| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - Granice II RP (1918-1939)

Granica polsko-czechosłowacka (II RP)

Granica polsko-niemiecka (II RP)

Granice państwowe wschodnie (II RP)

Granice Wolnego Miasta Gdańska

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Granice II RP (1918-1939)

Obiekt obecnie nie istnieje
3 subskrypcje
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
123456789...3637następna
† Yanek
+1 głosów:1
Zapytam - Jaki cel miało zamieszczenie tego zdjęcia i przypisanie go do Kartuz, bo tak Ktoś na ebayu napisał???
Kartuzy leżały najbliżej granicy z WMG i było to ok. 9 km!!!

JA na słupach granicznych się nie wyznaję (na wielu innych rzeczach także) ale sobie coś tam w wyszukiwarce popisałem i wyskoczyło mi np coś takiego: , z której to strony (a także po przejrzeniu kilku zdjęć samych słupków granicznych wcześniej) jasnym już było że to słupek granicy z Niemcami. Wyraźnie też widać literę "C" co jak z wcześniejszego linka na której znajdziemy mapę wynika że tak jest oznaczony odcinek granicy "C" i że nawet w tym tekście stoi wyraźnie - "Granica zachodnia rozpoczynała się od Bałtyku, na zachód od ujścia rzeki Piaśnicy i podążała generalnie w kierunku południowo-zachodnim, dokonując wielu nagłych zwrotów. Między jeziorem Somińskim a Chojnicami tworzyła łuk wrzynający się w terytorium Niemiec. Następnie biegła znów w kierunku południowo-zachodnim ..." czyli w części "między jeziorem Somińskim a Chojnicami, chodzi właśnie o odcinek "C". Nie wiem co jaki metraż stawiany był słupek ale jeśli np co 100 m to ów z zdjęcia, wypadłby gdzieś w okolicach wsi Lipnica ale to zgadywanka.
Także zwróć uwagę na rzecz jedną, kilkanaście minut poszukiwań i coś się dało jednak znaleźć a nie wrzucać na przysłowiową "pałę".
2020-05-11 19:37:13 (5 lat temu)
kakaa
+1 głosów:1
Kamień graniczny C 076 znajdował się na odcinku granicy polsko-niemieckiej chronionym przez VII Inspektorat SG w Chojnicach , Komisariat Borzyszkowy (od 1937 Komisariat Lipnica), bezpośrednio odcinek przynależał do Placówki Straży Granicznej Wojsk. w Inspektoracie granicznym Chojnice podział na odcinki komisariatów był następujący: - Komisariat Borzyszkowy, kam. C 002 - C 117 /26,465 m/; Komisariat Brzeźno, kam. C 117 - C 277 /32,440 m/; Komisariat Konarzyny, kam. C 277 - D 117 /32,018m/; Komisariat Chojnice, kam. D 047 - D 143 /27,522m/; Komisariat Kamień, kam. D 143 - D 248 /28,300m/. Kamień ten stał 200m od przejścia granicznego Wojsk (Polska) - Rekow (dzisiejsze Rekowo wtedy Niemcy) na dzisiejszej DW 212.
2026-02-18 11:16:55 (miesiąc temu)
do † Yanek: Masz rację, że kilkanaście minut może i starczy - a ja mostów czasem miesiącami szukam. Wiem o co Ci chodzi, jeśli coś mi świta, coś wiem albo uda mi się sprawdzić, to staram się to robić. Jeśli nie , to nie mam zamiaru się doktoryzować ze słupków i innych tajemnych znaków - po czym stwierdzić ,że to może Lipnica, a ogólnie to zgadywanka. Nie zmienia to nic - nadal jest NN.
Wiem, że są tu ludzie którzy w 3 sekundy powiedzą więcej o zdjęciu niż ja przez kilkanaście minut wyczytam - będę snuł wywody i inne takie.
2020-05-11 19:52:35 (5 lat temu)
† Yanek
+1 głosów:1
do ylooC: No tak ale to na pewno nie są Kartuzy czy kartuski powiat a jeśli już, to powiat kościerski lub bytowski.
2020-05-11 20:10:45 (5 lat temu)
ylooC
+1 głosów:1
do † Yanek: Czasem wolę dać w opisie to co napisał "wojak", bo to zdecydowanie pomaga - chodź czasem myli - masz rację. Dodałem do opisu info od Ciebie
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uszczeg.
2020-05-11 20:44:40 (5 lat temu)
2026-02-12 19:57:52 (2 miesiące temu)
2026-02-12 19:56:43 (2 miesiące temu)
Są jakieś propozycje jak uporządkować ten obiekt? Bo widnieje jako "nie istnieje" co ma sens bo granicy państw w tym miejscu nie ma, ale zdecydowana większość zdjęć obiektu przedstawia budynek graniczny który ma się świetnie i wciąż stoi.

