| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Ulica Flisaków
2
4
8
10
12
12a

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Ulica Flisaków

Dawniej: Friesenstrasse, Traktorowa
Niewielka ulica której zabudowa ukształtowała się w latach dwudziestych XX w.
Studium historyczno - urbanistyczne 2002
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12następna
selene
 
+1 głosów:1
Czerwony dom a latarenka biała .....ciekawe !
2012-11-29 22:24:17 (13 lat temu)
A to nie był most kolejowy?
2013-08-20 21:27:35 (12 lat temu)
do Neo[EZN]: A już widzę, że nie był.
Podejrzewam, że to była najkrótsza droga z zakładu do dworca kolejowego - przez Wiejską było znacznie dalej.
2013-08-20 21:31:44 (12 lat temu)
jelonek
 
Chyba masz rację, zdaje się, że nie było wtedy mostu drogowego w ciągu ul. Różyckiego.
2013-08-20 22:09:25 (12 lat temu)
do jelonek: Nie było, wygląda na to, że ten most postawili w miejscu w którym wcześniej nie było żadnej przeprawy.
2013-08-20 22:22:08 (12 lat temu)
Dariusz Łukasik
 
+1 głosów:1
do Neo[EZN]: Tak ten most jest (mogę sie mylić+ , minus rok) z 1973 r, kiedy to bardzo zaczęło rozbudowywać się Zabobrze, wcześnie Raszyce były odcięte Bobrem.Ten most na zdjęciu był tylko do Fabryki Papieru.
2013-08-21 17:53:39 (12 lat temu)
do Dariusz Łukasik: Też mi się wydaje, że most pochodzi właśnie z okresu kiedy powstawało to osiedle.
2013-08-21 20:12:27 (12 lat temu)
do Neo[EZN]: Napisałem że Raszyce były odcięte Bobrem, ale jedyny łącznik z Jelenią Góra to był Garbaty mostek
2013-08-21 20:22:23 (12 lat temu)
TW40
 
+1 głosów:1
Dopisałam do papierni.
2015-01-02 22:21:58 (11 lat temu)
do TW40: Dziękuje za podmiankę.
2015-01-02 22:24:25 (11 lat temu)
Błąd w opisie ulicy, zamiast "Wolkenhainnerstasse" - powinno być Bolkenhainerstasse, nie wiadomo czy z tym błędem pocztówka była sprzedawana?Jeśli tak to jest dziś ul.W. Pola, widok na Góry Izerskie, czyli w kierunku zachodnim, na Jeżow Sudecki, Siedlęcin, tylko jaki to jest zakład? I co produkował.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: zmieniłem sens zdania, zachowując treść
2014-03-06 20:38:34 (12 lat temu)
TW40
 
do Dariusz Łukasik: Podziękowania :-)
2014-03-06 21:05:09 (12 lat temu)
do TW40: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2014-03-06 21:09:53 (12 lat temu)
Michał Gańko
 
+1 głosów:1
A czy to przypadkiem nie jest d. szkoła przy ul. Złotniczej?: oraz kopulasta hala przy ul. Flisaków?: . Widok ze skarpy ul. W. Pola obok mostu nad torami?
2014-03-07 09:33:59 (12 lat temu)
fantom
 
do Michał Gańko: To jest dokladnie nieistniejące technikum elektroniczne przy Zlotniczej. Hala też pasuje. Opisujący to zdjęcie Niemiec, pomylił Góry Izerskie z Kaczawskimi. Chyba że w tym przypadku n. d. oznacza że za górami Izerskimi i wtedy Niemiec nic nie pomylił.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2014-03-07 11:22:13 (12 lat temu)
do fantom: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2014-03-07 16:46:12 (12 lat temu)
do fantom: "Nach dem Isergebirge", czyli bzdura jakich mało w Polsce (wtedy w Niemczech) jest tylko "Pogórze Izerskie" w naszym rejonie najbliżej zaczynające sie we Wleniu, od Wleńskiego Gródka, czyli tu gdzie jest Zamek , przez Lubomierz , Gryfów, ciągnące się do Świeradowa, właściwe "Iserkie Hory" , są tylko w rep.CZ.Ten Niemiec w ogóle nie wiedział gdzie jest , jak i ul. Wolken- strasse, której w Hirschbergu nie było, ciekawe jaki nakład miała tak idiotycznie opisana pocztówka.
2014-03-07 16:59:02 (12 lat temu)
fantom
 
