6 maja w godz. 9:00 - 12:00 wystąpią przerwy w działaniu strony - nie udało się wszystkiego zrobić we wtorek, ciąg dalszy w środę.
| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
powiat cieszyński
Więcej (14)
Obiekty w okolicy
Most
18
m
Wisła
Dziechcinka 18
49
m
Wisła
Dziechcinka 13
67
m
Wisła
Strażacka 4A
70
m
Wisła
Dziechcinka 20
76
m
Wisła

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Wiadukt kolejowy

Architekci: S. Saski (2 realizacje), T. Mejer (2 realizacje)
Wykonawcy: Ksawery Goryanowicz (2 realizacje), Stanisław Sawicki (1 realizacja)
Zbudowano: 1932
Wiadukt zbudowała firma inż. Ksawerego Goryanowicza w roku 1932. Autorami projektu wiaduktu byli Stanisław Saski i T. Mejer. wiadukt ma trzy przęsła, 68,60 m długości i 13,80 m wysokości.
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12następna
Takie widoki tylko w Beskidach.
2014-09-11 12:21:09 (11 lat temu)
blaggio.
+1 głosów:1
do Mariusz Brzeziński: Masz rację, bo to jest Wisła-Dziechcinka, wiadukt kolejowy. Widok od strony zachodniej.
2014-09-11 20:21:20 (11 lat temu)
czesil
+1 głosów:1
Długowłose :-)
2015-06-04 21:47:48 (10 lat temu)
Moim zdaniem most, nie wiadukt.
2016-04-16 00:12:48 (10 lat temu)
Bardzo ciekawa dyskusja, nie pierwsza i podejrzewam że nie ostatnia. Czyli zostawiamy "wiadukt" czy zmieniamy na "most" ?
2016-04-16 08:31:12 (10 lat temu)
paulus60
+2 głosów:2
Jest to stuprocentowy wiadukt i nie ma sensu ciągle dywagować na ten temat. Głównym szlakiem biegnącym pod nim jest asfaltowa droga, potok Dziechcinka płynie równolegle. Z łaciny "via duct", czyli "przez drogę" i w tym przypadku nazwa całkowicie wyczerpuje stan faktyczny. Identyczną sytuację mamy w przypadku kolejnego wiaduktu w Wiśle Głębcach . Tu, równolegle do drogi płynie potok Łabajów.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: abcd
2016-04-16 16:45:21 (10 lat temu)
Taki mały, trzyprzęsłowy wiadukt w Dziechcince, a 19 komentarzy (z moim 20).
2016-04-16 20:08:47 (10 lat temu)
Miroslaw2
+1 głosów:1
Wiadukt – budowla mostowa pozwalająca na pokonanie przeszkody terenowej typu: dolina, wąwóz lub droga kołowa czy linia kolejowa, z wyłączeniem przeszkód wodnych, poprzez przejechanie nad nią. Każdy wiadukt jest mostem ale nie każdy most jest wiaduktem.
2016-04-16 22:15:35 (10 lat temu)
do Miroslaw2: Wiadukt – budowla mostowa pozwalająca na pokonanie przeszkody terenowej typu: dolina, wąwóz lub droga kołowa czy linia kolejowa, z wyłączeniem przeszkód wodnych, poprzez przejechanie nad nią /za Wiki/.
2016-04-16 06:12:23 (10 lat temu)
do cracusiac: A że tutaj mamy przeszkodę wodną (potok Dziechcinka), definicja ta nie jest spełniona.
2016-04-16 06:19:34 (10 lat temu)
do Marek Potocki: ...droga kołowa...taka widzimy na zdjeciu.
2016-04-16 06:26:58 (10 lat temu)
do cracusiac: Droga ta nie jest jedyną przeszkodą jaką ten obiekt pokonuje.W tych krzaczorach po lewej płynie własne potok.
Z resztą - dyskusje co jest mostem, co wiaduktem, a co estakadą były tu już nie raz. :)
2016-04-16 06:42:52 (10 lat temu)
do Marek Potocki: Przyjeto, ze jest to wiadukt podobnie jak z wieloma tego rodzaju kolejowymi konstrukcjami.
np;
2016-04-16 06:54:16 (10 lat temu)
Marek Potocki
+2 głosów:2
do cracusiac: Wydaje mi się, że to z niemieckiego przyszło. Na dawnych pocztówkach wszystko co kolejowe u nich było opisane Viadukt. Łącznie z takimi, co żadnego duktu pod spodem nie ma.
To może kompromis - Miroslaw2 ma rację techniczne, a ty potocznie masz rację ;)
2016-04-16 07:08:38 (10 lat temu)
do Marek Potocki: Ciekawe czy istnieja wiadukty wykonane z stali? Wydaje mi sie, ze wszystko co wykonano z kamieni czy cegiel potocznie sa nazywane wiaduktami, Reszta mostami. Mimo ze spelniaja ten sam cel.
2016-04-16 07:20:16 (10 lat temu)
do cracusiac: Ależ jak najbardziej istnieją:




Z resztą w przytoczonej przez Ciebie definicji jest opisane, że istotne jest to co pod spodem.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uzup.
2016-04-16 07:41:54 (10 lat temu)
do Marek Potocki: Jak widac wszystko zalezy od potocznej nazwy, Wedlug definicji nie powinno byc w Krakowie mostu Debnickiego, Grunwaldzkiego czy Pilsudskiego. Chyba dla kolejarzy wszystko co ma zwiazek z torami a wybudowane z kamieni czy cegiel to wiadukty.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: wiadomo
2016-04-16 08:16:17 (10 lat temu)
do cracusiac: Czekaj, ale te w Krakowie to jak najbardziej są mosty, bo nad rzeką. Omawiany tu obiekt też jest mostem nad potokiem. Mostami nie są natomiast Gądowianka we Wrocławiu (osobną kwestia jest, czy miano estakady się jej należy), przejazdy drogowe nad/pod drogami szybkiego ruchu itp.

