Ostatnie komentarze
|
|
Szczecin Szczecin - zdjęcia niezidentyfikowane |
|
Hauka (2021-05-19 12:45:43)
Nie dam sobie ręki obciąć ale sądzę ze to jest kamienica Gustav Adolf Straße 23
|
|
mirekjot (2021-05-20 10:16:22)
Według AB 1913 kamienica G-A-Str. 23 była dwupiętrowa.
|
|
Hauka (2021-05-20 10:21:35)
No to się poddaje, w sumie mogłem sprawdzić w AB ilość pięter :P
|
|
Kluskaszczecińska (2021-07-13 12:41:01)
ja bym i tak obstawiał Grabowo albo Drzetowo.
|
|
Bachinstitut (2026-04-26 13:55:29)
A jak już rozpykany jest tamten Grünhof, to może i ten Grabow się da?
Jazzek wyselekcjonuje ulice.
Ja - z radością poszperam, jak się będę nudził
Mirek - skoryguje numer, tramwaje i symetrię
Dana - podziękuje za trud i pot.
|
|
Jazzek (2026-04-27 10:37:56)
Ba! Gdyby jeszcze widać było numer w bramie... Moim zdaniem dwucyfrowy, jakby 34 albo 24.
|
|
Dana (2026-04-27 11:02:31)
Jak już będzie lokalizacja, przydzielone zadanie wykonam z wielką przyjemnością ;)
|
|
Dana (2026-04-27 11:04:45)
Jak już będzie lokalizacja, przydzielone zadanie wykonam z wielką przyjemnością ;)
|
|
Bachinstitut (2026-04-27 14:52:42)
Mam dziś idiotyczny humor.
Powiedziałbym: "A co to za różnica. Mirek i tak skoryguje"
Dana, a nie możesz raz wcześniej podziękować trud i pot? Wszystkim by się od razu miło zrobiło. Szanse na identyfikację są marne, a tak choć będzie nam wszystkim posłodzone...
|
|
Dana (2026-04-27 20:26:29)
Teraz całkiem serio: nie ma mowy o żadnym słodzeniu, bo zasługi tych zajmujących się ustalaniem lokalizacji są nie do przecenienia. Myślę, że zbyt rzadko o tym przypominamy.
|
|
|
Szczecin Erichstraße 3 |
|
Mariusz Brzeziński (2026-04-22 01:50:51)
Kamienicy już nie ma. Przypuszczalnie aleja Wyzwolenia.
|
|
Dana (2026-04-22 09:38:18)
Zostawiam więc na razie w niezidentyfikowanych - może znajdzie się jakieś potwierdzenie, że to al.Wyzwolenia.
|
|
Bachinstitut (2026-04-22 09:59:03)
A czy aby ta pewno to Wyzwoleń?
Może byłaby trakcja tramwajowa?
|
|
Dana (2026-04-22 10:12:26)
Mariusz wyraził jedynie przypuszczenie, liczę więc na dalsze, konkretne uwagi znawców Szczecina, do których, niestety, siebie nie zaliczam. Czyli brak śladów trakcji wyklucza al. Wyzwolenia?
|
|
Jazzek (2026-04-22 12:01:24)
Byłyby też drzewka. W bramie chyba numer 2?
|
|
Bachinstitut (2026-04-22 13:46:30)
Ale ja też przeuprzejmie i dystyngowanie wyraziłem tylko swoje lekkie zwątpionko.
Obawiam się, że tramwaj mógł jeździć po całej ulicy. Mogło to być dla niej traumatyczne przeżycie .. 🥺
|
|
Dana (2026-04-22 16:47:08)
Mam nadzieję, że nie chodzi tu o zabawę "wiem, ale nie powiem", bo dotychczasowe podpowiedzi Bachinstitut-u były w moim mniemaniu cenne i pożyteczne. Żeby czegoś nie przegapić podaję link do aukcji - może np. uda się odczytać nazwisko nadawcy
|
|
Bachinstitut (2026-04-22 23:20:10)
Nie, nie jest to ta zabawa. Prędzej inna - „Nie wiem, ale powiem”.
Nie mam pojęcia. Jeżeli już, to by bardziej to pasowało na okolice Kołłątaja, albo Długosza. Ale faktycznie - trudno powiedzieć. Grünhof był taki zniszczony.
|
|
Dana (2026-04-23 07:56:55)
Nie tracę nadziei, że kiedyś się odnajdzie :)
|
|
Jazzek (2026-04-23 09:12:38)
Same Kołłątaja i Długosza nie były specjalnie dotknięte, choć podobne balkony tam istnieją. Tu mamy nietypowy balkon-wykusz na piętrze. Może na jakimś lotniczym uda się wypatrzyć.
|
|
Bachinstitut (2026-04-23 21:32:03)
A nikt nie stworzył u was jakiejś specjalnej nazwy na ten balkon-wykusz? Balkusz? Wykon?
|
|
beznik (2026-04-23 21:44:52)
Jaką nazwę proponujesz?
|
|
Hauka (2026-04-24 09:27:06)
Kołłątaj i Długosz odpadają
|
|
Bachinstitut (2026-04-24 09:59:25)
Możliwe, nie upieram się. Ale sam budynek taki raczej skromnawy.
