27.04.2026 - zamówione 2 dyski SSD GOODRAM CX 400 2TB za 1698 zł - kończy nam się miejsce na dyskach SSD 460 GB (zostało 15 GB wolnego miejsca). Na tych dyskach są m.in. system operacyjny, kafelki mapy i miniatury zdjęć. Dyski będą w czwartek, w majowy weekend przeniosę na nie wszystkie dane. W maju lub w czerwcu kupię dyski HDD ~ 20 TB i przeniesiemy tam dane z dysków 3 TB (oprócz tego mamy 2 x 12 TB w RAID 1 od Esskiego).
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
powiat chojnicki
OBIEKTY - Ulica Bytowska
1
2

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Ulica Bytowska

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
do Hellrid: ... dla tego gospodarstwa proponuję zmianę obiektu na: Polska > woj.pomorskie > powiat chojnicki > Charzykowy > Szosa Bytowska 1 > dawna nieistniejąca osada Poggenkrug ... i proszę Ciebie o zmianę bo nie chcę czegoś pokręcić ... to będzie najwłaściwsza nazwa ...zgadzasz się kakaa na taki obiekt ?!
...pozostałe obiekty z nazwą Poggenkrug za chwilę ...muszę pomyśleć co zrobić z obiektami po byłej niemieckiej stronie skoro ma być nazwa polska.
2014-04-17 11:41:15 (12 lat temu)
do Hellrid: ... nie spotkałem żadnej mapy, na której byłby polski odpowiednik nazwy Poggenkrug. Poggenkrug występuje w dzisiejszym Gdańsku i jest to ...Żabianka ! Nigdy nie słyszałem aby ktoś inaczej nazywał Poggenkrug k / Charzykowa (prawdę mówiąc i ta nazwa jest używana tylko sporadycznie) No nie wiem - Ropuchowo ?; Żabianka ? ...ale nie chcę zmieniać historii nazwy osady. Pozostałbym przy Poggenkrug - osada, która już nie istnieje. Za chwilę ten sam dylemat będziemy mieli z Heinrichsthal.
Nieżywięć to wieś w powiecie człuchowskim i dzisiejsze całe "Zielone Wzgórza" są administracyjnie przypisane do Nieżywięcia ( i taki mają adres korespondencyjny).
2014-04-17 12:24:52 (12 lat temu)
do Hellrid: ...są widokówki z Poggenkrug ! ...szukaj w powiecie człuchowskim > Poggenkrug.
2014-04-17 12:27:39 (12 lat temu)
do Hellrid: Nieżywięć to po niemiecku Niesewanz ...Heinrichsthal to całkiem inna osada (tyle,że w pobliżu dzisiejszego Nieżywięcia i już nie istniejąca - ale są pozostałości w postaci fundamentów budynków).
2014-04-17 12:31:54 (12 lat temu)
do Hellrid: na jakimś portalu znalazłem widokówkę z Poggenkrug, która była podpisana: Karolewo. Zresztą pod jedną z historycznych widokówek umieściłem podpis że Poggenkrug leżało pomiędzy Karolewem a Wolnością - chodziło o karczmę "Pod Ropuchą"; ( już zlokalizowałem to miejsce, gdzie stała karczma) ale bliżej do Karolewa. Może i masz rację z tym przysiółkiem tylko,że Karolewo było po polskiej stronie granicy. Do dnia dzisiejszego też się nie zachowało nic ze starszych budynków - są tylko współczesne (ale to już inna bajka).
2014-04-17 12:43:27 (12 lat temu)
do Hellrid: ...ja obstawiałbym Poggenkrug jako przysiółek Karolewa ( ale zaznaczyłbym też historyczną nazwę przy obiekcie).
2014-04-17 12:48:14 (12 lat temu)
do Hellrid: ...fajnie to wygląda na mapce google ...właśnie granica powiatów człuchowskiego i chojnickiego to dawna granica polsko-niemiecka ...wczoraj tam "myszkowałem" ! (tylko trzeba uważać na gospodarskie psy bo robią dużo hałasu o nic).
