| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Ulica Długa
4a
6
20
24
32
34

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Ulica Długa

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2022-06-18 17:44:45 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2022-06-18 17:52:13 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2022-06-18 18:12:47 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2022-06-18 18:16:22 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2022-06-18 18:32:44 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:06:56 (3 lata temu)
nukebro
+1 głosów:1
do Robert Cze: Na tych zdjęciach tartaku z kolekcji Wyczałkowskiego mamy zatem tartak na Długiej (mamy konsens?), po zachodniej stronie Huty "Sława". Tu na zdjęciu widać północną i zachodnią stronę wieży ciśnień.

Także te komentarze warto by przenieść do tartaku "herbskiego", koło młyna.
2023-04-26 14:02:18 (3 lata temu)
do nukebro: Zdaje się, że huta szkła "Sława" w latach 60-tych (czyli po wykonaniu tych zdjęć w tartaku/składzie materiałów budowlanych) wybudowała nowy komin i nową halę, a ta prześwitująca spoza wózka widłowego była raczej w tej części ulicy Długiej (za starą bramą wjazdową z jej lewej strony):


Dlatego nie do końca załapuję określanie geograficznych stron huty "Sława", bo nie wiem, czy chodzi o istniejące obiekty, czy te wyburzone.

Wieża ciśnień na stacji kolejowej Kielce Herby zmusza mnie z kolei do zawarcia kompromisu - zatem mamy konsens!

Ten tartak musiał być zlokalizowany pomiędzy wieżą ciśnień, a starym kominem huty szkła - środkiem tych punktów biegnie ulica Długa:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dyskusja długa jak ulica
2023-04-26 16:05:00 (3 lata temu)
do nukebro: Wysoce prawdopodobne, że tartak/skład był za tym płotem:
2023-04-26 16:15:13 (3 lata temu)
do nukebro: Może ktoś potrafi określić, co to za tory? W sensie:
- bocznica torów o normalnym rozstawie szyn
- kolejka "leśna" bądź "zakładowa" o wąskim rozstawie szyn

2023-04-26 17:00:32 (3 lata temu)
do nukebro: Bo jeśli są to tory o normalnym rozstawie szyn - to być może tartak/skład był na tym placu sąsiadującym z terenem huty szkła "Sława":

2023-04-26 17:12:36 (3 lata temu)
do Robert Cze: Dzięki, Robercie, za przeniesienie komentarzy. Zrobiłem taką pomoc w identyfikacji:
2023-04-26 19:37:10 (3 lata temu)
do nukebro: Jedyny komentarz, na jaki mnie stać po zapoznaniu się z tą "pomocą" brzmi: sukces to codzienna, mozolna praca!
2023-04-26 22:16:04 (3 lata temu)
do Robert Cze: Świetna robota!
2023-04-26 23:26:07 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:05:00 (3 lata temu)
Robert Cze
+1 głosów:1
Jeżeli zza ładunku wózka widłowego wystaje ten fragment budynku Huty Szkła "Sława":


to pozostaje jeszcze gdzieś odnaleźć ten komin obok fragmentu dachu z wywietrznikiem-świetlikiem - bo obecny wygląda całkowicie inaczej:


Dałoby to pewność, że i te zdjęcia wykonano w tym samym tartaku:




Możliwe jednak, że są to wymieszane zdjęcia co najmniej dwóch różnych tartaków ...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: różne tartaki
2023-04-25 16:17:50 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:05:14 (3 lata temu)
nukebro
+1 głosów:1
do Robert Cze: Moim zdaniem tu rzeczywiście widać Hutę "Sława". Ładnie wypatrzone. Ten obecny komin wygląda na dużo nowszy.
2023-04-25 18:49:42 (3 lata temu)
Julo
+1 głosów:1
Nie wiem, czy datowanie nie jest zbyt późne, nawet o piętnaście lat. Oba traktory mają tablice rejestracyjne wg wzoru z kwietnia 1946 r., ten z lewej jak się wydaje C-20695, ten drugi C-2?821. Na obu tablicach poniżej mniejszymi literami nazwa miasta - siedziby województwa, tutaj widać KIELCE. Litera C oznaczała pojazdy ciężarowe (a także autobusy). Dla województwa kieleckiego zakresy pięciocyfrowego numeru rejestracyjnego był 20000–24999.
Już w listopadzie 1946 roku wprowadzono nowy wzór tablic, na który składał się blok litera,cyfra,cyfra, potem kreska i blok trzech cyfr.