Oczywiście kwestia nazewnictwa przyjętego lokalnego zostaje. Tak jak Morze Kaspijskie i Martwe nie są morzami, a wrocławski Ostrów Tumski nie jest ostrowem :)
2016-04-16 14:45:34 (10 lat temu)
cracusiac
+2 głosów:2
do piotr brzezina : Bylem wielokrotnie w Wisle, mam tam tez rodzine i zawsze w rozmowach byla uzywana nazwa "wiadukt". Rowniez w opisach na stronach internetowych widnieje ta nazwa, wiec bylbym za jej pozostawieniem.
2016-04-16 08:42:58 (10 lat temu)
do cracusiac: Ja przedostatnio byłem 25 lat temu i teraz byłem dwa dni z pracy ale pogoda mi nie dopisała.
2016-04-16 09:17:09 (10 lat temu)
do cracusiac: A ja z kolei słyszałem kiedyś relację jednego człowieka, który trafił w rejon kraju, gdzie w ogóle miejscowi nie kojarzyli słowa "wiadukt". Dopiero jak zapytał o most, to od ręki mu pokazali gdzie ma wiaduktu szukać.
Tak że wszystko jest umowne.
2016-04-16 14:35:47 (10 lat temu)
do paulus60: Dokładnie!
2016-04-16 19:31:34 (10 lat temu)
do paulus60: Przeciez od poczatku jestem za nazwa "wiadukt".
2016-04-16 19:36:40 (10 lat temu)
do cracusiac: Oczywiście. Ja w swojej opinii nie polemizuję z Twoją. :)
2016-04-16 20:01:01 (10 lat temu)
do Miroslaw2: Wszystko jedno jak się nazywa
2016-04-17 08:55:26 (10 lat temu)
augiasz
+2 głosów:2
To "ten drugi" wiadukt - poprawiłem przypisanie :)
2017-03-03 20:42:00 (9 lat temu)
Bronisław Miech
+2 głosów:2
do augiasz: Dzięki
2017-03-03 20:45:59 (9 lat temu)
Jest napisane "w Dziechcinie". Chyba błąd, bo raczej zawsze była to Dziechcinka.
2017-08-18 07:01:27 (8 lat temu)
do paulus60: Otóż to. Jest błąd na pocztówce i to nie tylko na tej.
2017-08-18 09:42:45 (8 lat temu)
fantom
+1 głosów:1
Zdjęcie przedstawia budowę wiaduktu w Wiśle Dziechcince, a nie w Głębcach, czyli ten:
Tak samo ta fotka:

Głębce były tylko na trzecim zdjęciu (ze śniegiem).
2018-12-11 10:08:50 (7 lat temu)
Z pewnością można coś dopisać.
2019-10-01 22:20:25 (6 lat temu)
I po co im aż dwa wiadukty ? Żeby utrudnić ? :)
2019-10-01 22:26:59 (6 lat temu)
fantom
+1 głosów:1
do Desperado: Proponuję na początek dopisać prawidłowy obiekt:
2019-10-01 22:24:20 (6 lat temu)
4elza
+2 głosów:2
Chyba niewłaściwe przypisanie, ale taki był opis, ewentualnie poprawię, jak się któryś fachowiec wypowie;-)
2020-05-04 08:07:09 (6 lat temu)
Dzięki za identyfikację, ale zdjęcie już istnieje - do wymiany.
2020-05-05 06:30:18 (6 lat temu)
do 4elza: Niejestem pewien, ale poczekajmy na reakcije "miejscowych"....
2020-05-04 08:57:33 (6 lat temu)
fantom
+2 głosów:2
do 4elza: Z lewej Mickiewicza 1, ale trochę się zmienił:
Za nim Mickiewicza 3 - Willa "Kraj"
2020-05-04 14:16:41 (6 lat temu)
paulus60
+1 głosów:1
do fantom: Wszystko się zgadza.
2020-05-04 15:01:28 (6 lat temu)
stoik
+1 głosów:1
Jakość wybitnie znaczkowa. Ale widać wiadukt w trakcie budowy. Chyba :) Jak twierdzi opis.
2021-05-16 19:20:07 (4 lata temu)
fantom
+1 głosów:1
To nie ten wiadukt. Tu jest właściwy:
Tak samo na pozostałych 2 fotkach.
2022-11-24 06:58:35 (3 lata temu)
do fantom: Ok, właśnie o te pozostałe chciałam zapytać.
2022-11-24 07:00:18 (3 lata temu)
Pokaż na mapie
11 Dyskusji (ostatnia 3 lata temu)
Zdjęcie z albumu "Wycieczka do Częstochowy 1939"
Wiadukt kolejowy w Wiśle Dziechcince. Fot. E. Falkowski. Pocztówka PTTK.
1931
-
1932
1931
-
1933
1932
-
1939
1932
-
1939
1935
-
1939
1935
-
1945
1935
-
1965
1947
-
2013
2013
-
2016
2016
-
2016
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet
Ostatnio przeglądane: Stronie Śląskie zapora Stronie Śląskie Kostrzyn intraco fałata kraszewskiego WARSZAWA CZŁUCHOWSKA centralna centralna zabrze dom pod orłami choceń jaśkowa strachowicka Radzionków wólczańska 225 Kopernika Kopernika szczecin rostworowskiego szczecin brzozowskiego sulęcin turawa Krosno Krosno szczecin janickiego nowe ogrody Przemysl Przemysl szczecin brzozowskiego warszawska warszawska willa placówka wisła Dzierzgoń willa warszawa wisła Pułtuska bulwar kraków