2014-04-17 13:01:36 (12 lat temu)
do Hellrid: ... dzięki za pomoc Hellrid ! ...trochę podyskutowaliśmy z pożytkiem dla nas obojga. O Chojnice się nie gniewam bo i nie ma o co ... Ordnung muss sein !
2014-04-17 13:30:15 (12 lat temu)
do legion: U góry napisałeś, że budynek należał do Poggenkrug, to jaka jest polska nazwa tej części miejscowości, może na starszych mapach topograficznych znajdziesz tą nazwę. Wtedy dzielnica jako taka zostanie, podmienimy tylko nazwy. Na mapie rastrowej poniżej zabudowań jest wioska nazwana Nieżywięć. Trzeba iść na kompromis.
2014-04-17 12:11:40 (12 lat temu)
do legion: Chyba że inaczej zrobimy. Masz jakieś pocztówki z Paggenkrug, raczej nie bo to wieś na kilka domów. Nie będziemy się rozdrabniać. Szosa Byt. 1 zostanie dopisane do Charzykowy tak jak chcesz, a Paggenkrug dopiszemy do nazwy archiwalnej miejscowości Nieżywięć, czyli Heinrichsthal. I wtedy będzie to jasno rozgraniczone. W opisie obiektu (tak jak już jest) będzie informacja, że kiedyś należało do Paggenkrug i będzie spokój. Nie ma co tworzyć całej dzielnicy na kilka domów których nie ma. Tym sposobem archiwalna nazwa nie zginie.
2014-04-17 12:19:13 (12 lat temu)
do legion: Dzięki Darku już znalazłem. Na mapach archiwalnych - tu możesz porównać sobie do satelity i do mapy googla, archiwalną mapę niemiecką. Poniżej nazwy Paggenkrug jest dopis zu Karolewo - czyli była by to część dzisiejszego Karolewa, można by to nazwać przysiółkiem. Może z tej strony ugryziemy temat?
2014-04-17 12:32:25 (12 lat temu)
do legion: Zróbmy inaczej, zostawmy to tak jak jest. Dopiszemy Szosę Byt. 1 do Paggenkrug (podlinkujemy) i tyle.
Bo ani tu ani tu nie pasuje, a miejscowość jest stworzona - co przedtem nie wiedziałem :)... teraz już podznaczyłem na mapie przy szosie. Jeśli coś wydaje się być skompilowane, trzeba to uprościć.
2014-04-17 12:49:54 (12 lat temu)
do legion: Nic nie będziemy zmieniać już, zabudowania zostały dopisane bez dzielnicy do Charzykowy i podlinkowane do nieistniejącej wsi, bez zastanawiania się czy to część czy nie część sąsiedniej miejscowości. Chodzi o to, aby archiwalna nazwa nie zaginęła, a jednocześnie będzie oddzielone od pozostałych miejscowości. Mam nadzieje, że sprawa jest załatwiona. Tak trzymaj Darek, mam nadzieje że się nie gniewasz za Chojnice, jak widzisz staram Ci się pomóc, na tyle ile potrafię.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: lit.
2014-04-17 12:54:01 (12 lat temu)
s_mile
+1 głosów:1
Fotopiesek (chyba)
2014-04-08 21:19:31 (12 lat temu)
... w 100% fotosuczka ponieważ po podwórku biegał jeszcze szczeniak będący z "fotosuczką" w b.dobrej komitywie ale nie "załapał" się do rodzinnej fotografii.
2014-04-08 21:58:37 (12 lat temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do s_mile: Chyba, że to fotosuczka ;)
2014-04-08 21:30:32 (12 lat temu)
s_mile
+2 głosów:2
do ZPKSoft: Bardziej chodziło mi o skojarzenie foto-psia-d... (znowu "d"! - fatum jakieś...)
2014-04-08 21:35:22 (12 lat temu)
do s_mile: A widziałeś psa bez zaDka ? ;)
2014-04-08 21:59:40 (12 lat temu)
do ZPKSoft: Nie. Ale na tym zdjęciu to trójnożne stworzenie bardziej mi się - nie wiedzieć czemu - z pchłą skojarzyło. :-D
2014-04-08 22:04:49 (12 lat temu)
do ZPKSoft: Zosiu, to chyba posokowiec bawarski, prawda?
