzucić. Kręcenie rozpoczęto 9 grudnia tego roku, a na fotce inna zdecydowanie pora.
2023-10-17 15:49:34 (2 lata temu)
Jazzek
+1 głosów:1
Wycinek z tego kadru: - tu lepsza jakość, datowanie warto ujednolicić.
2024-02-15 09:40:05 (2 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
...przy samochodzie Adler 2.5 liter (typ 10).
2024-12-10 22:44:45 (rok temu)
nyskadolniak
+2 głosów:2
Datowanie mocno chybione - na zdjęciu rozbiórka resztek remizy powiązana z remontem wieży, która odbywała się w latach 1947-49. Ciągnik Ursus pasuje do takiego datowania.
2025-01-15 15:16:00 (rok temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
Zdjęcie pochodzi najprawdopodobniej z okresu okupacji hitlerowskiej - po prawej stronie widać prace budowlane, najpewniej przy podwyższaniu wschodniego skrzydła zamku, a słup energetyczny i wygląd pani z dzieckiem na ręku także wykluczają zaproponowane datowanie na początek wieku.
2026-03-01 16:02:40 (miesiąc temu)
Jak więc najrozsądniej umieścić zdjęcie w czasie? Autor Bolesław Leon Schmidt z Pułtuska działał na przestrzeni wielu lat.
2026-03-03 12:22:10 (miesiąc temu)
Żeby było bardziej "ciepło, cieplej" poprawiam na razie na 1932-38.
2026-03-03 14:18:33 (miesiąc temu)
Dana
+2 głosów:2
Drobna dygresja: przyglądając się zdjęciu można odnieść wrażenie, że właśnie to właśnie słup był w centrum zainteresowania fotografa - możliwe, że wkrótce po jego postawieniu, co na pewno było niebagatelnym wydarzeniem. Autorowi zdjęcia nie mogło to być obce, bo w 1922 znalazł się na lokalnej liście w wyborach do Senatu, musiał więc brać udział w życiu miasta.
2026-03-03 14:40:21 (miesiąc temu)
do nyskadolniak: Takie datowanie było podane na aukcji. Autorem zdjęcia jest Bolesław Schmidt (1877-1947) - fotograf, zamieszkały w Pułtusku. Widziałam inne jego zdjęcia, podobnie datowane: 1905-1911. Spróbjuę jeszcze coś znaleźć. Po prawej widzę fragment dachu na niższym budynku z dwoma kominami - czy to masz na myśli pisząc o robotach budowlanych?
2026-03-01 18:58:21 (miesiąc temu)
do Dana : Jak najbardziej - u konkurencji jest zdjęcie z przebudowy (podwyższenia) wschodniego skrzydła datowane na 1941 (znajdziesz bez trudu), tam bardziej zaawansowanej, więc jeśli datowanie jest dobre, to tu mógłby być 1940 lub 1940-41.
2026-03-01 19:46:30 (miesiąc temu)
do nyskadolniak: Chyba czegoś nie rozumiem - w dalszym ciągu nie potrafię dopatrzeć się na powyższym zdjęciu robót budowlanych z prawej strony, widzę tam tylko dwa kominy na jakimś, pewnie gospodarczym, niższym budynku.
2026-03-02 10:31:05 (miesiąc temu)
do Dana : To nie zabudowania gospodarcze, tylko po prostu wschodnie skrzydło zamku, sprzed okupacyjnej przebudowy Zalinkowane zdjęcie jest datowane na 1905. Na komentowanym/powyższym wysokość kominów jest nienaturalnie duża, co skłoniło mnie do wniosku, że to wynik rozpoczętej już przebudowy - być może tu się mylę, ale tak czy inaczej jestem przekonany, że powyższe zdjęcie to najwcześniej lata 30-te.
2026-03-02 14:01:39 (miesiąc temu)
do nyskadolniak: Może ten słup ostatecznie sprawę wyjaśni? "Od początku lat dwudziestych Pułtusk miał własną elektrownie miejską, która od 17 grudnia 1932 roku zaopatrywała miasto w prąd zmienny. Początkowo elektrownię na noc wyłączano i dopiero od 1933 roku działała ona całą dobę."
2026-03-02 19:01:18 (miesiąc temu)
do Dana : To jest słup telefoniczny...
2026-03-02 19:05:20 (miesiąc temu)
do polskup: A czy ten konkretny słup telefoniczny można przypisać do jakiegoś okresu? Tak jak Tereska przypisuje wózki?
2026-03-02 19:24:16 (miesiąc temu)
do polskup: To po co na nim izolatory?
2026-03-02 19:38:15 (miesiąc temu)
do Dana : Nigdy nie próbowałem. Izolatory szklane w takiej formie, jak na zdjęciu, to właściwie cały wiek XX. Stylistycznie jednak słup wygląda bardziej na polski/niemiecki niż rosyjski, a więc 1915+
2026-03-02 20:05:42 (miesiąc temu)
2026-03-02 19:41:26 (miesiąc temu)
polskup
+2 głosów:2
do nyskadolniak: Druty telefoniczne czy telegraficzne też muszą wisieć na izolatorach, żeby nie słyszeć, co mówią inni :)
2026-03-02 19:55:48 (miesiąc temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
2026-03-02 20:43:05 (miesiąc temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
do polskup: No to zaje.....fajnie musiała być rozwinięta telefonia w Pułtusku w 1905.....
