| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
wczytywanie danych...
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
vigo
+2 głosów:2
Pomyślałem sobie, że brak zdjęcia "Visa" w obiekcie Fabryki Broni w Radomiu to już nietakt. Oczywiście zdjęcie jest w przedmiotach, ale jeśli komuś nie pasuje do tematyki strony, to przypominam, że mamy magiczny guzik "usuń".
2020-10-29 10:34:33 (5 lat temu)
do vigo: Idą takie czasy, że nigdy nie wiadomo co się przyda... Ja bym zostawił.
2020-10-29 10:39:38 (5 lat temu)
Z uwagi na doskonałe parametry był swego czasu używany w zawodach strzeleckich broni krótkiej. Jedynym mankamentem był mało pojemny magazynek. Był to standard w czasach przedwojennych. Z tego co pamiętam z opowieści ojca, Vis był na wyposażeniu oficerów z tym że musieli za niego zapłacić.
2020-10-29 10:57:26 (5 lat temu)
Do Rafał T: W tym budynku mieściła sie przed wojna dyrekcja FB . To małe wejście po prawej stronie zdjęcia / widać nad drugim samochodem / . Adres FB byl ul Ciepła 1 .
2014-04-29 19:39:28 (12 lat temu)
Warto poczytać o historii produkcji broni w Łuczniku =>
2014-04-29 19:59:30 (12 lat temu)
Jerzy51
+2 głosów:2
Do Stenek :Wiem trochę na ten temat .Moj stryjeczny brat pracował przed wojna w FB jako tokarz narzędziowy . Został wywieziony w czasie wojny do firmy Steyr . Po wojnie był w grupie pracowników którzy pojechali po zrabowane z FB przez Niemców maszyny . Pracował w Zakładach Metalowych do emerytury na narzędziowni . Posiadam zdjęcia pracowników FB na robotach w Austrii . Jestem starym "walterowcem" ,a źródło na które się powołujesz jest ,z całym szacunkiem bardzo spłycone . Pozdrawiam J .
2014-04-30 21:23:53 (12 lat temu)
Stenek
+1 głosów:1
do Jerzy51: Nie wiem aż tyle o tej fabryce, ale wstawiłem tą uwagę, bo są być może tacy, co kojarzą tą nazwę tylko z maszynami do szycia, a tu wątek jest o wiele ciekawszy. Link podałem pierwszy lepszy, boć nie mam wiedzy ani czasu, aby zebrać je wszystkie z netu, odsiać te nieciekawe (jak?) i wstawić tylko ten właściwy. Chętnie wejdę na jakiś bardziej właściwy link, jeśli można o niego kogokolwiek prosić
2014-05-01 23:33:07 (12 lat temu)
Do Stenek ; Jeżeli coś znajdę godnego uwagi to podam.Moja znajomość FB pochodzi z tradycji rodzinnych i mojego zatrudnienia tam od lat 60-tych. Mam kontakt z byłymi pracownikami FB rocznik 26 . Mozna wiele się dowiedzieć np.o uruchamianiu zakładu zbrojeniowego pod Kairem przez pracowników ZM w latach 60-tych . O produkcji do Korei lata 50-te . Tego nie znajdzie się w necie .
2014-05-02 12:31:01 (12 lat temu)
Do Stenek: uważam, że lepsze opracowanie znajduje się tutaj : . Jeżeli znajdę coś więcej poza netem to postaram Ci się przesłać poprzez maila.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2014-05-02 18:18:03 (12 lat temu)
A jakie magazyny miały ZM w Zwoleniu, ojciec był tam kierownikiem - niestety nie zdążyłem się zapytać.
2014-05-02 18:53:58 (12 lat temu)
do Jerzy51: Opera ostrzega o złośliwym oprogramowaniu po kliknięciu na ten link - strona jest na rosyjskim serwerze firmy Yandex.
