14.05.2026, godz. 11:40 - bany na boty (przez to strona zawiesiła się na 5 minut), poprawki kodu strony.
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - WUWA dom nr 2 - przedszkole

Projekty i rysunki

OBIEKTY - WUWA dom nr 2 - przedszkole
Obiekty w okolicy
Makieta osiedla wystawy WUWA
28
m
Wrocław
Wróblewskiego 18a
34
m
Wrocław
Ścieżka łącząca ulice Wróblewskieg...
36
m
Wrocław
WUWA dom nr 3-6
55
m
Wrocław
Przedszkole nr 121
85
m
Wrocław

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

WUWA dom nr 2 - przedszkole

Architekci: Paul Heim (52 realizacji), Albert Kempter (42 realizacji)
Inwestor: Siedlungsgesellschaft Breslau A.G. (24 inwestycji)
Zbudowano: 1929, 2013
Zlikwidowano: 2006
Dawniej: WUWA Haus nr 2 - Kindergarten
Parterowy budynek przedszkola z płaskim dachem drewnianej konstrukcji i powierzchnią użytkową ok. 350 m² został zaprojektowany przez Paula Heima i Alberta Kemptera, projekt ogrodu wokół przedszkola wykonał natomiast Erich Vergin. Przedszkole przeznaczone było dla 60 dzieci. Autorzy projektu starali się stworzyć przedszkole w którym wychowywano by dzieci zgodnie z koncepcjami pedagogicznymi Friedricha Wilhelma Augusta Fröbla (1782-1852) oraz Marii Montessori (1870-1952). Według Fröbla podstawą wychowania było rozwijanie aktywności, samodzielności i nawyków współżycia z rówieśnikami poprzez gry i zabawy przy pomocy specjalnie opracowanych zabawek. Przedszkola miały dawać dzieciom to czego nie mógł im zapewnić dom rodzinny. Od nazwiska Fröbla wzięły też swoją
więcej
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
pawulon
+1 głosów:1
Odbudowa zabytkowego przedszkola WuWy na finiszu
2013-10-10 22:54:51 (12 lat temu)
Neo[EZN]
+1 głosów:1
do pawulon: O, trzeba będzie zatem zdjęcia pstryknąć.
2013-10-10 23:22:45 (12 lat temu)
do pawulon: Doskonale.....
2013-10-11 09:51:02 (12 lat temu)
† ☻
+1 głosów:1
Spalone w 2006 :)
2014-04-18 16:38:49 (12 lat temu)
Przesunęli baraki i budkę stróża tak, że już się nie da zrobić zdjęcia od tej strony
2013-10-26 20:48:26 (12 lat temu)
do † ☻: Pewnie lata dzień posprzątają teren i zabiorą budki - dużo im nie zostało.
2013-10-26 21:13:55 (12 lat temu)
† ☻
+1 głosów:1
do Neo[EZN]: W grudniu mają skończyć
2013-10-26 21:14:35 (12 lat temu)
2014-01-21 11:21:26 (12 lat temu)
Danuta B.
+4 głosów:4
Różnica pomiedzy zdjeciem z pliku w formacie raw, zrobionym w taką sobie pogodę (jak to), a zdjęciem z saxońskim niebem sfoconym jako jpg ( , jest ogromna. Raw zachowuje subtelne półtony, zdjęcie jest naturalne. Format pg, niestety spałszcza kadr tonalnie i nawet kombinacje w programie graficznym niewiele pomogą. Od razu widzę, kto foci w rawach.
2013-10-12 20:44:56 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Danuta B.: A tak wygląda to zdjęcie w HDR Szkoda że nie mam oryginału.
2013-10-12 21:22:17 (12 lat temu)
† Andrzej Mastalerz
+3 głosów:3
do pawulon: Nie wyświetla się.
2013-10-12 21:30:22 (12 lat temu)
Danuta B.
+3 głosów:3
do pawulon: Się nie wyświetla, brak dostępu.
2013-10-12 21:32:39 (12 lat temu)
† Andrzej Mastalerz
+5 głosów:5
do Danuta B.: Wciąż nie doceniam RAWów. Przydało by się mieć przy-wódce instruktora.
2013-10-12 21:33:00 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do † Andrzej Mastalerz: Ja klikam na link i się wyświetla. Jest udostępnione jako "publiczne" ;)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2013-10-12 21:33:21 (12 lat temu)
Neo[EZN]
+3 głosów:3
do Danuta B.: Zgadza się. Ja przez pomyłkę jednego dnia robiłem zdjęcia w JPG i bardzo ubolewałem nad tym, że tych zdjęć nie szło później skorygować. RAW zapisuje nadmiarowe dane które w razie potrzeby możemy sobie wydobyć - np. przyciemnienie nieba pokaże nam chmury a rozjaśnienie cieni - detale w cieniach.
2013-10-12 21:34:29 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Danuta B.: Jak tam, dalej się nie wyświetla?
2013-10-12 21:36:49 (12 lat temu)
† Andrzej Mastalerz
+4 głosów:5
do pawulon: OK ale to nie to samo zdjęcie.
2013-10-12 21:41:04 (12 lat temu)
Neo[EZN]
+4 głosów:4
do † Andrzej Mastalerz: RAW jest jak klisza negatywowa. Monitor jest w stanie wyświetlić pewną ilość barw, aparat jest w stanie uchwycić światło o danym zakresie jasności - ten zakres nazywa się dynamiką tonalną. Aby uprościć zrozumienie tego podam taki przykład - na ekranie komputera mamy możliwość wyświetlenia koloru białego - on ma wartość RGB = 255,255,255 czyli czerwień na maksa, zielony też, niebieski również - i mamy najbielszą biel jaką monitor jest w stanie pokazać. Kolor czarny ma RGB = 0,0,0. W plikach JPG jest właśnie zapisywany ten zakres jasności dla każdego koloru - od 0 do 255. Jeżeli to pomnożymy przez 3 kolory, czyli 255 * 255 * 255 to mamy możliwość wyświetlania 16 milionów barw - więcej człowiek i tak nie rozróżni.