Innymi słowy oba te traktory zarejestrowano między kwietniem a listopadem 1946 i raczej mało prawdopodobne, żeby przetrwały aż do lat sześćdziesiątych
2023-04-25 17:52:13 (3 lata temu)
yani
+1 głosów:1
Obniżyłem datowanie.
2023-04-25 23:57:47 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:04:42 (3 lata temu)
Woj11
+1 głosów:1
do Julo: Ciągnik to Ursus C45. (widać go też na innym zdjęciu). Produkcja od września 1947,do końca roku 130 sztuk. Więc 1946 odpada.
2023-04-25 18:24:57 (3 lata temu)
do Woj11:
Równie dobrze może to być Lanz Bulldog, a nie Ursus i wtedy datowanie może być od 1946 w górę. Na pewno nie są to lata 60-te.
Faktem jest, że datowanie wszystkich zdjęć Andrzeja Wyczałkowskiego przez jego wnuka jest od czapy...
2023-04-25 21:15:38 (3 lata temu)
Woj11
+1 głosów:1
do yani: Może przesadziłem, ale się sugerowałem tym
2023-04-25 21:22:50 (3 lata temu)
do Woj11: Sorry, że tak, ale z komórki...
2023-04-25 21:23:55 (3 lata temu)
yani
+1 głosów:1
do Woj11:
Popatrzyłem na zdjęcie z Twojego linku i okazało się, że masz rację. To ten sam traktor, jednak Ursus. Numer rejestracyjny wygląda na ten sam - środkowe cyfry 069.
To drugie jest datowane na 1956 i to jest bliższe prawdzie.
2023-04-25 22:21:28 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:05:38 (3 lata temu)
Na rogu Pocieszka i Szydłowskiej?
2022-04-04 17:22:54 (4 lata temu)
2022-04-04 17:24:52 (4 lata temu)
Dwóch panów pozuje do zdjęcia na BACZNOŚĆ - chyba w partyzantce byli ...
2022-04-04 19:16:40 (4 lata temu)
2022-12-09 16:53:39 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:03:38 (3 lata temu)
do nukebro: Miechów? 🤔
2022-12-10 06:42:45 (3 lata temu)
do nukebro: Sprawdziłem Miechów - nici, nie znalazłem takiej lampy ulicznej.
Dziwne te lampy są, bo na drewnianym słupie wewnątrz składu lampa wygląda jak kielecka - ale te wzdłuż ulicy, na betonowych słupach już nie.
2022-12-10 15:12:41 (3 lata temu)
do nukebro: Co o tym sądzić?
Cóż, to mogą być Kielce (może nawet Białogon), a to za sprawą "starej lampy" na drewnianym słupie.
Natomiast te "nowe lampy" na słupach betonowych, to może być już ogólnokrajowa produkcja z czasów PRL-u.
W Kielcach pierwsze słupy betonowe pojawiały się od 1958 roku - być może to masówka na cały kraj?
2022-12-10 15:57:32 (3 lata temu)
do nukebro: Ta "stara lampa" nie daje mi spokoju - ona też jest "niekielecka" zdaje się:
2022-12-11 08:18:58 (3 lata temu)
do nukebro: Na zalinkowanym zdjęciu powyżej jest "stara kielecka lampa uliczna" z okresu 2. elektrowni kieleckiej - tej, której właścicielem było Miasto Kielce i belgijsko-polska spółka (działała w latach 1926-1960). Ta:
2022-12-11 08:24:11 (3 lata temu)
do nukebro: Z 2. elektrownią kielecką były powiązane na wskroś kieleckie elementy sieci elektrycznej - "artystyczne" stacje trafo:
2022-12-11 08:27:27 (3 lata temu)
do nukebro: ... i charakterystyczne lampy uliczne - wiszące na linach (chyba tylko na Sienkiewce):


... na "artystycznych słupach żeliwnych" (chyba tylko na pl. Niepodległości i na Rynku):



... na słupach drewnianych:


Były jeszcze takie "bezsłupowe" przytwierdzane do ścian budynków - ale nie pamiętam w tej chwili na którym zdjęciu je widziałem - gdzieś na początku ul. Sienkiewicza bodajże.
2022-12-11 08:43:25 (3 lata temu)
do nukebro: A od 1958 roku miasto Kielce oświetliło swoje ulice lampami jarzeniowymi na betonowych słupach:


