| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Kanał Giżycki (Łuczański)
Najbliższe atrakcje turystyczne
Most obrotowy
376
m
Giżycko
Hotel "St. Bruno" - Zamek krzyżacki
386
m
Giżycko
Twierdza Boyen
1042
m
Giżycko
Kościół ewangelicko-augsburski
1279
m
Giżycko
Wieża widokowa
2130
m
Giżycko

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Kanał Giżycki (Łuczański)

Atrakcja turystyczna
Zbudowano: 1765-72
Dawniej: Lötzener Kanal
Zabytek: -
Kanał Giżycki (Łuczański) – kanał mazurski. Łączy on jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał ma długość 2130 m i głębokość 1,9 m. Przechodzi przez zachodnią część Giżycka, najpierw pod mostem kolejowym, mija most obrotowy, a dalej pod kładką dla pieszych i jeszcze dwoma mostami drogowymi.
Kraina Wielkich Jezior Mazurskich większości z nas kojarzy się głównie z wypoczynkiem, sportami wodnymi i podziwianiem widoków z pokładu statku wycieczkowego. I...
dodano: 2018-08-28, autor: blaggio.
  
Kanał Giżycki (Łuczański) w pozostałych artykułach:
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
123następna
adi_62
 
+1 głosów:1
To nie jest Kanał Łuczański w Giżycku.
2019-09-06 20:20:29 (6 lat temu)
adi_62
 
Latarnię u ujścia kanału wybudowano w 1936 roku, data do poprawy.
2019-08-27 20:09:16 (6 lat temu)
Do Adi: Kanał!!!
2019-02-22 20:50:15 (7 lat temu)
adi_62
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Oczywiście :)
2019-02-23 17:45:15 (7 lat temu)
adi_62
 
+2 głosów:2
Nie było PS mimo to coś domalowali , coś usunęli , zamienili flagi :)
Widoczne szczyty i dachy, od lewej : istniejące domy Nadbrzeżna 5 , Owsiana 6, byłe koszary Sikorskiego 3-5 i nieistniejący "Zum Feldmarschall von Hindenburg".
2019-03-01 09:48:42 (7 lat temu)
adi_62
 
Moim zdaniem 1914. Zabudowania widoczne po lewej stronie to ulica Nadbrzeżna ( inne niż znane z późniejszych i współczesnych zdjęć ) lub ulica Owsiana . Jeżeli Owsiana to za słupkami widać gruz z domów przy Nadbrzeżnej. Budynki w tym rejonie były wyburzana w 1914.
2019-03-28 19:37:35 (7 lat temu)
do adi_62: A te postaci w papachach, to nie są jeńcy rosyjscy?
Nie orientuję się, czy ten most jest nowy, bo był zniszczony, czy wcześniej go nie było?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2019-03-28 20:13:30 (7 lat temu)
adi_62
 
do blaggio.: Mam zdjęcie zrobione chwilę przed lub chwilę po Twoim :) . Fotograf przesuną obiektyw kilka stopni w lewo oraz uchwycił gruz przed nasypem. Mam z tym zdjęciem kłopot od kilku lat :) Kłopot z datowaniem. Źródła podają dwie przybliżone daty powstania mostu. Przed I wojna i w trakcie jej trwania. Most miał odciążyć most obrotowy , który był wąskim gardłem dla przemieszczających się oddziałów wojskowych. Dziwnie ubrani panowie są problemem :) Może to nie rosyjscy jeńcy ale uciekinierzy z okolicznych wsi, których było w Giżycku dużo ? Ale czy tak wyglądał niemiecki chłop ? Może to Żydzi ?. Przybyły 16 sierpnia do Giżycka gen.Morgen nakazał zrównanie z ziemią całego miasta. Interwencja płk Bussego ocaliła miasto. Wyburzono folwark Stary Dwór, Villę Nova, zabudowania pomiędzy obecną ul.Sikorskiego i Owsianą ,a kanałem. Wysadzono m.in. kompleks stajni koszar artylerii przy ul.Sikorskiego ,a także siedzibę Starostwa na rogu ul.Owsianej i Olsztyńskiej. Dodatkowo wyburzono cały pas zabudowań gospodarczych zlokalizowanych na zapleczu zabudowy wzdłuż południowej pierzei ul.Olsztyńskiej ,Placu Grunwaldzkiego i Warszawskiej. Na tym zdjęciu te budynki widać. Nie potrafię rozpoznać czy za kanałem to pas ziemi i widoczne budynki to zabudowa Nadbrzeżnej czy rumowisko gruzu po Nadbrzeżnej , a budynki stoją na Owsianej. Nie znam zdjęć zabudowy Nadbrzeżnej przed zburzeniem w 1914.
2019-03-28 21:22:39 (7 lat temu)
do adi_62: Widać wyraźnie, że to są budynki po wschodniej stronie ul. Owsianej. Te same budynki można zidentyfikować na późniejszym zdjęciu lotniczym .
2019-03-28 21:44:02 (7 lat temu)
adi_62
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Może masz racje . Wyburzenie części miasta miało na celu otwarcie pola ostrzału dla artylerii z twierdzy oraz uniemożliwienie ukrycia się za budynkiem wojsk wroga atakujących twierdzę. Wyburzenie Nadbrzeżnej a pozostawienie Owsianej jest nielogiczne w takiej sytuacji. Tym bardziej że wyburzano aż po Plac Grunwaldzki. To wynika z opisów historycznych , a nie mojego wymysłu . Same zagadki :) to lubimy najbardziej :)
2019-03-28 22:18:46 (7 lat temu)
do adi_62: Ta informacja o wyburzeniach sięgających pl. Grunwaldzkiego nie wydaje mi się stuprocentowo pewna. Przestudiowałem sobie na szybko zdjęcia ul. Olsztyńskiej i mimo, że datowanie zdjęć nie zawsze jest miarodajne, w pobliżu placu widzę te same budynki przed i po wojnie. Na zdjęciu widać zabudowę północnej strony ulicy, ale widać też cienie budynków drugiej strony. Data 1917 r. może jest prawdziwa. Czy możliwe jest, że w niespełna dwa lata odtworzono zabudowę?
2019-03-28 23:01:18 (7 lat temu)
adi_62
 
