| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
wczytywanie danych...
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
ZPKSoft
+2 głosów:2
Czy te resztki to ? Jeśli tak to należy je razem zebrać do kupy.
2013-04-05 17:24:46 (13 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do ZPKSoft: Najwyraźniej Zaraz pozbieram
2013-04-05 18:50:41 (13 lat temu)
ZPKSoft
+2 głosów:2
do mamik: Super, kolega poldekm podał inną ulicę, ale to samo muzeum .
2013-04-05 18:53:41 (13 lat temu)
do ZPKSoft: Jak dla mnie to muzeum lotnictwa znajduje się dokładnie przy ul. Władysława Gnysia. Nie ma nic wspólnego z ul. Jana Pawła.A widoczny obiekt zaliczyłbym do lotniska Kraków-Czyżyny a nie muzeum. Niestety nie mogę znależć takiej pozycji w serwisie strony ?
2013-04-13 10:47:54 (13 lat temu)
do Leszek. M.: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2013-04-13 10:54:51 (13 lat temu)
Danuta B.
+1 głosów:1
do Leszek. M.: Poldekm wysłałam Ci chyba linka do utworzonego obiektu, jak prosiłeś. Nawet go zaznaczyłam na mapu, za wikimapą
2013-04-13 11:04:19 (13 lat temu)
do Leszek. M.: Muzeum podaje jako adres Jana Pawła
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2013-04-13 17:29:58 (13 lat temu)
Danuta B.
+2 głosów:2
do mamik: Przypisać, jak oficjalny adres. Zaś byłe lotnisko, obejmuje większy teren, warto dopisać do okalających ulic. Liczę na kolegę poldkam`a.
2013-04-13 17:47:36 (13 lat temu)
mamik
+2 głosów:2
do Danuta B.: Przywróciłem poprzednie przypisanie muzeum, zgodne z tym co jest na ich stronie.
2013-04-13 19:46:31 (13 lat temu)
Leszek. M.
+1 głosów:1
To jest raczej Kraków. Ale nie jest to muzeum lotnictwa tylko Lotnisko Kraków-Rakowice. Muzeum Lotnictwa powstanie dopiero po 1963 roku !
2015-06-09 17:08:13 (10 lat temu)
Dokładnie! To Lotnisko Rakowice-Czyżyny! Zdjęcie przedstawia nieistniejące hangary, zniszczone przez wycofujących się Niemców w 1945 roku. Zdjęcie mogło powstać jeszcze w 1939 rok. Gratuluję nabytków i pozdrawiam!
2015-06-09 19:02:53 (10 lat temu)
Myślę też że bardziej poprawna nazwa to jednak Lotnisko Kraków-Rakowice. W większości materiałów z tamtych lat jak i archiwach Muzeum Lotnictwa taka nazwa się najczęściej powtarza.
2015-06-09 20:42:30 (10 lat temu)
Absolutnie się nie zgadzam! Lotnisko mieści się na terenie dawnych miejscowości podkrakowskich: Rakowice i Czyżyny. Dzisiaj do dzielnice Krakowa(Rakowice zupełnie zapomniane,nawet ludzie mieszkający na tym terenie niewiedzą że, to Rakowice) A, Muzeum Lotnictwa Polskiego zawsze podaje nazwę Rakowice-Czyżyny. Pozdrawiam!
2015-06-09 21:12:39 (10 lat temu)
do mamik: Z dzisiejszego punktu widzenia zgadzam się, jednak trzeba pamiętać o historycznych nazwach miejscowości na których znajdowało się lotnisko!
2015-06-09 21:29:08 (10 lat temu)
Pierwotna nazwa lotniska to Rakowice. Dopiero pozniej dolepiono Czyzyny.
2015-06-09 21:29:20 (10 lat temu)
No to Panowie jest mały problem. Która nazwa jest właściwa ??? Pomijam fakt że tu się urodziłem w latach 50-ych, prawie na lotnisku ( :-) )... gdy było jeszcze czynne. Mówiło się wtedy jestem z Rakowic. Pamiętajmy też, że Muzeum Lotnictwa zajmuje jedynie małą część lotniska i nie wszystko można pod nie podciągać. Bo za 20-30 lat nikt nie będzie wiedział co tu naprawdę było. Na przykład al. Bora-Komorowskiego częściowo leży na terenie lotniska. Tak samo jak i market Obi czy Obecny Auchan. A zaczęło się jednak od Rakowic...
2015-06-10 05:32:48 (10 lat temu)
Analizując zdjęcia lotnicze z 1944:

W Krakowie było 7 dużych hangarów (takich jak na zdjęciu) - dokładnie trzy na zdjęciu i kolejny obiekt inny nietypowy - wszystkie obiekty są w różnym stanie rozkładu. Od pierwszego z nich pochodzi ta zachowana ściana: , na samym końcu znajduje się lepiej widoczny obiekt ten: - dziś też nie istnieje.

