6 maja w godz. 9:00 - 12:00 wystąpią przerwy w działaniu strony - nie udało się wszystkiego zrobić we wtorek, ciąg dalszy w środę.
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Rzeki w Katowicach

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Rzeki w Katowicach

proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
123456789...1415następna
Piotrze, zdjęcie powyższe przedstawia obiekty widoczne na podobnym Poprawię przypisanie.
2014-01-02 01:27:03 (12 lat temu)
4elza
+1 głosów:1
Wymiana.
2024-12-06 07:27:13 (rok temu)
4elza
+1 głosów:1
Wprawdzie dodane później, ale lepszej jakości precyzjniej przypisane:
2024-02-10 08:21:55 (2 lata temu)
do 4elza: Czy przypisanie tylko do rzeki, a nie do mostu jest bardziej precyzyjne? ;-)
Kamienicy w tle równie dobrze wystarczyłby znacznik, bo nie widać jej całej.
2024-02-10 21:56:46 (2 lata temu)
do blaggio.: Przypisanie do konkretnej kamienicy z numerem, jest z całą pewnością bardziej precyzyjne niż do ulicy jako takiej, a czy będzie ona określona znacznikiem, czy też jako przypisanie główne, to już inna sprawa. Na zdjęciu które widzimy nie została oznaczona w żaden sposób.
Co do mostu - masz rację.
2024-02-11 06:02:25 (2 lata temu)
do 4elza: Ale most (obiekt pierwszoplanowy) był ważniejszy niż kamienica. ;-)
2024-02-11 21:31:53 (2 lata temu)
4elza
+1 głosów:1
do blaggio.: Dlatego przyznałam Ci rację:-)
Ale tak, czy inaczej, dubel pozostaje dublem i warto byłoby wymienić.
2024-02-12 05:49:09 (2 lata temu)
verbensis
+2 głosów:2
Już jest, choć inaczej przypisane:
2025-02-02 15:25:38 (rok temu)
cm
+5 głosów:5
Prawie jak Wenecja.
2024-01-06 08:09:08 (2 lata temu)
Do Eugeniusza: Poszerzyłem podpis o informacje lokalizacyjne. Czy tak może być?
Dodałem znacznik dla zdjęcia na mapie.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2024-01-06 12:27:40 (2 lata temu)
Tak przy okazji: ktoś przesadził z zaznaczeniem na mapie zasięgu Rynku po stronie północnej; pierwotnie granicą była linia ul. Teatralnej, teraz ewentualnie do Rawy, dalej nie.
2024-01-06 12:39:02 (2 lata temu)
do blaggio.: Niczego nikt nie przesadził. Rynek po ostatniej modernizacji w latach 2012-15 powiększył się od strony północnej do linii ulic Moniuszki - Skargi (będącej jego umowną granicą). Zresztą nie pierwsza to zmiana wielkości i kształtu katowickiego rynku.
2024-01-06 12:53:08 (2 lata temu)
do fantom: Dzięki za info :-)
Sugerowałem się tym, że w tym najbardziej skrajnym fragmencie zaznaczenia zawarty jest plac Obrońców Katowic, który chyba formalnie nie jest częścią Rynku, chyba że w Katowicach wszystko jest umowne, i Rynek i plac, i al. Korfantego. Wszystko zależy tylko od tego, kto to interpretuje.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2024-01-06 16:32:07 (2 lata temu)
Może ktoś pomóc w doprecyzowaniu adresów widocznych budynków? Morawa strona parzysta, być może okolice 76-78, a w tle bloki (?)...
2024-01-09 06:40:48 (2 lata temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
do 4elza: Też obstawiam nr 76 lewy i 78 prawy i widoczny blok Osiedlowa 5-11
2024-01-09 07:47:36 (2 lata temu)
do piotr brzezina : Dziękuję, to tak zaznaczę.
2024-01-09 07:48:34 (2 lata temu)
4elza
+1 głosów:1