do blaggio.: Zabudowa ulicowa ulicy Olsztyńskiej nie została zburzona. Zburzone zostały zabudowania gospodarcze oraz wszystko co znajduje się na północ od ulicy Olsztyńskiej. Tak przynajmniej wynika z opisów . Ile w tym prawdy trudno powiedzieć. Właśnie zdjęcie mogą pomóc odpowiedzieć na to pytanie. Dlatego w tym przypadku dokładne datowanie jest dla mnie ważne. Odbudowa Giżycka zaczęła się po wojnie i przy pomocy subwencji rządowych, a zorganizowanie ich oraz opracowanie planu wymaga czasu, na pewno nie 2 lat. Tym bardziej , że program dotyczył całych Prus Wschodnich. Przyjrzałem się zdjęciu lotniczemu jeszcze raz. Mam w lepszej rozdzielczości niż na FP i nie mam zdanie . Nie jestem pewny w 100 % że widać tam te budynki, nie mogę tego również wykluczyć. Lepsze zdjęcie wysłałem do Ciebie na priv.
2019-03-29 10:01:34 (7 lat temu)
adi_62
 
do blaggio.: Zagadka jest dla mnie również najwyższy budynek po lewej stronie. Niemcy przygotowali się bardzo starannie do obrony twierdzy. Wyburzyli nawet budynki na zapleczu zamku, zostawili tylko kasyno. W zamku od strony miasta wymontowali okna , a otwory okienne zabezpieczyli workami z piaskiem. Zbudowano zasieki wzdłuż kanału. Wyburzono budynek starostwa. Dlaczego zostawiono by budynki na Owsianej ? Ktoś w ostatniej chwili zmienił zdanie ? Jest to możliwe.
Pytanie czy najbliższe budynki są na Owsianej ? Zmierzyłem na geoportalu , odległość od zachodniego brzegu kanału do Owsianej to ok 100 m. Czy taki dystans wolnej przestrzeni widzimy na zdjęciu ? Od początku mam wrażenie że mniej. Wiem, perspektywa czasami wprowadza w błąd.
2019-03-29 10:14:44 (7 lat temu)
do adi_62: Poczta od Ciebie na razie jeszcze nie pojawiła się u mnie (sprawdziłem tez spam).
Prawda, nie zwróciłem uwagi na to, że we wcześniejszym komentarzu pisałeś o zabudowaniach gospodarczych po południowej stronie Olsztyńskiej.
Wracając do Owsianej, te budynki to na pewno wschodnia strona ulicy mniej więcej do 45 % jej długości, dalej już wyburzona. Budynek nad człowiekiem trzymającym korbę stoi nadal: . Początek ulicy jest już minimalnie poza kadrem, Wysokie budynki stoją przy skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego, jak zapewne wiesz ( ). Więc wszystko by się zgadzało.
2019-03-29 19:10:57 (7 lat temu)
adi_62
 
do blaggio.: Maile wysłałem ponownie. Jutro odpowiem na twoje uwagi. Dzisiaj już mam dość. Coś mi nie pasuje :)
2019-03-29 21:44:53 (7 lat temu)
adi_62
 