Nic z tych rzeczy nie pasuje mi do "składu materiałów budowlanych" na głównym zdjęciu. Chyba (???) nie Kielce ...
2022-12-11 08:48:42 (3 lata temu)
do nukebro: ... a jeśli jednak Kielce - to na peryferiach; Herby (?), ul. Zagnańska (?), Białogon (?), Pakosz (?), etc.
2022-12-11 09:00:40 (3 lata temu)
Jarosław Dubowski
+1 głosów:1
do Robert Cze: Te na betonowych słupach to jest projekt typowy ("Ala")
2022-12-10 19:09:25 (3 lata temu)
do Jarosław Dubowski: Dzięki.
2022-12-10 19:39:55 (3 lata temu)
nukebro
+1 głosów:1
do Robert Cze: Czekamy, aż coś się pojawi. Gdyby Michał Wyczałkowski tu zaglądał i np. pokazał, które zdjęcia są sąsiednie na kliszy, to pewnie bardzo by to ułatwiło szukanie.
2022-12-12 13:06:09 (3 lata temu)
do nukebro: ... ale ubyłaby co najmniej połowa zadowolenia, gdy już ktoś odgadnie to zdjęcie bez wskazówek od Michała W.
2022-12-14 21:26:24 (3 lata temu)
nukebro
+1 głosów:1
do Robert Cze: Tutaj na terenie Chemaru są podobne lampy, ale w sumie na nic nas to nie naprowadza poza tym, że Kielc nie można wykluczyć.
2023-01-02 16:14:08 (3 lata temu)
do nukebro: W sumie dużo to daje. Że Kielce i że rejon ul. Zagnańskiej - kilka ogromnych tartaków obok siebie. Mogli już wymienić po tym remoncie ulicy te stare lampy:
2023-01-02 19:35:20 (3 lata temu)
do nukebro: A stare - te za płotem - mogły jeszcze zostać. Bardzo dobry trop podsunąłeś!
2023-01-02 19:40:39 (3 lata temu)
do nukebro: Może to dach tego budynku wystaje zza drzew:
2023-01-02 19:52:58 (3 lata temu)
2022-06-11 18:41:35 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2023-04-27 08:04:07 (3 lata temu)
do Robert Cze: Tu też ten sam obiekt, ale błędnie przypisany do tartaku na Długiej:
2022-06-18 09:23:42 (3 lata temu)
Robert Cze
+1 głosów:1
do nukebro: Dwie uwagi:
1. Tartak Herbski nigdy nie mieścił się przy ulicy Długiej - lecz przed wojną przy ul. Herbskiej nr 3, a obecnie ul. Przejazd 32.
2. Skład materiałów budowlanych uwieczniony na zdjęciu powyżej z pewnością nie był częścią tartaku "Herbskiego". Tego rodzaju lamp oświetlenia ulicznego w tym rejonie nie było, lecz takie:
2022-06-18 18:37:57 (3 lata temu)
do nukebro: 1. Zmienić przypisanie tartaku Herbskiego do adresu: ul. Przejazd 32 (odpiąć go od ul. Długiej)
2. Odpiąć od obiektu Tartak Herbski i przypisać do "Kielce - zdjęcia niezidentyfikowane" to zdjęcie:

3. Zastanowić się, czy zdjęcia składu materiałów budowlanych to w ogóle są w Kielcach wykonane, ponieważ lampy uliczne wyglądają na niekieleckie:
2022-06-18 20:30:56 (3 lata temu)
do Robert Cze: Ad 1. Masz rację. Dzięki za te wszystkie ciekawe wyjaśnienia. Czyli trzeba zmienić przypisanie.
2022-06-18 19:28:44 (3 lata temu)
yani
+1 głosów:1
Ten sam traktor, więc miejsce prawdopodobnie to samo co tu:
2023-04-25 22:55:12 (3 lata temu)
da signa
+1 głosów:1
do nukebro: Proszę bardzo.
2023-04-27 08:49:53 (3 lata temu)
nukebro
+1 głosów:1
do da signa: Dzięki :-)
2023-04-27 08:54:53 (3 lata temu)
Robert Cze
+1 głosów:1
do da signa: Dwa ostatnie z listy "nukebro" nadal są w "Niezidentyfikowane".
A to również tartak przy ul. Długiej, więc proszę ich przepisanie do już zidentyfikowanych.



