| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - Mały Rynek

Wystawa plenerowa

OBIEKTY - Mały Rynek
2
3
4
5
7
8
9
9a
10
12
13
15
14
16
17
19
18
21

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Mały Rynek

Dawniej: Tuchmarkt, Fleischmarkt
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12345678910następna
Podmiana.
2024-11-20 15:24:50 (rok temu)
Podmiana.
2024-11-21 11:08:02 (rok temu)
foxi
+1 głosów:1
Z okazji 125 lat muzeum 1 września wystawa -
2025-08-29 14:06:22 (7 miesięcy temu)
Ołtarz najprawdopodobniej z prudnickiego kościoła kapucynów. Podobniej jak ambona. Na zdjęciu przedstawiającym salę odczytową są widoczne również pozostałe elementy wyposażenia kościoła - filary, obrazy.
2026-02-08 11:21:03 (2 miesiące temu)
foxi
+1 głosów:1
Jest wiele teorii i przypuszczeń, ale ten element na dole fotografii rozbija bank. Przed dworcem PKP w Opolu jest wystawa zdjęć Stanisława Bobera - Jest tam 19 zdjęć, ale aż 8 nie było jeszcze na FP a to jedno z nich. Inne wkrótce już nie tak zaskakujących ale równie ciekawych ;-) Datowanie zapewne też dużo późniejsze patrząc na kondycję tej kamienicy.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2024-10-16 09:58:35 (rok temu)
Mały Rynek 10. I to zdjęcie jest na wystawie nieopisane ? Dziwne, bo powinno. Gandalf je odgadł już dawno temu.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: edit
2024-10-16 10:57:27 (rok temu)
Za czym kolejka ta stoi ?
2024-10-19 12:44:17 (rok temu)
Tak sobie myślę, że na tym zdjęciu to wcale nasz obiekt nie musiał się załapać. Zdjęcie sprzed wojny i to nasze są zrobione pod innym kątem . znajdujący się na pierwszy planie sprzęt jest bardzo wyraźny , a ludzie i kamienica są w oddali. Czyli odległość między murkiem a kamienicą może być większa niż się wydaje.
2024-10-20 12:39:29 (rok temu)
Zali ktoś w basenie p-poż zwodował jakąś antyczną nitowaną krypę?
2024-10-20 12:55:17 (rok temu)
yani
+3 głosów:3
Mam teorię, iż w czasie wojny posadowiono obok murku jakąś starą barkę i napełniono ją wodą aby pełniła rolę zbiornika pożarowego. Może nawet nieco ją wkopano w grunt.
2024-10-22 01:38:21 (rok temu)
Jarosław Dubowski
+1 głosów:1
do Desperado: A co widać na dole zdjęcia?
2024-10-19 19:43:32 (rok temu)
do foxi: Kartki żywnościowe albo jakaś biurokracja w ramach której człowiek musiał udowodnić że nie jest wielbłądem...
2024-10-22 11:05:44 (rok temu)
do Jarosław Dubowski:
Barka zacumowana przy nabrzeżu?
2024-10-20 11:34:34 (rok temu)
Desperado
+1 głosów:1
do Jarosław Dubowski: To jest coś, co mnie do dziś wprawia w zdumienie. Dlatego patrzyłem na to zdjęcie, na pozycję ratusza i byłem głupi. Bo perspektywa wieży rausza nie pasowała do żadnej wody w Opolu. Skoncentrowałem się na ratuszu i tym czymś, nie zwracając uwagi na zabudowę. Pokazałem Gandalfowi to zdjęcie i on, po paru minutach stwierdził : kamienica Mały Rynek 10. Mnie to wygląda na basen p-poż. Ale na żadnym innym zdjęciu go nie widać. Pytanie, po co w basenie ta metalowa konstrukcja ? Czy zostało to zbudowane z okazji "Festung Oppeln" ? I co się z tym stało, skoro w lutym 1945 tego czegoś na zdjęciu nie widać ?
