| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
Więcej (26)
Obiekty w okolicy
Kotwica
15
m
Szczecin
Bollwerk 17
21
m
Szczecin
Bollwerk 18
24
m
Szczecin
Restauracja "The KITCHEN"
27
m
Szczecin
Bollwerk 16
25
m
Szczecin

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Nabrzeże przy Bulwarze Piastowskim (część pn)

Dawniej: Nabrzeże Wieleckie cd.
1 subskrypcja
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
1234następna
mamik
+2 głosów:2
Informacja od pana Mirka "Na czas wizyty okrętu w Szczecinie.Centrala Rybna postawiła barakowóz ( widoczny na zdjęciu po prawej stronie ) w którym można było zamówić świeżo smażoną rybkę.Obok barakowozu znajdowały się stoliczki do konsumpcji.Po wypłynięciu okrętu CR zlikwidowała barakowóz."
2014-05-28 18:24:18 (11 lat temu)
MarcinWawa
+3 głosów:3
Zdecydowanie "Burza" i z pewnością przed 1960, gdy została skreślona z listy okrętów MW (w służbie) i przekształcona trwale na okręt-muzeum zakotwiczony w Gdyni przy Skwerze Kościuszki. Stała tam do 1976, gdy zastąpiła ją nieco tylko młodsza "Błyskawica".
2014-05-29 16:27:18 (11 lat temu)
Tak, to tory tramwajowe, przedwojennej, bardzo malowniczej trasy wzdłuż Odry. Po wojnie gruz ze zniszczonych lub rozebranych kamienic Starego Miasta podniósł poziom późniejszej jezdni Nabrzeża Wieleckiego o 2-3 metry, a wzdłuż przedwojennej jezdni Bollwerku, widocznej na zdjęciu, postawiono mur oporowy. Bliżej widocznego w głębi mostu Długiego tory "wychodziły" z muru, a w tym miejscu "wchodziły" ponownie w mur. A przed II wojną tak to wyglądało - w widoku z mostu na ten fragment nabrzeża, zwany Fischbollwerk (od handlu świeżymi rybami) -
2014-05-29 21:00:44 (11 lat temu)
Tak, to OPR Burza. Na zdjęciu jest już po przebudowie na okręt obrony przeciwlotniczej.
2023-06-21 13:09:49 (2 lata temu)
Ciekawe co to za tory - może tramwajowe?
2010-04-26 21:15:09 (15 lat temu)
Raczej Szczecin , w głębi most Długi po lewej nieistniejący budynek zakładów rybnych . Można to zweryfikować z innymi zdjęciami umieszczonymi dalej .
2010-12-04 00:59:41 (15 lat temu)
do Neo[EZN]: Tramwaj przy nabrzeżu to raczej mało prawdopodobne...
Najbardziej mnie jednak intryguje, czy \"Burzę\" odholowano z Gdyni do Szczecina, na jak długo i po co? A może jednak to zdjęcie jest z Gdyni, co wydaje mi się jednak bardzo mało prawdopodobne, bo wydaje mi się, że tamte wakacje spędzaliśmy tylko zachodniopomorskim. Nigdzie w Internecie nie znalazłem takiego epizodu w historii \"Burzy\".
2010-04-26 21:23:27 (15 lat temu)
do Julo: Sądząc po szerokości międzytorza to tory tramwajowe właśnie.
2014-05-28 21:47:00 (11 lat temu)
do MarcinWawa: Przy Skwerze Kościuszki to ona nigdy nie stała ;))
2014-05-29 20:31:35 (11 lat temu)
do pawulon: Stała, bo sam ją tam oglądałem wychodząc z Basenu Zaruskiego, gdzie cumowałem tyle razy. Dokładnie w tym samym miejscu co teraz Błyskawica.
2014-06-13 01:27:41 (11 lat temu)
pawulon
+1 głosów:1
do MarcinWawa: Nie stała, bo Skwer Kościuszki nigdy tak daleko nie sięgał. Kończy się przed basenami portowymi ;)
2014-06-13 01:31:57 (11 lat temu)
PEŻ
+1 głosów:1
do pawulon: Marcinie. "Burza", tak jak obecnie "Błyskawica" miejsce postoju muzealnego miała przy Nabrzeżu Pomorskim (obecnie nazywanym również aleją Jana Pawła II). Pamiętam, że mówiło się "Błyskawica stoi przy Skwerze Kościuszki" choć jak to bywa ze skrótami myślowymi precyzyjne to nie jest.
2014-06-13 09:23:42 (11 lat temu)
atom
+1 głosów:1
Według moich informacji autorem zdjęcia jest Zenon Dmochowski (tak podają w książce "Szczecin 1945 i dziś").
2021-12-01 23:34:10 (4 lata temu)
Podmiana na większe.
2021-12-06 22:27:18 (4 lata temu)
Jazzek
+1 głosów:1
Tramwaj-atrapa, stojący na kawałku torów niezasypanych podczas budowy trasy nadodrzańskiej.