2023-04-27 09:03:44 (3 lata temu)
da signa
+1 głosów:1
do Robert Cze: Przeniosłam. Opisy możesz poprawić ?
2023-04-27 09:13:59 (3 lata temu)
do da signa: Dzięki.
No to się popisałem ;-( To moje wstawki i akurat te dwa mogę edytować - trochę się wstydzę ...
2023-04-27 09:35:59 (3 lata temu)
do Robert Cze: Bez przesady :))
2023-04-27 09:43:51 (3 lata temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do Robert Cze: Nadałem obiektowi adres i zaznaczyłem na mapie.
Teraz trzeba wyjaśnić jego status: jeśli dotąd istniejące na tym terenie budynki należały wcześniej do tartaku (także te, które powstały później niż w okresie, z którego pochodzą te zdjęcia, ale jeszcze wtedy, gdy on funkcjonował), to obiekt istnieje lub istnieje częściowo.
Co do nazwy obiektu: jeśli po tartaku było tam co innego, co wykorzystywało większość tych zabudowań, to nazwa obiektu musi być inna, a nazwa dawna "Tartak", a jeśli nie, a tylko działało/działa tam kilka drobnych firm, to nazwa obiektu "Dawny tartak", wreszcie jeśli od zamknięcia tartaku nie było tam nic, to nazwa obiektu pozostaje, jak teraz, czyli "tartak", mimo że już nieczynny. Nie znam historii tego miejsca, więc sami musicie podpowiedzieć, jak do tego podejść.
2023-04-27 21:27:17 (3 lata temu)
Robert Cze
+1 głosów:1
do blaggio.: Co najmniej trzy budynki byłego tartaku stoją do dzisiaj na tej działce. Nie natrafiłem na żadną informację, aby działała na tym terenie jakaś inna firma.

Świeże zdjęcie satelitarne (z 2023 roku) na Google Maps ujawnia kilka dobudowanych budynków/wiat i skład czegoś na paletach. Te spaletyzowane materiały wyglądają identycznie, jak produkty szklane huty "Sława", która zajmuje sąsiednią działkę (o adresie ul. Średnia 13). Wszystko wskazuje że "Sława" kupiła/dzierżawi/najmuje lub w jakikolwiek sposób przejęła ten obiekt - a to dlatego, że na StreetView istnieje zdjęcie z szyldem huty przy bramie wjazdowej na posesję byłego tartaku.


Na geoportalu Kielc ta działka ma swój własny (inny niż "Sława") numer i punkt adresowy - dlatego proponuję:
- obiekt istnieje częściowo
- nazwa: Dawny Tartak
- adres całej posesji na GIS: ul. Długa 24

Dzięki za pomoc.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dodatki
2023-04-28 08:27:05 (3 lata temu)
do Robert Cze: Ktoś pomocny już wszystko ustawił zgodnie z sugestią. No, i dobrze. Podziękowania. :-)
2023-04-28 18:27:01 (3 lata temu)
Robert Cze
+1 głosów:1
do blaggio.: Na FP grasuje Niewidzialna Ręka, od lat.
To Ona i Wy wszyscy sprawiacie, że zabawa/hobby/pasja nielicznych postrzega Was - przez gremia - za EKSPERTÓW!!!
Bez cienia wątpliwości NIMI JESTEŚCIE!. A to tylko jeden w z mnogich przykładów.
I - zamilknę ...
2023-04-28 19:16:21 (3 lata temu)
Pokaż na mapie
9 Dyskusji (ostatnia 3 lata temu)
Ulica Długa - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Verpflegungsamt jastrzębia jastrzębia ciężkowice Krakowska Kraków Krakowska Kraków ulica Krakowska Kraków ulica Krakowska Kraków puck puck pałac Ballestremów Królowej Jadwigi warszawa bukszpanowa warszawa bukszpanowa warszawa zaspa lotnisko Wrocław ul murarska Długi Targ 39 Połaniec fort karola Hotel Drezdeński Połaniec Krzemienica Połaniec bydgoszcz ul. Gdańska 68 Eduarda schulsa Bydgoszcz turczyn turczyn janikowo most janikowo wygoda wiadukt wygoda wygoda szpital polanki 119 gdańsk szpital polanki 119 gdańsk ograszka