2024-10-20 11:50:42 (rok temu)
do yani: Tylko tam nie ma nabrzeża. Wygląda jak nałożenie dwóch fotek.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2024-10-20 11:39:44 (rok temu)
do fantom: Dla mnie nie. Popatrz, że betonowy murek idzie idealnie równolegle do ulicy. Murek, jak i jezdnia, opadają z lewa na prawo. Według mnie niemożliwe aby dwa negatywy ułożyły się tak idealnie.
2024-10-20 11:55:13 (rok temu)
do Desperado: Przed remontem nawierzchni był taki murek. Pewnie basen został zasypany ziemią, bo był dużo niższy. A w basenie mogły się znajdować jakieś urządzenia strażaków.
2024-10-20 12:06:55 (rok temu)
do Desperado: Wskazałeś zdjęcie lotnicze z lutego 1945 i piszesz że tego czegoś tam nie widać, tylko że na tym zdjęciu w tym miejscu w ogóle niewiele widać. Ja powiększyłem nieco fragment zdjęcia ze stycznia 1945 i uważam że tam jednak coś jest, czerwonymi widełkami oznaczyłem na lewym zdjęciu widoczny kadr i przypuszczalne miejsce gdzie stał fotograf, zieloną kreską murek: .
2024-10-20 20:24:25 (rok temu)
do Desperado: Nie takie rzeczy się robiło, wszystko można dopasować. Tylko pytanie po co?
2024-10-20 11:57:20 (rok temu)
do fantom: A ! Bo Ty przyjmujesz celowe działanie a ja przypadek :) Więc pytanie jest zasadne :)
2024-10-20 12:03:05 (rok temu)
do Desperado: Pomyślałem ze mógł sobie ktoś kiedyś zrobić taki żarcik w ciemni, abyśmy mieli problem :)
2024-10-20 12:04:19 (rok temu)
do fantom:
Fotomontaż na materiałach analogowych to nie jest, na 100%. Komputerową manipulację wykluczam na co najmniej 99%.
2024-10-22 01:26:24 (rok temu)
do da signa: W 1944 nic tutaj takiego nie ma:
Są tylko te dwa drzewa.
2024-10-20 12:13:00 (rok temu)
do da signa: Basen zapewne był większy, te murki to wyglądają na jakieś późniejsze urządzenie terenu. W najbliższym sfotografowanego budynku rogu widoczny jakby fundament jakiegoś kiosku albo podobnego małego budynku.
2024-10-20 13:19:49 (rok temu)
do fantom: Tylko, że to zdjęcie ma datowanie 1934-1944 nie ma pewności kiedy je zrobiono.
2024-10-20 12:16:25 (rok temu)
do da signa: Bo ten przedział czasowy trzeba by zawęzić. To ostatnie opublikowane zdjęcia Opola i tam większość jest z lat 1939-44. A i motoryzacja by to potwierdzała. Popatrz na stan murku z tego zdjęcia, on nie jest dopiero co wybudowany, ma ślady czasu. To nie jest murek wybudowany przed rokiem. Czyli o obiekcie "Festung Oppeln" można zapomnieć.
2024-10-20 12:23:37 (rok temu)
do da signa: Nyskadolniak by to pewnie uściślił wedle widocznych pojazdów.
2024-10-20 12:24:14 (rok temu)
do da signa: Przyjmijmy, że mamy tu lata 1934-44, zero murka , zero "budowli" Na tym zdjęciu mamy już i murek i budowlę. Na następnym zdjęciu mamy tylko murek i ogrodzenie. Jest to ówczesny "szaber platz", na którym robiliśmy bratem i kumplami wielkie interesy :) Był wyłożony betonem, podobnie jak na zdjęciu z lat 34-44 Potem powstał murek, budowla i co ? Wszystko zniknęło w ciągi jednej nocy ? :) No bardzo dziwne ro wszystko. Zastanawiam się, co to mogła być za budowla, że sowieckie władze pozbyły jej się tak szybko. Przecież inne niemieckie baseny p-poż. dożyły późnych lat 70.
