| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
1900-1917 1 zdjęć z lat 1900-1917
1951-1980 1 zdjęć z lat 1951-1980
1981-1999 2 zdjęć z lat 1981-1999
2000+ 60 zdjęć z lat 2000+
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 98 99 »
Prev
Ostatnie komentarze
Żywiec
Cmentarz Wojenny Żołnierzy Radzieckich
ritterswalder (2020-06-21 08:46:20)
Dziwaczna nazwa miejscowości, w której ma się znajdować spis pochowanych.
4elza (2020-06-21 15:51:23)
Nawet próbowałam poszukać, ale mnie przerosło ;-)
fantom (2020-06-21 16:13:36)
Chodzi o adres: Żywiec Rynek 2 - dzisiejszy Urząd Miasta.
4elza (2020-06-21 16:16:47)
Wow, że to Żywiec to bym nie wymyśliła:-O
fantom (2020-06-21 16:18:46)
Ruscy piszą fonetycznie nazwy oryginalne i czasem trochę przekręcają.
ritterswalder (2020-06-21 16:20:07)
Tżnwse - jakby ktoś zaszyfrował. Pozostały tekst chyba skopiowali skądinąd ale napisać Żywiec cyrylicą nie dali rady.
4elza (2020-06-21 16:22:27)
Tżiwsie jak się tak bardziej zastanowić to nawet sensownie brzmi ;-)
ritterswalder (2020-06-21 16:29:01)
"n" a nie "i". No chyba że był to akt oporu wobec wroga - nie uczyć się jego języka.
ZPKSoft (2026-04-09 12:01:31)
Zaznaczyłam cmentarz na mapie.
polskup (2026-04-09 12:23:23)
Mam wrażenie, że to "T" to miało być "Г". Po rosyjsku, zwłaszcza w tekstach oficjalnych, stosuje się pleonazm "в городе Живец", choć wtedy nazwa miasta jest nieodmieniona. A tu jest. I to z 2 błędami: jest "c" zamiast "ц" i brakuje "e" (powinno być Живеце, jeśli już).
Jarosław Dubowski (2026-04-09 13:43:00)
Runok 2 też jest z czapy. Komuś sie zdało że y tak samo w łacince jak w cyrylicy wygląda...
blaggio. (2026-04-09 22:07:51)
Nasuwa się podejrzenie, że byki są autorstwa kogoś, kto w Polsce wykonywał na zamówienie tę tablicę, a nie znał rosyjskiego. Rosyjskie drukowane "i" jest bardzo podobne do "n", a jeszcze bardziej jako małe litery w piśmie odręcznym. W piśmie odręcznym duże "g" jest bardzo podobne to dużego "t". Może miało być w skrócie oznaczającym "gorod". Może ktoś podał tekst pisany odręcznie. Najtrudniej jednak jest wytłumaczyć w ten sposób "runok". Tu jest jeszcze więcej byków w napisie wyżej: zamiast e twarde jest z w "etom", znak miękki zamiast "b" w "kładbiszczie".
polskup (2026-04-09 22:34:28)
Runok to pomylone "u" z "y" analogicznie jak "n" z "i". "E" e "etom" jest dobre, tylko napisane znakiem "z" :) I jeszcze rosyjskie "y" zrobione ze znaku twardego. Masakra. Tak. Nasi to pisali.
mamik (2026-04-10 08:29:45)
Datowanie watpliwe bo na GSV tablica wygląda identycznie a dziwnym by było gdyby przez 60 lat się nie zmieniła. Ślady obróbki przy pomocy AI również dostrzegam.
da signa (2026-04-10 08:40:27)
Widoczny w prawym dolnym rogu plan rozmieszczenia grobów nie wygląda identycznie :)
4elza (2026-04-10 08:41:47)
Co do datowania nie wiem, proszę o sugestie, natomiast jeśli chodzi o obróbkę zdjęć z pomocą AI, to nigdy z niej nie korzystałam i póki co nie zamierzam.
mamik (2026-04-10 08:47:45)
A skąd pochodzi to zdjęcie? Bo, że na aukcji ktos wystawił to wątpię.
mamik (2026-04-10 08:52:22)
Jest zardzewiały tak jak tu W latach 60 raczej nie był.
polskup (2026-04-10 09:02:04)
No właśnie. Po stopniu skorodowania można datować na 2015 :) Na GSV 2013 jest mniej rdzy. A co do wystawiania na aukcjach: ludzie robią rzeczy niewyobrażalne. Znam przypadek, kiedy wystawiono na aukcji współczesne zdjęcie pobrane z serwisu i pozbawione koloru, jako pocztówkę przedwojenną :)))
da signa (2026-04-10 09:07:57)
Masz rację i zgadzam się z kol. polskupem, zdjęcie może mieć ok 10 lat .
yani (2026-04-10 10:53:51)
To na 100% współczesne zdjęcie, a nie z lat 60-tych. Sąsiednie również.
Jarosław Dubowski (2026-04-10 13:35:45)
Tak jest, zwłaszcza technika (wyklejanka z liter) i nity zrywalne użyte do mocowania na to wskazują.
yani (2026-04-10 13:41:50)
No, właśnie... O takich nitach nikomu w Polsce w latach 60-tych nawet się nie śniło. Nawet w latach 80-tych czegoś takiego jeszcze w Polsce nie było.
Jazzek (2026-04-10 13:45:32)
No i w latach 60-tych język rosyjski był jako tako znany. Nikt takiego bełkotu na tablicy pod okiem wielkiego brata by nie zaakceptował.