2017-04-20 17:02:57 (8 lat temu)
Ten bulwar jest bardziej piastowski niż Chrobry.
2020-11-21 17:43:17 (5 lat temu)
mirekjot
+2 głosów:2
1964 się nie łapie - Baszta 7 Płaszczy jeszcze w ruinie. To przynajmniej rok, jak nie więcej wstecz.
2023-06-09 14:19:10 (2 lata temu)
mirekjot
+2 głosów:2
do Jazzek: Niezupelnie tak. To nadwozia dwoch ex-warszawskich wozow typu L (czyli ex-wroclawskich Falkenriedow-maximum). Trzeci taki stal bardziej w lewo )poza kadrem). Po wycofaniu z eksploatacji ustawiono je na nabrzezu jako kasy biletowe i poczekalnie dla pasazerow tych dwoch widocznych tu hydrobusow. Oba stateczki byly wowczas wlasnoscia MPK Szczecin i wykonywaly regularne kursy po Odrze, po porcie i na kapieliska miejskie. Tu widac je lepiej A tu widac lepiej kasy i poczekalnie
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2018-03-05 23:04:13 (8 lat temu)
do mirekjot: Dobrze, że się ostro wziąłeś za komentowanie :)
2018-03-06 09:25:50 (8 lat temu)
Mariusz Brzeziński
+1 głosów:1
do Jazzek: Na długość równo po połowie. Piastowskiego jest więcej powierzchniowo (bliższy plan). Dokładam tą lokalizację.
2020-11-21 19:42:58 (5 lat temu)
do mirekjot: Przy nabrzeżu tramwaje wodne?
2023-06-09 15:44:55 (2 lata temu)
nyskadolniak
+2 głosów:2
do Woj11: Margitka i Juliszka.
2024-09-10 14:40:43 (rok temu)
Hauka
+1 głosów:1
Jako że mamy już wszystkie hełmy na wieżach, minimum 1975 rok. poprawiam
2023-06-09 13:12:13 (2 lata temu)
Hauka
+1 głosów:1
Zdjęcie maksymalnie z 1872 roku, gdyż w tym roku rozpoczęła się przebudowa skrzydła południowego zamku.
2020-05-29 10:48:21 (5 lat temu)
Choć jak się przyjęć to widzimy budowę kamienicy Bollwerk 31 (trzecia od lewej), projekt pochodzi z 9 grudnia 1864 roku, wiec możemy przypuszczać że budowa rozpoczęła się wiosną, zostawił bym zatem 1865 rok.
2020-05-29 11:00:42 (5 lat temu)
Podmiana na większe
2022-07-04 19:41:52 (3 lata temu)
do Hauka: Przypisuję także do zamku, żeby nie zgubić tej daty. Szkoda, że w opisach obiektów brak takich dat kluczowych dla zmian wyglądu.
2020-05-29 11:15:44 (5 lat temu)
Hauka
+1 głosów:1
do Mariusz Brzeziński: Dopisać mogę ze przebudowa skrzydła południowego rozpoczęła się w 1872 roku, natomiast zakończyła się 1874 roku. Na tego typu zdjęciach możemy dostrzec jeszcze jeden znacznik czasowy, w 1873 roku Kamienica Loitzów zyskała dodatkowe piętro.
2020-05-29 11:28:59 (5 lat temu)
do Hauka: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2020-05-29 11:37:24 (5 lat temu)
Mariusz Brzeziński
+2 głosów:2
Statki zacumowane przy Bollwerk (bulwar Piastowski). Za Odrą budynki przy Zbożowej nr 35 i 34. W głębi ukryty metalowy Most Kłodny.
2022-06-25 19:00:38 (3 lata temu)
Co to za konstrukcja po prawej stronie ?
2022-12-11 21:56:42 (3 lata temu)
blaggio.
+2 głosów:2
Tu Nabrzeża Celnego nie widać. Trzeba dopisać do Nabrzeża przy Bulwarze Piastowskim. Konstrukcja wygląda na końcówkę wysięgnika jakiegoś żurawia, chociaż wydaje mi się, że niczego takiego tam nie było. Może to żuraw budowlany.
2022-12-11 23:06:37 (3 lata temu)
Zmieniłem przypisanie.
2022-12-13 17:25:02 (3 lata temu)
Komentarz został usunięty przez administratora - powód: nieaktualny
2023-10-27 11:05:21 (2 lata temu)
do Hauka: Komentarz został usunięty przez administratora - powód: nieaktualny
2023-10-27 11:45:06 (2 lata temu)
do ylooC: Komentarz został usunięty przez administratora - powód: nieaktualny
2023-10-27 13:21:43 (2 lata temu)
do ylooC: Komentarz został usunięty przez administratora - powód: nieaktualny
2023-10-27 13:38:29 (2 lata temu)
do mirekjot: Komentarz został usunięty przez administratora - powód: nieaktualny
2023-10-30 20:03:25 (2 lata temu)
do ylooC: Oj tych fotek/skanów mam/miałęm mrowie, Leżą od lat, nie pojawią się ponownie, skoro się nie pojawiły do tej pory.. Podmienię zatem na dobrze znane obiekty, mosty, ulice, które bez wątpliwości były zrobione w Szczecinie.