Nie dodałam znacznika kładki, ponieważ nie wiem która to jest...
Pomoc mile widziana.
2024-01-09 06:34:27 (2 lata temu)
piotr brzezina
+1 głosów:1
do 4elza: Kładka - z ul. Morawa na, ul. Zamenhofa (obok szkoły). Tak obstawiam.
2024-01-09 07:59:34 (2 lata temu)
do piotr brzezina : Tak, tylko czy mamy taki obiekt?
2024-01-09 08:00:46 (2 lata temu)
do 4elza: Jaki obiekt ?
2024-01-09 08:20:35 (2 lata temu)
do piotr brzezina :
sześć różnych kładek jest nad Rawą, ale żadna mi nie pasuje, a nie chciałabym zdublować...
2024-01-09 08:30:21 (2 lata temu)
do 4elza: Ta kładka nie ma jeszcze znacznika, musisz założyć nowy znacznik.
2024-01-09 09:26:49 (2 lata temu)
4elza
+1 głosów:1
do piotr brzezina : Ok, założyłam nowy obiekt i dodałam znaczniki.
2024-01-10 05:31:42 (2 lata temu)
Dariusz Łukasik
+3 głosów:3
To jest więc ta rzeka, która dała nazwę słynnemu Festiwalowi Muzyki Bluesowej "Rawa Blues", jestem z tego Pokolenia które zna ile doskonałych zespołów pochodzi z tego Regionu!
2024-01-25 20:55:50 (2 lata temu)
Witam, moźeś nam podać jakiyś link na mapie gzie się znajduje to miejsce ? I moźeś nam troche konkretniej opisać co wlaśnie widzimy na tym zdjięciu ? Narazie glosuje za pozostawieniem....
2026-02-14 09:41:31 (2 miesiące temu)
Jarosław Dubowski
+1 głosów:1
Może da sie jakoś opisać lokalizację ( X metrów na zachód od... albo między A i B)?
2026-02-14 10:14:23 (2 miesiące temu)
ulec
+2 głosów:2
Chyba to tu:Pozycja na mapie
50°10.68361'N, 19°1.25376'E
2026-02-14 10:21:50 (2 miesiące temu)
do ulec: Dziękuję, dodalem znacznik na mapie, dopisalem do rzeky Mleczna, ale teraz troche zprecizować sam obiekt, kiedy go mamy w dziale kopalnie, i tak ogólnie niejestem pewien czy to jest dobrze.....
2026-02-14 10:40:43 (2 miesiące temu)
do ulec: Tak, dokładnie o to miejsce chodzi :)
2026-02-15 21:36:31 (2 miesiące temu)
do vetinari: Dodałem Rów Murckowski. Niech Kolega M. zrobi z tym porządek. Po pierwsze: zmieni skrzyżowanie na ujście roznosu bez pisania do czego to jest ujście (widać będzie to z przypisania) , po drugie: przypisze ujście do Rowu zamiast do Katowic, bo to za duże miasto, żeby przypisywać wprost do niego jakieś pierdoły (będzie przypisane do miasta pośrednio, bo rów przypisany jest do Rzek w Katowicach), po trzecie: zmieni kopalnię na rzekę (ujście to element rzeki/cieku) mimo, że roznos idzie z kopalni. Jeżeli autor nie zajrzy tu i nie zrobi tego, co wyjaśniłem, postaram się o to, by zdjęcie trafiło do kosza. Zdjęcie powinno być rzetelnie przypisane i opisane. Nie możemy w kilku poświęcać czasu na to bez współdziałania ze strony autora.
2026-02-14 15:58:29 (2 miesiące temu)
do blaggio.: Blaźeju, troche zprostuje situacjie. To jest dopiero drógie zdjięcie kolegy, i ja wlaśnie lyczylem na Ciebie, to bez przesady ☺ Nie kaźdy da rade odrazu zrozumieć co i jak. Nam się wydaje struktura portalu prosta, ale dla nowego uźytkownika..Potrzebujemy zamiast krzyku konkrety...Nik tu nierobi na zloścz, no chociaź ostatnio mam wraźenie źe..................
2026-02-14 17:03:07 (2 miesiące temu)
Mashimoto
+1 głosów:1
do blaggio.: Nie wiem jaka jest tu Twoja funkcja, ale jeżeli jesteś od zniechęcania nowych użytkowników, to spisujesz się świetnie i należą Ci się gratulacje.