2024-10-20 12:40:58 (rok temu)
do fantom: Trzeba mu podrzucić :)
2024-10-20 12:34:49 (rok temu)
do Desperado: Jak się pojawi, to się mu da zadanie.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: litery
2024-10-20 12:38:32 (rok temu)
nyskadolniak
+4 głosów:4
do fantom: To zdjęcie z dzieciakami na Małym Rynku jest
z 1936-go lub późniejsze (Mercedes 170V).
2024-10-20 13:40:45 (rok temu)
do da signa: Z dwóch powodów "nie" :) Po pierwsze tam nie ma tyle miejsca aby "przesunąć" dziwną budowlę. Po drugie drzewa na obu zdjęciach. Budowla jest zaraz za nimi.
2024-10-20 12:43:32 (rok temu)
do Desperado: A może zdjęcie zrobiono zza tego muru
2024-10-20 12:45:16 (rok temu)
do Desperado: Tutaj z lewej widać coś podobnego:
2024-10-20 13:12:07 (rok temu)
do Jarosław Dubowski: Tak, teorię z murkiem już odrzuciłam. uważam, ze zdjęcie zrobiono z budynku naprzeciwko , zza muru, możliwe, że z okna .
2024-10-20 13:36:25 (rok temu)
fantom
+1 głosów:1
do nyskadolniak: Dzięks ;)
2024-10-20 13:44:15 (rok temu)
do Gandalf: A więc tak. Zgadzam się z ustawieniem fotografa i ujęciem obiektywu. Widzę ten obrys późniejszego targu, stworzony przez drzewa (trójkąt), niestety to wszystko. Mimo dobrej woli nie dostrzegam niczego, co by przypominało ten basen. Ale być może po prostu nie widzę. Ciekawe jak inni ?
2024-10-21 18:57:14 (rok temu)
do Desperado: Ja się cały czas upieram, że tam żadnego basenu nie było. Mur z posesji naprzeciwko, za murem jakiś niższy budynek , na którym leży cos w rodzaju łódki . Woda to deszczówka jest na zewnątrz i w środku.
2024-10-21 19:28:06 (rok temu)
do da signa: Gdzieś znalazłem w artykule o rewitalizacji Małego Rynku, że "Część dzisiejszego Małego Rynku była przeznaczona na handel materiałami i płótnem" , może to coś z tym ma wspólnego? Rozciągali płótno na tym?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: orto
2024-10-21 20:48:49 (rok temu)
do da signa: Jak nie było jak tu go widać:
2024-10-21 20:56:53 (rok temu)
Neo[EZN]
+1 głosów:1
do yani: Ciekawa teoria. Może nawet postawiono ją w basenie z którego woda mogła szybciej ubywać.
2024-10-22 09:23:30 (rok temu)
Desperado
+2 głosów:2
Wiecie co dla mnie jest najpaskudniejsze w Opolu. Tuje posadzone w donicach i okalające ogródki piwne i restauracyjne. Tragedia. Co to jest ?? Cmentarze ??
2024-10-22 19:54:16 (rok temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do Desperado: Zwłaszcza, że często nie są zielone a uschnięte lub zaatakowane przez szkodniki, jak na tym zdjęciu Gandalfa.
2024-10-22 20:20:19 (rok temu)
do ZPKSoft: A w Opolu są wszystkie takie. Zbudowali nową fontannę za miliony a wokół tarasu zeschłe tuje. No katastrofa :(
2024-10-22 20:35:36 (rok temu)
Nie wydaje mi się żeby to był pensjonat, raczej szpital. Ale poczekam na Gandalfa :)
2025-01-11 18:04:46 (rok temu)
Gandalf
+2 głosów:2
do Desperado: Ani pensjonat, ani szpital tylko klasztor o tutaj: :)
2025-01-11 18:16:35 (rok temu)
do Gandalf: No i wiedziałem kogo "zahaczyć" :) Ty to masz oko, koniec świata :)
2025-01-11 18:38:20 (rok temu)
do Gandalf: Czyli prawie dobrze ;-) Jak Klosterschule to dopisałam do szkoły przyklasztornej...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: lit.
