29-30.04.2026 - synchronizują się dane między starymi (0,5TB) a nowymi (2TB) dyskami SSD, w czwartek mogą występować chwilowe przerwy w działaniu strony (trzeba będzie wyciągnąć stare dyski i w ich miejsce włożyć nowe oraz sprawdzić uruchamianie serwera).
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - Stadion Miejski Tarczyński Arena

2008-2011 - budowa stadionu na Euro 2012

OBIEKTY - Stadion Miejski Tarczyński Arena
Obiekty w okolicy
2008-2011 - budowa stadionu na Eur...
41
m
Wrocław
Krasnal „Drimuś”
137
m
Wrocław
Krasnale Wiwatek II i Fanfarka II
144
m
Wrocław
Parking
167
m
Wrocław
Krasnale Wiwatek I i Fanfarka I
216
m
Wrocław

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Stadion Miejski Tarczyński Arena

Zbudowano: 2009-2011

Kubatura bez przykrycia: 297 556 m3
Kubatura przykrycia: ok. 488 842 m3
Liczba miejsc: 44 000
Stan inwestycji: inwestycja zakończona
Projekt: 2007
Realizacja: 2009-2011
Koszt inwestycji: ok. 730 mln zł netto
Inwestor: powołana przez Miasto Wrocław spółka celowa Wrocław 2012 Sp. z o.o.
Projekt: JSK Architekci sp. z o.o. (Warszawa)
Generalny wykonawca: konsorcjum firm Max Bögl Polska sp. z o.o. (Polska), Max Bögl Bauunternehmung GmbH & Co.KG (Niemcy)