W stu procentach zazdroszczę Ci perfekcjonizmu w rzeczach, które robisz po raz pierwszy. Ja niestety nie jestem takim ideałem i mi coś nie wyszło, dlatego też żeby nie robić bałaganu na stronie poprosiłem o usunięcie zdjęcia.
Nie bawiłem się nawet w jakieś dokładne tytuły, opisy itd. bo nie umiałem umieścić obiektu na mapie.
I nadal nie umiem tego zrobić, gdyż klikając "dodaj obiekt" wyskakuje mi pod tymi wszystkim danymi do wypisania mapka, która niestety się nie ładuje.

2026-02-15 21:43:50 (2 miesiące temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do vetinari: Widziałem, że drugie. Przecież nie opi...am Kolegi, tylko dałem mu wskazówki licząc na zmotywowanie go. Czy tak trudno mu poprosić o pomoc, jeśli ma problem? O ile mu zależy na tym, żeby jego zdjęcie w sposób pełnowartościowy wzbogaciło nasz zbiór. Bo jeśli nie, to do hasioka. Komu powinno bardziej na tym zależeć nam, czy autorowi? Ja mogłem pozmieniać wszystko, co trzeba w 15 sekund, zamiast pięć razy dłużej pisać komentarze, ale w ten sposób niczego się nie wskóra. Tylko powtórki z rozrywki.
2026-02-14 19:02:50 (2 miesiące temu)
do vetinari: Dzięki za zrozumienie :)
2026-02-15 21:37:11 (2 miesiące temu)
vetinari
+1 głosów:1
do blaggio.: Rozumiem Twoje uwagy, ale..niezgadzam się...niemoźemy w taky zposób postępować. Nie tylko dla tych co dają sobie rade z regulaminem i strukturą portalu jest nasz portal przeznaczony. Mamy dodane zdjięcie które coś nam pokazuje. Widacz jakąś obudewe tego rowu. Ani ja, ani ty, ani nik inny nam niedotrzel z aparatem. Niestety, jako admini mamy jakyś obowiązek...i nieznam lepszego fachowca od "wody" jak Ciebie....Jeźeli kolega będzie czy niebędzie kontinuowal swoją dzialalnoścz, zaleźy od niego, swoje mu napisaleś, więc teraz kolej na nim ☺☺☺
2026-02-14 19:52:10 (2 miesiące temu)
Mashimoto
+1 głosów:1
do blaggio.: Naprawdę sądzisz, że mi powinno zależeć bardziej niż Wam?
Ja tam byłem, widziałem, sfotografowałem, wiem co to jest. Nie potrzebuję opisu tego miejsca na stronie.
Ale może są użytkownicy, którzy przechodząc tamtędy będą się zastanawiać co to za obiekt.
Więc to Wam powinno zależeć nam tym, żeby tego typu zdjęcia bywały.