2025-01-11 22:33:30 (rok temu)
do Gandalf: Klasztor, zaadaptowany na szpital na czas wojny. Dwa w jednym.
2025-01-12 14:30:24 (rok temu)
Desperado
+1 głosów:1
do TW40: Ja postawiłem na szpital, bo tam był taki mur. No i zmylił mnie napis "Innere Abteilung" - czyli oddział wewnętrzny. A takowy był tam i po wojnie. Ale znowu się czegoś nowego dowiedzieliśmy :)
2025-01-12 11:42:08 (rok temu)
Woj11
+5 głosów:5
Delikatnie zasuguruję, że jednak jest to topór
2025-10-25 17:37:29 (5 miesięcy temu)
ZPKSoft
+1 głosów:1
do Woj11: Delikatność wskazana ;-) Masz rację to topór, miecz mamy np. tu .
2025-10-25 17:47:20 (5 miesięcy temu)
do Woj11: No jakaś zakrótka ta poręcz ☺☺☺ Moźe dla jednoriękiego kata ☺
2025-10-25 18:41:36 (5 miesięcy temu)
Desperado
+2 głosów:2
Fantastyczne zdjęcie i dokument. Widać, że budynek zniknął, bo Warszawa potrzebowała cegieł.
2026-04-14 11:18:20 (8 dni temu)
Oderstr.
+2 głosów:2
do Desperado: Takie same stosy cegieł stały przed Starą Rejencją. Przy okazji warto dodać, że nie wszystkie cegły z Opola wywieziono do stolicy. Część materiału pochodzącego z rozbiórki trafiła do okolicznych wsi.
2026-04-14 19:23:31 (7 dni temu)
Po prawej u dołu widać jeszcze pozostałości domu handlowego Franza Justa.
2026-04-16 18:58:38 (5 dni temu)
Dzisiaj to wygląda całkiem inaczej.
2026-04-16 20:49:43 (5 dni temu)
Pokaż na mapie
97 Dyskusji (ostatnia 5 dni temu)
Zdjęcia
Pokaż wszystkie | Ostatnio dodane
1914
2002
2009
2022
następna
Mały Rynek. Widok w kierunku północno-wschodnim. Między drzewami widoczne są jeszcze wypalone mury dawnego pensjonatu sióstr De Notre Dame i kopuła kościoła ...
Stare targowisko na Małym Rynku. Chyba był to najlepszy czas dla opolskich "szaberplaców" ale i potrzeby społeczeństwa rosły :) Źródło : Narodowe Archiwum Cy...
1936-1941
1912
-
1941
1912
-
1954
1947
-
1960
1957
-
1974
1960
-
1974
1973
-
1975
1944
-
2022
1944
-
2022
1944
-
2022
1999
-
2004
Mały Rynek - obiekty i wydarzenia
2
14
17-19
18
następna
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Pluton osp osp Plutos kino muranów Nowogrodzka radom radom Łagów Łagów strzelce opolskie hoża antoni fil PIOTRKÓW PIOTRKÓW czechowice dziedzice czechowice dziedzice pałacy okoniewskiego wodzenie niedźwiedzia lotnisko bery legnica jaworzyńska 36 chałubińskiego Długa Kraków WARSZAWA ZABKOWSKA DĄBROWA NAD CZARNĄ ogród botaniczny ogród botaniczny DĄBROWA NAD CZARNĄ katowice katowice siemianowice śląskie chemiczna 1 trynek „Ofiar Oświęcimskich 46“ + „National“