do Dariusz Łukasik: Ten budynek jest identyczny jak szkoła na Złotniczej. Jeśli to nie szkoła - to oznacza że musiały być dwa takie same budynki w jednej dzielnicy JG. Jedyne co nie pasuje to ten komin za budynkiem - tam powinna być rzeka. No chyba że to komin za rzeką, chociaż tam nie było nigdy zabudowy, bo to tereny zalewowe Bobru.
Znalazłem jednak i komin za budynkiem:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopiosek
2014-03-07 17:02:25 (12 lat temu)
do fantom: Wiesz co kol. Michał ma rację, na mojej mapie którą teraz wertuje z ok.1905 r. ta "szkoła " już jest i z tą hala oznaczona jest jako Fbr. czyli Fabryka, ciekawe co produkowała, może wrzucę na chwilę zdjęcie tego terenu jak wyjdzie dobre.
2014-03-07 17:10:38 (12 lat temu)
do Michał Gańko: Jeśli masz rację to na tym pustym placu na pierwszym planie stoją obecnie budynki przy ul. Świętojańskiej, a w miejscu hali przesłaniającej nieco szkołę budynek przy ul. Złotniczej 14:
2014-03-07 21:13:24 (12 lat temu)
do Marek W : Nie może być inaczej i można śmiało uznać tę pocztówkę za "zidentyfikowaną". Dzięki wielkie dla TW40 za wytrwałość w poszukiwaniach rarytasów!:)
2014-03-07 21:25:48 (12 lat temu)
klutom
 
+1 głosów:1
Tak na moje oko to ta ulica biegnąca na pierwszym planie zdjęcia, w kierunku istniejącej do dzisiaj hali z kolebkowym dachem jest już jakąś nieistniejącą drogą równoległą do ul. Flisaków i wylatuję na obecną ulicę Traktorową dokładnie w miejscu gdzie jest wyjazd z podwórka budynków przy ul. Świętojańskiej. Pierwsza kamienica przy ul Flisaków stoi dokładnie na miejscu tych dwóch niskich ukośnie usytuowanych budynków po lewej. Nie widać tu zatem żadnego fragmentu ul. Złotniczej. Ewentualna droga między halą okrągłym dachem a tą "stodołą" na prawo od niej (teraz na tym miejscu jest bawialnia dla dzieci) to obecna Traktorowa. Szkoła zaś była nieopodal ul. Powstańców Śląskich.
2015-10-19 13:14:53 (10 lat temu)
Cristoforo
 
+2 głosów:2
Przy zakładaniu podobiektu typu "Wnętrza" w formularzu dodawania zdjęć nie wpisujemy już numeru porządkowego budynku - w tym przypadku "10". To tak na przyszłość ;)
2014-03-12 17:32:39 (12 lat temu)
antypuszka©
 
+3 głosów:3
do Cristoforo: Ok. Będe pamiętał.
2014-03-12 17:38:18 (12 lat temu)
do antypuszka©: To jest sklep meblowy? (bo nie widzę nigdzie opisu co to jest) Na ścianach ciekawe zdjęcia - współczesne?
2014-03-12 19:28:35 (12 lat temu)
do Neo[EZN]: Tak, to jest sklep meblowy , nie dawno otwarty. Nie pisałem co tam się znajduje, bo jak znam życie zaraz znowu coś innego tam otworzą.
2014-03-12 20:08:23 (12 lat temu)
YouPiter
 
+2 głosów:2
Jest sklep meblowy, mógłby zatem zostać ten spożywczy w Bornem Sulinowie sfotografowany przez Festunga. No dyć i to i to dokument jest :)
2014-03-13 14:37:58 (12 lat temu)
antypuszka©
 
+3 głosów:3
do YouPiter: Na fotce ukazałem wnętrze budynku , a nie wnętrza lodówek. Własciciel niechciał opróżnić wnętrza w celu zrobienia zdjęć.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: correcta
2014-03-13 15:30:36 (12 lat temu)
.
 
+2 głosów:2
ładny płotek ;)

:)
2016-03-12 22:52:14 (10 lat temu)
Dagmara
 
+1 głosów:1
Jeśli ktoś dysponuje lepszym jakościowo skanem, proszę ładnie o podmiankę - ja niestety majstrowałam na maleńkiej wersji elektronicznej.
2015-01-03 19:47:11 (11 lat temu)
TW40
 
+2 głosów:2
do Dagmara: Ja mam tylko roczniki 1960 (dodałam prawie wszystko co było interesującego i znośnego jakościowo), 1963 (dodaję sukcesywnie), 1965 i 1968. Reszta musi być niestety w tak masakrycznej jakości.
2015-01-03 20:41:30 (11 lat temu)
Rozumiem że tak się ta ulica nazywała w 1956 r.?Bo dziś jest to ulica Flisaków.
2016-04-12 20:12:58 (10 lat temu)
fantom
 
do Dariusz Łukasik: Na planie miasta z 2004 nadal jest to ul.Traktorowa.
2016-04-12 20:21:40 (10 lat temu)
do fantom: Budynki są przy Flisaków, więc nie ma dyskusji.
2016-04-12 20:23:53 (10 lat temu)
czester55
 
