Prev
Ostatnie komentarze
|
|
Kamień graniczny C 076 |
|
† Yanek (2020-05-11 19:37:13)
Zapytam - Jaki cel miało zamieszczenie tego zdjęcia i przypisanie go do Kartuz, bo tak Ktoś na ebayu napisał???
Kartuzy leżały najbliżej granicy z WMG i było to ok. 9 km!!!
JA na słupach granicznych się nie wyznaję (na wielu innych rzeczach także) ale sobie coś tam w wyszukiwarce popisałem i wyskoczyło mi np coś takiego: , z której to strony (a także po przejrzeniu kilku zdjęć samych słupków granicznych wcześniej) jasnym już było że to słupek granicy z Niemcami. Wyraźnie też widać literę "C" co jak z wcześniejszego linka na której znajdziemy mapę wynika że tak jest oznaczony odcinek granicy "C" i że nawet w tym tekście stoi wyraźnie - "Granica zachodnia rozpoczynała się od Bałtyku, na zachód od ujścia rzeki Piaśnicy i podążała generalnie w kierunku południowo-zachodnim, dokonując wielu nagłych zwrotów. Między jeziorem Somińskim a Chojnicami tworzyła łuk wrzynający się w terytorium Niemiec. Następnie biegła znów w kierunku południowo-zachodnim ..." czyli w części "między jeziorem Somińskim a Chojnicami, chodzi właśnie o odcinek "C". Nie wiem co jaki metraż stawiany był słupek ale jeśli np co 100 m to ów z zdjęcia, wypadłby gdzieś w okolicach wsi Lipnica ale to zgadywanka.
Także zwróć uwagę na rzecz jedną, kilkanaście minut poszukiwań i coś się dało jednak znaleźć a nie wrzucać na przysłowiową "pałę".
|
|
ylooC (2020-05-11 19:52:35)
Masz rację, że kilkanaście minut może i starczy - a ja mostów czasem miesiącami szukam. Wiem o co Ci chodzi, jeśli coś mi świta, coś wiem albo uda mi się sprawdzić, to staram się to robić. Jeśli nie , to nie mam zamiaru się doktoryzować ze słupków i innych tajemnych znaków - po czym stwierdzić ,że to może Lipnica, a ogólnie to zgadywanka. Nie zmienia to nic - nadal jest NN.
Wiem, że są tu ludzie którzy w 3 sekundy powiedzą więcej o zdjęciu niż ja przez kilkanaście minut wyczytam - będę snuł wywody i inne takie.
|
|
† Yanek (2020-05-11 20:10:45)
No tak ale to na pewno nie są Kartuzy czy kartuski powiat a jeśli już, to powiat kościerski lub bytowski.
|
|
ylooC (2020-05-11 20:44:40)
Czasem wolę dać w opisie to co napisał "wojak", bo to zdecydowanie pomaga - chodź czasem myli - masz rację. Dodałem do opisu info od Ciebie
|
|
kakaa (2026-02-18 11:16:55)
Kamień graniczny C 076 znajdował się na odcinku granicy polsko-niemieckiej chronionym przez VII Inspektorat SG w Chojnicach , Komisariat Borzyszkowy (od 1937 Komisariat Lipnica), bezpośrednio odcinek przynależał do Placówki Straży Granicznej Wojsk. w Inspektoracie granicznym Chojnice podział na odcinki komisariatów był następujący: - Komisariat Borzyszkowy, kam. C 002 - C 117 /26,465 m/; Komisariat Brzeźno, kam. C 117 - C 277 /32,440 m/; Komisariat Konarzyny, kam. C 277 - D 117 /32,018m/; Komisariat Chojnice, kam. D 047 - D 143 /27,522m/; Komisariat Kamień, kam. D 143 - D 248 /28,300m/. Kamień ten stał 200m od przejścia granicznego Wojsk (Polska) - Rekow (dzisiejsze Rekowo wtedy Niemcy) na dzisiejszej DW 212.
