| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - Panoramy Torunia

Widoki z wieży Ratusza Staromiejskiego

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Panoramy Torunia

2 subskrypcje
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
1234następna
BocieK
 
Chciałbym się dowiedzieć: skąd takie datowanie?
2020-08-17 18:48:54 (5 lat temu)
do BocieK: Z katalogu wystawy Westpreussisches Landesmuseum, pokazywanej m.in. w Starogardzie Gd. Ale nie będę się upierał
2020-09-03 08:27:14 (5 lat temu)
BocieK
 
do Pomuchelskopp: Podziękował ponownie. Zastanawia mnie ta seria grafik, u Branstaettera niektóre z nich są chyba rżnięte (nomen omen) od Fajansa (albo przygotowane z fotografii) a o tej toruńskiej panoramie kolega kolekcjoner powiada mi, że spotkał na aukcji niemal identyczną, ale nieczytelnie sygnowaną odręcznie, bez nadruków wydawcy, czy grafika i datowaną na koniec XVIIIw.... Trochę się w tych pochodzeniach zaplątałem już 🤷‍♂️
2020-09-03 17:27:00 (5 lat temu)
Pomuchelskopp
 
+1 głosów:1
do BocieK: Z lewej strony (na lewo od Bramy Klasztornej) widać dawne Koszary "Racławickie", dzisiejszy Hotel Bulwar, zbudowane przez Prusaków ponoć 1819-1822.
2020-09-04 09:02:17 (5 lat temu)
Na wprost widzimy fragment ulicy Żeglarskiej, dalej wschodnią stronę Rynku Staromiejskiego i jeszcze dalej ul. Chełmińską. Ulica odchodząca w lewo to ul. M.Kopernika. Zdjęcie zrobione z Bazyliki Katedralnej św. Janów. Ulicy św. Jana tu nie widać - jest za "plecami" fotografującego :)
Mniej - więcej to samo ujęcie:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2020-05-16 00:43:59 (6 lat temu)
4elza
 
+1 głosów:1
NAC podaje w opisie: "...widoczny m.in. kopiec Józefa Piłsudskiego...", ale na ten temat znalazłam jedynie to:
2020-07-25 07:12:26 (5 lat temu)
Jasiud2
 
+3 głosów:3
Nie jest to żaden kopiec. Jest to pozostałość góry chroniącej fort św. Jakuba powstała w czasie przekopu pod przyszłą ul. Traugutta. Piłsudski nie był w Toruniu popularny i nikt by mu kopca nie usypał. Info potwierdzone w rozmowach z toruńskimi przewodnikami.
2023-05-05 15:58:51 (3 lata temu)
da signa
 
+1 głosów:1
Naniosłam znacznik fortu św. Jakuba.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: liter
2024-06-25 19:44:03 (rok temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
Ten obiekt góry to sztuka dla sztuki, bo współczesnych zdjęć nijak się nie da przypisać do całej góry. Z resztą to tylko miejsce gdzie na długości 2 km skarpa wiślana jest trochę wyższa i stąd potoczne określenie, Na ortofotomapie geoportalu można kliknąć lewym klawiszem w dowolne miejsce i w ukazującym się menu wybrać wyznaczanie wysokości. Łatwo można sprawdzić, że ta góra tylko od strony rzeki od biedy może sprawiać wrażenie góry, bo różnica wysokości względem niej to 25-30 m. Od "strony lądu" w promieniu pól kilometra różnice są w granicach 5 m.
2024-06-26 17:29:01 (rok temu)
4elza
 
Uważam, że założenie podobiektu "Południowo-zachodnia cześć Góry św. jakuba" (Jakuba z małej litery, ale to drobiazg) nie ma uzasadnienia. Można w obiekcie głównym zaznaczyć "istnieje częściowo" i ewentualnie zmienić nazwę na wzgórze. Opis jest jasny, wiadomo, że budowa ulicy Traugutta spowodowała zniwelowanie i przecięcie wzniesienia, co nie zmienia faktu, że nadał istnieje, a na zdjęciach widać ją (go) z różnych stron.
2024-06-27 06:31:33 (rok temu)
ylooC
 
do 4elza:
I dodatkowo to:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta linku
2020-07-25 15:23:19 (5 lat temu)
ylooC
 
do 4elza: Budynek po prawej stronie to jest to: - Twierdza Toruń - Fort św. Jakuba - ul. Sowińskiego 9
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: adres
2020-07-25 15:25:53 (5 lat temu)
da signa
 
+2 głosów:2
do Jasiud2: Przeczytaj opis obiektu.
2023-05-05 16:20:27 (3 lata temu)
Jasiud2
 
