| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Ulica 11 Listopada
1
2
3
4
5
6
9
10
11
11a
12
14
15
15
16
17
18
20
21
24
25
26
27
27a
29
31
35
36

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Ulica 11 Listopada

Dawniej: Hauptstraße, 22 Lipca
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
123następna
Obecnie urząd miasta , przypisane.
Komentarz został edytowany przez administratora - powód: link
2013-07-20 14:21:39 (12 lat temu)
Przypisałam również do pomnika.
2025-09-09 08:29:09 (8 miesięcy temu)
verbensis
+1 głosów:1
Datacja do ujednolicenia z
(to to samo zdjęcie, tylko tamto - gorszej jakości - jest nieco szerzej cięte)
2025-09-10 16:42:50 (8 miesięcy temu)
Potrzebne są obydwa te zdjęcia?...
2025-09-08 06:55:29 (8 miesięcy temu)
Dana
+3 głosów:3
do 4elza: Powyższe niewątpliwie powinno pozostać - pokazuje dawny dach i okładzinę ściany bocznej. Teraz, niestety, wygląda to tak
2025-09-08 08:44:53 (8 miesięcy temu)
do Dana : Słusznie, masz rację.
Co do tego jak wygląda obecnie (dlaczego niestety?), to mniej więcej się orientuję ;-)
2025-09-08 08:56:43 (8 miesięcy temu)
Neo[EZN]
+6 głosów:6
do Dana : Jak dla mnie to oba powinny pozostać.
2025-09-08 09:45:07 (8 miesięcy temu)
Dana
+2 głosów:2
do 4elza: Budynek w 2013 roku był ładniejszy :)
2025-09-08 09:13:51 (8 miesięcy temu)
Dana
+5 głosów:5
do Neo[EZN]: Też jestem za.
2025-09-08 09:56:55 (8 miesięcy temu)
Hellrid
+6 głosów:6
Zdjęcie nie do uwierzenia, aż się wzruszyłem że rozpoznałem....

Początkowo myślałem, że to co najmniej okolice Krobicy (sądząc po odległości od Domu Zdrojowego). Zdjęcie zostało zrobione z wieży nieistniejącego kościoła ewangelickiego w Świeradowie Zdrój, przedstawia skrzyżowanie czterech ulic: od góry Sienkiewicza, od dołu Grunwaldzka, na lewo 11-go Listopada i na prawo Cmentarna.

Budynek który nazywa się tutaj restauracją "zur Scholtisei" - tu istotna uwaga odnośnie samego słowa niem. Scholtisei, które jest charakterystyczne jedynie dla Śląska, oznacza ono "sołtysostwo". Obecnie budynek pełni funkcję Urzędu Miasta, obok widać pomnik (. Od dołu kawałek ogrodzenia cmentarza.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: botak
2013-11-03 13:47:10 (12 lat temu)
TW40
+5 głosów:5
Talent Sherlocka Holmesa, samozaparcie, nieprzespane noce i Świeradów stopniowo wychodzi nam na prostą! Ukłony!
2013-11-03 14:12:13 (12 lat temu)
Dodałam znacznik pomnika.
2025-09-09 08:32:26 (8 miesięcy temu)
Hellrid
+2 głosów:2
do TW40: TW40 muszę Cię już od razu zmartwić. Kończy się Świeradów dla mnie, wpisuje teraz tylko dawne nazwy niemieckie budynków i ulic, dzięki temu totalnym przypadkiem wyszło to zdjęcie. Żałuje bardzo że restauracja "Grüner Hirt" nie istnieje - dołożyłem wszystkich starań, żeby była umieszczona na FP, zredukowało to ilość zdjęć prządek w niezidentyfikowanych. Dorwałem książkę o hotelach, pensjonatach, restauracjach ze Świeradowa, na oko udało się znaleźć jakieś 70-80% pensjonatów. Wielkim problemem jest dla mnie dzielnica Czerniawa-Zdrój, mało kartek, nie ma Street View, nie ma zdjęć, a jest parę charakterystycznych budynków, które warto by znaleźć np. willa "Fuss" - wyglądająca jak kościół misyjny w Afryce ;-).
2013-11-03 14:21:43 (12 lat temu)
Dariusz Łukasik
+1 głosów:1
do Hellrid: Pojadę do Czerniawy (będę przejeżdżał) to może coś sfotografuje, jedyny minus to miesiąc listopad i zaraz ciemno się robi.
Komentarz został edytowany przez administratora - powód: lit.
2013-11-03 14:52:11 (12 lat temu)
do Dariusz Łukasik: Robię teraz kosmetykę w ustawieniach miasta. Może ktoś mi podpowie, nie istnieje coś takiego jak dzielnica Centrum. Wiki podaje takie części miasta Świeradowa:

Czerniawa-Zdrój
Drożyna
Graniczna
Góreczno
Górna
Łęczyna
Kamieniec
Osiedle Gryf
Podgórna
Siemkowice
Ulicko