Film i zdjęcia z przelotu nad stadionem we Wrocławiu zbudowanym na Euro 2012.
dodano: 2014-03-30, autor: Columba livia
03-05.V.2015
dodano: 2016-11-09, autor: skrzypa
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12345678następna
A u góry jedna z większych niezrealizowanych inwestycji - galeria handlowa pana Solorza. Wykopano wielki dół pod galerię i kiedy okazało się, że galeria nie powstanie to trzeba było ten dół jakoś upiększyć. Za jakieś 2 mln zł. wyrównano brzegi tego dołu i zasiano trawę ale trochę za późno bo nie zdążyła urosnąć.
2012-11-02 22:24:51 (13 lat temu)
mar
2016-11-09 22:04:25 (9 lat temu)
do mar: Pewnie chochlik, powinno już być dobrze.
2016-11-09 22:18:03 (9 lat temu)
Neo[EZN]
+2 głosów:2
Miałeś bilet? Też gdzieś się tam kręciłem ale bez biletu ;)
2013-03-01 21:49:26 (13 lat temu)
Nie, skąd poszliśmy tylko na spacerek
2013-03-01 21:57:51 (13 lat temu)
Córeczka - Gwiazdeczka Prześliczna :)))
2013-03-14 22:42:57 (13 lat temu)
Dzięki, przekażę :)
2013-03-14 22:53:15 (13 lat temu)
"Najwięksi znawcy" futbolu mówili, że będzie 2:0. A bramki strzelą Lewandowski i Błaszczykowski. Szkoda, że sam na to nie wpadłem.
2016-03-09 16:52:44 (10 lat temu)
kodens79
+2 głosów:2
Ja byłem na meczu Polska-Czechy ale w Listopadzie 2015 r
2016-03-16 18:02:16 (10 lat temu)
Stenek
+2 głosów:2
do skrzypa: Moja córuchna jest już niemal pełnoletnia, ale bardzo bym chciał, żeby jeszcze była taka jak ta tu na zdjęciu, to sama radość nosić takiego żywego koteczka na rękach!
2013-03-14 22:57:04 (13 lat temu)
do Stenek: Taką prawie pełnoletnią też posiadam :-)
2016-03-09 16:39:01 (10 lat temu)
vetinari
+1 głosów:1
do Mikrob: Pamietam na ten dzień, dzień wcześniej bylem w pracy na popoludniuwej zmianie, i rano musialem ijścz na ranna zmiane. Izka do mnie dwonila źe mi zapomniala powiedziecz, źe do naszego domu przyjedzie...nasza, Česká Televize. Wybrano nas jak Posko-Czeskie manźelstwo. Myślalem źe sobie robi źarty. No, nie robila. Naprawde zaraz po mojim przyjśczu do domu zadzwonil dzwonek u dzrwi.. i tam kamerzysta i reporterka... I zwykle pitania kto wygra, jak bedeme kibiciwacz kto komu...Wieczorem bylem s Izka w naszym glównym dzieniku telewizijnym..Wygladalem tam jak deb... ale najwaźniesze bylo, źe naszy wygrali....:-) Kdo neskáče není Čech hop!hop!hop! :-)
2016-03-09 17:40:11 (10 lat temu)
Mikrob
+1 głosów:1
do vetinari: Krecik pokonał Reksia. A Krecik to pierwsza bajka animowana, jaką oglądała moja córka. Dokładnie odcinek z buldogiem po imprezie.
2016-03-09 18:40:30 (10 lat temu)
do vetinari: A masz gdzieś link do tego wywiadu ? ;-)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2016-03-09 20:21:56 (10 lat temu)
Wacław Grabkowski
+1 głosów:1
do vetinari: Czechy - Grecja :) Češi Hurá!
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2016-03-09 20:27:13 (10 lat temu)
do skrzypa: Mam, ale w Polsce nie bedzie dzialal, prawa koncesionarskie, bo to jest link od naszej telewizji. Niestety..nadal bede w waszych wyobraźniach stal obok swojego dziadka. To jest ten w czerwonej kośulce :-).
2016-03-10 07:18:26 (10 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Piekne, dziekuje... i znów typowo czeskie KDO NESKÁČE, NENÍ ČECH HOP!HOP!HOP! Kumpel wlaśnie byl we Wroclawiu na tym meczu. Musie sie przyznacz, źe jak widzialem pierwszy mecz Polska-Rosija, to bylem naprawde zachwicony stadionem. Polska jest raczej krajem pilkarskim, My, Cześi..hokej....
2016-03-10 07:23:55 (10 lat temu)
do vetinari: Szkoda :-(
2016-03-10 10:08:51 (10 lat temu)
Mikrob
+1 głosów:1
do vetinari: To jak twój dziadek jest w czerwonej koszulce to Ty jesteś..... to straszne.... :-)
2016-03-15 20:55:43 (10 lat temu)
vetinari
+1 głosów:1
do Mikrob: Niestety, choćaź juź nie raz chcialem zamnienić na inne foto, to pozostawie nadal to zdjecie. Wydaje sie mi, źe jak jestem focony z lewej strony to jestem ścuplejszy, i na pierwszy rzut oka sie pokazuje moja sentimentalna dusza..i dobry charakter mi sie pokazuje w twarzy :-).
2016-03-16 08:31:01 (10 lat temu)
Mikrob
+1 głosów:1
do vetinari: Ale uśmiech masz po dziadku, tym w czerwonej koszulce.
2016-03-16 16:54:47 (10 lat temu)
do Mikrob: Geny.... :-)
2016-03-16 18:51:43 (10 lat temu)
do kodens79: Polska Hura!
2016-03-16 18:39:42 (10 lat temu)
Najlepsze zdjęcie tego stadionu jakie widziałem!
2014-11-26 18:02:09 (11 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Możesz zrobić jeszcze lepsze. 10zł za wstęp przy pustych trybunach, szeroki kąt z 8-10 mm, seria zdjęć od lewej do prawej, w domu sklejka i wrzuta na FP. Panoramy można wrzucać, nikt się nie obrazi na 5000 pixeli. :) powodzenia !
2014-11-26 18:07:31 (11 lat temu)
do esski : Właśnie o te piksele chodzi, ja tam byłem i fociłem, ale takiego nie zrobiłem. Jest naprawdę wspaniałe jakościowo i bardzo dobrze skadrowane.
2014-11-26 18:15:15 (11 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Jak masz sklejony kard stadionu, taki pstryknięty z korony, od lewej do prawej.. dawaj... chętnie zobaczymy... a jeśli nie... no to "przy okazji"....
2014-11-26 18:17:43 (11 lat temu)
do esski : Kurcza!, jak mówi mój sąsiad z ogródka. Ale mi zadałeś klina, będę szukał na pieska i na piechotę i jeszcze dzisiaj wrzucę :) Ale, ale szeroki kąt? Tego nie będzie.
2014-11-26 18:25:00 (11 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Wrzuć, najwyżej się wyrzuci... jedno zdjęcie więcej lub mniej... obejrzymy, zobaczymy, ocenimy... (wywalimy?) ;)
2014-11-26 18:28:28 (11 lat temu)
Wacław Grabkowski
+2 głosów:2
do esski : ,,Wywalimy”… o nie, ja w takie rzeczy nie wchodzę. To po to puściłem pieska po całym komputerze, a nawet pognałem go po sieci za płot do drugiego kompa, aby wywalić…, co ja powiem pieskowi?
2014-11-26 18:56:52 (11 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Dasz mu kiełbaski na osłodę ;)
2014-11-26 18:57:56 (11 lat temu)
esski
+1 głosów:1
do Wacław Grabkowski: Żadnemu psu spacer nie zaszkodzi :) no chyba że temu od mojego sąsiada, jemu się z powodu nadwagi po schodach nie chce schodzić. Nie buj sja! mamy tu takiego jednego , który wali z bata, ostatnio jakiś napis na głazie mu się nie spodobał :) Jak da Tobie tróje za zdjęcie, to możesz sposkojnie spać.. fota nie wyleci HA! Ja osobiście w konkury nie stanę, na stadionie w najbliższej przewidywalnej przyszłości nie zamierzam swej stopy postawić, więc Twoje a nie inne zdjęcie będzie pretendentem do miana "zdjęcie miesiąca" .
2014-11-26 19:05:09 (11 lat temu)
do ZPKSoft: Dobrze, Zosiu, dam. Ale, że to pies rasowy będę musiał iść do żabki na Kościuszki, gdzie mają dobrą kiełbasę. Nie wiem, co to jest, ale mi serce dygnęło jak się odezwałaś :)
2014-11-26 19:04:15 (11 lat temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do Wacław Grabkowski: Po prostu idzie... zima ;) Serce przyspiesza aby było nam cieplej :)
2014-11-26 19:07:45 (11 lat temu)
Wacław Grabkowski
+1 głosów:1
do esski : Kurcza, wrzucam.
2014-11-26 19:10:57 (11 lat temu)
Takie są możliwości mojego obiektywu i się tego nie wstydzę. Ale najbardziej cieszę się, że że ta pani weszła na C.
2014-11-26 19:20:54 (11 lat temu)
do Wacław Grabkowski: Dzięki pani można ocenić skalę tego obiektu :)
2014-11-26 19:21:50 (11 lat temu)
Wacław Grabkowski
+2 głosów:2
do Neo[EZN]: Piotrze, tak jest, odgadłeś. Tę fotę robiłem dosłownie na kolanach i czekałem na człowieka, bo bez sensu jest bez człowieka.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: błąd tą - tę
2014-11-26 19:25:49 (11 lat temu)
Świeci mniej więcej do 22.00 :-)
2015-01-21 11:24:02 (11 lat temu)
Neo[EZN]
+1 głosów:1
2018-02-24 19:33:53 (8 lat temu)
Niestety nie mamy informacji. Jeślibym miał zgadywać to bym obstawiał panią Zwolańską-Hołod, ale to tylko spekulacja.