+1 głosów:1
do Dariusz Łukasik: Od budynku w którym jest dyskont meblowy 'LORD' do rzeki jest to dalej ul.Traktorowa.
2016-04-12 20:28:41 (10 lat temu)
do czester55: Pani stoi przed budynkiem - Flisaków 12 - 12a , nie na ulicy ...Traktorowej!Zdjęcia dopisujemy do tego co widać na nim obecnie.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uzupel.
2016-04-12 20:30:02 (10 lat temu)
† KazimierzP
 
+1 głosów:1
do fantom: Na oficjalnym geoportalu w wykazie nie ma już ulicy Traktorowej.
2016-04-12 20:30:14 (10 lat temu)
czester55
 
+1 głosów:1
do † KazimierzP: ????
2016-04-12 21:11:30 (10 lat temu)
czester55
 
+1 głosów:1
do † KazimierzP: ????
2016-04-12 21:11:32 (10 lat temu)
do fantom: Ulica Traktorowa została zlikwidowana bodajże w 2005r. Dzisiejsze tereny ulicy Traktorowej zajmuje ulica Złotnicza.
2016-05-03 18:34:01 (10 lat temu)
vetinari
 
+3 głosów:3
Foto kicia :-)
2016-10-10 08:34:33 (9 lat temu)
ZPKSoft
 
+3 głosów:3
Bardzo dziękuję, kicia doskonale wpasowuje się w koloryt całości ;-)
2016-10-10 08:49:53 (9 lat temu)
Wolwro
 
Ciekawe, gdzie ten most stał pierwotnie.
2017-04-01 11:19:41 (9 lat temu)
fantom
 
+1 głosów:1
do Wolwro: A skąd przypuszczenie że owy most stał gdzieś pierwotnie?
Mostów się nie przenosi, mosty się projektuje pod konkretne obciążenia i rozpiętości.
2017-04-01 11:39:14 (9 lat temu)
do fantom: Brzeg, - Most Piastowski
Dzięwiętnastowieczny most kratownicowy przeniesiony z podbydgoskiego Fordonu w 1953 roku i zamontowany na miejscu zniszczonego w 1945 roku tzw. Mostu Fryderyka.
2017-04-01 11:46:09 (9 lat temu)
fantom
 
do cracusiac: W przypadku mostu z Bydgoszczy chodziło o uratowanie zabytku z 1893 r. Przy obiektach zabytkowych obowiązują inne reguły działania.
2017-04-01 12:24:37 (9 lat temu)
do fantom: Zdemontowane stare przęsła zalewowe wykorzystano do budowy kilku mniejszych mostów (głównie we wschodniej części kraju): w Zosinie nad Bugiem (na trasie do Włodzimierza Wołyńskiego), Dorohusku koło Chełma, Jarosławiu nad Sanem i Rybołach (do budowy wiaduktu drogowego na trasie Białystok-Bielsk Podlaski), a także w Czarnkowie na Noteci oraz Brzegu w nowym moście na Odrze.
2017-04-01 13:04:12 (9 lat temu)
fantom
 
do cracusiac: W Polsce jest 35 tys. obiektów mostowych. Kilka z nich, zwłaszcza po wojnie, mogło powstać przy wykorzystaniu elementów istniejących. Reguły to jednak nie zmienia. Dużo prościej jest dla danych warunków most zaprojektować niż adaptować. Zwłaszcza jeśli mówimy o konstrukcjach drogowych czy kolejowych.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: liter
2017-04-01 13:28:09 (9 lat temu)
cracusiac
 
+1 głosów:1
do fantom: Czyli innymi słowy, wykorzystuje się to co jest. Podobnie było z odbudowa Warszawy.Wykorzystano cegły z całej Polski.
2017-04-01 14:10:04 (9 lat temu)
Pokaż na mapie
12 Dyskusji (ostatnia 9 lat temu)
Ulica Flisaków - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Nowa Ruda Nowa Ruda Nowa Ruda Nowa Ruda stacja bytom nowy dwór mazowiecki toruń toruń pruchnik pruchnik mokobody wisła kraków radzymin radzymin Zalewy Nadarzyckie Rynek Łazarski katowice gdanska urzą miasta sanok urzą miasta sanok złoyniki świętochłowice świętochłowice brzesko krótka 1 Łęczyca Łęczyca karmelicka 12 milicz milicz hotel katowice milicz milicz Ustka Ustka suchożebry Stary sanok