Chyba, że zdjęcie przedstawia aż tak badziewne i nieinteresujące miejsce, że w ogóle nie warto go tu trzymać, no to okej.
2026-02-15 21:46:17 (2 miesiące temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do vetinari: Pisałem z nadzieją, że będę mógł mu pomóc, więc czekam. Bez nadziei szkoda prądu. Chociaż jestem tym złym policjantem, ale nie aż takim złym, jakby się mogło wydawać. ;-)
2026-02-14 20:40:05 (2 miesiące temu)
vetinari
+1 głosów:1
do blaggio.: ☺☺☺
2026-02-14 20:53:28 (2 miesiące temu)
do vetinari: Widzę, że Kolega Mashimoto był/jest zalogowany już dzisiaj na portalu. Ciekawe, czy jeszcze coś z tego wyniknie w dyskutowanej kwestii?
2026-02-15 12:52:39 (2 miesiące temu)
do Mashimoto: Muszę przyznać, że nie szukałem długo. Poszukałem wg opisu pod zdjęciem na mapie (dawniej mapy.cz obecnie mapy.com), na której to miejsce jest zaznaczone i dodatkowo są zdjęcia z wylotu sztolni. A jak nie pamiętasz czy nie umiesz znaleźć miejsca zrobienia zdjęcia to poproś o pomoc w komentarzu. Na pewno ktoś poszuka i znajdzie. :-)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Dopisek
2026-02-15 23:24:25 (2 miesiące temu)
vetinari
+1 głosów:1
do Mashimoto: Nie mnie, ale kolegom Blaźejowi i ulcowi się naleźy podziękuwania, napewno spędzili więcej czasu nad tym zdjięciem i lokalizacjią. Ja go tylko znalazlem w koszu i dzięky mojemu komentarzu oni musialy szukać i podawać porady....☺ Ale.....milo mi za podziękowanie i źe to zdjięcie zostalo. Podoba mi się ☺
2026-02-15 21:44:03 (2 miesiące temu)
vetinari
+2 głosów:2
do Mashimoto: Troche zprostuje situacjie, kolega blaggio wloźyl sporo swojego czasu w editowaniu tego zdjięcia. Niechcial Cie napewno zniechęcicz ale raczej poinformować co i jak. Później sam przyznal źe bylo troche zaostro. Jako admini fotopolski spędzamy swój wolny czas w sprzątaniu podobnych zdjięć, i wierz mi, czasami chodzi o dziesiątky zdjięć na dobe. Staramy się tutaj o dokladną lokalizacjie i opisy obiektów. Tu powyźej bylo napewno trudniej, bo tak naprawde, opis tego co widzimy jest "skromny".... Tutj wlaśnie ponawiam swoją prośbe, źe bys nam lepiej opisal co to wlaśnie widzimy na zdjięciu....dziękuję....
2026-02-15 21:50:50 (2 miesiące temu)
do Mashimoto: Jest kolego np. wiele zdjęć przedstawiających obiekt lub dane miejsce wykonanych ze zbliżonych do siebie miejsc etc. Pada hasło... do usunięcia... dubel... za dużo.... . Tylko temu komu zależy i jest to potrzebne, może on wyłącznie tylko wtedy wyłapać dla niego istotny detal, o tym już się nie pamięta, że każde zdjęcie jest historią chwili i jest bardzo różne.
2026-02-15 21:55:03 (2 miesiące temu)
blaggio.
+3 głosów:3
do Mashimoto: Jeżeli Ci nie zależy na tym, żeby to zdjęcie było wartościowym materiałem poznawczym dla innych, to po co je tu wrzucasz? To nie jest Facebook, gdzie wystarczy wrzucić byle fotkę i czekać na lajki. Uważasz, że tylko dlatego iż dotarłeś tam, gdzie może za 10 lat znów ktoś dotrze i zrobi zdjęcie, albo wcale, mamy Ciebie całować za to po rękach , a dalej róbta z tym, co chceta. Właśnie dlatego, że Ty tam byłeś, powinieneś podać pod zdjęciem dokładniejsze informacje o tym, co na nim widać. Nam zależy tylko na tym, żeby ostatecznie zdjęcie było przypisane i opisane zgodnie z panującymi zasadami. Ale nikt nie wymaga od każdego pełnej znajomości tych zasad. Wystarczy, że ma się świadomość, że jakieś zasady obowiązują. W przypadku problemu najlepiej jest przyznać się do tego, że on jest. Wtedy spokojnie można liczyć na naszą pomoc.
Co do zniechęcania kogoś - nie jesteśmy dziećmi, chyba jako dorosły facet masz swoją ambicję i odwagę, żeby przyznać się do nieznajomości funkcjonalności licząc na okazanie pomocy, a nie usuwać zdjęcie. Nie jesteś z tym jedyny. Ja napisałem, co trzeba zrobić nie dlatego, żeby okazać swoja wyższość i pognębić Ciebie. Chciałem właśnie w ten sposób wywołać Twój odzew, ale nie taki, jakiego doczekałem się. Po prostu liczyłem na to, że ewentualnie zapytasz, jak to zrobić, jeśli okaże się, że nie wiesz. A że nie wyraziłem tego w tonie błagalnym i uniżonym? Powtarzam, jesteśmy dorośli i każdy odpowiada tu za siebie, z to co robi, co dodaje. nie spodziewaj się tu głaskania po główce.
2026-02-15 23:05:39 (2 miesiące temu)
Mashimoto
+2 głosów:2
do vetinari: Tu w sumie odpowiedź zarówno do Ciebie, jak i do Michał.K - ja to naprawdę chciałem zrobić dobrze, ale najzwyczajniej w świecie nie umiem :D
Dlatego właśnie chciałem to zdjęcie usunąć, bo nie wiedziałem jak umieścić je na mapie, a to wydaje mi się podstawą, istotniejszą niż to czy ujmę to jako kopalnia czy rzeka, a nie chciałem robić bałaganu na stronie.