Oprócz tej grupy, istniała grupa dwóch na południu lotniska - jeden z nich istnieje do dnia dzisiejszego jako muzeum. Ostatnim, osamotnionym hangarem jest obecny zachowany hangar przy Stella-Sawickiego. Stworzę teraz obiekty dla poszczególnych, numeracja jest umowna - idąca zgodnie z ruchami zegara, jeśli znajdzie się jednak jakaś publikacja na temat lotniska, z historycznymi nazwami, to na takie będzie trzeba zmienić.
2016-02-02 00:14:04 (10 lat temu)
do Wojtek P: Stosujemy nazwę obecną więc Muzeum Lotnictwa jest jak najbardziej uzasadnione.
2015-06-09 21:16:01 (10 lat temu)
do cracusiac: Tak bo lotnisko rozbudowało się. Najwięcej na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych dwudziestego wieku.
2015-06-09 21:32:32 (10 lat temu)
Wojtek P
+1 głosów:1
do Leszek. M.: Problemu nie ma! Nazwa Lotniska Rakowice-Czyżyny nie jest przypadkowa. Lotnisko pełniło dwojaką rolę, wojskową i cywilną. Lotnisko wojskowe powstało miej więcej w 1912 roku,
a lotnisko cywilne około 1923 roku przy koszarach na Prądniku Czerwonym na terenie marketu OBI. Lotnictwo cywilne zaczęło się powoli rozbudowywać, w związku z tym powstał w 1931 roku nowy Cywilny Port Lotniczy w Czyżynach w istniejącym do dziś hangarze przy ulicy Izydora Stelli- Sawickiego. Cywilny Port Lotniczy został lekko uszkodzony we wrześniu 1939 roku. W 1945 roku Niemcy znacznie go uszkodzili. Ale został odbudowany i przywrócony do służby cywilnej. Służył tylko do 1963 roku kiedy została podjęta polityczna decyzja o jego likwidacji i rozbudowy Nowej Huty i przeniesieniu lotniska do Balic. Pozdrawiam!
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: stylistyka
2015-06-10 18:58:05 (10 lat temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2017-01-16 22:09:40 (9 lat temu)
Czyli to zdjecie jest z Krakowa?
2017-01-18 07:31:38 (9 lat temu)
tak, na 100%
2017-01-20 00:07:20 (9 lat temu)
Komentarz został usunięty przez użytkownika
2017-01-16 23:48:18 (9 lat temu)
Czy aby na pewno???

Obawiam sie, ze wiekszosc zdjec z serii "lotnisko Czyzyny" dotyczy lotniska w Warszawie.
2017-01-17 07:25:59 (9 lat temu)
To zdjęcie zostało na pewno wykonane na terenie Lotniska Rakowice -Czyżyny! Jest to teren za nieistniejącymi hangarami, charakterystyczny jest ten mały budynek i co najważniejsze uszkodzony Karaś z 21 Eskadry Bombowej z Drugiego Pułku Lotniczego z Godłem Lwa!
2017-01-17 17:47:52 (9 lat temu)
Po wpadce z komentarzem poświęciłem całą noc na weryfikacje tego "bajzlu" który jest na tym i 3 poprzednich zdjęciach i jestem wystarczająco pewien że to lotnisko krakowskie. Dla mnie charakterystycznym odniesieniem jest ten biały domek po lewej. Jest takie zdjęcie lotniska z lotu ptaka które wszystko wyjaśnia. Zmyliła mnie geometria okien tylnej ściany hangarów (bardzo podobne miało Okęcie - może nawet to ten sam projekt budowlany?) oraz ten Karaś 5 z godłem Lwa, bo ta Eskadra we wrześniu została wcielona do Brygady Bombowej stacjonującej na Okęciu. Więc co ten Karaś tu robi? Poszukuję teraz indywidualnej historii tej 5tki, zobaczę gdzie mnie poniesie... a co
2017-01-17 19:10:36 (9 lat temu)
Nie wszystkie samoloty były sprawne przed mobilizacją w1939.Wiele niesprawnych zostało na lotniskach macierzystych, w tym ten Karaś, mógł być też odesłany do remontu podczas działań bojowych.Baza Lotnicza nr 2 działała prawie do końca czyli do 6 września kiedy oddaliśmy Niemcom Kraków. Wystarczy zresztą spojrzeć na ciężarówkę na pierwszym planie z napisem KRAKÓW! Pozdrawiam!
2017-01-17 19:29:45 (9 lat temu)
Czy na pewno w Krakowie bylo tyle hangarów?