+1 głosów:1
do da signa: No i co mam tam wyczytać?
2023-05-05 16:35:07 (3 lata temu)
4elza
 
do da signa: Jest sporo racji w tym co sugeruje Jasiud2. Może jednak należałoby przypisać te zdjęcia do Góry św. Jakuba..., a jedynie opis dotyczący kontrowersyjnego kopca zostawić.

str 168
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2024-06-26 07:12:05 (rok temu)
do 4elza: Zrób to.
2024-06-26 09:02:42 (rok temu)
yani
 
do da signa:
Tylko jak zaznaczyć w takim razie górę św. Jakuba? Bo została ona przecięta ulicą Traugutta na dwie części - z których jedna, to właśnie to coś, nazywane kopcem Piłsudskiego...
2024-06-26 13:33:34 (rok temu)
2024-06-26 13:51:50 (rok temu)
yani
 
do da signa:
Czyli podzielić górę św. Jakuba na dwie części - wschodnia i zachodnią? Może niech się znawcy Torunia wypowiedzą...
2024-06-26 13:55:45 (rok temu)
da signa
 
+1 głosów:1
do yani: Myślę, że można zostawać górę jako jedną i zrobić podobiekt południowo-zachodnia część Góry św. Jakuba, która tak naprawdę podzielona jest na trzy części. Z tej mapki można sporo wyczytać
2024-06-26 14:09:55 (rok temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
do da signa: Żeby chociaż ta Góra św. Jakuba była prawdziwą górą. ale to tylko wzniesienie, które podcięte przez rzekę uzyskało południowa strone bardziej stromą. Nie widzę powodów, żeby jeszcze taką niby górę tu dodawać.
2024-06-26 16:16:59 (rok temu)
da signa
 
+1 głosów:1
do blaggio.: Masz racje, jednak historycznie jest to ważny obiekt i skoro mamy kilka zdjęć archiwalnych , a będą i współczesne to możemy się "poświęcić " :)) i
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: drugi link
2024-06-26 17:32:52 (rok temu)
blaggio.
 
+3 głosów:3
do da signa: Ja to wszystko przestudiowałem kilka miesięcy temu. Najpierw nie znając Torunia szukałem takiej góry na mapie, ale na żadnej, czy to starej, czy współczesnej, takiego obiektu się nie znajdzie. Po bliższym zapoznaniu uświadomiłem sobie, że to nie jest żadna góra w normalnym tego słowa znaczeniu. Oczywiście nie neguję, że takie określenie funkcjonuje, bo nie wzięło się znikąd. Tyle tylko, że należy je interpretować jako pewną okolicę, coś w tym rodzaju. Ale w odróżnieniu od takiego obiektu również nazywanego nieoficjalnie np. Bydgoska Wenecja , gdzie łatwo określić, co widać na zdjęciu, i czy można je przypisać do tego, obiekt Góry św. Jakuba jest nieoczywisty. Właściwie nie wiadomo, co to jest, i nie można znaleźć wspólnego mianownika dla ewentualnych zdjęć do niej przypisanych. A zdjęcia samej skarpy wiślanej jako góry zupełnie nie kojarzą się z tym. Skupienie zdjęć w obiekcie powinno tworzyć wartość dodaną, czy korzyść z tego, że widzimy je razem. Tu na razie klamrą jest tylko przekopanie się przez skarpę z ulicą Traugutta. To za mało, żeby robiło za całą górę. Dlatego albo trzeba zrezygnować z tego obiektu, bo tak naprawdę nie wiadomo jakie zdjęcia do niego można przypisać, albo zmienić nazwę na bardziej adekwatną np. "Skarpa wiślana na Górze św. Jakuba", ale w opisie warto wtedy wyjaśnić, co rozumiemy pod nazwą Góra itd. Założę się, że gdyby tę okolicę fotografował ktoś nieświadom istnienia tej "góry", to nigdy zdjęcia do niej nie przypisze, bo żadnej góry nie tam nie znajdzie. Wszystkie zdjęcia teraz przypisane do niej można swobodnie bez szwanku przypisać do innych bardziej konkretnych obiektów nic przez to nie tracąc.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2024-06-26 23:10:44 (rok temu)
do blaggio.: Szkoda, że wówczas temat nie został do końca wyjaśniony, niepotrzebnie nie traciłabym czasu na powtórne studiowanie :)
2024-06-27 07:25:10 (rok temu)
do 4elza: Podobiektu nie zakładałam, tylko przerobiłam obiekt 'Kopiec Piłsudskiego", bo od tego zaczęła się dyskusja. Spodziewam się, że literówkę poprawiono, lub w ogóle zlikwidowano cały obiekt , ja już sobie ten temat odpuszczam.
2024-06-27 07:22:46 (rok temu)
4elza
 
do da signa: Nie pisałam tylko do Ciebie, ale ogólnie. Ja również odpuszczam.
2024-06-27 07:25:27 (rok temu)
BocieK
 