Ja nawet nie wiedziałem, że moje usunięcie ktoś będzie musiał akceptować, myślałem, że to się po prostu usunie i sprawa z głowy.
A że nie odpisywałem na Waszą dyskusje - Panowie, weekend jest, ja nie spędzam każdej godziny przy komputerze :D
Często chodzę po miejscach mniej oczywistych niż główne drogi wielkich miast i myślę, że będę miał sporo rzeczy do wrzucania, wręcz najbardziej interesują mnie te obiekty, których nikt tu jeszcze nie wrzucał.
Dlatego tym bardziej chciałbym wiedzieć jak coś umieścić w konkretnym punkcie na mapie?
2026-02-15 22:23:50 (2 miesiące temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do Mashimoto: Uprawnienia do dodawania znaczników na mapie nadawane są użytkownikom mającym w dorobku większą ilość zdjęć i dodanych obiektów. Ty na razie nie masz ich i powinieneś każdorazowo zgłaszać w komentarzu potrzebę ujawnienia na mapie danego obiektu, który stworzysz. Jest tylko jeden wyjątek: w przypadku obiektów mających konkretny adres możesz sam dodać znacznik korzystając podczas pierwszej edycji nowego obiektu z opcji automatycznego dodania ("dodaj obiekt z punktem na mapie" u dołu okna edycji).
2026-02-15 23:20:26 (2 miesiące temu)
do blaggio.: Chyba właśnie dlatego, że to zdjęcie wrzuciłem, pokazuję, że chcę żeby było materiałem poznawczym dla innych? Bo co, dla siebie to wrzuciłem? Człowieku, zastanów się co Ty piszesz.
A że opisałem to jak opisałem? Wyobraź sobie, że w lesie nie było opisanej pełnej historii i opisu tego miejsca. W domu w necie znalazłem informacje co to i taki też dałem tytuł. Co miałem jeszcze napisać?

Twierdzisz, że liczyłeś na to, że że ewentualnie zapytam jak to zrobić.
Czy naprawdę napisanie w przyczynie usunięcia zdjęcia, że "proszę o usunięcie zdjęcia, bo nie wiem jak umieścić je na mapie" nie jest stwierdzeniem, że nie potrafię tego zrobić prawidłowo?

Chciałem się jakoś dowiedzieć jak to zrobić i wrzucić zdjęcie raz jeszcze, rym razem poprawnie, tym bardziej, że samą fotę wrzucałem prawie o północy kiedy głowa działa tak, a nie inaczej. Widziałem, że są jakieś filmiki instruktażowe itd, ale nie będę tego po nocach studiować.

A Ty w tym czasie stwierdziłeś, że mam zrobić porządek z tymi pierdołami, bo inaczej do śmieci. Rzeczywiście zajebisty sposób na wywołanie czyjegoś odzewu..
2026-02-16 15:08:49 (2 miesiące temu)
do blaggio.: No i za tę odpowiedź dziękuję, przyda się na przyszłość.
2026-02-16 15:09:38 (2 miesiące temu)
Mashimoto
+1 głosów:1
do ulec: Ja doskonale wiedziałem gdzie to miejsce jest, gdyż na mapach jest ono dość fajnie widoczne, po prostu nie wiedziałem jak tutaj to na mapie umieścić w dobrym punkcie. Zaznaczyły mi się "Katowice", jak wchodziłem później w ten obiekt to wywalało mnie do centrum Katowic i nawet nie widziałem na mapie tego obiektu.
Stwierdziłem, że spierdzieliłem sprawę, więc chciałem zdjęcie usunąć i wrzucić raz jeszcze, poprawnie.

Tym bardziej, że tak jak już wcześniej pisałem - ja nawet nie wiedziałem, że to usunięcie ktokolwiek musi akceptować.
Założyłem, że klikam usunięcie, wpisuję powód, zdjęcie się usuwa i kwestia załatwiona.
2026-02-16 15:13:10 (2 miesiące temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Mashimoto: No, dobrze. Pierwszy punkt dla Ciebie, że jednak w ogóle zareagowałeś. Może przesadziłem z użyciem straszaka w postaci hasioka. Wierz mi, nie czerpię żadnej przyjemności z poniewierania kimkolwiek. Jednak za często spotykamy tu przypadki użytkowników "meteorów", którzy coś tam wrzucą i znikają bez śladu, bez żadnej reakcji na komentarze, żebyśmy nie stali się wyczuleni na takie zachowanie. Nie sztuką jest potulne poprawianie w milczeniu skutków czyichś niewłaściwych działań. To dla nas czas stracony. Sztuką jest zmotywowanie kogoś, by sam podjął ten trud pod naszym nadzorem ucząc się jednocześnie. I tylko o taki pozytywny rezultat mi chodziło. Nic więcej.

