starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 11 głos | średnia głosów: 3.43
Skomentuj zdjęcie
s_mile
+3 głosów:3
Czy doprawdy WSZYSTKO musi trafić na FP?
2013-10-26 08:10:15 (12 lat temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
Do s_mile* a o co chodzi w tym pytaniu. Proszę bardziej szczegółowo.
2013-10-26 08:43:35 (12 lat temu)
Hanna Janiszewska
+2 głosów:2
do piotr brzezina : No widzisz przecież, że to jest byle jakie zdjęcie. Można było chociaż wykadrować, żeby tej kuli nie było.
2013-10-26 08:58:11 (12 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do piotr brzezina : Sławek ma rację. Ten kadr przypadkowy, poniżej przyjętych kryteriów. można poddać pod głosowanie.
2013-10-26 08:59:45 (12 lat temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
Ja się zaraz domyśliłem o co chodzi. Już tyle na FP było różnych uwag że ni jak nie można było się domyśleć o co chodzi. Napisałem po to żeby przy takich uwagach napisać to i to jest złe. Wstawcie się w sytuacji początkujących.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: błąd
2013-10-26 09:08:19 (12 lat temu)
s_mile
+3 głosów:3
do piotr brzezina : Proszę bardzo:
Uważam, że to zdjęcie jest najdelikatniej mówiąc "średnie", jest to przypadkowy, niestaranny kadr, tyle, że w tle poniewierają się wieże interesującego nas obiektu. Ale ani jakość techniczna, ani bogactwo szczegółów, ani odległa data rzutująca na "niepowtarzalność" ujęcia, jak również sytuacja braku u nas dotąd zdjęć tej bazyliki (bo przecież są) nie predysponują tego ujęcia do zamieszczania na Fotopolsce.
Miroslaw2 potrafi robić znacznie lepsze zdjęcia. Moim marzeniem jest, aby użytkownicy sami nieco selekcjonowali swoje zdjęcia - bynajmniej nie muszą być perfekcyjne - a dalej jak w poście do którego pytanie zadałeś.
2013-10-26 09:10:07 (12 lat temu)
do s_mile: Masz 101 % racji . Piszmy bardziej dokładnie co w danym zdjęciu jest nie tak . Akurat w tym zdjęciu od Mirosław2 widać wszystkie bolączki, ale są takie zdjęcia w których musimy się domyślać o co chodzi krytykującemu. Mam nadzieje że się nic nie stało
2013-10-26 10:01:33 (12 lat temu)
Danuta B.
+3 głosów:3
do piotr brzezina : Masz 102% racji Piotrze pisząc o potrzebie wskazywania błędów technicznych zdjęć. Uważam, ze dotyczy to wszystkich użytkowników. Kiedy daję s_milemu -6, powinnam to uzasadnić. To nie ironia. Są kadry, które zostały w złym trybie wyostrzone lub mają inne niewielkie (do naprawienia) błędy, a autor nie wie, dlaczego ocena nizsza. Niektóre osoby reagują alergicznie na takie uwagi, ja do nich nie należę i wdzięczna byłabym za nie.
A nowych trzeba prowadzić za rękę. Pisałam o tym, że od pierwszego kadru widać, czy będzie z użytkownika pożytek... Wiele osób zaczęło swój byt na stronie koślawym kadrem swego kościoła i zamilkli (co przewidywałam).
2013-10-26 10:37:02 (12 lat temu)
s_mile
+3 głosów:3
do piotr brzezina : "Nic się nie stało" - jeśli to dotyczy mnie, to absolutnie nic, uznaję, że masz rację sugerując rozwijanie krytyki zamiast pozostawiania pola domysłom.
A jeśli tyczy Miroslawa2 to dołączam się do tej wypowiedzi. Powtórzę - dostrzegam, że potrafi robić całkiem przyzwoite fotki, cieszy mnie jego obecność na portalu i wnoszony przez niego wkład. I ufam, że moje zrzędzenie Go nie zniechęci. Wręcz przeciwnie - zdopinguje.
I jeszcze raz powtórzę - zdjęcia na FP nie muszą być perfekcyjne czy szczególnie piękne, nie o to tu przecież chodzi, to nie portal artystyczny lecz bardziej dokumentacyjny.

Ogólnym problemem zaczyna się stawać coś innego. Ja osobiście staram się przeglądać wszystkie zdjęcia współczesne (pomijając wnętrza, przedmioty, remonty i inwestycje), a te, które uznam za wartościowe nagrodzić oceną (wolałbym specjalną "widziajką", bez rangowania). Myślę, że takie podkreślenie "obejrzałem twoje zdjęcie i chciało mi się dać temu wyraz" motywuje, pokazuje celowość czyjejś pracy. Tyle, że zaczynam mieć coraz bardziej narastające odczucie brodzenia w fotograficznym śmietniku. I traf chciał, że akurat tutaj dałem upust moim odczuciom (bywają fotki znacznie gorsze i mniej tematyczne).