do blaggio.: Za budynek z jednospadowym dachem, istniejący do dziś masz u mnie najzimniejsze piwo z dużą pianą :). Nie sadziłem że coś z tamtej zabudowy przetrwało. Kiedyś bywałem na Owsianej często i nie pamiętam tego budynku. Nie miałem świadomości że istnieje. Ten budynek stał ( stoi) miedzy Owsianą a Wodną w głębi za główną zabudową tych ulic. Rząd budynków przed nim to wschodnia zabudowa Owsianej. Reszta zabudowy na południe wyburzona, jeżeli było co burzyć , sądzę że tam już były tylko ogrody , może jakieś szopy.
Zachodnia zabudowa Owsianej wyburzona. Nadbrzeżna wyburzona . Zabudowa tam była najprawdopodobniej tylko na początku . Na tym zdjęciu słabo widać , ale wydaje się mi że coś tam jednak stoi. .
Dalej jesteśmy w lesie w datowaniu :) Jeżeli więcej nie wyburzali to to zdjęcie może być nawet z 1920-1922 roku. ( Nie ma domu Olsztyńska 13).
Lub , widać starostwo i to 1914.
Swoją drogą z opisów wyobrażałem sobie , że wyburzali więcej i nic tam nie zostało sprzed IWW, co zaprzeczyłeś.
2019-03-30 18:26:46 (7 lat temu)
do adi_62: Datowanie na pewno musi być wojenne. To są bez wątpliwości jeńcy, których pilnuje człowiek z karabinem, tak jak na zdjęciach i . Jeńców chyba po zakończeniu wojny nie trzymali.
2019-03-30 18:57:44 (7 lat temu)
vetinari
 
+1 głosów:1
Wózek dla Tereski ☺
2020-04-05 10:33:33 (6 lat temu)
vetinari
 
+1 głosów:1
Fotopiesek ☺
2020-04-05 10:33:48 (6 lat temu)
ZPKSoft
 
+1 głosów:1
Fotopiesek ;-)
2020-04-13 10:15:59 (6 lat temu)
ZPKSoft
 
Wózki dla Tereski ;-)
2020-04-13 15:53:38 (6 lat temu)
TW40
 
do ZPKSoft: ;-) Dziś tu na pewno pustki...
2020-04-13 22:48:38 (6 lat temu)
ZPKSoft
 
Wózek dla Tereski ;-)
2020-04-13 15:53:13 (6 lat temu)
TW40
 
do ZPKSoft: Nawet dwa (jednakowe?).
2020-04-13 22:50:01 (6 lat temu)
adi_62
 
Najpóźniej lipiec/sierpień 1914.
2021-08-29 12:41:52 (4 lata temu)
Woj11
 
do adi_62: Moewe rozpoczął rejsy w Giżycku w 1909 roku,
2021-08-29 13:23:05 (4 lata temu)
adi_62
 
do Woj11: Najpóźniej 1914 rozumiem , że zdjęcie mogło być wykonane od minus nieskończoności do 1914 r, a 1909 mieści się w tym zakresie.
2021-08-29 13:33:03 (4 lata temu)
Woj11
 
do adi_62: Skoro w opisie jest podany zakres 1905-1920 to nieskończoność nie wchodzi w rachubę. Zgodzisz się jednak, że zakres datacji to 1909-1914?
2021-08-29 13:49:39 (4 lata temu)
adi_62
 
+1 głosów:1
do Woj11: Zgodzę się,
2021-08-29 14:01:43 (4 lata temu)
Pokaż na mapie
25 Dyskusji (ostatnia 4 lata temu)
Kanał i fragment ulicy Nadbrzeżnej.
Kanał oraz ulica Nadbrzeżna.
1898
-
1905
1898
-
1905
1905
-
1910
1905
-
1915
1909
-
1915
1912
-
1915
1912
-
1918
1
1920-1930
1917
-
1930
1920
-
1935
1925
-
1935
Kanał Giżycki (Łuczański) na innych zdjęciach
1966
-
1966
1966
-
1966
Kanał Giżycki (Łuczański) - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: warszawa rynek 17 ojców ojców ojców ojców piwna 18 bydgoszcz gdańska focha bydgoszcz willa Krzywsk koksownia mieszko katowice żwirki katowice zielona gdynia podjazdowa Bydgoszcz Bydgoszcz gdynia plac kaszu warszawa mazowiecka korbielow stroszek pętla hotel polonia toruń brama człuchowska przejście graniczne przejście graniczne przejście graniczne piotrawin przejście graniczne przejście graniczne chojnice chojnice przejście graniczne solec nad wisłą przejście graniczne przejście graniczne przejście graniczne