2014-05-02 20:38:26 (12 lat temu)
Stenek
+1 głosów:1
do Jerzy51: Masz rację, warto go tu linkować, dzięki za znalezienie tego źródła
2014-05-02 21:23:18 (12 lat temu)
Stenek
+1 głosów:1
Te kilka "kominów" z lewej strony budynku, to chyba wyciągi wentylacyjne? Od frontu, na dachu widać syrenę alarmową

PS.
Był taki dowcip w PRL, i dotyczył fabryki maszyn do szycia Łucznik. Podtekst też był dobrze czytelny, i on jest sednem tego dowcipu.
Kolega pyta kolegę: - Ty, jak długo pracujesz w Łuczniku? A, bedzie już z 8 lat. - No i co, Twoja kobita szyje już w domu na maszynie wyniesionej z fabryki w częściach? A wiesz, nie, bo ile razy wynoszę z fabryki te części do maszyny do szycia i składam je w domu, to mi za każdym razem wychodzi karabin maszynowy!

Warto wiedzieć, że w latach PRL ludzie "załatwiali" różne rzeczy z fabryk, które były państwowe, a to znaczyło: niczyje.
Stąd też ten kawał. O tej produkcji zbrojeniowej nie wolno było mówić, więc mimo iż wszyscy o tym wiedzieli, to utrzymywano fikcję tajemnicy w tej sprawie, stąd takie właśnie kawały wyśmiewały hipokryzję tego wspaniałego socjalistycznego ustroju ;-) To taki kawałek PRL-u, przez pryzmat dowcipów, ale były one wówczas odczytywane "między linijkami", bo oficjalnie wielu rzeczy nie można było mówić, stąd też satyrycy mieli ogromne pole do popisu, weźmy choćby słynny kabaret TEY. Ileż zmyślnych paraleli i przenośni zawierały te teksty, choć nigdy nic tak wprost.

Za OT przepraszam.
2014-05-02 21:33:38 (12 lat temu)
do Stenek: Oczywiście ,ze wyciągi wentylacyjne np. hartowni ,szlifierek ,polerek . Odnośnie "załatwiania" w zakładzie to masz racje . W tamtym systemie ludzi dorabiali sobie w pracy co tylko mogli ,a było im potrzebne w domu. "Fucha "w pracy to była rzecz normalna . Nie było czegoś nie do wyniesienia ;) . Ginęły nawet duże maszyny. Nie dziwi mnie fakt ,ze w czasie wojny szla w FB produkcja broni dla organizacji partyzanckich. Niektórzy ryzykowali jako członkowie ruchu oporu inni aby mieć pieniądze .
2014-05-03 07:55:49 (12 lat temu)
Do Rafał T:W Zwoleniu powstał na początku lat 70-tych zakład filialny produkujący części automatowe .Na jego bazie powstały w 1996r Zakłady Mechaniczne Łucznik- Zwoleń Sp. z.o.o. Przez okres istnienia tej filii kursował zakładowy autobus dowożący pracowników nadzoru i specjalistów do pracy z Radomia .Produkowano przeważnie drobne części do maszyn piszących i szyjących ,co nie wykluczało wykonywania np nakrętek do produkcji "S" .Byl tam magazyn stali i gotowych wyrobów . Normalne zaplecze potrzebne do produkcji . Mialem w tym zakładzie paru kolegów "ustawiaczy 'automatów .
2014-05-03 08:33:41 (12 lat temu)
Do Jarosław Dubowski: może Twój antywirus nie "puszcza" Ci strony lub masz jakiegoś firewalla, u mnie jest ok, widać u Stenka też.
2014-05-03 11:57:17 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
Produktem ubocznym były maszyny do szycia:).
2013-09-25 20:07:26 (12 lat temu)
Rafał T
+3 głosów:3
do Danuta B.: Był jakiś dowcip o lokomotywach do samodzielnego montażu z ZSRR - zawsze wychodził czołg.Tu robili maszyny a wychodziły im "kałachy" : )
2013-09-25 20:22:14 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Rafał T : Bo to takie transformersy były ;)
2013-09-25 20:23:59 (12 lat temu)
Jerzy51
+1 głosów:1
Przed 1939 r oprocz broni tez produkowano np rowery dla wojska Po wojnie zamki klodki klucze nasadowe kajdanki silowniki i inne
2013-12-03 15:23:55 (12 lat temu)
dysia
+2 głosów:4
do pawulon: Widzę że odpowiadasz za lub w imieniu Danuty B, zapewne wiesz co porabia, skoro jej Tu nie ma od pewnego czasu, a konkretnie od 11.11.2013 roku ?