Ps
Jeśli - w świetle tego co napisałem powyżej - czyjeś zdjęcia nie dostają tych moich "potwierdzeń" to wcale nie oznacza, że są moim zdaniem złe. Prace osób nigdy mi się nierewanżujących jakąkolwiek oceną celowo ignoruję.
2013-10-26 10:46:14 (12 lat temu)
s_mile
+3 głosów:3
do Danuta B.: Nie musisz uzasadniać minusa do szóstki - taka ocena to zazwyczaj znacznie więcej niż to na jaką zdjęcie zasługuje. Wrzucamy poprawne lub dobre zdjęcia ("piątkowe" wg naszej skali) a obdarzamy się bez umiaru ocenami kilka oczek wyższymi. 5+ jest standardem, totalnie zawyżonym. Ja sobie ostatnio odpuściłem - nie będę ryzykował różnych ans i fochów, tam gdzie zdjęcie jest powyżej poprawnego i jest IMHO przydatne - daję szóstkę. A niektóre moim zdaniem naprawdę wyjątkowe komentuję przy ocenie.
Ale bywamy przecież różni. Jednym w ogóle nie zależy na ocenach, inni zareagują na krytykę nerwowo (choćby na tego minusa do szóstki).
Chociaż masz rację, że takie uzasadnienie ma wielką wartość. Tak samo jak dla mnie mają wartość niższe lecz bardziej rzetelne oceny - dają (a przynajmniej powinny :-D) do myślenia. Ja cały czas mam w pamięci słowa Zygmunta: "Jeśli ci nikt nie powie, że twoje zdjęcie jest złe, nadal będziesz myślał, że jest dobre".
Często zamieszczam takie sobie zdjęcie (choć moim zdaniem nie poniżej poziomu "poprawne") tylko dlatego, że żal mi nie zobrazować nieistniejącego u nas obiektu.
Takie uzasadnianie jest bardzo czasochłonne, a ubieranie tego w słowa, które nie urażą - jeszcze bardziej.
Więc ja chętnie poproszę o prawdziwe oceny, zgodne z podpisami: słabe, poprawne, dobre, wybitne. Z którymi się zgodzę lub nie, ale zaręczam, że się na nie nie obrażę.
Owszem, może kogoś w takiej sytuacji razić, że przy takim niejednolitym globalnie podejściu w ogólnych statystykach ocen wyląduje niżej, ale tak naprawdę to dobre zdjęcia same się bronią.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: "naprawdę" pisze się razem. Zawsze mam z tym problem
2013-10-26 11:21:01 (12 lat temu)
Hanna Janiszewska
+1 głosów:1
do s_mile: A ja czasem nie wiem, co oceniać. Zdjęcie czy tematykę. Bo jakiś parking czy budowa drogi są ważne a już samo zdjęcie do interesujących ani pięknych nie należy. Co do krytyki, to jęśli ktoś mi powie, że lepiej zrobić tak i tak. to będę wdzięczna, bo człowiek całe życie się uczy.
2013-10-26 12:23:33 (12 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
do Hanna Janiszewska: Haniu, ta kula to klosz lampy. Autor jej nie wykadrował, by pokazać że przyświecał mu jakiś cel ;)
2013-10-26 12:32:19 (12 lat temu)
Hanna Janiszewska
+1 głosów:1
do pawulon: A no widzisz, a ja się nie domyśliłam. No to teraz już wiem dlaczego. Fotopolska to jeden z tych szczytnych celów naszego istnienia.
2013-10-26 12:40:41 (12 lat temu)
s_mile
+2 głosów:2
do pawulon: I w całym tym zdjęciu najciekawsze jest właśnie odbicie - skaczącej do wody osoby?
2013-10-26 12:41:26 (12 lat temu)
do s_mile: A ja myślałem że to jakaś ćma uwięziona w tym kloszu.
2013-10-26 12:43:35 (12 lat temu)
Neo[EZN]
+3 głosów:3
do Danuta B.: Nic dziwnego, że zamilkli - po paru bardzo niemiłych słowach pewnie sam bym na ich miejscu to samo zrobił :) Po prostu nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, że tymi niemiłymi "powitaniami" skutecznie zniechęcamy osobę do dalszej pracy z nami. Albo możemy liczyć na to, że trafi nam się super - fotograf, może raz na pół roku, rok to się uda albo pomóc takiej nowej, niedoświadczonej osobie wskazując błędy, które robi - jest szansa na to, że te uwagi weźmie do siebie i kolejne zdjęcia będą lepsze.