Obiekt istnieje częściowo? Wydzielić budynek jako osobny podobiekt?
2026-02-25 13:51:04 (miesiąc temu)
Rado-NDM
+1 głosów:1
do elot360: Obiekt istnieje. Obecnie siedziba Stowarzyszenia Motocyklistów „Ajska”, dopisać dawną nazwę i tyle.
2026-02-25 16:07:59 (miesiąc temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do elot360: Trzeba odróżnić przejście od samego budynku. Jedno z drugim nie kłóci się.
Tutaj właściwe rozwiązanie jest takie. Powyższe zdjęcie, jak i wszystkie inne współczesne zdjęcia muszą być przypisane do samego budynku jako odrębnego obiektu. Obiekt ten poza normalnym przypisaniem do ulicy z adresem musi być dodatkowo przypisany do przejścia granicznego jako jego podobiekt związany historycznie z przejściem. Tak powinno być zrobione od razu.
Uważam, że przejście powinno pozostać jako obiekt nieistniejący. Co prawda niektóre współczesne przejścia graniczne czynne do 2007 r. mamy oznaczone jako istniejące częściowo, ale dotyczy to raczej przypadków bardzo rozbudowanych kompleksów, gdzie poza budynkami istnieje jeszcze cały system dróg manewrowych i parkingów. Tam można ostatecznie uznać to jako formę częściowego istnienia.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2026-02-25 17:47:32 (miesiąc temu)
do blaggio.: Przypisałem fotki do nowego obiektu, tylko jest mały problem , polski i niemiecki Zollamt były oddalone od siebie , zostawiłem fotkę z polskim urzędem celnym
2026-02-25 18:04:52 (miesiąc temu)
do Rafał Eckiert (Beuther) : Nie wypadałoby przypisać Frycza-Modrzewskiego Andrzeja 43 jako podobiektu przejścia granicznego (tak jak blaggio sugeruje)? Czy może ktoś jest przeciwny?
2026-02-25 18:10:59 (miesiąc temu)
do Schomberg: Na razie nie ma fotki z przed 1939 roku, bo tak można byłoby przypisać .
2026-02-25 18:21:48 (miesiąc temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Rafał Eckiert (Beuther) : Jednak uważam, że można. Przecież o tym przypisaniu nie decyduje to, czy mamy zdjęcie budynku z okresu przejścia, czy nie, tylko to, że to jest nadal ten sam budynek istniejący wtedy i teraz.
Polski urząd nie wiem czy istniej, ale jesli jest tylko na jednym zdjęciu i to zdjęciu z okresu przejścia, to nie musi na razie mieć osobnego obiektu.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2026-02-25 18:28:08 (miesiąc temu)
do blaggio.: Polski nie istnieje, nie mam pomysłu jak to rozwiązać
2026-02-25 18:38:59 (miesiąc temu)
2026-02-25 18:55:28 (miesiąc temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do Rafał Eckiert (Beuther) : Zamiast dublować obiekt przejścia trzeba było przypisać je do obu ulic spotykających się na granicy i odpowiednio zaktualizować w przypadku zdjęcia archiwalnego i obiektu na Frycza Modrzewskiego, co też zrobiłem.
2026-02-25 19:08:29 (miesiąc temu)
Nie jest to przypadkiem Trzciel? Tam był taki "numer", tj. granica przecinająca posesję :)
2024-07-23 16:01:44 (rok temu)
Ha, mam! Rzeczywiście Nowa Wieś Zbąska. Znalazłam mapę z punktami granicznymi. To będzie w pobliżu dzisiejszego adresu Nowa Wieś Zbąska 7,
2026-02-18 00:38:16 (2 miesiące temu)
do Maciej Knychała: Gdyby przyjąć, że numer na tym kamieniu granicznym po retuszu pozostał prawidłowy, to to miejsce powinno wypadać w Nowej Wsi Zbąskiej. Problem w tym, że tam granica nie przecinała miejscowości, tylko dochodziła do granicy wsi i zabudowań od północy (wieś po stronie polskiej). Nie wchodząc w szczegóły, nie da się tam znaleźć punktu tej granicy odpowiadającego zdjęciu w sposób oczywisty.
Trzciel chyba odpada, bo tam był inny zakres numeracji odcinka G.
Gdyby założyć, że retusz przykrył inne oznaczenie, to na odcinku G nic nie znalazłem. Na C też, choć już nie sprawdzałem wszystkich możliwych kombinacji.
Poddaję się. :-(
2024-07-23 20:30:24 (rok temu)
grgrz
+1 głosów:1
do blaggio.: W Nowej Wsi proponowaną linię graniczną, przez komisje d/s granic, ustalono na tym odcinku od wschodu na granicy jeziora i lasu do pkt zakończenia wzgórka dalej wzdłuż rowu do drogi . Ostateczne granica biegła od jeziora na szagę do miejsca zmiany kierunku rowu i dalej za budynkiem nr 13 do drogi do zamku i po granicy tej drogi. Tak więc cięła gospodarstwo ,które usytuowane było na terenie dzisiejszego nr 6 i 7.