2013-12-03 15:30:20 (12 lat temu)
pawulon
+2 głosów:4
do dysia: A umiesz odczytać datę komentarza? Jak tak, to wpierw pomyśl zanim coś napiszesz.
2013-12-03 15:49:53 (12 lat temu)
dysia
+2 głosów:2
do pawulon: To nie ma nic do rzeczy, widzę że sprzed dwóch miesięcy,, skoro nie wiesz, przepraszam że pytam :(
2013-12-03 15:54:19 (12 lat temu)
PaPu
+1 głosów:1
Teren Fabryki Broni w Radomiu.
2018-12-01 19:48:24 (7 lat temu)
rob3rttc
+1 głosów:1
osiedle Planty, w tle budynek Fabryki Broni,
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2019-07-09 10:27:45 (6 lat temu)
Rafał T
+1 głosów:1
Kto grzebał w nazwie obiektu, zniknęły stare nazwy zakładu ?
2020-01-07 19:42:16 (6 lat temu)
do Rafał T : Las rąk :)
2020-01-07 19:47:06 (6 lat temu)
do ylooC: Tak myślałem : )
2020-01-07 19:56:49 (6 lat temu)
do Rafał T : Ktoś z Waszego regionu...przypuszczalnie, u siebie też poprawiałem tajemnicze usunięcia nazw dawnych, czy przypisania.
2020-01-07 19:59:09 (6 lat temu)
do Dariusz Łukasik: Trzeba ziomkom odebrać uprawnienia : )
2020-01-07 20:00:18 (6 lat temu)
do Rafał T : A jest jakaś rejonizacja ? :)
2020-01-07 20:24:56 (6 lat temu)
do Rafał T : Nie wiem czy o to chodzi ale stara nazwa jest tutaj :
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: kor.
2020-01-07 20:33:01 (6 lat temu)
do ylooC: Nie, nie ma żadnej rejonizacji, tylko zasada, nie znam terenu, nie wtrącam się, co innego na swoim terenie, dlatego najpierw otrzymujemy uprawnienia na swój teren, w innych zawsze ktoś pomoże.
2020-01-07 20:35:51 (6 lat temu)
ylooC
+1 głosów:1
do Dariusz Łukasik: Bardzo rozsądna zasada - nie zawsze tak jest :) Ale tak zgadzam się z Toba, że jak nie wiem, to nie mieszam i nie poprawiam.
2020-01-07 20:36:37 (6 lat temu)
do da signa: No, może być.Budynek samej fabryki i tak pewnie zmieni nazwę po rewitalizacji.
2020-01-07 20:56:11 (6 lat temu)
do Rafał T : Według mnie zacieranie historii . Spółka z o.o. 1940 . :)
2020-01-11 18:16:28 (6 lat temu)
Pokaż na mapie
6 Dyskusji (ostatnia 5 lat temu)
Budynek Fabryki Broni.
Budynek dawnej fabryki broni.
1925
-
1937
1925
-
1937
1937
-
1939
1939
-
1940
1939
-
1940
1939
-
1940
1939
-
1940
1939
-
1940
1939
-
1944
1939
-
1944
Przedmioty związane z Fabryka Broni
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: kostrzyn rakowiecka 37 kórnik kórnik rakowiecka warszawa kórnik kórnik kórnik kórnik zbiersk Aleja wyzwolenia 8 Wraszawa gimnastyka VLO VLO VLO VLO dzieewczynka VLO pyzdry dzieci dzieci tarczyn tarczyn tarczyn tarczyn Wardburg Żmigród Żmigród miechów miechów . Pałac w Żmigrodzie Lichtfelde Trzebież Szczeciński Jasna Jasna