2014-04-08 23:18:41 (12 lat temu)
do pawulon: Raczej nie, za krótkie uszy, chyba , że mieszaniec.
2014-04-09 09:07:22 (12 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Mój spadek na czterech łapach tak właśnie od tyłu wygląda, budową się zgadza.
2014-04-09 09:16:35 (12 lat temu)
do pawulon: Czyli masz pieska, to ten, dla którego szukaliśmy domu ?
2014-04-09 11:36:47 (12 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Ano, ten ;)
2014-04-09 11:52:24 (12 lat temu)
do pawulon: To bardzo się cieszę :))))) A co na to koty ?
2014-04-09 12:18:20 (12 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Rządzą ;)
2014-04-09 13:10:42 (12 lat temu)
...jest to jedyny słup graniczny, który udało mi się tam "namierzyć" (ale będę szukał dalej !) ...część słupów granicznych padło łupem "kolekcjonerów" a część tych bardziej dostępnych i widocznych zostało wywiezione przez Rosjan w 1945r. w głąb Związku Radzieckiego, gdzie podobno posłużyły jako ... podkłady pod tory kolejowe ! ...
2014-04-11 21:26:29 (12 lat temu)
do kakaa ... tak jak już wspomniałem - te widoczne, na które natrafili Rosjanie, padły ich łupem i zostały wywiezione do Związku Radzieckiego ...a część (ta bardziej skryta w terenie, których nie znaleźli Rosjanie) dostała się w ręce prywatnych "kolekcjonerów" zabytków z tamtych czasów. Istnieje minimalna szansa, że któryś zalega jeszcze w ziemi.
2014-04-11 22:00:21 (12 lat temu)
do kakaa: ...też o tym pomyślałem ...ale widać, że dla Niemców ważniejsze było niszczenie szlabanów granicznych niźli słupków ...a info o Rosjanach dostałem od gospodarza.
2014-04-11 22:38:38 (12 lat temu)
Jaki to kamień normalny D 96 lub D 97 albo D 98 albo pomocniczy D 96/1, D 96/2.... lub D 97/1, D 97/2... albo D 98/1, D 98/2 ...... ?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2014-04-13 14:54:42 (12 lat temu)
do kakaa: ...pozostałe dwa boki są "czyste" ...nie posiadają żadnych znaków (ani liter ani cyfr) ...górna powierzchnia słupa posiada ryt w postaci łamanej lini ale zdjęcia nie posiadam bo ...wyszło zamazane. Nadrobię to przy najbliższej okazji.
2014-04-15 11:01:24 (12 lat temu)
do kakaa: ... pomierzę co do centymetra i podam...
2014-04-15 20:06:48 (12 lat temu)
do kakaa: ...byłem dzisiaj "trochę" w terenie na byłej granicy polsko-niemieckiej; porobiłem fotki (wrzucę jak zgram z aparatu); ...oczywiście przyjrzałem się raz jeszcze słupkowi granicznemu - po jednej stronie litera "P", na przeciwległym boku litera "D"; pozostałe dwa boki nie posiadają żadnych znaków - inaczej mówiąc są "czyste"; na górnej powierzchni słupka ryt w postaci łamanej lini oznaczającej faktyczny przebieg granicy przy słupku; wymiary słupka (górna powierzchnia) to 25,5 cm x 25,5 cm; wysokość słupka - to co wychodzi nad powierzchnię ziemi to 72,0 cm (ale słupek był już przekopywany więc nie jest to oryginalny wymiar na jaki był wkopany pierwotnie). Nie wiadomo ile cm słupka jest pod powierzchnią ziemi ale gospodarz mówił, że prawie tyle samo (pewnie trochę przedobrzył ?!) a nie wypadało kopać bo by pomyśleli,że mam niecne zamiary ! Fotki mam - ale jak mówiłem wrzucę jak zgram z aparatu.