System TERYT (Krajowy Rejestr Urzędowy Podziału Terytorialnego Kraju) wyróżnia tylko 5 części miasta, tj. Czerniawa-Zdrój, Góreczno, Kamieniec, Łęczyna i Ulicko.
2013-11-03 15:05:08 (12 lat temu)
Hellrid
+1 głosów:1
do Hellrid: Podepnę budynki pod rozszerzoną listę dzielnic. Zdziwiłem, że znalazłem kościół ewangelicki nie podpięty do żadnej ulicy, Świeradów teraz będzie na zicher.
2013-11-03 15:35:37 (12 lat temu)
do Hellrid: Ulice Sanatoryjna i Sudecka (skrzyżowanie) to jest takie jakby centrum Czerniawy, reszta jest rozproszona.
2013-11-03 15:35:50 (12 lat temu)
TW40
+1 głosów:1
do Hellrid: Myślę, że na razie wystarczy podział na Świeradów i w jego obrębie dzielnica Czerniawa.
2013-11-03 15:48:46 (12 lat temu)
Hellrid
+1 głosów:1
do Dariusz Łukasik: Targeo i mapy topograficzne... centrum Świeradowa jest okrążone trzema ciekami od dołu Kwisą, a po bokach - potokiem Santa Maria (tak jest na mapie topo) (mniej więcej ul. Zakopańska i Świeradówka (ul. Górska). Przy czym w samym centrum jest jeszcze Osiedle Gryf. :) Jak widać zaczynam sobie radzić.
2013-11-03 15:41:36 (12 lat temu)
do Hellrid: Pytałeś o centrum Świeradowa nie Czerniawy, sorry, uporządkowanie miasta uzdrowiskowego, z tradycją ...z wszystkimi jego pensjonatami, to nie lada zadanie nawet dla mieszkańca, zapatrzyłeś się w ten Świeradów na dobre...
2013-11-03 15:50:11 (12 lat temu)
Hellrid
+5 głosów:5
do Dariusz Łukasik: Zrobimy tak jak proponuje TW40 z pewną zmiana. Nazwę dzielnicy Centrum zmienię na Świeradów, dodam Czerniawa-Zdrój, Góreczno, Kamieniec, Łęczyna i Ulicko - ten podział jest w miarę prosty do ułożenia. Jeśli ktoś bedzie miał zastrzeżenia - to wystarczy przesunąć obiekt. Mi chodzi tylko o pewien porządek ułożenia.
2013-11-03 15:55:12 (12 lat temu)
do Hellrid: Czarno widzę, by nam udało się trafić z obiektem w Góreczno czy Kamieniec...Ale nad tym to już będzie Hellid czuwał ;-)
2013-11-03 23:24:34 (12 lat temu)
do TW40: No jak to :) TW40 to proste, na Kamieńcu masz na przykład pierwszą z brzegu Mimozę ;), a na Górecznie masz całą ul. Bronka Czecha ;)... - to tak z map topograficznych. Jak popatrzysz na targeo, to Góreczno wypada na środku Sienkiewicza... ;-P
2013-11-03 23:52:04 (12 lat temu)
Sulistrowiczki odpadają.
2016-05-26 10:08:48 (9 lat temu)
Krzyś_
+3 głosów:3
2023-05-06 18:36:53 (3 lata temu)
do ZPKSoft: Może poczekamy na Cristoforo i jego opinie, na razie niech zostanie tu, chwilowo.
2016-05-26 10:13:23 (9 lat temu)
do Dariusz Łukasik: Po prawej jest południe (kierunek anten satelitarnych). Jeżeli w oddali miałaby być Ślęża albo np. Radunia to musiałaby to być wioska położona na zachód od tej góry (żadna mi nie pasuje ale może ktoś będzie lepszym poszukiwaczem). Albo zdjęcie jest odwrócone albo zostało zrobione gdzie indziej albo jestem w błędzie :)
2016-05-26 12:18:43 (9 lat temu)
do Neo[EZN]: Niestety nie są to Sulistrowiczki. Nie jest to też żadna inna miejscowość położona w masywie. A szkoda, bo zdjęcia byłyby dalszym ciągiem świetnej serii z Sobótki. Można przenieść te trzy zdjęcia do dolnośląskich niezidentyfikowanych.
2016-05-27 02:39:28 (9 lat temu)
do Krzyś_: A to ci historia- Świeradów...nawet tam przejeżdzalem.Dziękuje Bardzo Krzyś- the best rozpoznania- jak zawsze zresztą!
2023-05-14 17:25:58 (3 lata temu)
4elza
+2 głosów:2
Przypisałam do pomnika.
2025-09-09 08:30:54 (8 miesięcy temu)
Dodałam znacznik pomnika.
2025-09-09 08:31:41 (8 miesięcy temu)
4elza
+1 głosów:1
Pozostałości "umeblowania" nasuwają skojarzenie z jakimś punktem medycznym...
2025-09-09 08:16:58 (8 miesięcy temu)
4elza
+1 głosów:1
Pubu "Route 66" już nie ma, zmieniłam nazwę obiektu.
2025-09-08 06:59:54 (8 miesięcy temu)