2017-01-17 21:00:42 (9 lat temu)
SP-AFF, PZL.5a , Aeroklub Krakowski, 12-te miejsce w 5-tym Krajowym Lotniczym Konkursie Turystycznym w 1933r.
2017-01-17 22:19:03 (9 lat temu)
Do Marek Lamprecht: hangarów na Lotnisku Rakowice-Czyżyny było więcej, jeden podwójny żelbetowy (powstały jako pierwszy z nowych polskich), pięć dużych o konstrukcji łukowej. Ponadto dwa stare jeszcze austriackie i znajdujący się po drugiej stronie dzisiejszej ulicy Stelli-Sawickiego ( notabene jak się mniema konstruktora większości w/w hangarów) hangar Cywilnego Portu Lotniczego z 1931 roku. Pozdrawiam
2017-01-18 08:02:34 (9 lat temu)
do Wojtek P: O w Mordę! za ten napis na ciężarówce to szacun! człowiek tyle się gapi i tego nie widzi!!!!!! Myślę, że po 1 września nikt nie miał głowy do odesłania go do remontu. Rzeczywiście, trzeba przyjąć że został tam biedak i nie powalczył...
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: poprawka literówki
2017-01-17 19:54:44 (9 lat temu)
do cracusiac: tak, 3 nowe duże, 1 podwójny, i dwa drewniane aeroklubu
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: błąd
2017-01-17 21:49:01 (9 lat temu)
do Marek Lamprecht: W 1939 roku?
2017-01-17 22:26:55 (9 lat temu)
do cracusiac: tak, zaraz postaram się wrzucić odpowiednie zdjęcie
2017-01-17 23:40:31 (9 lat temu)
do Marek Lamprecht: A to gdzie zrobiono?
2017-01-18 09:39:56 (9 lat temu)
do cracusiac: to jest jedno z serii tego bałaganu... Kraków Czyżyny
2017-01-19 18:59:14 (9 lat temu)
To jest raczej mnie lub bardziej udana odbudowa hangaru nr: 5. istniejącego prawie do końca wojny i wysadzonego przez uciekających Niemców..
2024-03-26 20:02:32 (2 lata temu)
Leszek. M.
+1 głosów:1
To zdjęcie nie ma nic wspólnego z Ul. Cieślewskiego. Kto tu miesza i zmienia historię ? !
2024-10-06 21:41:36 (rok temu)
do Leszek. M.: Nie wiem, kto tu miesza, ale przypisałem zdjęcie do hangaru nr 5, a co tu było wcześniej, Ty tylko wiesz. ;-)
2024-10-06 21:56:23 (rok temu)
Leszek. M.
+1 głosów:1
do blaggio.: W opisie zdjęcia podałem, który to hangar. Można przypisać do ulicy Gnysia gdyż lotnisko już nie istnieje. Choć prawdę mówiąc to też nazwa wyssana z palca. Jest to zabytkowy odcinek drogi technicznej lotniska. Teraz wystarczy wylać na nią asfalt i za 10 lat nikt nie będzie znał prawdy o tej drodze. Popraw kolego jeszcze przypisanie. Hangar nr: 5 należy do Rakowic a nie do Czyżyn.
2024-10-08 00:52:08 (rok temu)
Hangar był praktycznie całkowicie zniszczony. Została jedynie jego tylna ściana która latami stała aż do dziś. Obecnie hangar został odbudowany a ocalałą ścianę prawdopodobnie zakonserwowano, zabezpieczono i w takiej formie jako pamiątkę pozostawiono z tyłu odbudowanego hangaru.
2025-07-05 12:20:13 (10 miesięcy temu)
Pokaż na mapie
7 Dyskusji (ostatnia 10 miesięcy temu)
Kraków - nieistniejące hangary lotnicze przy ulicy Cieślewskiego / Gnysia.
Resztki ( prawdopodobnie tylna ściana ) drugiego hangaru na terenie muzeum lotnictwa.
1930
-
1939
3
1939
1930
-
1939
1939
-
2021
1942
-
2023
2021
-
2023
2023
-
2023
2023
-
2024
2025
-
2025
2024
-
2025
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: zobten zobten stryj stryj straganiarska wisła wisła Kościół Św. Trójcy i Wniebowzięcia NMP sitkowka nowiny sitkowka nowiny Wrocław Nadodrze bytom karb karb karb katowice prywatne zoo Marek H.Grabski Marek H.Grabski Wrocław Nadodrze kielce bialogon kielce bialogon musłakowice łobez Wrocław Nadodrze promenada staromiejska muzeum architektury wrocław muzeum architektury wrocław Bałuckiego 18 Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Wacław Grabkowski Beliny Prażmowskiego Kraków Beliny Prażmowskiego