2014-04-16 14:29:55 (12 lat temu)
do Hellrid: ... dokładny numer kamienia granicznego nie jest znany... kakaa i ja próbujemy do tego dojść ...mamy już przybliżony hipotetyczny numer ale do końca nie jesteśmy tego pewni ...my myślimy inaczej - inaczej mówi gospodarz (chociaż z pamięcią bywa różnie, mógł co nieco pozapominać) ...może za pomocą rytu, który jest na górnej powierzchni kamienia dojdziemy do czegoś bliżej ?! ...będą nowe szczegóły - dam znać !
2014-04-17 13:38:54 (12 lat temu)
Witam gdybym wiedział w którym miejscu dokładnie słupek stoi i jaką ma sygnaturę u góry to jestem w stanie podać dokładny numer.
2020-02-25 23:27:22 (6 lat temu)
Jeżeli znacznik na mapie umieszczony w odpowiednim miejscu,czyli tam gdzie stał pierwotnie słupek,to jest to z całą pewnością D-97,jeszcze jedno litera P powinna znajdować się po stronie kąta więcej niż półpełnego czyli wększego niż 180 stopni patrząc z góry słupka.
2020-02-26 21:28:08 (6 lat temu)
do legion: Rewelacja! Takich słupów niewiele się ostało...
2014-04-11 21:33:43 (12 lat temu)
do legion: To cenne znalezisko brawo. Może wzorem tego kamienia wykopanego na Placu Niepodległości z uwagi na gabaryty również te graniczne zostały zakopane ...
2014-04-11 21:38:59 (12 lat temu)
do legion: Dziwi mnie jedno dlaczego przed Rosjanami tych słupów nie usunęli Niemcy, czyżby im nie przeszkadzał symbol dawnego podziału.
2014-04-11 22:25:12 (12 lat temu)
do legion: Czy posiadasz zdjęcia pozostałych dwóch boków słupa no i góry?

2014-04-13 09:13:47 (12 lat temu)
do legion: A wymiary?
2014-04-15 17:51:31 (12 lat temu)
do legion: Wystarczy popatrzeć się na pomiary ze środkowego rysunku: - słupek był standaryzowany - 25x25x125 cm
2014-04-16 14:45:01 (12 lat temu)
do legion: Jeszcze tylko pytanie - czy znana jest sygnatura słupka lub jego numer - to wpiszę w polu adresowym.
2014-04-17 12:56:36 (12 lat temu)
do BOGUMIŁ j: Słupek nie stoi w oryginalnym miejscu. Po 1945 r w pobliskim stawie zatopił go ówczesny właściciel tej parceli w obawie przed wywózką na Wschód przez Rosjan (wywozili wszystkie granitowe słupki graniczne !) Następnie (ileś lat tam później) został wyciągnięty przez gospodarza z tego stawu ale już nie trafił na swoje właściwe miejsce - w obawie przed różnej maści "kolekcjonerami" - bał się, że zostanie skradziony - i został wkopany przed domem. Różnica w położeniu pierwotnym a obecnym to kilkanaście metrów. Słupek nie posiada sygnatury - u góry widnieje tylko ryt z jego położeniem . Najprawdopodobniej chodzi tu o słupek graniczny nr 96 z Odcinka D chronionego przez 7 Inspektorat SG w Chojnicach. Miejsce lokalizacji pierwotnej to - jeżeli włączysz mapę OSM tj. to styk obecnej gminy Człuchów i gminy Chojnice (poniżej znacznika obiektu na mapie. Tak obecnie wygląda hipotetyczna pierwotna lokalizacja słupka .
A tak zdjęcia z obiektu -
2020-02-26 11:51:24 (6 lat temu)
do kakaa ... z tego co mi pokazywał gospodarz to wygląda,że dobrze wytypowałeś numer słupa granicznego ... w grę może wchodzić jeszcze słup nr. 96 ... natomiast po samej byłej granicy polsko-niemieckiej można iść "jak po sznurku" bo nasyp / stok, po którym biegła ówczesna granica pozostał do dnia dzisiejszego.
2014-04-11 21:53:24 (12 lat temu)
Te słupki graniczne były oznaczane na mapach topograficznych?? Jeżeli tak to jestem bardzo zaskoczony, że były aż tak szczegółowe.