Lubaczów
Lubaczów
marek45 (2026-03-14 16:16:22)
1978 r. Fot. J. Jastrzębski

Cieszanów
Synagoga
vetinari (2026-01-23 14:54:27)
Czy to jest dubel
Wiesław Smyk (2026-01-23 15:34:42)
To jest dubel.
vetinari (2026-01-23 15:43:18)
No to w tym obiektu masz jeścze paru, ale dzine jest źe mi się pokazują tylko w miniaturach po prawej, ale w samym obiektu nie....
wczytywanie danych...

Nowe Brusno (64 zdjęć)

województwo podkarpackie
powiat lubaczowski
Religia
 
Pierwsza pewna wzmianka o Bruśnie (nie dzielonym jeszcze na Stare i Nowe) pojawiła się w regestrze poborowym z 1531 r. Pochodzenie nazwy i dawne losy wsi są identyczne, jak w przypadku Starego Brusna, które później powiększyło się o Wolę Bruśnieńską, położoną w odległości ok. 5 km w dół doliny Brusienki. Po I rozbiorze Polski władze austriackie podzieliły Brusno na dwie części: Brusno Stare i Brusno Nowe (część zachodnia wsi, Wola Bruśnieńska), zakładając między nimi w ramach kolonizacji józefińskiej niemiecką osadę DeutschBach. Od początku istnienia wsi mieszkańcy zajmowali się kamieniarstwem, korzystając z miejscowych złóż piaskowca i wapienia, pod wzgórzem 385 m. w Starym Bruśnie. W XVII w. w zachodniej części wsi działał niewielki zakład
więcej
proszę czekać...
Dodane od Dodane do
Wykonane od do
Dodane
więcej zdjęć...
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: kolejka kontener sluzewska kalisz ogrody kalisz ogrodowa lodz lodz kalisz ogrodowa kołbacz łódź przejazd łódź przejazd niedźwiedziny ojcowska na polach warecka 1 nowy świat 35 bzura bzura kutno lazaret Olchowce 1939 Olchowce 194 szarów szarów koszary koszary bytom bytom stary rynek 70 Olchowce 194 Olchowce 194 Lesko 194 Załuż 194 Bykowce 194 Olchowce 194 Olchowce 194