W aparacie jest taka użyteczna regulacja jak kompensacja ekspozycji, polecam ;-)
2018-11-15 11:34:20 (7 lat temu)
max
Ta, wyglądająca na urwaną, linka nie wygląda zachęcająco ...
2018-11-15 11:40:11 (7 lat temu)
da signa
+4 głosów:4
I weź tu prosta kobieto ( mówię o sobie) rób dobre zdjęcia :)
2018-11-15 17:05:32 (7 lat temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do Licho: Bardzo często korzystam z kompensacji ekspozycji. Wystarczyło napisać że jest "za ciemne". Wiele osób nie wie co to jest "kompensacja ekspozycji". Przy okazji napiszę. Jeżeli focimy w pełnym manualu to nie możemy zastosować kompensacji ekspozycji. Bo co to jest?
Focąc mamy do dyspozycji dwa główne parametry: przysłonę i czas naświetlania. Jeżeli robimy zdjęcia w preselekcji przysłony to aparat sam dobiera czas, w przypadku preselekcji czasu my ustawiamy czas a aparat dobiera przysłonę.
Otóż "korekta ekspozycji" to nie jest nic innego jak korekta parametru który został automatycznie ustawiony przez aparat. Czyli: w trybie preselekcji przysłony (tryb fotopolski ;) korygujemy czas. Czyli wymuszamy taki niby pełny manual. Stąd łatwo się domyślić dlaczego nie ma kompensacji ekspozycji w manualu: bo tam aparat nie ustawia nam żadnego parametru który moglibyśmy "skorygować", oba ustawiamy sami: czas i przysłonę.
Dodam jeszcze (dla początkujących :) że w komputerze możemy to skorygować podnosząc gamma (nie jasność!!) (Paweł)
2018-11-15 11:53:24 (7 lat temu)
do max: Ale przeżył ;-)
2018-11-15 11:41:05 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Tak, jest za ciemne, bo ciemny krasnal jest na dużym jasnym tle i automat dobrał ekspozycję do tego ostatniego. Po to jest kompensacja. Albo zmiana trybu pomiaru światłą na punktowy.