2014-04-11 22:31:50 (12 lat temu)
na mapie topograficznej każdy słupek graniczny miał swój numer ...w terenie na każdym słupku wspólnym (górna powierzchnia) był ryt przedstawiający faktyczny przebieg granicy od słupka w obydwu kierunkach ...tam, gdzie na kamieniu kończył się ryt - zaczynał się teren kolejnego słupka granicznego.
2014-04-12 00:04:34 (12 lat temu)
do kakaa: ...mógłbyś "wrzucić" większy fragment mapy z zaznaczoną granicą i numeracją kamieni granicznych w kierunku na Babilon ? Albo chociaż link ? Trafiłem na ruiny "czegoś" w lesie i chciałbym to porównać do mapy.
2014-04-12 07:35:09 (12 lat temu)
do legion: no to kalosze na nogi i idziemy
2014-04-11 22:20:08 (12 lat temu)
do Neo[EZN]: Cały czas są oznaczane. Może nie wszystkie w każdej skali...
2014-04-12 11:43:31 (12 lat temu)
do legion: zadzwoń do mnie 530380266
2014-04-12 09:18:41 (12 lat temu)
Już mamy cały dział związany z granicami II RP - legion może coś swoim sokolim wzrokiem wypatrzysz ze swoich terenów. Tam też dorzucam linka do słupka. Jednocześnie prosząc o zmianę nazwy na wzór innych "Charzkowy - kamień graniczny na granicy polsko-niemieckiej". Mam jeszcze pytanie, czy dzielnica Poggenkrug to polska nazwa? (trochę obco brzmi).
2014-04-15 20:54:42 (12 lat temu)
do Hellrid: ...zgodnie ze słuszną Twoją sugestią założyłem "Charzykowy - kamień graniczny na granicy polsko-niemieckiej" i tam przerzuciłem swoje zdjęcia - pozostałe musi przerzucić kakaa bo to jego a ja nie mam takiej władzy (chyba,że ktoś z Kolegów moderatorów to uczyni - o co niniejszym proszę).
Co do nazwy Poggenkrug to nazwa niemiecka ale jak widać po mapkach funkcjonowała po obu stronach granicy (o czym już wcześniej wspominałem). Trudno znaleźć odpowiednik w j.polskim ale najprawdopodobniej chodzi tu o Ropuchowo - chyba od stawów i moczarów, które były wokół tej osady i skąd dochodził rechot żab ( i tak jest także dzisiaj !). Była tam nawet karczma o nazwie "Pod Ropuchą" - więc coś w tym chyba jest ?!
2014-04-15 21:47:41 (12 lat temu)
do kakaa: ...odpisz i wykasuj Twoje zdjęcia z tego obiektu i przerzuć do "Charzykowy - kamień graniczny na granicy polsko-niemieckiej" - takowy właśnie założyłem. Pomysł podsunął Hellrid (i słuszny !). Trzeba to jakoś uporządkować i usystematyzować.
2014-04-15 21:52:35 (12 lat temu)
...widzę,że całe zamieszanie było zbędne ...chciałem dobrze
2014-04-15 22:15:12 (12 lat temu)
do Hellrid: ...to nie całkiem tak jak myślisz. Zabudowania,które są położone przy Szosie Bytowskiej pod nr.1 (p.p.Kroplewskich)- należą administracyjnie do Charzykowy - a przed wojną należały do Polski (chociaż były w osadzie Poggenkrug). 100 m dalej - na terenach byłej osady niemieckiej Poggenkrug powstało współczesne osiedle willi i daczy jednorodzinnych "Zielone Wzgórza" i te administracyjnie należą już do Nieżywięcia w pow. człuchowskim. Współczesna granica powiatów chojnickiego i człuchowskiego wiedzie po byłej granicy polsko-niemieckiej. Po osadzie Poggenkrug niby nie ma śladu ale są podobno jeszcze w polach ruiny i nawet droga brukowa. Ktoś mi nawet wspominał o jakimś gospodarstwie, które też przypisane było przed wojną do Poggenkrug a istnieje do dzisiaj. Dotrę tam to udokumentuję fotograficznie. Ja bym Poggenkrugu jako obiektu nie likwidował bo napewno będą jeszcze nowe obiekty .