W plikach RAW zapisywane są barwy spoza tego zakresu 0 - 255 czyli przedstawiając to w uproszczeniu - RAW może zapisać nam np. barwę -356 (minus) albo +433. Tych barw na monitorze od razu nie zobaczymy ale w programie do wywoływania RAWów możemy sobie przyciemnić światło, dzięki czemu zobaczymy szczegóły w światłach. To się nazywa korektą ekspozycji. Manipulacja ze ściemnianiem świateł i rozjaśnianiem cieni to zwiększanie zakresu dynamiki tonalnej zdjęcia ale dzieje się to niestety kosztem zmniejszenia kontrastu zdjęcia. Tak więc JPG zawiera "obcięte" dane a RAW - bardzo dużo danych, które możemy w razie potrzeby użyć.
2013-10-12 21:41:39 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do † Andrzej Mastalerz: Jak to nie to samo, skoro z tego robiłem HDR-a. Andrzej, przyjrzyj się lepiej ;)
2013-10-12 21:47:14 (12 lat temu)
Danuta B.
+3 głosów:3
do Neo[EZN]: Zaliczyłam to samo w Gorzowie Wlkp. kiedy przestawiłam w tryb "na małpę", by małym jpg, sfocić tabliczkę adresową i potem nie przestawiłam na raw. Na stronie fotki zyskały najwyższe oceny, ale ja nie jestem z nich zadowlona.
W aparacie, który ma małą matrycę, róznica między tymi formatami nie jest tak znacząca, ale w lustrzankach pełnoklatkowych jpg to porażka.
2013-10-12 21:47:19 (12 lat temu)
Danuta B.
+3 głosów:3
do † Andrzej Mastalerz: Nic trudnego:).
2013-10-12 21:49:45 (12 lat temu)
Danuta B.
+4 głosów:4
do pawulon: Ale HDR trzeba robić z rawa, a nie z jpga, który mamy na stronie. I tak ten Twój raw lepszy od wielu tu wysoko ocenianych jpgów.
2013-10-12 21:53:52 (12 lat temu)
pawulon
+3 głosów:3
do Danuta B.: HDR nie RAW. Byłby o wiele lepszy gdyby był zrobiony z RAW-a, ale też byłby lepszy gdybym miał oryginał JPG-a.
2013-10-12 21:58:39 (12 lat temu)
Marek Kuliński
+1 głosów:1
do Neo[EZN]: To czy warto kompaktem robić RAW-y? Mam alternatywne oprogramowanie do do swojego Canona 720IS, gdzie jest odblokowane wiele funkcji fabrycznie niedostępnych (np. histogram "live" , dostęp do języka skryptowego no i zapis w trybie RAW). Tylko czy to ma sens dla takiej matrycy? (8 Mp)?
2013-10-13 14:08:14 (12 lat temu)
pawulon
+2 głosów:2
do Marek Kuliński: Ma, spróbuj a zobaczysz ;)
2013-10-13 14:11:08 (12 lat temu)
vigo
+1 głosów:1
Była taka seria zdjęć wnętrza ze szkoły obrony p/lotniczej na Bartla 6. To jest podobne - szkoda, że nie ma okien na zdjęciu...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link
2015-05-23 12:40:45 (10 lat temu)
do vigo: Widać okno na dużej wysokości - po lewej stronie (niestety niewielki fragment...)
2015-05-23 12:50:55 (10 lat temu)
do vigo: Przy okazji - coś ciekawego z Twoich okolic -
2015-05-23 12:53:34 (10 lat temu)
do Neo[EZN]: Już się znalazło. Przedszkole WUWA
2025-10-02 02:19:31 (7 miesięcy temu)
Wacław Grabkowski
+4 głosów:4
Zawsze chciałem być duszą towarzystwa i niejako mnie to spotkało :), ale zachodzę w głowę czym rozbawiłem tak liczne grono wrocławian?
2015-11-07 12:44:00 (10 lat temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
2021-03-10 20:24:30 (5 lat temu)