2026-03-02 20:32:02 (miesiąc temu)
polskup
+1 głosów:1
do nyskadolniak: Realnie patrząc to taki słup to lata 30~70. A czy 20, to takim ekspertem nie jestem.
2026-03-02 20:33:59 (miesiąc temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do polskup: Taki słup z "podpórką" stawiany był w miejscu, gdzie linie rozchodziły się, czyli tu mogła wybiegać linia w lewo, a podpórka utrzymywała słup w równowadze pod obciążeniem przewodów odchodzących. Poza tym może to być słup na wylocie linii poza miasto, na którym są przewody łączące miejscową centralę z kilkoma zamiejscowymi centralami i jeszcze pojedynczych abonentów podległych tej centrali, ale zlokalizowanych poza miastem.
Wygląd osób w oddali po prawej wskazuje raczej na okres lat 20-30.
2026-03-02 21:21:43 (miesiąc temu)
do nyskadolniak: Chłopie, no co Ty. To cios poniżej pasa. Ja prosty humanista tylko jestem ;)
2026-03-02 21:00:04 (miesiąc temu)
polskup
+1 głosów:1
do nyskadolniak: To o liniach elektroenergetycznych. Tu mamy linię telekomunikacyjną.
2026-03-02 21:23:57 (miesiąc temu)
blaggio.
+3 głosów:3
do nyskadolniak: Ale po co byłoby aż tyle przewodów na linii energetycznej? Według mnie zdjęcie dodane zostało do artykułu bez pojęcia.
2026-03-02 23:22:33 (miesiąc temu)
polskup
+1 głosów:1
do blaggio.: Albo na załamaniu. Ilość drutów rzeczywiście wskazuje na międzymiastową.
2026-03-02 21:25:47 (miesiąc temu)
Woj11
+2 głosów:2
do polskup: Co do telefonów w Pułtusku polowa lat 30-tych 84 numery. Telefony działały od 8 do 22
2026-03-02 21:37:52 (miesiąc temu)
do Woj11: Czyli centrala ręczna. Ale po ilości drutów nic nie wymyślimy, bo nie wiemy dokąd prowadzą.
2026-03-02 21:41:30 (miesiąc temu)
polskup
+1 głosów:1
do nyskadolniak: Ten słup z linku wygląda, jakby był słupem uniwersalnym - czego się nie robi, bo druty są nagie: górne przewody to telefon, a dolne 4 - prąd. Wnioskuję to jedynie po sposobie ich ułożenia. Druty telefoniczne są bliżej siebie. Druty linii napowietrznej energetycznej wiszą dalej od siebie. Ale to tylko teoria "na upartego". To jest telefon.
2026-03-03 08:01:40 (miesiąc temu)
do nyskadolniak: Tu jest słup energetyczny niskiego napięcia 4 druty, naprzemiennie:
a to linia telefoniczna:
2026-03-03 08:17:24 (miesiąc temu)
Jarosław Dubowski
+5 głosów:5
do nyskadolniak: Słup z linku jest telefoniczny, przez jakiegoś profana zdjęcie umieszczone w artykule o elektryfikacji.
2026-03-03 08:29:38 (miesiąc temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
do Jarosław Dubowski: Okidoki - czuję się przekonany ;)
P.S. Co do datowania to nadal stawiam na lata 30-te lub początek 40-ych.
2026-03-03 12:57:30 (miesiąc temu)
Jarosław Dubowski
+1 głosów:1
do nyskadolniak: Ja sie zastanawiam nad trasą tej linii telekomunikacyjnej - zapewne biegła wzdłuż ul. Staszica w kierunku mostu.
2026-03-03 13:41:56 (miesiąc temu)
do Jarosław Dubowski: Na to właśnie wygląda.
2026-03-03 14:17:59 (miesiąc temu)
Dana
+2 głosów:2
Zdaje się, że kamienica Rynek 8 przetrwała - tu na zdjęciu pierwsza kamienica z prawej, z bramą pośrodku.
2026-03-03 12:41:23 (miesiąc temu)
da signa
+2 głosów:2
Staraj się dokładnie przycinać skany. Zauważyłam podobne niedoróbki na kilku. Popraw u siebie na dysku i podmień w edycji zdjęcia. Jak nie wiesz jak, pytaj.
2026-03-12 14:13:36 (miesiąc temu)
da signa
+1 głosów:1
Super. tak jest elegancko :)
2026-03-12 14:27:19 (miesiąc temu)
Pokaż na mapie
35 Dyskusji (ostatnia miesiąc temu)
Zdjęcia
Pokaż wszystkie | Ostatnio dodane
1907
1961
1965
1997
2000
2023
następna
Rynek - obiekty i wydarzenia
1
13
15
44
następna
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: krak latarnia rogozno rogozno rogasen wieza weglowa szczecin most krakusa budziszewko starachowice armii Sępa grabiszyn osiedle grabiszyn osiedle częstochowa częstochowa grabiszyn wierzbno starachowice starachowice wierzbno wierzbno tarnow tarnow browarna Okęcie Warszawa Warszawa Komuny duńska Królowej Śniegu ustron czantoria JASTEW słodownia lublin olesno olesno Komuny