27 osób obejrzało ramkę, to już możesz usunąć ten dubel:
2025-09-14 08:21:42 (8 miesięcy temu)
Dana
+10 głosów:10
Z szacunku dla 145-letniej karty pocztowej jestem za nieobcinaniem ramki, która zresztą nijak nie przeszkadza w prezentacji obiektu i nawiązuje do klimatu tamtych lat, a zdjęcie staje się bardziej wiarygodne. Przy okazji zwracam uwagę na fakt, iż bardzo często w tych ramkach umieszczane były nazwy wydawnicta, fotografa, daty, itp., czyli nieocenione wprost informacje - najlepiej wiedzą o tym nasi poszukiwacze.Oczywiście niekiedy pocztówka jest tak zniszczona, że usunięcie ramki jest koniecznością (w takim przypadku dobrze jest przenieść informacje stamtąd do opisu pod zdjęciem).
2025-09-14 10:33:59 (8 miesięcy temu)
chrzan233
+7 głosów:7
do 4elza: Zajmij się usuwaniem "swoich" zdjęć pobranych z polski-org, zapewne zostało ich jeszcze sporo. Odpowiedziałaś wyraźnie, że nie jesteś zainteresowana podmianą tego zdjęcia na pełną wersję, także dodałem ją sam. Zrobię tak również z innymi fotografiami Roberta Halma, których to ramka naruszyła Twoją estetykę. Z tylko sobie znanych powodów lubisz wyraźnie obcinać, przycinać, retuszować itp. Wszystkie te narzędzia są jak najbardziej dozwolone, tylko jak to z narzędziami, trzeba uch używać z rozsądkiem.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: kor.
2025-09-14 12:23:21 (8 miesięcy temu)
do Dana : Uogólniasz, żeby wyjaśnić - rozumiem.
Mamy tu taki przypadek? (nazwa wydawnictwa, fotografa, data, etc.)... Jest wpisana nazwa obiektu, którą umieściłam w opisie pod zdjęciem i tyle.
2025-09-14 11:30:40 (8 miesięcy temu)
TW40
+8 głosów:8
do Dana : W tym przypadku - ramka nie psuje odbioru zdjęcia, jest w dobrym stanie, poświadcza starą metrykę zdjęcia i jeszcze ma opis - zbrodnią byłoby ją usuwać...
2025-09-14 14:29:37 (8 miesięcy temu)
blaggio.
+5 głosów:5
do chrzan233 : i @ Dana: Całkowicie zgadzam się z Waszym stanowiskiem w kwestii ramek. Ramki warto usuwać, ale w uzasadnionych przypadkach tylko minimalizować je dla zachowania stylu, kompozycji, i z właściwym poczuciem estetyki. Nie trzeba być niewolnikiem dogmatów. Rozsądek i zrozumienie, co jest po co, co można zyskać, a co stracić, jest najważniejszy.
2025-09-14 14:14:55 (8 miesięcy temu)
Dana
+1 głosów:1
do TW40: Dzięki, wyraziłaś dokładnie to, o co mo chodziło.
2025-09-14 19:00:57 (8 miesięcy temu)
nyskadolniak
+2 głosów:2
To nie samochód, tylko pojazd konny, jeno konie wyprzęgnięto...
2025-09-10 16:58:38 (8 miesięcy temu)
do nyskadolniak: Nie mam tej pewności, bo między tylnymi kołami jest coś ciemnego. Poza tym mimo wszystko koni się nie wyprzęgało od frontu (zajazdu)...
Coś takiego mi przypomina:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link.
2025-09-10 17:33:08 (8 miesięcy temu)
do verbensis:
Moim zdaniem to jednak coś takiego:
2025-09-10 18:03:27 (8 miesięcy temu)
do yani: Oj, nie. Ma znacznie większy rozstaw osi i złożony fragment budy z tyłu (nie ma sztywnej tylnej ściany).
2025-09-10 18:36:04 (8 miesięcy temu)
Pokaż na mapie
21 Dyskusji (ostatnia 8 miesięcy temu)
Ulica 11 Listopada - obiekty i wydarzenia
24 25
36
następna
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: dom zdrojowy wroclaw 1973 wroclaw 1973 wroclaw 1973 wroclaw 1973 Grzybowa góra Skarżysko kielce ul 1 maja 147 most oławski mostoławski St Kath gojawiczyńskiej łódź Gdansk Wrzeszcz ul. żelazna 91 gierałcice opolskie nysa nysa Krakow Rybaki pod Wawelem Krakow Rybaki pod Wawelem młynek łódź Jas-mos BAMF Malzkaffee wielun wielun Wroclaw BAMF Powidz lotnisko Powidz gdańsk zawodzie gdańsk ulica osiedle gdańsk maki piła piła Twierdza Modlin Twierdza Modlin Twierdza Modlin