do ZPKSoft: Rzeczywiście, wnętrze podobne
2021-03-10 21:00:14 (5 lat temu)
max
do labeo7: To zdjęcie już gdzieś było. Za nic sobie tylko nie mogę przypomnieć gdzie ...
2021-03-10 21:09:41 (5 lat temu)
do max: To ciekawe, bo w niezidentyfikowanych nie ma, wiec albo jest znana lokalizacja albo to nie Wrocław.
2021-03-10 21:14:35 (5 lat temu)
max
do labeo7: Właśnie wydaje mi się, że lokalizacja była określona. Jakaś sala szkoleniowa dla wojska czy coś takiego. Ale głowy sobie za to nie dam uciąć.
2021-03-10 21:17:00 (5 lat temu)
max
do ZPKSoft: Chyba masz rację, chociaż nie wszystko mi tu pasuje. Oczywiście nie można wykluczyć, że od 1929 do 1938 budynek został nieco zmodyfikowany. Nie zgadza się układ przeszklonych drzwi - w oryginale było czworo drzwi dwuskrzydłowych. Brakuje mi też okienek na górze w ścianie z tymi drzwiami:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uzup.
2021-03-11 12:21:43 (5 lat temu)
do max: Pewnie był przystosowany do nieco innych celów, być może tylko czasowo.
2021-03-11 12:26:18 (5 lat temu)
max
do ZPKSoft: Uzupełniłem swój poprzedni komentarz.
2021-03-11 12:27:32 (5 lat temu)
Ismena
+1 głosów:1
do ZPKSoft: Wydaje mi się, że masz rację. To wnętrze przedszkola WUWA. Zdjęcie ukazuje dużą salę w budynku. Drzwi na wprost nie prowadzą na zewnątrz tylko do mniejszej sali, a drzwi na dłuższych ścianach do małych pokoi zabaw. Te charakterystyczne poczwórne drzwi prowadzące na plac zabaw są za plecami fotografa (widać nawet smugi światła). Okienek pod sufitem nad drzwiami tu nie ma, ponieważ jest tam jeszcze jedno pomieszczenie. Zalinkowane współczesne zdjęcie jest zrobione w przeciwnym kierunku.
2025-10-01 20:23:08 (7 miesięcy temu)
Ismena
+1 głosów:1
do labeo7: W przyrodzie nic nie ginie ;) Jest w Niezidentyfikowanych, lokalizacja jest znana, no i to Wrocław . Zostawiłabym obydwa: pierwsze za jakość, drugie za tekst. Kartki wysłane przez dwie różne osoby, bo krzyżyk jest w dwóch różnych miejscach.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2025-10-02 02:17:45 (7 miesięcy temu)
do Ismena: To pierwsze jest jak się powiększy jest lepszej jakości. Na tym w dodatku są czerwone ślady po usuniętych znakach. Tekst pod kartką miał tylko pomóc w identyfikacji miejsca, teraz można go usunąć.
2025-10-02 16:53:56 (7 miesięcy temu)
Pokaż na mapie
8 Dyskusji (ostatnia 7 miesięcy temu)
1929
-
1929
1929
-
1935
1929
-
1935
1935
-
2007
1937
-
2007
2007
-
2013
2007
-
2013
2013
-
2013
2013
-
2014
2014
-
2014
WUWA dom nr 2 - przedszkole na archiwalnych mapach i planach
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Skoczow Bielska 13 ul. dąbrowskiego wrocław leba leba tramwaje tramwaje leśne sanatorium podgórze pętla autobusowa bielsko biała bielsko biała alt kolziglow opole zeromskiego 2a andrcyhów gdańsk osowa Al. Solidarności Warszawa aleja słowackiego aleja słowackiego Lądek Lądek Powisle krakow Powisle Głusko choroszcz choroszcz 4 Powisle krakow ZĄBKOWSKA Poberow Poberwo\ ZĄBKOWSKA ZĄBKOWSKA 33 brzeska łódź łódź ŚRODKOWA 23