6 maja w godz. 9:00 - 12:00 wystąpią przerwy w działaniu strony - nie udało się wszystkiego zrobić we wtorek, ciąg dalszy w środę.
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Frysztacka 2
Obiekty w okolicy
Kościół rzymskokatolicki św. Jerze...
24
m
Cieszyn
Rondo Browaru Zamkowego
31
m
Cieszyn
Frysztacka 1
39
m
Cieszyn
Park przykościelny
39
m
Cieszyn
Krzyż - pomnik.
39
m
Cieszyn

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Frysztacka 2

Zbudowano: Przed 1874
Dawniej: Kamienica rodziny Twrdych
1 subskrypcja
Kamienica przypisana była do dzielnicy Frysztackie Przedmieście z numerem konskrypcyjnym 28. Posesja nosiła numer 2. Budynek wzniesiono przed 1874 r. Według Książki Adresowej Cieszyna z 1874 r. pierwszym właścicielem była Theresia Twrdy - szynkarka. Około 1905 r. nowym nabywcą stała się rodzina Swarowskych, którzy już wcześniej mieszkali w tejże kamienicy. Johann Swarowsky był znanym rzeźbiarzem i kamieniarzem pomników cmentarnych. Właściwy zakład znajdował się po drugiej stronie torów kolejowych przy obecnej ul. Dojazdowej . W późniejszym okresie właścicielem budynku stała się rodzina Elsnerów. W okresie PRLu funkcjonowała tu kawiarnia kategorii III "Filutek".
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
Andrzej G
+2 głosów:2
Działka 23 mm jak widać przystosowane do strzelania 'zza węgła'. ;-)
2013-06-09 16:09:02 (12 lat temu)
mamik
+5 głosów:5
Im dłuższy opis tym mniejsze zdjęcie w pierwszym widoku. Podobnie było wcześniej w tym lightboxie.
2013-06-09 19:29:32 (12 lat temu)
Stenek
+3 głosów:3
Chciałbym być dobrze zrozumiany, nie krytykuję, ale doradzam, nie widzę, co tutaj jest pierwszym planem? Ten asfalt? dziury w jezdni? Obcięcie wieży to raczej nie jest kanonem zdjęciowym, powinno się ją pokazać w całości plus trochę nieba, a tej ulicy jak najmniej, tak to widzę, oby się autor na mnie nie pogniewał ;))
2013-06-16 22:03:43 (12 lat temu)
marian101
+3 głosów:3
Stenku masz racje.Fotka zrobiona troszeczke na od......l.Trzeba się jednak przymieżyć do fotki.A pozatym to widzę że Banan zrobił se wycieczke górską pt.-Cieszyński Kopce-.Ul hażlaska ,Gołębia.
2013-06-16 23:08:23 (12 lat temu)
marian101
+1 głosów:1
Tutaj nie chodzi o to że nie każda fotka sie uda ale o weryfikacje czy nadaje się do wysłania.To nie te czasy co człowiek miał na filmi np. cztery wolne kadry i kombinował -powtóżyć ujęcie z innego miejsca albo nie bo w planie jaszcze kilka ujęć.Wtedy to kosztowało a dzisiaj nic.Tylko na komputerze wybrać najlepsze i posłać.A co do tego zdjęcia to wystarczyło troszeczke obiektyw do góry i wlewo a byłaby cała wieża i fajna serpentyna na ul Hażlaskiej.Pozdrawiam.
2013-06-18 20:05:18 (12 lat temu)
marian101
+1 głosów:1
Jeszcze jedno.Ostatnie drzwi po lewej stronie obok pomarańczowego plakatu to dawny bar"LILIPUT"
2013-06-18 20:07:34 (12 lat temu)
marian101
+1 głosów:1
Augiasz masz dobrą pamięć ja już tego nie pamiętam.
2013-06-18 20:33:08 (12 lat temu)
marian101
+1 głosów:1
No dobra wierzę Ci ale wygląda mi że ubiyrosz se roków jak paniynka.Jo je dwa razy starszy od Ciebie.To była tylko sranda.
2013-06-18 20:47:35 (12 lat temu)
Stenek
+3 głosów:3
do marian101: I w czasie tej wycieczki zrobił dużo zdjęć, które jakoś tak wyszły bardzo jasno, a szkoda. Ja nie wymagam, żebyśmy wszyscy robili artystyczne zdjęcia, bo sam się za żadnego fotografa nie uważam, robię zdjęcia wiele wiele lat, i co nieco wiem o kompozycji i kadrowaniu zdjęć plus inne rzeczy, chcę więc jedynie pomóc, a nie krytykować
2013-06-17 00:16:51 (12 lat temu)
Andrzej G
+2 głosów:2
do Stenek: Zgadzam się z Tobą Stenku. Wiem, że nie zawsze się da zrobić super zdjęcie. Wystarczy, że jest się w danym miejscu o złej porze i słońce zamiast oświetlać obiekt, wchodzi co rusz w obiektyw. Wtedy trzeba nieźle się nakombinować, by je ukryć za jakimś budynkiem i to tak, by budynek było widać, a nie tylko czarną plamę. Rozumiem, że tym co na tej fotografii mamy oglądać jest narożny budynek, i wieża kościoła to nie jest element tego narożnego budynku, ale można ją było pokazać w całości. Tym bardziej, że wtedy byłoby mniej asfaltu.
Także mam nadzieję, że autor się na mnie nie obrazi i przyjmie tą naszą konstruktywną krytykę.