|
|
|
Jamno Kamień graniczny B 204 |
|
kakaa (2026-02-12 19:56:43)
Uważam, że śmiało można przypisać
|
|
|
Borkowo Borkowo |
|
WW (2012-12-09 15:19:14)
Przypisanie na pewno błędne. Myślę, że spokojnie możemy założyć, że chodzi o Borkowo w powiecie kolneńskim.
|
|
pawulon (2012-12-09 22:13:03)
Dubel, ale to jest lepsze. Tamto idzie do kosza.
|
|
blaggio. (2025-12-31 21:49:22)
Podmiana na wyraźniejsze.
|
|
a%3A3%3A%7Bs%3A1%3A%22k%22%3Ba%3A2%3A%7Bi%3A0%3Bi%3A1%3Bi%3A1%3Bs%3A6%3A%22Polska%22%3B%7Ds%3A1%3A%22w%22%3Ba%3A2%3A%7Bi%3A0%3Bs%3A2%3A%2210%22%3Bi%3A1%3Bs%3A9%3A%22pomorskie%22%3B%7Ds%3A1%3A%22m%22%3Ba%3A3%3A%7Bi%3A0%3Bs%3A5%3A%2232080%22%3Bi%3A1%3Bs%3A20%3A%22%C5%BBukowo+%28%C5%BBuk%C3%B2w%C3%B2+%29%22%3Bi%3A2%3Bb%3A1%3B%7D%7D
|
wczytywanie danych...
|
|
|
|
|
Historia Żukowa jako osady jest bardzo długa, a jej początki osnute są mgiełką wątpliwości. Nazwa wsi występuje w podaniach historycznych pod różnymi postaciami: Sucon, Suchow, Suchovia, Succow, Suhaw, Sukow, Sucowe, Żucovia, Szukow, Żukowo, Żukovia, Żuckau. Prawdopodobnie już w X w. przy ujściu rzeki Słupiny do Raduni, istniała osada. Pierwszą historyczną wzmiankę zawierała bulla papieża Innocentego III z 12 sierpnia 1201 r., w której mowa jest o kościele św. Jakuba w Żukowie. Proboszcz żukowski ks. Jan Stenzel w wydanej w 1891r. Monografii klasztoru żukowskiego utrzymuje, że na wieży kościoła pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela była metalowa chorągiewka z umieszczoną datą 1031r., którą uważa za rok jego wybudowania. Żukowo, położone jest 19 km na południowy zachód od Gdańska, 27 km od Gdyni i 12 km od Kartuz. W początkowym okresie rozbudowało się głównie w dolinie rzeki Raduni, w pobliżu wypływu Stołpy, w ostatnim zaś czasie - na oddzielające się stromym zboczem od dna doliny wysoczyźnie. Wraz z bliższą okolicą położone jest na wysokości od do 190 m n.p.m., a więc znaczenie niżej od okolic Wieżycy i Kartuz, lecz wyżej od drogi wiodącej do Gdańska. Żukowo obejmuje część terenu występującego pod nazwą Pojezierza Kaszubskiego i na tym obszarze jest największym osiedlem nad rzeką Radunią. Już od XIII wieku powiązane było z całą ziemią kaszubską stosunkami gospodarczymi i społecznymi.
Pierwszym dokumentem dotyczącym Żukowa nad Radunią jest akt fundacyjny Mściwoja Spokojnego z 1209r. nadający norbertankom żukowskim cztery wsie: Sucovia (Żukowo), Sulislave (Sulisławy), Barchino (Borklino), i Mislicyn (Myślicyn). W tym czasie Żukowo było wsią opolną, tzn. społecznością panów i kmieci, których organizacja społeczna miała charakter związków rodowych, łączących szereg osad w opole. Dopiero później rozbudowało się Żukowo w większą osadę, której organizacja była oparta na nowym prawie niemieckim.
W 1989 r. Żukowo otrzymało prawa miejskie i jest jednym z najmłodszych miasteczek na terenie województwa pomorskiego.
więcej 
|
proszę czekać...
|