Najbardziej oczekiwana dojrzała reakcja delikwenta to: tak, chcę sprostać wymaganiom, podejmuję wyzwanie, ale potrzebuję do tego wiedzy, przekażcie mi ją, a potrafię jej użyć. I wtedy jedziemy do przodu. ;-)

I mimo wszystko proponuję, żebyś spróbował samodzielnie zrobić to, o czym napisałem w sprawie tego zdjęcia i tego na nim tzw. obiektu. W każdym momencie możesz poprosić o dodatkową wskazówkę i na pewno otrzymasz ją.

A odnośnie opisania zdjęcia. Do tego potrzeba trochę wyobraźni, czego może potrzebować ktoś, kogo zainteresowało zdjęcie. Tu przydałoby się dodać choćby np., że Rów jest po lewej, można byłoby jeszcze, że stałeś na przepuście, bo rów ginie nagle i nie widać, dokąd dalej prowadzi, nawet warto określić ogólnie okolicę, gdzie to jest (np. na zachód od drogi jakiejś), a może jeszcze coś według uznania itd. To Ty tam byłeś, Ty wiesz najlepiej. Oczywiście ktoś bardzo dociekliwy zdobędzie te informacje i tak, ale zmuszony jest do szukania ich na własną rękę kosztem swojego czasu, który powinniśmy szanować.
2026-02-16 20:37:16 (2 miesiące temu)
do blaggio.: Nie za bardzo wiem jak edytować nawet podstawowe informację.
Wchodząc w "edytuj" mam jedynie listę przypisań, której wolę nie dotykać, bo coś zepsuję, trochę informacji dotyczących samego zdjęcia i jego opis, który postarałem się delikatnie rozszerzyć. No i to tyle :/
2026-02-17 21:13:14 (2 miesiące temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Mashimoto: Jutro postaram się podpowiedzieć, co robić. Krok po kroku. Na pewno uda się. ;-)
2026-02-17 22:39:14 (2 miesiące temu)
blaggio.
+3 głosów:3
do blaggio.: Dotyczy zmiany przypisania tzw. obiektu (Skrzyżowanie).
Przy tworzeniu obiektu korzystamy z przycisku "dodaj podobiekt" w górnym menu na stronie obiektu nadrzędnego, do którego ma być przypisany nowy obiekt, i po zakończeniu jego edycji zostaje on automatycznie przypisany.
Ale w przypadku jak tu, mamy zmienić przypisanie Skrzyżowania. Zamiast do Dzielnicy Murcki ma być do Rowu Murckowskiego. W tym celu na stronie Rowu trzeba kliknąć w numer identyfikacyjny w górnym menu (w postaci m1234 dla miejscowości, u1234 dla ulic, placów, lub b1234 dla wszystkich innych obiektów, działów i tematów), który automatycznie będzie skopiowany do schowka. Następnie na stronie obiektu Skrzyżowania poprzez kliknięcie w przycisk "edytuj" w górnym menu otwieramy okno edycji tego obiektu. W linii "dodawanie przypisań" wklejamy numer i klikamy "szukaj". Pokaże się dodatkowe okno z wynikiem wyszukania, który trzeba zaznaczyć (zmiana koloru) i kliknąć "dodaj". Przypisanie będzie widoczne w oknie edycji w pozycji "przypisania" razem z poprzednim przypisaniem, które teraz trzeba usunąć przez zaznaczenie widniejącego przy nim kwadracika. Potem po kliknięciu u dołu okna polecenia "zapisz zmiany" przypisanie zostanie usunięte. Do skasowania ponadto jest przypisanie do Rzeki Mlecznej jako nieprawidłowe.
W ten sam sposób można dodawać kolejne przypisania obiektu do innych obiektów nadrzędnych zgodnie z potrzebą. Przypisania tworzone są jako logicznie uzasadnione relacje pomiędzy obiektami zgodnie z istniejącą hierarchią formalną, organizacyjną, funkcyjną, przestrzenną, czy związkiem fizycznym, historycznym lub jakimś tematycznym. Każdy obiekt musi być przypisany do jakiegoś nadrzędnego oprócz Polski, od której zaczyna się każda tzw. ścieżka przypisań obiektów. Każdy obiekt mieszczący się w granicach danej miejscowości musi być w pierwszym rzędzie do niej bezpośrednio lub pośrednio przypisany. Tu uzyskamy to przez to, że Rów przypisany jest m.in. do działu głównego miasta Rzeki w Katowicach.
Wszelkich zmian danych obiektu dokonuje się w oknie edycji (przycisk"edytuj") i zatwierdza poprzez "zatwierdź zmiany". Użytkownik z podstawowymi uprawnieniami może robić to tylko w obiektach i zdjęciach, które sam dodał.