2023-10-30 20:25:31 (2 lata temu)
do ylooC: F pięć, Idę na mapę, coś tam znajdę..
2023-10-30 20:27:09 (2 lata temu)
do ylooC: Most Hanzy, ale z jakiego bulwaru> nie wiem.. Do wyboru Piastowski lub Gdyński
2023-10-30 20:28:49 (2 lata temu)
do esski : Nowy most Kłodny od strony "miejskiego brzegu".
2023-10-30 20:55:11 (2 lata temu)
nyskadolniak
+3 głosów:3
Ratusz Staromiejski (po prawej) w odbudowie OD 1972-go.
2024-04-14 19:47:23 (2 lata temu)
Nie mam teraz pewności, ale chyba pawilonu CIGM nie było przed rokiem 1970 ?!
2024-04-15 14:11:08 (2 lata temu)
Woj11
+1 głosów:1
do nyskadolniak: Wcześniej. Odbudowa ruszyła w 1967
2024-04-14 20:06:46 (2 lata temu)
do nyskadolniak: Nie ma tu jeszcze mowy o odbudowie, to nie rusztowania, tylko podparcie. O wcześniejszym datowaniu decyduje wygląd ściany bulwaru Piastowskiego, jeszcze bez piaskowcowego pokrycia.
2024-04-15 09:54:31 (2 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
do Woj11: No nie - przeczytaj z łaski swojej co tam piszą: do 1972 powstawał PROJEKT. Odbudowa 72-4.
2024-04-14 20:09:33 (2 lata temu)
do nyskadolniak: Wykaz projektowy z datami
2024-04-14 20:46:09 (2 lata temu)
nyskadolniak
+1 głosów:1
do Woj11: Niczego to nie zmienia - projekt wykonywano w latach 67-72, tak jak podano w karcie, którą zalinkowałeś wcześniej.
2024-04-14 23:57:13 (2 lata temu)
da signa
+1 głosów:1
do Jazzek: Ja tu widzę dwa kolejne kadry z jednej rolki ten powyżej i ten W związku z tym zmieniam datowanie na 1966-67.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uzup.
2024-04-15 10:00:16 (2 lata temu)
do da signa: To nawet nie dwa kolejne kadry tylko ten jest wycinkiem z tamtego.
2024-04-15 11:41:36 (2 lata temu)
do Jazzek: A raczej oba są wycinkami jednego większego kadru :) A tę samą barkę mamy tutaj :
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2024-04-15 11:46:13 (2 lata temu)
do Kajordzak2: Tutaj macie w istocie dwie sprzeczne datacje:



Wycofuję, bo to początek budowy hotelu Arkona (ekspozycje na 25-lecie PRL-u były bliżej Baszty) ...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uściślenie
2024-04-15 14:22:42 (2 lata temu)
Kajordzak2
+2 głosów:2
do Kajordzak2: Hotel Arkona oddano do użytku wiosną 1970 roku, więc jednak jest to przed 1970 rokiem:
2024-04-15 14:33:47 (2 lata temu)
Jazzek
+1 głosów:1
Nie ma śladu wystawy osiągnięć na podzamczu. Datowanie najpewniej 1964 (dla nietutejszych: baszta odnowiona w 1963).
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dla nietutejszych
2024-04-22 11:36:17 (rok temu)
Pokaż na mapie
39 Dyskusji (ostatnia rok temu)
Zdjęcia
Ukryj wszystkie | Ostatnio dodane
1863
1910
1910
2001
2013
2024
następna
Odra, Bulwar Piastowski i ulica Nabrzeże Wieleckie. W tle Stare Miasto z zamkiem.
Panorama Starego Miasta spod Izby Celnej
1863
-
1897
1863
-
1897
1895
-
1900
1895
-
1903
1898
-
1903
1900
-
1906
1900
-
1906
1904
-
1907
1
1907
1905
-
1910
1905
-
1910
Nabrzeże przy Bulwarze Piastowskim (część pn) na innych zdjęciach
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: GŁOWACZOW Karpacz Turek Turek port gdynia Chmielna 21 Pustkow gryfice gryfice szpitalna, warszawa chrobrego kościuszki 46 żywiec kolejka kontener sluzewska kalisz ogrody kalisz ogrodowa lodz lodz kalisz ogrodowa kołbacz łódź przejazd łódź przejazd niedźwiedziny ojcowska na polach warecka 1 nowy świat 35 bzura bzura kutno lazaret Olchowce 1939 Olchowce 194 szarów szarów