2013-06-17 08:55:28 (12 lat temu)
stoik
+2 głosów:2
do Andrzej G: chyba się nie obrazi... : ) ja do niektórych ujęć podchodziłem kilkanaście razy w różnych warunkach i nico. jajco. nie byłem na tyle zadowolony z efektu, żeby to pokazać. tu jest przyzwoicie. pominąwszy fakt, że 50% zdjęcia zajmuje miła dla oka powierzchnia asfaltu ; )
2013-06-17 23:04:37 (12 lat temu)
grzegorzem
+2 głosów:2
do stoik: Tak parafrazując- " asfaltowe łąki małych miast" ;)
2013-06-17 23:15:48 (12 lat temu)
Stenek
+1 głosów:1
do stoik: Zgadzam się z Andrzejem i Stoikiem. To nie zawsze jest takie proste
2013-06-18 02:05:59 (12 lat temu)
augiasz
+2 głosów:2
do marian101: A świeżo po wojnie był tam "Arbeitsamt" gdzie można było wynająć "Niemca" do pracy (oczywiście za darmo)
2013-06-18 20:25:11 (12 lat temu)
stoik
+1 głosów:1
do marian101: ja go pamiętam jako Filutek.
2013-06-18 22:31:20 (12 lat temu)
do augiasz: Augiaszu ,chyba już kiedyś pisałeś o tych zarejestrowanych wspomnieniach. To bardzo interesujący fakt.
2013-06-18 21:21:37 (12 lat temu)
do augiasz: Doszukałem się tego co wcześniej pisałeś, wielka szkoda, że to tylko takie skrawki. No, ale jak inaczej...
2013-06-18 22:36:54 (12 lat temu)
do marian101: To oczywiście nie moje własne wspomnienia, ale osoby, której arcyciekawe wspomnienia miałem okazję rejestrować. Zresztą osoba ta była swego czasu "do wynajęcia" w tymże "Amcie"...
2013-06-18 20:42:52 (12 lat temu)
do stoik: Był tam taki bar, taka mała putyka
2013-06-19 02:06:29 (12 lat temu)
do grzegorzem: Możemy się w końcu spotkać to opowiem całość :)
2013-06-19 07:25:26 (12 lat temu)
do augiasz: Chyba będzie okazja...Sprawy są w toku.
2013-06-19 18:42:32 (12 lat temu)
do augiasz: Nam też opowiedz - tu na FP
2013-06-19 23:31:21 (12 lat temu)
do Stenek: Obawiam się, że to zbyt długa opowieść...
2013-06-20 09:16:48 (12 lat temu)
Ten budynek jest chyba zle zalogowanny-przećieź muzeum jest prywatne...
2015-02-23 06:57:44 (11 lat temu)
To chyba jest dubel
2015-02-23 15:43:21 (11 lat temu)
TZ-chyba to zle napisalem-chodźi mi o to źe budynek nie jest obiektem wojskowym..jest tu tylko male muzeum-bardzo fajne....tylko zauwaźilem...
2015-02-23 18:18:07 (11 lat temu)
do Stenek: Dla czego dubel?
2015-03-02 12:19:33 (11 lat temu)
Jak iż ten Pan z Muzeum moim dobrym kolegą jest.... Uwaga. Przechodzę na język Procjan. - Jeżeli ktoś ma, posiada jakieś materiały związane z tą kamienicą - będą myślę mile widziane. :)
2025-05-23 23:49:27 (11 miesięcy temu)
Jarosław Dubowski
+1 głosów:1
GSV w 2017 w tym lokalu zarejestrował sklep z używaną odzieżą, przeróbki krawieckie, skup antyków i punkt przyjęć pralni chemicznej.
2025-05-24 08:34:13 (11 miesięcy temu)
tatranclimber
+1 głosów:1
Tam jeszcze był fryzjer a wcześniej sklep muzyczny z kasetami i płytami
2025-05-26 09:14:25 (11 miesięcy temu)
do Jarosław Dubowski: z tego co wiem, przeróbki krawieckie działają po drugiej stronie ulicy. ale skąd się bierze ta dezinformacja. kamienica położona jest przy ulicy Hażlaskiej, a ma numer Frysztacka 2. taka ciekawostka. a żeby było jeszcze ciekawiej - w tym lokalu na zaokrąglonym rogu znajdował się kultowy bar Filutek, potem Liliput czy tak jakoś i cukiernia. do niedawna sklep z norweskimi kominkami o trudno wymawialnej nazwie, Kakkellownsmakeriet, czy tak jakoś ( moja mama uczyła języków :)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: edycja
2025-05-25 22:00:53 (11 miesięcy temu)
Jarosław Dubowski
+1 głosów:1
do stoik: Kamienica położona jest przy skrzyżowaniu wspomnianych ulic z drzwiami klatki schodowej wychodzącymi na środek skrzyżowania. Moim zdaniem nie jest to żadna anomalia ani dezinformacja.
2025-05-26 07:55:08 (11 miesięcy temu)
do tatranclimber: a już nie ma ? nie zwracam uwagi, bo strzygę się sam. jutro sprawdzę :) jest i działa. sklepu z kasetami nie pamiętam, ale dwa inne tak.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: edycja
2025-05-26 16:03:43 (11 miesięcy temu)
Pokaż na mapie
4 Dyskusje (ostatnia 11 miesięcy temu)
Frysztacka 2 - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: kosciol sw bartlomieja sitaniec kosciol sw bartlomieja warszawa warszawa zamosc zamosc brukowana wrocław brukowana ulica wrocław brukowana ulica wrocław długa 65, gdańsk zamosc zamosc długa 66, gdańsk stragard stragard długa, gdańsk długa kiosk ruch stargard stargard rynek staromiejski rynek staromiejski klonowica jelenia góra ornament zamosc zamosc zamosc zamosc zamosc zamosc warszyn zamosc zamosc stargard stargard stargard