2020-07-26 08:49:28 (5 lat temu)
4elza
 
+1 głosów:1
Wymienione.
2020-07-27 07:21:24 (5 lat temu)
4elza
 
do BocieK: Ok, pozamieniam, ale później, dzięki.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2020-07-26 10:22:29 (5 lat temu)
Paulus
 
Proszę przypisać do "Tramwaje w Toruniu".
2022-02-11 10:18:06 (4 lata temu)
atom
 
do Paulus: Zrobione.
2022-02-11 11:16:39 (4 lata temu)
W centrum kadru ul. Chełmińska.
2022-01-21 21:17:54 (4 lata temu)
atom
 
+1 głosów:1
do Marek W : Przecież napisałem w opisie.
2022-01-21 21:42:47 (4 lata temu)
Marek W
 
+1 głosów:1
do atom: Przepraszam nie doczytałem :)
2022-01-21 21:57:51 (4 lata temu)
Ciągle się zastanawiam nad tym, co to za czołg...
2022-06-21 19:05:24 (3 lata temu)
max
 
+1 głosów:1
do vetinari: 7TP ?
2022-06-21 19:28:44 (3 lata temu)
Woj11
 
+1 głosów:1
do vetinari: Późniejsza wersja T-26.
2022-06-21 19:49:00 (3 lata temu)
do max: Raczej nie....
2022-06-21 19:52:20 (3 lata temu)
do Woj11: Fakticznie, wersia z 1939r....dziękuje
2022-06-21 19:55:59 (3 lata temu)
Woj11
 
+1 głosów:1
do vetinari: Chyba oznaczenie T-26-1
2022-06-21 19:59:24 (3 lata temu)
do Woj11: Moźliwe, ta wieźa byla w serii od 1C po 13F, ale to juź są data z internetu. Moje ksiąźky na temat T 26 raczej podają prawie podstawowe informacjie.....
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: czeski błąd ☺
2022-06-21 20:08:50 (3 lata temu)
ylooC
 
+1 głosów:1
do vetinari: Dodałem trochę znaczników na tą panoramę :)
2022-06-22 00:07:40 (3 lata temu)
do ylooC: Ja znam Toruń tylko z fotopolski.....
2022-06-22 08:47:03 (3 lata temu)
piotr brzezina
 
+1 głosów:1
Super
2022-09-11 13:54:47 (3 lata temu)
Piotr Tabaczyński
 
+1 głosów:1
do piotr brzezina : Dziękuję.👍
2022-09-11 14:11:52 (3 lata temu)
legion
 
+2 głosów:2
do Piotr Tabaczyński: Podejrzewam, że zdjęcie zrobiłeś z tego miejsca . Piękna panorama Toruńskiej Starówki.
2022-09-13 11:02:13 (3 lata temu)
do legion: Oczywiście, nie mylisz się, jak wszystkie moje panoramki znad Wisły w Toruniu.
2022-09-13 17:56:35 (3 lata temu)
Jasiud2
 
Widok na ul. Chełmińską.
2024-04-08 01:51:35 (2 lata temu)
Woj11
 
Toruń
2025-07-30 08:35:22 (10 miesięcy temu)
37 Dyskusji (ostatnia 10 miesięcy temu)
Widok Torunia z wieży katedry śś. Janów.
Panorama Toruńskiej Starówki.
1631
-
1691
1631
-
1703
1697
-
1760
1703
-
1850
1806
-
1850
1862
-
1896
1862
-
1899
1897
-
1900
1899
-
1900
1899
-
1900
Panoramy Torunia - obiekty i wydarzenia
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: rajców tychy warszawa rynek 17 ojców ojców ojców ojców piwna 18 bydgoszcz gdańska focha bydgoszcz willa Krzywsk koksownia mieszko katowice żwirki katowice zielona gdynia podjazdowa Bydgoszcz Bydgoszcz gdynia plac kaszu warszawa mazowiecka korbielow stroszek pętla hotel polonia toruń brama człuchowska przejście graniczne przejście graniczne przejście graniczne piotrawin przejście graniczne przejście graniczne chojnice chojnice przejście graniczne solec nad wisłą przejście graniczne