A z trybem manualnym… przekręcenie pokrętła na „M” niekoniecznie oznacza faktycznie „full manual”, bo jeszcze jest trzeci parametr decydujący o ekspozycji zdjęcia i czułość („ISO”) też może być ustawiana przez automat.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: poprawka
2018-11-15 11:59:56 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Ja z kolei korzystam z przydatnego ustawienia "autobracketing". Ustawienia 3, 5 i 7 co 1/3 lub 2/3. Lub przechodze na pomiar punktowy.
2018-11-15 12:08:58 (7 lat temu)
do Licho: Mówimy o kompensacji ekspozycji a ISO nie ma tu nic do rzeczy.
2018-11-15 12:06:37 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Ależ oczywiśćie, że ma. I w trybie „M” przy ustawionym „Auto ISO” kompensacja ekspozycji jest dostępna.
2018-11-15 12:09:13 (7 lat temu)
do Licho: I co kompensujesz? ISO?
2018-11-15 12:30:48 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Tak.

A normalnie przy ustawionym trybie Av i automat i kompensacja regulują i czas naświetlania i ISO.
2018-11-15 12:32:24 (7 lat temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do Licho: Może. Ale ISO masz przypadkowe. Moim zdaniem ISO powinno być zawsze ustawione na "manual". Spotkałem już na FP zdjęcia wykonane lustrzanką w ładną pogodę przy ISO 2000 ustawionym przez aparat. ISO generalnie powinno być ustawione na minimum. I kropka. Wchodzisz do kościoła to przestawiasz sobie ISO na wyższe. ISO na automacie to moim zdaniem pomyłka.
Co do zdjęcia: podmieniłem. Zastosowałem w Korfocie korektę "symulacja filtra szarego" (suwak pf). Można tym rozjaśnić cienie bez przepalenia świateł, co może się zdarzyć przy podbijaniu gamma.
2018-11-15 12:42:41 (7 lat temu)
do ZPKSoft: I czas i czułość mam wtedy takie, jakie wynikają z ustawionych widełek.
Generalnie aparat podbija „ISO” gdy podnoszenie czasu ekspozycji przekraczałoby ustawione maksimum (na ogół automatyczne według zasady 1/f + etawiona korekta, ale można i sztywne widełki ustawić), a dalej wydłuża czas jeśli dobije do ustawionej maksymalnej czułości. Bardzo dobrze się to sprawdza, a jeśli z jakiś powodów nie – zawsze można przestawić na manuala.