Jaka nazwa by pasowała? Zupełnie nie wiem. Może jakaś zupełnie z czapy? Chrymbadło.
|
|
Jazzek (2026-04-24 10:13:31)
Szukając numerów 2 w okolicy: Erichstr., Scholwinerstr., Grenzstr., Neuestr., Aguststr., Feldstr. (2-3), Abertstr., Marktstr., Elsenstr,. Johannisberg, Messenthinerstr, Petrihofstr. Raczej nie Rosenstr, Emilstr. i Ulrichstr.
|
|
Bachinstitut (2026-04-24 21:31:01)
Moim zdaniem odpada ... wszystko
:))))
- Erichstraße 2 (tramwaj)
- Scholwiner Straße 2 (raczej baraki i brak solidnej kamienicy frontowej)
- Grenzstraße 2 (tramwaj, skręcony front kamienicy 3)
- Neue Straße 2 (brak kamienicy frontowej)
- Aguststraße 2 (brak kamienicy frontowej)
- Feldstraße 2 (brak solidnej kamienicy frontowej)
- Abertstraße 2 (przedogródek, poza tym to Unterbredow)
- Marktstraße 2 (brak solidnej kamienicy frontowej, Unterbredow)
- Elsenstraße 2 (kamienica narożna, Unterbredow)
- Messenthiner Straße 2 (brak sąsiedniej kamienicy)
- Johannisberg 2 (inny układ kamienicy 1 i 3)
- Petrihofstraße 2 (ulica idzie pod górę)
|
|
Bachinstitut (2026-04-24 21:39:52)
A to w ogóle jest nr 2 ?
Może inny, np 67?
|
|
Bachinstitut (2026-04-25 09:57:03)
Nie, no ale zaraz!
W 1911 na Erichstraße to jeszcze tramwaju nie było!
(Gdzie jest Mirek i dlaczego nie prostuje!!!)
Ulica po lewej jakby lekko w dół?
Może więc Erichstraße ?
|
|
Bachinstitut (2026-04-25 09:57:09)
Nie, no ale zaraz! W 1911 na Erichstraße to jeszcze tramwaju nie było!
(Gdzie jest Mirek i dlaczego nie prostuje!!!)
Nie ośmielę się podać, od kiedy ten tramwaj, bo się pomylę o miesiąc. :)
Ulica po lewej jakby lekko w dół?
Może więc Erichstraße 2?
I jeszcze jaki ładny secesyjny detal chyba. A kamienica bodaj z 1904. Czyli mogłoby pasować.
Całkiem podobne "po drugiej stronie" na Friedebornstraße. Dlatego mnie zmyliło.
|
|
mirekjot (2026-04-25 23:15:12)
Jeżeli to ma być Erichstr. to ja tam widzę nr 3, a nie 2. Na tramwaj na tej ulicy oczywiście za wcześnie, będzie tam dudnił dopiero od 1927. Przy numerze 3 szanse rosną, ponieważ nazwisko Schmidt (jak z korespondencji na odwrocie kartki) pojawia się tam dwukrotnie. W 1911 właścicielem kamienicy Erichstr. 3 jest mistrz stolarski o tym nazwisku (mieszkający w innym miejscu), jest też i lokator zajmujący mieszkanie na 1 piętrze. Więc zarówno Schmidt-właściciel mógł się pochwalić znajomym Szwajcarom (adresatom kartki) swoją własnością, jak i Schmidt-lokator, widokiem kamienicy, w której mieszkał. Spadek ulicy się zgadza, ale co ciekawsze, kamienica nr 3 miała jedną oficynę, co może tłumaczyć brak symetrii fasady i dwa wejścia do budynku. Oficyna znajdowała się w przedłużeniu tej części kamienicy, w którym znajdowało się wejście „numerowane”. Tyle mojego wsparcia dla ewentualnej lokalizacji Erichstr. 3. Oczywiście może to być spudłowanie, Schmidtów w Szczecinie było wówczas mrowie.
|
|
Bachinstitut (2026-04-26 00:25:21)
Przekonujące. Wszystko. Zwłaszcza ta asymetria. Szacuneczek. :)
|
|
Dana (2026-04-26 12:35:03)
Podziw i podziękowanie :) Tę oficynę widać chyba dosyć wyraźnie na zdjęciu lotniczym?
|
|
Dana (2026-04-26 12:36:41)
Wszystkim zaangażowanym za trud i pot serdeczne dziękuję :)
|
|
Dana (2026-04-26 12:38:47)
Nie chcę niepokoić, ale czy można podać 1904 jako rok budowy?
|
|
Bachinstitut (2026-04-26 13:28:59)
Ależ niepokój mnie, niepokój. 🙏🙏🙏😉
Podaj 1903. W 1904 już jest zamieszkana.
|
|
Dana (2026-04-26 13:34:56)
Z miłej oferty skorzystam :)
|
|
|
Szczecin Przystanek kolejowy Szczecin Zdunowo |
|
Motke (2026-04-25 18:06:44)
Ten sklepik i dom to skrzyżowanie Zawrotna-Łowczych. Wciąż stoją.
Ale oglądając jak było kiedyś a jak jest teraz to stwierdzam, że chyba świat cofa się w rozwoju.
Jeszcze do niedawna w sklepie wciąż było duże okna, teraz są okienka. Tak samo ten dom. Wcześniej na piętrze był całkowicie przeszklony balkon, w PRL i do niedawna dwa okna a teraz po ostatnim remoncie już tylko jedno.
|
Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:
- Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
- Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
- Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł
Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
|
a%3A3%3A%7Bs%3A1%3A%22k%22%3Ba%3A2%3A%7Bi%3A0%3Bi%3A1%3Bi%3A1%3Bs%3A6%3A%22Polska%22%3B%7Ds%3A1%3A%22w%22%3Ba%3A2%3A%7Bi%3A0%3Bs%3A2%3A%2211%22%3Bi%3A1%3Bs%3A18%3A%22zachodniopomorskie%22%3B%7Ds%3A1%3A%22m%22%3Ba%3A3%3A%7Bi%3A0%3Bs%3A5%3A%2237076%22%3Bi%3A1%3Bs%3A8%3A%22Szczecin%22%3Bi%3A2%3Bb%3A1%3B%7D%7D
|