Dotyczy zmiany przypisania zdjęcia.
W oknie edycji zdjęcia po wklejeniu numeru obiektu, do którego chcemy przypisać zdjęcie, w linii "dodawanie przypisań" i kliknięciu "szukaj" przypisanie nastąpi automatycznie. Skasowanie innego przypisania po zaznaczeniu kwadracika przy nim należy potwierdzić przez kliknięcie w "odpisz zaznaczone przypisanie". W przypadku tego zdjęcia nie będzie to potrzebne. Zdjęcie przypisane jest do pierwszoplanowego obiektu Skrzyżowania (ścieżka jego przypisań zmieni postać po zmianie przypisania w obiekcie), a także do Rowu, który niezależnie widać tu na znacznym odcinku. W przypadku przypisania zdjęcia lub obiektu do obiektu, który ma kilka przypisań uwidoczniona ścieżka przypisań może prowadzić do jednego z obiektów. Uwidocznienie w ścieżce innego obiektu odbywa się w w pozycji "Ścieżki przypisań, zmień". Ale to już sprawa do objaśnienia przy innej okazji.

Powyższe wyjaśnienia mogą być niewystarczające i mogą pojawić się kolejne pytania. Wszystkie zmiany są odwracalne, więc nie obaw. Powodzenia. ;-)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: zmiany odwracalne
2026-02-18 21:25:37 (2 miesiące temu)
Osoby uprawnione - proszę o dodanie obiektu do mapy, dziękuje :)
2026-03-26 00:51:32 (miesiąc temu)
blaggio.
+3 głosów:3
Szukając zdjęć potoku wśród zdjęć parku Dolina Trzech Stawów przeżyłem szok.
W obiekcie jest ponad trzysta zdjęć, większość autorstwa Kolegi Ireneusza. 90 % z nich ma jeden i ten sam krótki podpis. Nic z więcej z niego nie wynika poza powtórzeniem nazwy obiektu. Istna shomogenizowana sieczka. W obiekcie parku brak jakichkolwiek podobiektów. Ja w związku z potokiem Leśnym szukałem przede wszystkim obiektów tych stawów, które chciałem przypisać do potoku. Cały park musiałem przypisać do potoku. Ale na terenie parku są jeszcze inne obiekty zarejestrowane na FP nie przypisane do parku. Jednak oszczędzę sobie dalszego rozwijania tego komentarza. Szkoda słów.