2014-04-15 22:36:20 (12 lat temu)
do Hellrid: ...aby wszystko było jasne - stara osada Poggenkrug była "rozrzucona" po dosyć dużym terenie . Współcześnie, na pewnym jej obszarze, powstało nowe osiedle mieszkaniowe willi jednorodzinnych zwane "Zielone Wzgórza" a część terenu byłej osady nadal jest niezabudowana i to właśnie tam znajdują się "pamiątki" w postaci ruin, zdziczałych sadów i drogi brukowej po Poggenkrug.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2014-04-16 06:50:35 (12 lat temu)
do kakaa: ... ja uważam, że nie cały teren dzisiejszych "Zielonych Wzgórz" to była osada Heinrichsthal ...osada Heinrichsthal była bardziej po prawej stronie głownej drogi dzisiejszych "Zielonych Wzgórz" (za posiadłością p.Belzerowskiego i wyżej - dzisiejsza posiadłość p.p. Singer ,Grubicki,Pawłowski). Natomiast współczesne posiadłości po lewej stronie drogi "Zielonych Wzgórz" (te na samym początku) przypisałbym do Poggenkrug. Dalej nic nie było. Faktyczne Poggenkrug zlokalizowałbym bezpośrednio w najbliższej odległości po południowej stronie Szosy Bytowskiej w kierunku Chojnic - chociaż na samym drugim odgałęzieniu do Charzykowy (jadąc od Chojnic) po północnej stronie także były zabudowania. Już nikt nie żyje z tych ludzi, którzy mogliby to pamiętać.
...tutaj w nazwie obiektu zmieniłbym tylko "Dzielnica Poggenkrug" na "była osada Poggenkrug" ... i tu prośba do Hellrid o zmianę.
2014-04-17 12:10:46 (12 lat temu)
do legion: Nic kakaa nie usuwaj, już jest uporządkowane. Wystarczyło zmienić nazwę katalogu.
2014-04-15 22:08:22 (12 lat temu)
do legion: Jeszcze jedną rzecz proponuje, odnośnie dzielnicy Poggenkrug nie istniej oczywiście, ale obecnie ten teren należy do Charzykowy. Nie ma niestety sensu robić dzielnicy dla 4 obiektów w terenie, można tą nazwę wpisać do opisu zabudowań. Nie możemy utrzymać nazwy niemieckiej, w miejscu gdzie jest miejscowość polska obecnie. Jeśli się zgadzasz legion, to poprawie to za Ciebie - a Ty już dopiszesz info w opisie obiektu.
2014-04-15 22:16:01 (12 lat temu)
do Hellrid: odsyłam do mapy - map teren Poggenkrug leżał po stronie niemieckiej jedynie postanowienia traktatu Wersalskiego wydzieliły jedno gospodarstwo (p. Kroplewskich) o którym pisze legion z uwagi na przynależność gruntów uprawnych leżały po stronie polskiej. Legion wzorowo opracował historię osady w 100% popieram jego stanowisko dodatkowo sam osobiście "nawiedziłem" teren nieistniejącej osady. Posiadam kilka interesujących spostrzeżeń ale o nich później.
2014-04-17 00:06:22 (12 lat temu)
do legion: Darku teren osiedla "Zielone Wzgórza" to dawna osada Heinrichsthal... dodaję mapkę.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2014-04-17 00:30:07 (12 lat temu)
do kakaa: Dobra, ale żyjemy w Polsce obecnie, więc nazwy niemieckie nie obowiązują. Dzielnica może zostać, ale nazwij ją po polsku i wpisz Poggenkrug w nazwie dawnej.