ISO 2000 przy ładnej pogodzie? Czemu nie, mam tysiące zdjęć zrobionych na ISO 3200 przy zupełnie ładnej pogodzie. I to było optymalne ustawienie.
2018-11-15 13:10:01 (7 lat temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
do Licho: Żartujesz z tym ISO 3200 w ładną pogodę? Zrób sobie test: zdjęcie z takim ISO i bez. Zobaczysz różnice. Po pierwsze primo: pikseloza. Po drugie primo: spłaszczenie zdjęcia. Jeśli to zauważysz to odejdziesz od takich praktyk ;)
2018-11-15 13:33:31 (7 lat temu)
Licho
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Zapewniam cię, że lepsze jest ISO 3200 niż rozmazane zdjęcie.
I wychodzi zupełnie dobrze. Tu masz przykład →
2018-11-15 14:37:00 (7 lat temu)
do Licho: To nie jest dobry przykład. Czytałeś o ISO. A reszta? Canon EOS 7D Mark II, lufa 600mm. Jeżeli to Twój kierunek to zmierzasz dobrą drogą.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: obcięło mi koment.
2018-11-15 14:48:51 (7 lat temu)
do Licho: Jeszcze tak przyjrzałem się jednemu z ptaszków do których linkujesz. Przysłona duża: 6.3, czas długi (nie wiedzieć czemu): 1/320s. Przy takich parametrach aby zdjęcie było dobrze doświetlone musiała być podbita czułość. I to nawet do 3200. Dedukuję, że fotograf robił to zdjęcie przy ustawieniach idioten kamery (czyt. automatycznych), Aparat aby szybciej dostosować jasność podbił ISO bo to jest najszybsze. Powiększ teraz takie zdjęcie: na tle widać wyraźną pikselozę...
2018-11-15 16:39:54 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Czy gdzieś pisałem, że każde zdjęcie to ultraszeroki kąt i statyczny obiekt?
Przy ISO 100 wychodziłaby 1/15 sekundy. To się da utrzymać z ręki, ale ostre wyjdą tylko niektóre zdjęcia.
2018-11-15 15:02:54 (7 lat temu)
do Licho: Ech, coś mi wygląda że wiedzę posiadłeś poklatkową. 1/15s ? Nie zrobisz zdjęcia nieporuszonego z ręki z takim czasem. Przyjmuje się czas minimalny do zdjęć "z ręki" jako 1/50s. Dalej: piszesz o ultra szerokim kącie. Jako przykład linkowałeś właśnie do ultra wąskiego kąta!
Zobacz, jaką ma przysłonę przy takim zbliżeniu. Myślę, że bardziej nie da się jej otworzyć, czyli obiektyw jest ciemny. Jeżeli przy takich parametrach zdjęcie wyszło poprawne to znaczy że światła nie było za dużo. Szkoda tu czasu na takie dyskusje, proponuję, abyś poczytał jakiś dobry kurs fotografowania (bez obrazy, sam je czytam) a na kilka spraw spojrzysz inaczej.
2018-11-15 16:24:26 (7 lat temu)
do ZPKSoft: No przecież daję przykład na to, że NIE każde zdjęcie jest robione ultraszerokim kątem, więc nie zawsze można robić 1/2 s z ręki.