W związku z tym, że admini lokalni są mało widoczni, dodam też Koledze Ireneuszowi uprawnienia lokalnego admina dla zdopingowania go do większego zaangażowania w kwestie porządkowe. ;-)
2026-03-27 20:47:04 (miesiąc temu)
chrzan233
+3 głosów:3
do DominoKato: Najpierw trzeba ustalić przebieg ulicy Bulwary Rawy do której dodałeś obiekt dopływu potoku.
2026-03-26 03:34:07 (miesiąc temu)
chrzan233
+1 głosów:1
do DominoKato: Założyłem obiekt potoku, dopisałem Twoje zdjęcie, dodałem dwa znaczniki budynków dla orientacji w terenie. Temat Bulwarów Rawy (których obiekt raczej powinien mieć inną kwalifikację niż ulica) zostawiam dla kogoś kto lepiej orientuje się w lokalnych niuansach.
2026-03-27 15:59:49 (miesiąc temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do DominoKato: Pozwoliłem sobie wyjątkowo na zmianę podpisu pod zdjęciem. W poprzednim użyte było słowo "dopływ", w rozumieniu"odcinek przy ujściu", ale słowo dopływ ma inne znaczenie, czyli oznacza ciek dopływający do innego cieku. Dodałem też na mapie znacznik miejsca, którego zrobiono zdjęcie.
2026-03-27 20:28:10 (miesiąc temu)
blaggio.
+3 głosów:3
do chrzan233 : Uzupełniłem nieco.
Potok (nota bene: kwalifikowany jako rów) przypisałem bezpośrednio do Rawy. Przypisanie do Rzek w Katowicach wystarczy pod względem lokalizacyjnym. Dodałem znacznik punktowy potoku na mapie o zasięgu dostosowanym do wielkości cieku. Do obiektu dodałem inne jego zdjęcia głównie z terenu parku Doliny Stawów. Przypisałem potok do Rzek województwa. To jest zestaw czynności, które powinno wykonać się zakładając nowy obiekt rzeki/potoku itp.
2026-03-27 20:24:51 (miesiąc temu)
do blaggio.: No i bardzo dobrze, że się tym zająłeś. Czynności postaram się zapamiętać, w sumie chyba pominąłem rzeki województwa, za co najmocniej przepraszam;)
2026-03-27 20:32:14 (miesiąc temu)
do chrzan233 : Nie ma za co przepraszać. ;-)
Zwracając komuś na coś uwagę nie mam na celu podkreślania swojej przewagi, czy wyładowywania frustracji. Jeśli coś piszę, to jest oznaka tego, że wierzę iż będzie to przyjęte jako pomoc i przyda się. Gdybym z góry zakładał, że ktoś to oleje, na pewno nie pisałbym nic, i załatwił sprawę po cichu.
2026-03-27 20:52:50 (miesiąc temu)
DominoKato
+1 głosów:1
do blaggio.: No i świetne informacje :)
2026-03-28 13:42:15 (miesiąc temu)
do blaggio.: Jasne, rozumiem. Trochę dziwne wydaje mi się przypisanie parku do potoku.
2026-03-28 01:47:47 (miesiąc temu)
do chrzan233 : To przypisanie całego parku do potoku traktuję jako przymusowe. Normalnie do potoku powinny być przypisane tylko stawy znajdujące się w parku, ale nie jestem w stanie zrobić z tym porządku, bo nie znam terenu. Zdjęć stawów jest multum, jest wiele podobnych ujęć wykonanych na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat, co jak zauważyłem, jest charakterystyczną cechą twórczości Kolegi Ireneusza. Gdyby choć podpisy pod zdjęciami były treściwsze, może coś dałoby się zrobić.
A tak na marginesie. Przypisanie do potoku nie jest głównym przypisaniem. Od biedy jakiegoś sensu można by się doszukać, bo stawy na tym cieku są choćby w nazwie parku. Ten przykład nie jest może spektakularny, ale zdarzają się parki, których powstanie i układ są ściśle związane z przepływającą przez nie rzeką, i wtedy taki park też ma prawo być przypisany do tej rzeki
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2026-03-28 16:56:02 (miesiąc temu)
vetinari
+1 głosów:1
Moźe warto dorobić obiekt dla tej kladky Irku ? ☺
2026-04-22 09:26:05 (14 dni temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do vetinari: I przypisać ją do potoku i parku.
2026-04-22 10:31:24 (14 dni temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do vetinari: A podpis pod zdjęciem taki sam, jak pod setkami pozostałych zdjęć z parku, i nic więcej.
2026-04-22 19:39:26 (13 dni temu)
do blaggio.: Dajme Irkowi szanse ☺ Trzeba niezauwaźyl...☺
2026-04-22 19:42:10 (13 dni temu)
Pokaż na mapie
141 Dyskusji (ostatnia 13 dni temu)
Rzeki w Katowicach - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Warszawa Sielce Cieszyn Cieszyn górska górska sielce grand hotel sopot Kłodkowo Kredytowa stary skansen sanok mława szkoła tysiąclecia Ciechanów Olsztyn Olsztyn wrocław wrocław Lebor Leborg Leborf Lęborg lykusen Gołdap Warszawa ul. Gdańska mrągowo Warszawa Solec kielce kielce kielce kielce Szklarska poręba górna stargard stargard kielce kielce