2014-04-17 00:09:52 (12 lat temu)
do Hellrid: ... w lewym dolnym narożniku mapy Chojnice oraz interesujący nas przygraniczny obszar Poggenkrug ... zwróć uwagę, że nawet Rosjanie używali nazwy Poggenkrug.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2014-04-18 01:14:43 (12 lat temu)
Myślę że był to kamień nr 96, co sądzisz Darku? Patrzę na 86 ale kto by go targał?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2014-04-21 18:37:36 (12 lat temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2014-04-21 21:58:07 (12 lat temu)
do kakaa: ... jeżeli miałby to być słupek nr. 96 - ( a najprawdopodobniej to właśnie jest ten słupek) - to w/g mnie miejsce oznaczone gwiazdką jest jego najprawdopodobniejszą lokalizacją.
2014-04-21 22:58:59 (12 lat temu)
Cały kompleks pełnił wielorakie funkcje: pierwotnie wybudowany został jako motel z restauracją, pewnym novum na tamtejsze czasy był wykonywany striptiz. obiekt nalezał do WPT BRDA. W roku 1986 budynek został przejęty przez WZPS w Bydgoszczy i podjęto decyzję o utworzeniu PDPS, dom ten miał swoja filię w Charzykowie, drugi dom nosił nazwe "JAGODA" PDPS istniał do roku 2003 wtedu został przeniesiony do kompleksu szpitalnego w Chojnicach. Dyrektorami PDPS byli i są : Tadeusz Jarząbek, Dariusz Michalik, Barbara Kłodzińska
2016-02-15 21:56:02 (10 lat temu)
do Bolesław Rogatka: Dopisałbym jeszcze jeden etap w historii tego obiektu kiedy to właścicielem (a może tylko ajentem ?) był bodajże p. Korzeniowski ze Słupska (początek lat 80-tych). Wtedy to chyba lokal święcił największe triumfy i był bardzo na topie , zarówno wśród turystów jak i mieszkańców Chojnic. Ciężko tam było o miejsca.
2016-02-16 23:02:22 (10 lat temu)
do legion: Ale w czasach DPS-ów też wyszła na jaw bardzo ciekawa historia o wątku " kryminalnym"
2016-02-17 00:01:44 (10 lat temu)
Dziś na terenie prywatnej posesji?
2018-11-05 10:11:44 (7 lat temu)
legion
+3 głosów:3
do Dariusz Łukasik: Tak - to teren prywatnej posesji. Gospodarstwo rolne p.p. Kroplewskich położone po południowej stronie przy Szosie Bytowskiej 1. Jest to gospodarstwo, które przed wybuchem II wojny światowej administracyjnie przypisane było do Polski. Granica polsko - niemiecka biegła przez podwórze tego obejścia ( idealnie w miejscu, gdzie dzisiaj znajduje się nowy budynek mieszkalny). Pozostałe gospodarstwa rolne zlokalizowane były już po stronie niemieckiej. Gospodarstwo p.p. Kroplewskich w wyniku podziału granic Traktatu Wersalskiego znalazło się po stronie polskiej dlatego, że pola uprawne tegoż gospodarstwa znajdowały się po północnej stronie Szosy Bytowskiej ( w Polsce) a Szosa Bytowska była granicą polsko-niemiecką. Chcąc uniknąć komplikacji przy przekraczaniu granicy z gospodarstwa na pole zastosowano taki "wymyk" i gospodarstwo przypisano do Polski. Pierwotnie kamień umiejscowiony był kilkanaście metrów dalej ale z powodu budowy nowego domu został przesunięty i przeniesiony na teren podwórza. (m.in. też po to aby uchronić go przed "kolekcjonerami").
2018-11-05 10:56:01 (7 lat temu)
10 Dyskusji (ostatnia 6 lat temu)
Ulica Bytowska - obiekty i wydarzenia
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Wodzisław Ślaski Wodzisław Ślaski Wodzisław Ślaski oraczy Żerków Żerków Stacja kolejowa Wrocław Stacja kolejowa Wrocław Jeleniewo Smolniki Baszta Sandomierska plac narutowicza dietla 54 dłużyn Skromna woźniki cekcy mdk swinoujsce Zbąszyń Zbąszyń Lwówek Lwówek Tymbark Obrzycko Sieraków Sieraków Pniewy Międzychód Wronki Rogoźno Rogoźno Ujście pańska 100 pańska 100 ulica browarna Warszawa Trzcianka