Muszę Cię zmartwić, wiedzę mam wyłącznei praktyczną, z własnych doświadczeń.
1/15 z ręki teleobiektywem jak najbardziej się da zrobić, ale to jest loteria. Wyjdzie ostre jedno na kilka-kilkanaście. Nie polecam. A tu przykład 1/25:
Ultraszerokim można dłuższe czasy wyciągnąć, na przykład takie: – oczywiście łatwiej by było ze stabilizacją.
2018-11-15 16:39:33 (7 lat temu)
do Licho: A tu masz lepszy przykład dla teleobiektywu:
:-)
2018-11-15 17:16:38 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Przesłona jest na oścież, a czas jest wydłużony dlatego, że limit czułości jest ustawiony na 3200 – 7D3 to mała klatka, przy większym ISO za bardzo szumi.
W detektywa się lepiej nie baw.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2018-11-15 16:42:09 (7 lat temu)
esski
+4 głosów:4
do da signa: Spoko.. niech się targają za fotopolskie łby, wyrywają ostatnie resztki przysłon... Ale nikt, absolutnie nikt z nich nie zdobędzie się na obecność w miejscach do których na piechotę spacerkiem możesz z aparatem wyjść. Więć Danusiu.. do dzieła... niech oni tu sobie to i tamto, a Tobie i tak z aparatem zawsze po drodze będzie.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: 23456789
2018-11-15 17:15:44 (7 lat temu)
do esski : Boguś , Ty to potrafisz dodać otuchy :-)
2018-11-15 18:08:55 (7 lat temu)
do Licho: ISO 1600. Nie za dużo, ale masz już przykład "płaskiego" zdjęcia.
2018-11-15 18:10:13 (7 lat temu)
do da signa: Eee a czym się przejmujesz? Że ktoś pisze o przysłonach? Kiedyś tu pisano o błonach ;) (Paweł
2018-11-15 18:12:02 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Rozumiem, że rozmazane jest lepsze :-)
2018-11-15 18:11:31 (7 lat temu)
do ZPKSoft: Na temat błon to akurat mogłabym porozmawiać :)
2018-11-15 18:30:45 (7 lat temu)
do da signa: Jakich?
2018-11-15 18:38:19 (7 lat temu)
da signa
+1 głosów:1
do piotr brzezina : Płodowych, śluzowych , bębenkowych itp.
2018-11-15 18:47:20 (7 lat temu)
Licho
+1 głosów:1
do da signa: Szkoda, że nie fotograficznych :-)
2018-11-15 19:00:55 (7 lat temu)
do Licho: Cos tam słyszałam, że kodachrome najlepsza :)
2018-11-15 19:08:37 (7 lat temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
do Licho: Przecież napisała "itp"
2018-11-15 19:11:08 (7 lat temu)
To foto było na aukcji ?
2019-06-10 20:48:14 (6 lat temu)
Ojej... kiepsko to wygląda. Butelkami rzucali że musieli takie paskudztwo założyć?
2025-09-13 00:29:09 (7 miesięcy temu)
vorwerk
+2 głosów:2
Nie, ta wrocławska firma reklamująca się na stadionie nie miała nic wspólnego z fotopolskim jaxanem
2026-04-13 23:05:21 (17 dni temu)
Pokaż na mapie
3 Komentarze
80 Dyskusji (ostatnia 17 dni temu)
Stadion i AOW widziane z pylonu Mostu Rędzińskiego po zachodzie słońca.
Stadion Miejski.
2008
-
2011
2008
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
2011
-
2011
Stadion Miejski Tarczyński Arena - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: kościół kościół Schnatow Jelenia Góra Pochód sroda wlkp pochod sroda wlkp ogardy pinczów pinczów Freshmarket Freshmarket zółków zółków jawor jawor sroda wlkp Hubska modliborzycew Pacanów modliborzyce 1 maja orłowskiego kołbaskowo colbitzow colbitzow przylep pochód 1 maja chojnice przasnysz 1 maja przasnysz przasnysz Poznań Rynek Sanok obchody kapli kapli sewerynów