Możemy więc czekać na profesjonalnych fotografów, którzy z reguły nie potrzebują FP do promocji - i ubolewać nad tym, że co chwilę jakiś budynek znika z naszego krajobrazu a nie miał go kto uwiecznić - albo pomagać nowym - jeśli się nie uda to wtedy zadziałać bardziej stanowczo ale znam już wiele przypadków kiedy cierpliwość popłaciła i kolejne zdjęcia były lepsze od poprzednich.
2013-10-26 13:07:36 (12 lat temu)
Stanisław A.
+6 głosów:6
do Danuta B.: O, to, to...
Masz rację! Myślę, że nawet bardzo krytyczna uwaga, ale kierowana życzliwością i chęcią pomocy początkującemu jest niezwykle cenna. Może nie każdy potrafi to zrozumieć, co niektóry obrazi się nawet. Sam się przekonałem jak cenne są uwagi doświadczonych Fotopolan. Parę razy wytknięto mi różne błędy, ale w rezultacie zyskałem i ani mi w głowie czuć się urażonym. Przyjmuję zawsze z pokorą rzeczowe uwagi i wydaje się, ze robię coraz mniej błędów.
Stary już jestem, ale nie na tyle żeby zaniechać dalszej nauki. W robieniu zdjęć też... :-)
2013-10-26 13:12:33 (12 lat temu)
Stanisław A.
+1 głosów:1
do Stanisław A.: Przysięgam, że nie widziałem komentarza 'Neo' przed napisaniem swojego... :-)
2013-10-26 13:21:07 (12 lat temu)
s_mile
+4 głosów:4
do Neo[EZN]: Piotrze, bardzo mądre słowa. Próbujmy (kieruję to również do siebie) zachować takt, delikatność i życzliwość przy zwracaniu uwagi nowym użytkownikom. A dopiero gdy jest to ktoś niereformowalny działajmy asertywnie i stanowczo.
Zgadza się, nie jesteśmy portalem dla profesjonalistów i artystów. Bardziej nam zależy na dokumentacji niż na pięknie ujęć. Co wszakże wcale nie wyklucza zachowania staranności podczas fotografowania.
2013-10-26 13:23:38 (12 lat temu)
do Hanna Janiszewska: Np tu nie ma kuli i oceny w okolicach szóstki
2013-10-28 00:10:16 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Miroslaw2: Mirosławie, jak chcesz oceny w okolicach szóstki, to przyłóż się do robienia zdjęć. Zafunduj sobie aparat a nie komórkę, obrabiaj zdjęcia tak by cieszyły oko (prostuj, wyostrzaj, koryguj kolory), a przede wszystkim rób lepsze kadry, bo tym zdjęciem naszych serc nie podbiłeś. Nie obrażaj się na te słowa, raczej przyjmij krytykę z pokorą i postaraj się ją wykorzystać do nauki fotografowania. Pozdrawiam ;)
2013-10-28 00:30:31 (12 lat temu)
Hanna Janiszewska
+6 głosów:6
do Miroslaw2: Mirku. jak chcesz robić ładne zdjęcia, to Ty ze mnie przykładu nie bierz. Ja jestem starsza pani i mili koledzy z uprzejmości mi zawyżają oceny A Ty słuchaj ich dobrych rad i się nie zniechęcaj. Ideą strony jest między innymi zachowanie wyglądu obiektów dla potomności. Żeby za 100 lat ktoś zobaczył, co stało w tym konkretnie miejscu i co się zmieniło. I takie zdjęcia rób. Trzymaj się.
2013-10-28 04:34:13 (12 lat temu)
Miroslaw2
+1 głosów:1
do pawulon: Dzięki. Odwzajemniam pozdrowienia. ;)
2013-10-28 10:22:51 (12 lat temu)
Miroslaw2
+1 głosów:1
do Hanna Janiszewska: Dzięki. Serdecznie pozdrawiam.
2013-10-28 10:24:17 (12 lat temu)
Miroslaw2
Na stronie od 2013 wrzesień
12 lat 8 miesięcy 10 dni
Dodane: 26 października 2013, godz. 0:25:45
Autor zdjęcia: Miroslaw2
Rozmiar: 1300px x 975px
Licencja: CC-BY-SA 3.0
Aparat: Canon PowerShot S2 IS
1 / 640sƒ / 472mm
0 pobrań
2722 odsłony
3.43 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia Miroslaw2
Obiekty widoczne na zdjęciu
kościoły, katedry, kaplice
Architekt: Ludwig Schneider
Atrakcja turystyczna
Zbudowano: 1903-1906
Zabytek: -

Kościół w Śródmieściu budowany w latach 1903-1906. Jest największą świątynią na Górnym Śląsku oraz na ziemi rybnickiej. Wieże katedry wznoszą się na wysokość 95 metrów.



Wskutek eksplozji dynamitu na dworcu kolejowym w Rybniku 22 czerwca 1921 r. kościół doznał poważnych uszkodzeń. Również działania wojenne w 1945 r. znacznie zniszczyły kościół. 14 października 1959 r. spłonęła północna wieża kościoła. Zniszczone też wtedy zostały organy.



Neogotycką świątynię zaprojektował Ludwig Schneider, a w ołtarzu głównym bazyliki umieszczono XVII-wieczną figurę św. Antoniego, który jest patronem ziemi rybnickiej. Wieże kościoła mają wysokość prawie 100 metrów dlatego zobaczymy je bez względu na to, z której strony wjeżdżamy do Rybnika. Bazylika jest także często nazywana "Katedrą Ziemi Rybnickiej".



W 1993 r. papież Jan Paweł II nadał kościołowi tytuł bazyliki mniejszej. Bazylika ta była jednym z kościołów Wielkiego Jubileuszu Roku 2000.



Źródło:

Licencja: /p>
ul. Mikołowska
więcej zdjęć (216)