2024-07-29 15:04:22 (rok temu)
do blaggio.: Blisko. Z opracowania Stanisława Fołty: "szosa Nądnia - Nowa Wieś Zbąska (Pałac)25 przy kamieniu granicznym G. 301;
• szosa Nowa Wieś Zbąska - Nowa Wieś Zbąska (Pałac) przykamieniu granicznym G. 329/30;
2026-02-17 22:58:48 (2 miesiące temu)
do grgrz: Z mapy wynikało, że szła po północnej stronie nr 6 i 7, i skręcała na północ przed 14, 15, 16 i 17 rowem do szosy. Z resztą tak własnie dziś przebiega granica wsi. Ale nie to może jest na tyle ważne, co to, że z ustawienia kamienia względem stron świata wynikałoby, że po lewej powinna być Polska, a są Niemcy.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2024-07-29 23:36:00 (rok temu)
do Joanna Syrenka: Z tego samego źródła: "Komisariat w Zbąszyniu zaszeregowany był do I kategorii i
ochraniał odcinek, na który składała się rubież o długości 34 071 km (z
czego na terenie powiatu nowotomyskiego 28 284 km). Mówiąc fachowym językiem, rejon odpowiedzialności służbowej ciągnął się od znaku
granicznego G. 215 do znaku G. 389' Szukałabym Nowej Wsi Zbąskiej
2026-02-17 23:09:32 (2 miesiące temu)
blaggio.
+1 głosów:1
To jest kamień graniczny w pobliżu kolejowego przejścia Leluchów - Czercz. W oddali widać linie kolejową, a dalej Poprad.
Dolne datowanie tych zdjęć to minimum 1923 r., kiedy rozpoczęto delimitację od wschodu, więc na tych odcinkach nawet później, a zakończono w 1930 r.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2026-02-12 19:52:14 (2 miesiące temu)
Podejrzewam, że to przełęcz Tylicka. Wg map Wig z lat 30-tych numer kamienia i sekcja się zgadza.
2026-02-12 15:19:42 (2 miesiące temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do morganghost: Tak. Dodałem obiekt przejścia.
2026-02-12 20:54:06 (2 miesiące temu)
morganghost
+1 głosów:1
Zdjęcie jest okrojone w oryginale i nie widać dolnego paska opisu. Próbuję znaleźć na mapie podobną sekcję i kamień. Jedyne co mi wychodzi do przełęcz "Beskid nad Izbami"?
2026-02-12 15:31:24 (2 miesiące temu)
ulec
+1 głosów:1
do morganghost: Tak, to ta przełęcz. Słupek nr 54. Mapa WIG arkusz Krynica: .
2026-02-12 16:16:29 (2 miesiące temu)
Do sekcji i kamienia pasuje mi tu "Leluchów - Čirč", ktoś może potwierdzić?
2026-02-12 15:36:57 (2 miesiące temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do morganghost: Nie, to jest już następna sekcja zaczynająca się przy drodze, jak podano wyżej. Dodałem obiekt przejścia granicznego.
2026-02-12 19:28:54 (2 miesiące temu)
morganghost
+1 głosów:1
do blaggio.: Faktycznie, tam przecież wtedy mostu nie było :)
2026-02-12 21:04:56 (2 miesiące temu)
Słupek ma obiekt: . "W" do dopisania w pierwszym wyrazie w opisie zdjęcia.
2026-02-11 15:49:04 (2 miesiące temu)
do ulec: Ok, poprawiłem
2026-02-11 15:59:47 (2 miesiące temu)
blaggio.
+2 głosów:2
do morganghost: Przypisałem zdjęcie też do przejścia, bo ono jest głównym obiektem.
2026-02-11 20:27:43 (2 miesiące temu)
Pokaż na mapie
367 Dyskusji (ostatnia miesiąc temu)
Zdjęcia
Ukryj wszystkie | Ostatnio dodane
poprzednia1894
1907
1907
1912
.....1938
1939
1939193919391939
1942
1942
2009
2009
2012
2012
2014
2014
2016
2016
2019
2019
2023
2023
2025
następna
2016
-
2016
2016
-
2016
2016
-
2016
2016
-
2016
2016
-
2016
2016
-
2017
2016
-
2017
2017
-
2017
28
2017
2017
-
2017
2017
-
2017
4
2017
2017
-
2017
2017
-
2017
2017
-
2018
2018
-
2019
2018
-
2019
2019
-
2019
2019
-
2019
2019
-
2019
2019
-
2019
2019
-
2019
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: port gdynia Chmielna 21 Pustkow gryfice gryfice szpitalna, warszawa chrobrego kościuszki 46 żywiec kolejka kontener sluzewska kalisz ogrody kalisz ogrodowa lodz lodz kalisz ogrodowa kołbacz łódź przejazd łódź przejazd niedźwiedziny ojcowska na polach warecka 1 nowy świat 35 bzura bzura kutno lazaret Olchowce 1939 Olchowce 194 szarów szarów koszary koszary bytom bytom